Biz fordu katır bildik çöp kamyonu bildik napalım amerikayı ingiltereyi şimdi , ibretlik tespit :)
Printable View
Ecoboost olayını tamamen ayrı tutuyorum mükemmel motor yaptılar.
vtec = Variable-valve Timing and Electronic-lift Control demek değil mi ?
aynı şeyden mi bahsediyoruz ?
vtec çalışma sistemini honda bulmadı mı yani ?
biraz okumak araştırmak lazm bencede
Bu motor teknolojisini Honda bulup geliştirmiştir ve onun tarafından kullanılmaktadır.
DETAYLI BİLGİ İÇİN
http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC
edit : ecoboost tarihi de 3-5 yıllık bi mevzusu var. zaten yeni geliştirilmiş bi motorun kötü olması beklenmez ford gibi bi firmadan. ama benm gözümde ne kaporta olarak ne de motor olarak bi honda olamayacak.
Almanya'ya yerleşirken en büyük hayalim 2011 model yeşil bir Rs almaktı. Eski bir fiesta st kullanıcısı olarak, çok hevesliydim. Velhasıl kelam içine binip o dizel ford focustan çok da farkı olmayan konsolu görene kadar. Koltukları hariç cezbedici hiç bir şey göremedim ben. Tercihimi farklı yönde kullandım. Yeni model nispeten daha iyi gibi geldi bana ama alır mıyım, tabi ki almam :)
evo yada wrx e binip normal bir lancer yada imprezadan ne fark görülüyorsa rs de de o fark var. nasıl bir farklılık beklentiniz var anlamadım?
Bari Recaro standart)
Eklemek istediğim bir kaç bir şey var ;
Duratec motorlu arabaya bindim 1.6 90hp benzinli idi duratec[ismini karıştırabilirim] motor vardı sanki 120-115 hplik motor gibi gidiyordu üst devirlerde çok güzel motoru var, gidişi tatminkar ama köpeek gibi yakıyordu yaktığının bana göre hakkını veriyordu.Satıldığında çok üzülmüştüm, bende ayrı bir yeri vardır.
Şimdi ise 143 hplik 360 nm torka sahip duratorq motorlu[2.500cc] aracımız var o cüsse o ağırlığa rağmen büyük işler yapıyor çekişi on numara, 2 aracın da bizde kaldığı süre boyunca tık demedi halada demiyor, yazın canını alıyoruz bana mısın demiyor.
Kısacası Ford yapar ne yaparsa güzel yapar. Ayrıca 4wd ve ecoboost diyor 330 hp diyor hala Honda diyorsunuz bunu sürmek ne zevklidir bee, Keşke benimde olsa
vtec = Variable-valve Timing and Electronic-lift Control demek değil mi ?
aynı şeyden mi bahsediyoruz ?
vtec çalışma sistemini honda bulmadı mı yani ?
biraz okumak araştırmak lazm bencede
Bu motor teknolojisini Honda bulup geliştirmiştir ve onun tarafından kullanılmaktadır.
DETAYLI BİLGİ İÇİN
http://tr.wikipedia.org/wiki/VTEC
edit : ecoboost tarihi de 3-5 yıllık bi mevzusu var. zaten yeni geliştirilmiş bi motorun kötü olması beklenmez ford gibi bi firmadan. ama benm gözümde ne kaporta olarak ne de motor olarak bi honda olamayacak.
Degisken avans kontrolu ve elektronik lift kontrolu sadece honda da yok.Ismi vtec baska aracta yok vvti ti-cvt gibi bir suru markalarda da var.sadece bu teknolojinin VTEC isminde olmadigini soyluyorun.Ayrica bu teknolojiyi Honda bulmadi ilk fiat muhendisi buldu ve uyguladi daha sonra alfa romeo seri uretimde kullandi.
Dogru honda gibi kaportasi olamaz ne de motor olarak dunya da hic bir araba olamaz ford gt bile ruhsatinda kamyonet yaziyor.
arkadaşlar ne gti ne cupra önden çeker bir otomobilden alınacak keyif bir noktaya kadar sonra ya sarıyor ya dağıtıyor kendini yolda..lakin 4 çeker denince orada durmalı insan ve karşılaştırdığı araçlara dikkat etmeli..
a45 e 380 k yada 2nci el 290 k verecek arkadaşlar olabilir aramızda ama ben gereksiz görüyorum(cla 45 dahil)
eğer hothatch alıyorsanız bu bir halk arabasının güçlendirilmiş özel bir versiyonu olmalıdır ama fiyattada sanki bir ferrari alıyor gibide pahalı olmamalı..
megane rs trophy leon cupra golf gti astra opc dahada düşersek corsa opc nurb. polo ve ibiza cupra hep ön çeker peki ne oluyor ? sarıyor araç olduğu yerden zıpkın gibi kalkamıyorsunuz çoğu zaman..
golf r ve a45 inceleme fırsatım oldu ve açıkcası golf r a büyük hayranlık duyuyorum..resimlerde gözüktüğünden katbe kat güzel ve o rakamlara alınacak mantıklı bir hothatch r sınıfı.. işte onun rakibide yeni focus rs awd..
gönül isterki gerçek anlamda 4 çeker evo devam etsin ki final consept modeli 2.0 lt motordan 475 hp çıkaracak umarım ülkemize bir şekilde gelir ve yollarda görürüz lakin şu ara moda ön çeker öncelikli 4 çeker buda keyfi baltalıyordur eminim..
yakın zamanda evo autocar ve topgear dergilerinde inşallah bol bol okuruz yeni focus rs i...ayrıca tasarım diyorsak yeni type r eğer reklamlarındaki gibi çıkacaksa focus rs den 2 gömlek daha çekici geliyor bana..
saygılar
Alıntı:
The first experimentation with variable valve timing and lift was performed by General Motors. GM was actually interested in throttling the intake valves in order to reduce emissions. This was done by minimizing the amount of lift at low load to keep the intake velocity higher, thereby atomizing the intake charge. GM encountered problems running at very low lift, and abandoned the project.
The first functional variable valve timing system, including variable lift, was developed at Fiat. Developed by Giovanni Torazza in the 1970s, the system used hydraulic pressure to vary the fulcrum of the cam followers. The hydraulic pressure changed according to engine speed and intake pressure. The typical opening variation was 37%.
The next big step was taken by Honda in the late 1980s and 90s, where Honda began by experimenting with variable valve lift. Pleased with the results, engineers took the knowledge and applied it to the B16A engine, fitted to the 1989 EF9 Honda Civic. From there it has been used in a variety of applications, from sport to utility, by many different auto makers.
In the year 1992, BMW introduced VANOS, their version of a variable valve timing system, on the BMW M50 engine used in the 3 Series. VANOS significantly enhances emission management, increases output and torque, and offers better idling quality and fuel economy. The latest version of VANOS is double-VANOS, used in the new M3. Double-VANOS adds an adjustment of the intake and outlet camshafts.
Variable valve timing was the sole domain of overhead cam engines until the 2005, when General Motors began offering the LZE and LZ4, pushrod V6 engines with VVT. For the 2006 model year, General Motors will introduce the Vortec 6200, the first mass-produced pushrod engine with variable valve timing.
Birçok konuda olduğu gibi bunu da ilk kullanan Fiat. Fiattanda önce bunu bulup patentini alan http://en.wikipedia.org/wiki/Corliss_Orville_Burandt. Ahkam kesmeden daha çok araştırmalı
Sağlamlık konusunda Honda ile Ford karşılaştırmak bence gereksiz. Zira Fordun şase ve kaporta aksamı Honda'dan daha sağlam olduğu aşikardır.
Motor ve güç aktarma organlarına gelirsek, vtec vs teknolojiyi icad eden Honda eyv. Emme egz açı vermeler vs vs. zaten bildiğiniz şeyler. Fakat devir değişti. Devir turbo motor, düşük hacim, düşük emisyon, performans devri. Ecoboost ta benim gözümde lider bu konuda.
Donanımsız, hafif ve düşük konforlu araç değildir Focus Rs. Elma ile Armut'u kıyaslamayın. İşin kompedanları Focus'un rakiplerini listelemişler.
Bana bugüne kadar Honda'ya Mercedes'in rakip gösterildiğini görmek nasip olmadı.
The next big step was taken by Honda in the late 1980s and 90s, where Honda began by experimenting with variable valve lift. Pleased with the results, engineers took the knowledge and applied it to the B16A engine, fitted to the 1989 EF9 Honda Civic. From there it has been used in a variety of applications, from sport to utility, by many different auto makers.
gayet açık yazılmış burda. ben ilk postumda honda nın vteci keşfetmesi demişim . icat etmesi demedim bu 1.
2.si zaten olan bişeyi keşf edebilirsin.
neyse badcat honda geliştirmemiştir dedi. yukardaki makalede geliştirme detayları yazılmş.
ayrıca honda denilince akla vtec geliyor. kimin bulduğu değl kimin kullandığı önemli . velhasıl mevzu çarpıtılmasın. herkes yorumunu yapıyor buraya. biri çıkıp kelimeyi yanlş anlayınca (keşif/icat) bunlar oluyor.
parti kur oy veriyim cok iyi cevirdin lafi
@SULTANOGLU +1
Sensin.
Ayrıca konu düz yoldan ziyade pistte iddalı olan Focus Rs iken, ne ara düzde Honda'nın düzde Focus'u geçmesine geldi anlamlandıramadım. Bana göre motoru dışında, fren yol tutuş konfor vs olarak Civicler Focuslara göre baya baya tırt yani. Şu ara hem '04 focus hem '01 vtec2 kullanıyorum.
Yukarida ki ingilizce yazida KESIF diye bir sey gecmiyor.Ayrica keşif kelimesi var olan birşeyin bulunmasıdır.Ornek olarak Amerika'nin kesfidir ve ya element tablosunda ki elementlerin keşfidir.Kisacasi degisken avansli egzantrik teknolojisini kesfedemezsin cunku icat edilen birseydir :)
Ayrica onceki yazinizda yazan Honda'nin Vteci kesfetmesi ile piyasayi ele gecirdi cumlesinden cikan anlam ilk defa degisken avans teknolojisini bulmus anlamina gelmekte :)
@SULTANOGLU
http://i.qkme.me/35kmms.jpg