Fiesta st çok hoşuma gitti gerçekten duruşu çok güzel.Satılıyo olsaydı 208 gtı almazdım :)
Printable View
Fiesta st çok hoşuma gitti gerçekten duruşu çok güzel.Satılıyo olsaydı 208 gtı almazdım :)
Renault Türkiye çok iyi araba olmasına rağmen Megane 2 RS ile kötü bir tecrübe yaşadı. 2005 de getirdiği bir çok arabayı 2006 2007 de ucuz fiyata piyasa sunmak zorunda kaldı çünkü arabalar satılmıyordu. Hothatch dönemide bence artık bitti. Artık kimse çocuğuna 70 bin liraya yakın fiyatlara o arabaları almaz. ekonomik profil o kadar değişti ki millet çocuğuna o araba yerine gidip daha üst segment spor araba alıo. ya da SUV alıo. Alabilecek olanda bakıo oo çok hızlı bizim çocuk bununla patlar dio 1.4 dizel alıo daha yavaştır diye. Doğru daha yavaş ama artık her araba 190+ hızları görüyor. Bi de Ford Türkiye ve Renault Türkiye Doğuş kadar kuvvetli değil. Tek markaları var maksimum kar a bakıyor. Doğuşun polo gti dan ibiza cupradan kazandığı marjalra araba getiremezler. Skoda da VRS ama sayısı belli ki polodan ya da ibizadan farkı yok gibi. Neden? prestije değil edeceği kar a bakıo distribütor. Doğuş bu konuda çok kuvvetli bi de garanti kapsamında müşterisini üzmüyor. Bozuldu mu değiştiriyor binbir dereden su getirmiyor adama.
muhtemelen hot-hatch neyinize diyorlardır...
fiestayı ilkkez gördm güzelmiş
Ben eski bir Fiesta kullanıcısı olarak yazıyorum.Ford'daki direksiyonu daha henüz hiçbir araçta tatmadım yoldaki her hissi ha arkayı salcak ha önü salcak diyip her anı hissedebiliyosunuz saniyesi saniyesine.Bendeki araç 1.4 dizel Fiesta olmasına rağmen ben yol tutuşundan acayip memnundum.EK kasa Civic'i her virajda rahatlıkla dıştan geçtim ve araç güven veriyor.Yeni Fiesta ST'ninde testlerine dikkat ettiyseniz her test eden direksiyonundan ve yol tutuşundan bahsediyor.Tam İstanbul Park'ta süre yapmalık araç bence ufak dokunuşlarla.Bazı test videoları;
Peugeot 208 GTi vs Renault Clio 200 Vs Ford Fiesta ST - Top Gear - Series 20 - BBC - YouTube
Fifth Gear "Tiny Little Fighters" - YouTube
Ford Fiesta ST vs Toyota GT86 | evo TRACK BATTLE - YouTube
Ford Fiesta ST vs Peugeot 208 GTi vs Renault Clio RS - Auto Express - YouTube
Sadece Ford için geçerli bir durum değil aslında, Şuanda çoğu marka ya getirmemeyi tercih ediyor ya da çok az sayıda getiriyor. Yukarıdada dendiği gibi bayiilerde 1,2 sene bekleyen RS'ler v.s oldu zamanında ki o zamanlar bu kadarda pahalı değildi arabalar. Fiesta ST bana kalırsa getirilmeli bundan önce Focus ST,Focus Dizel tek kapı,İlk kasa Focus SportTrend v.s bunları getirip satışa sundular aslında illa ki Fiesta'da satılır "Farklı" olmak isteyen alır ST'yi. Fiat'ta Bravo HGT-Coupe-Tipo Action/2.0 sonrası nerdeyse hiç bir şey getirmedi malesef. Nissan Juke Nismo geliyor mesela ama sadece bir kaç cc fazla olduğu için vergiden kurtaramıyor fiyatta yüksek haliyle aynı şey yeni Clio RS'te de geçerliydi galiba. Mesela ben yeni Honda Jazz Type-R Hybrid 190hp makinanın gelip gelmeyeceğini çok merak ediyorum?.. İnşallah zamanla değişir bu durum.
+Opel Corsa D GSI-OPC v.s getirdi Türkiye'ye, peki kaç tane satıldı birde buna bakmak lazım?..
fiesta st Türkiye'de satılıyor olsa polo almak aklımın ucundan bile geçmezdi. Ayrıca yurt dışında satılan en ucuz b segmenti hot hatch de fiesta. Buradada rakiplerinden ucuz olurdu muhtemelen.
Yazıyı okuduktan sonra Honda jazz typer görsellerine baktım :)
Kendilerine bunu yolluyorum :D
Kemal Sunal - Sen Gelme Ulan Ayı - YouTube
Hahah Honda'ya görsel olarak birşey diyemeyiz tamemen zevk meselesi ama 1.5 Hybrid 190hp bence güzel değer fiyatları uygun olursa Honda'cı gençlik alır bolca :D Hyundai'de Veloster gibi bence burada tutulabilecek bir arabayı getirmedi malesef 1.6 200hp Turbo.
+VW Phaeton zaten 7-S-A8 gibi çok satılsın v.s diye yapılmadı ki tamamen cam bir fabrikada özel olarak el yapımı ile yapıldı araçlar.Sonuçta Touareg ve Phaeton Volkswagen için bir ilk adımdı o sınıflarda modeller üretebildiklerini 5.0V10TDI gibi zamanının en kuvvetli binek dizel motorunu üreterek aslında bizde yapabiliriz diyerek birazda gövde gösterisi yaptı VW.
2 tane 5.0 V10TDI Touareg eskittik bir arada Phaeton V10 mevcuttu hakikaten özel arabalar ama malesef Almanya harici dünya genelinde çok satılmadılar. :icon_tup: Phaeton'un durumunu biraz Skoda SuperB'e benzetiyorum ben ne kadar iyi ve aslında çoğu rakibinden kaliteli,konforlu olduğu bilindiği halde sonuçta "Skoda" diyerek vazgeçen bir çok kişi gibi Phaeton'dan aynı şekilde alışık olunmağı için ne olursa olsun sonuçta VW denilerek tercih edilmediğini tahmin ediyorum.
arabadan azıcık anlıyorum diyen adam kötü demez o araca. el işciliğinin ön planından, nerdeyse titreşim yapmayan motora, klimasının arkadaki yolcuya hiç bir şekilde direkt etki etmeyip ortamı süper soğutmasına kadar acayip özel şeyler var ancak tutmadı. kolay kolay tutmaz da.
VW bu tercih edilmez demek de haklı insanlar çünkü bu araçlar prestij araçları ve prestiji olmayan bir marka ile alman devlerinin nerdeyse aynı ücretlere sahip aracıyla aynı parayı istersen bu araç tutulmaz. skoda superb fiyatıyla harika bir yerde ama phateon öyle değil. bugün almanya gibi bir yerde 74bin avroya 7 serisi, 76bin avroya a8 alabiliyorken 70bin avro phaetona verilmemesi çok normal. milli gelire göre endekslerseniz 2bin tl gibi bir şey yapıyor. bu durumda 7 serisi, a8 varken siz phateon alır mıydınız? ben olsam ne kadar özel de olsa phaeton almazdım.
şu an ingilterede 7bin sterlin indirimi var türkiye parasıyla 25binden fazla ve bunun içinde sadece kdv var. Türkiye gibi bi yerde bu indirimi yapsa ötv'nin en yüksek dilimi sayesinde 60-70bin liraları bulur bu indirim..
Birazcık derdimi anlatayım sizlere.
Hot hatch tabir edilen otomobillerin iflah olmaz hastasıyım.Hatta bir hayalim var,Dünya üzerinde üretilen tüm Hot hatch otomobilleri toplamak istiyorum.(Hayal işte,kurmak bedava)
Birazcık eskileri düşündüm.Kendi 106 GTİ'ımı alırken 15.000 USD para bozdurmuştum.Bu zamanda bu paraya sıfır km ne alınır acaba?
205 GTİ fiyatı,25.000 USD civarındaydı sıfır km iken.Ha keza Astra GSİ da bu civardaydı.Sıfır km 306 GTİ ve Honda Civic 1.6 VTİ ise zamanında 24.000 USD seviyesindeydi (diye hatırlıyorum yanlış yazmayayım). Fiyatları USD yazdım ki bugünle kıyas yapalım diye.
Sayın kelalper doğru yazmış,belki de hot hatch otomobillerin modası geçiyor.Ama unutmamak lazım,standart bir aile-mini sınıf otomobilin satışını,hot hatch versiyonları itekler.Zamanında sokakta Astra Gsi görüp normal 1.4 Astra alan,106 Gti görüp 1.4 106 alan onlarca arkadaşım var.Birçoğu da (o zaman moda tabi) arabalarını GTi-GSi versiyonlarına benzetmeye çalıştılar.Bu da servislere ne biçim para kazandırmıştır kimbilir.
Ama fiyatlar da döviz bazında çok yükseldi takdir edersiniz.Bilemedim artık,insanlar mı zenginledi,maliyetler mi arttı.
Uzun lafın kısası,eskiden daha güzelmiş herşey...
hot hatch üretme işini ford, vw'den daha iyi yapıyor. şöyle ki bu sınıfın araçlarında aranan en önemli nokta performans ve sürüş zevkidir. ford'un yol tutuş ve sürüş konusundaki zevkli tutumunu hemen her otorite de kabul eder. ancak vw araçlarının motor ve şanzıman performanslarına paralel olarak sürüş zevki konusunda pek ileri olduğu düşünülemez. neden? çünkü vw grubunun araçlarında hızlanma, viraj alma dahi konforlu bi şekilde, tok bi tutumla yapılır. araç rakibiyle aynı sürede hatta daha iyi bi sürede hızlanır ama hızlanmadan aldığınız haz rakibinde daha fazladır.
bakın son zamanlar audi kullanıyorum sürekli. a3, a6, allroad... araç 6.5 sn'de 100 diyor ama yemin ediyorum şaşırıyorum. ulan ne zaman 100-120 dedin, hiç mi gürültü ya da hızlanma hissi olmaz sende? ara ara bazen kadrandaki hıza göz attığımda her seferinde şaşırıyorum. yavaş yavaş seyrederken göz atıyorum, kadran 145'te! hiç hissettirmiyor. alman araçlarının genelinde var bu. hissiz ve hatta ruhsuza yakın bi performans hissiyatı.
golf gti kötü otomobil mi? elbette hayır ama zevkli mi? focus sti ya da megane rs kadar değil.
polo gti kötü otomobil mi? elbette hayır ama zevkli mi? fiesta sti ya da mcs kadar değil.
s3, bmw 1m'e göre kaliteden konfora çok daha iyi nitelikli bi otomobildir ama gurmelere sorun; bmw 1 tercih ederler. niye? cevabı çok basit: sürüş zevki ve viraj tutumu.
son olarak doğuş'tan kaynaklanan vw düşmalığını da anlamıyorum. distrübitörün yıllardır yaptığı terbiyesizliklerle marka ve modellerin başarısına gölge düşürmek yanlış. kim ne derse desin vw modelleri iyi yol tutar, malzeme ve işçilikleri sağlamdır, güvenlidir, frenleri iyidir, kullanışlıdır vs... hani bi modelinde de şu konuda çok berbat diyeceğimizi bi unsur yoktur. hemen herşeyi optimum sunmaya çalışır vw'ler. ha çok zaman kafa ağrıtır bazı noktalarda o başka konu. mesela; samsung piyasada belki de en çok sorun çıkaran, ısınan, kilitlenen cep telefonu modellerini üretir ama en çok da o satar. tıpkı vw'nin yaptığı gibi ekstra üstün şeyleri millete sunmaya çalışır ama bunlar da sorunlara sebep verir. en çok o sattığı için arızaları, sıkıntıları en çok duyulan da odur.