Ayni mesaj ikinci defa oldu.. Akilli telefon gazabina ugradim sanirim :)
Printable View
Ayni mesaj ikinci defa oldu.. Akilli telefon gazabina ugradim sanirim :)
hayatımda ilk defa düşük km, boyasız aracım olsun diye 3 ay aradım istediğim gibi buldum. noterden çıktım kaza yaptım 2 parça değişeni oldu :D o andan beri km model boya falan hiç farketmez, temiz bakıldıysa alırım valla ben :)
bende piskolojik sınır falan yok hunharca kullanıyorum bozulan parçayı değiştiriyorum devam ediyorum :D
Bu konuda benim de pek yaş / km takıntım yoktur, şu an 2001 330 kullanıyorum 225.000 km'de. Tutup 1950 model jaguar alacak kadar cesur değilim tabii ki :) ama bir araba genel olarak diri ise, piyasada parçası ve ustası bulunabiliyor ise alırım.
Hep benzinli araç hothatch spor araçlar kullandım. 60 bin ile 29 bin km arası oldu bu araçlar aldığımda. Benzinli araçta km umrumda olmaz. Hiç dizel araç almadım halen daha düşünmüyorum. Dizelden korkuyorum 100 bini geçmiş dizel almam 150 bine gelse satarım herhalde. KM yapsa bile otomobil için aslında var olmayan metal yorgunluğu diye kalkıp arka dingil yada ön travers değişmiyor. Bir otomobile ön takım yaptırmak ne kadar zor olabilir. Yada motor yaptırmak. Olmazsa olmazım şudur. Kesinlikle ama kesinlikle şasede işlem olmayacak. Vida ile sökülmeyen kaporta parçaları değişmiş olmayacak (arka çamurluk, tavan vs.vs. gibi). Hiçbir arabayı satmak niyetiyle yada ileride satarım diye almadım. Satmam icap ederse satarım.
ben küçükken, yanlış hatırlamıyorsam, babamgilin atölyede, böyle bişey yazıyordu ;
"en iyi bakım, kullanırken yapılandır"
bu sözü çocukluğumdan beri, doğru bulmuşumdur,
bu sebeple, km/yaş benim için önemsiz, yeter ki canı alınmamış bir araç olsun :)
bu arada ne varsa eskilerde var, biraz eski kafalıyım sanırım :cool:
Psikolojik sınır 20... eğer gerçekten egzotik veyahut temiz spor araç ise30 bile olur.
fakat, araç satan kişi önemli. 2.el'de birçok arkadaş, bakımlarına bakarım demiş. servis kaydına ulaşırız anca... çok yeterli bir bilgi mi peki, görecelidir... tanıdıkdan 2.el alabilmek gibi şansınız var ise, alınır. yoksa alırken çok iyi baktırmak lazım.
Türkiye'de yaşadığımız için, birçok fiyasko yapabilen bir yapımız var. Entrika çok yani. Dikkat etmek lazım.
----Motor ve Yürüyen geri gelir de... Şasi ve Kaporta geri gelmez Arkadaşlar... ---
ben 50k olmadan satarım genelde. ikinci ele de sıcak bakmıyorum. ben çok titizim aracım konusunda. en ufak şeyde uykum kaçar. o yüzden zorunlu kalmadıkça ikinci el bir araç almam zor.
Benim psikolojik sinirim km ya da boya degisenle değil yaşla bir arac 5 yaşına geldimi eski geliyor bana sırf bu yuzden 2010 model 38.000 de boyasiz dizel corollami satıp 2014 corolla aldim.
Kendimi bildim bileli sıfır araç alıyoruz.Babamın aldığı son ikinci elde 1 yaşında 8bin km de bir araba olmuş..
Açıkçası km benim için önemli.TR'de kimse arabasına iyi bakmıyor.Sırf yakın çevremde bile 2 senede bir 25binkmde bir arabalarını bakıma sokan adamlar var.Yine çevremde 250binde TDI kullanan hiç sorun yaşamayan insanlar da var ama onların arabalarının da kozmetiği gitmiş, kapı bile sabit yerinde durmuyor.Yani temiz geçmişini bildiğim veya öğrendiğim ikinci eli alırım.Ama km si çok olup 0 ayarında bir arabayı da almam satması zor çünkü..
Güvendiğim temiz arabayı alırım
kilometre benim için bakımları vesaire yapılıktan sonra temiz ve bilinen bir araç olduktan sonra hiç önemli değil
halkımızda 200k korkusu kesinlikle var onunda asıl sebebi
'' daha bir malı almadan satmayı düşünmek ne yazıkki ''
herkes kendıni çakal esnaf sanıyor ya
allah herkesın carsısına pazar versin ne diyelim :)
Kmye takilmak cok mantiksiz onemli olan bakimli duzgun araba almak sen gider sirf kmsi dusuk diye hor kullanilmis araba alirsan cok fazla sanayide vakit gecirirsin. Ben bizim milletteki bu km korkusuna bi turlu anlam veremiyorum gercekten bilinclenmemiz lazim
Sağol hocam.
Katılıyorum.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
Para-çokomel eğrisi:D
Para yoksa ekonomik ömrü dolsada tamirat yoluna gidilip devam edeceksin.
Katılıyorum.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
Hunharca kullanmak iyiymiş.:hihih::hihih::hihih:
Teşekkürler.
Bende onu söylüyorum çok nizami bir 1950 model olabilir ama yürütmek mesele olacak.
Teşekkürler.
Aynen hocam.
Teşekkürler.
Doğru söze ne denir.
Teşekkürler.
20 yaş benimde sınırım. Üstü yaşlı araç almak artık meraka, hevese giriyor.
Km olayınada katılıyorum Tramer sorgusu, servis kayıtlarına güvenilmez.
Örnek veriyorum; 250k da aracı gider düşürtürsün sonra Tüve girersin her muayene öncesi bunu yapabilirsin yada silecek değişimi için servise girersin kayıt görünür. Kesinlikle güven vermez bunlar.
Son kısmada katılıyorum şase ve kaporta önemli kısım gerisi kolay.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
"Tanıdık" olayı çok önemli. Çünkü ilandaki araçların yarısından fazlası sorunlu yada katakulleli.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
200k psikolojik sınır birazda bu yüzden oluşuyor.
Kmsi düşürülmüş araç alıyorlar ondan sonra 200k da motor bitmiş oluyor halbuki gerçek kmsi 2 katı.
Teşekkürler.
Aldığım malda sattığım malda kendini belli ediyor kilometresi veya yaşı ne olursa olsun.
hiç bir malımdan kar etmedim etme amacımda yok
alıyorum keyfimi cıkarıyorum zararına satıyorum :)
sattıgım aracların sahipleride konuyu görürlerde yazarlarsa ne demek istediğimi anlarsın
binemediğim malı satmam :)
Kendimi bildim bileli 0 benzinli araç alırız. Kafamız rahat olsun diye tercih ederiz, kokusu, 0 olmasının verdiği heyecan vs tamamen psikolojik yani. 2. el tercih etmememizin nedeni temizlik diyebiliriz, titiziz biraz. Arabada bir şey yemek-içmek vs sevmeyiz ayrıca ailece sigara kullanmadığımız için içilmiş araba istemeyiz mesela ama en önemlisi geçmişi, nasıl bakıldığı. Bakımlarını zamanı gelmeden yapıp, düzgün kullanırız hani gözümüz gibi bakarız ama bir önceki sahibini bilemeyiz. 2. el alırsak km olarak 0 gibi olmalı ama o zamanda kullanılmışını alana kadar 3-5 fazla verir sıfırını alırız durumu oluyor. 0 arabanın satarken değer kaybı çok oluyor tabi ama şöyle bir durumumuz var çok yol yapmadığımız ve arabaları dönüşümlü kullandığımız için genelde hep düşük km'li ve kazasız olur. Her açıdan çok temiz baktığımız için ve düşük km'li olmasıyla birlikte piyasanın üstünde bir fiyata satabiliyoruz. 6 yaşında hemen hemen gırtlak dolu s60'ımızı satarken 36.xxx km'deydi, 2 günde gitti. Genelde 5-6 yıl oluyor psikolojik sınırımız, bu sürede aracın yüzünün iyice eskimeye başlaması ve asıl neden bu sürede kullanılan teknolojilerin ciddi derecede gelişmesi. Kendi arabamdan örnek vereyim, 8V A3 ilk olarak 2012'nin sonunda çıktı, 2007 sonu üretilmiş üretilmiş 8P ile kıyasladığımızda her açıdan ciddi farklar var
Psikolojik araç yaşı sınırım 20 yaklaşık, istisnalar harici tabi onlar da fc rx7, mk3 supra falan olur zaten.
km olarak pek takıntım yok ama yıllık 20 bin km limittir benim için, alacağım aracın da yaş - km oranına bakarım net olarak. bakımları zamanında doğru malzemelerle yapılmış, değişmesi gerekli parçalar varsa değişmiş olsun yeterlidir.
ancak şöyle bir olay da var tabi, eski ne kadar temiz olursa olsun teknolojinin getirisi olarak yeni arabalar 10 konunun 9 unda bana göre daha başarılıdır eskisine oranla. o yüzden imkanlar doğrultusunda elde edilebilecek yeni aracı tercih ederim.
yani e90 320d yerine f20 116d alırım gibi (misal)
ortalama ekonomik ömür yeni nesil araçlarda daha çok var.. bunuda artık premium sınıfta bile dibe vuran malzeme kalitesi işin kolayına kaçıp bolcana plastik malzemeler kullanılmasına bağlıyorum.. ucuz malzemelerden kaliteli malzeme görüntüsü veriliyor.. tamamen touch and feel.. ahşap sanıyorsun palstik deri sanıyorsun petrokimya suni..
eski 80 li yıllardaki 90 lı yıllardaki araçlara genel bakımları ve ortalama zaman içinde çıkan incik boncuk sorunları orjinal parçalarla değiştirilip yapıldığı sürece son kullanım ömrü benim fikrim uzun uzun yıllar gider..
Bunuda hala konsolosluklarda ve bazı belediye ve kaymakamlıklarda kullanılan W126 kasalardan falan anlaya biliriz sanırım..
Teşekkürler.
Evet yaş-km oranına mutlaka bakılmalı.
Teşekkürler.
Hocam bu uzun ömürde örnekler hep premium markalardan oluyor.
Honda-Toyota-VW-Opel-Ford-Renault-Peugeot-Citroen vb.
Bu araçların C yada D segmenti için aynı şeyleri söyleyebilir miyiz?
B segmentini katmıyorum sıfırken zaten toplam kalite düşük oluyor.
Teşekkürler.
premium marka dışındada katabilirsin her marka yada her markanın her modeli olmasada katabilirsin..
yan sitemizde bir abimizde 16 yıldır sahip olduğu citroen xm'i var yaşından ötürü komple boya dışında adam sürüyor büyükde bir masraf çıkartmamış ona kliması ,abs'si, alçatma yükseltme sistemi,yol stabilize sistemi falan her şeyi faal olarak sorunsuz çalışıyor..
interneti açıp bakdınmı hala çok iyi durumda olan civicler accordlar corolla'lar elantralar exceller mazda 3.23'ler 6.26 lar carizma'lar maxima'lar v.b daha aklıma gelmeyen bir çok araç çok iyi kondisyonda ve her şeyi çalışır halde satılıklarda kaynıyor..
a yada b segmenti zaten yeni çıkmış demiycem ama popülaritesini özellikle dizel motorların ufak hacimlere düşmesi ve ufak hacimli benzinli motorların turbo destekli üretilmesiyle 90 lıların sonlarından sonra piyasada boy göstermeye başladı..
Kendiniz arabadan anlıyor iseniz , arabadan anlayan samimi güvenilir ustanız var ise ; km yaş çok önemli değil. bugün 40- 50 bin tl arasına alınacak 0 araçlar yerine aynı paraya yığınla 2. el araç var kmsi 150k-250k aralığında ama 0 olanlardan milyon kat kaliteli güvenli..
İnsan anlamadığı kadar çekinir biraz da. Örneğin bir maket yapacağım ama anlamadığımdan ilk zımparası bile nasıl gözümde büyüyor. Yapılmış model araç alsaydık diyoruz. Bir kaç maket sonra keyfini alıp öğrendikten sonra hazırını alır mıyım ? Gibi gibi..
Cok değişken var ama, bence en garantisi 0km alıp 5 sene/100.000 binip satmak. Garanti de uzatılırsa hic bas ağrıtmaz. Sık sık arac degistirmek isteniyorsa 10 binde 20 binde 1-2 yasında alınıp 100.000'e gelmeden satmak yine en masrafsizi. Baskı balata triger vs ellemeden değişmek lazım.
Kendim 18 yasında c segmenti arabaya biniyorum. Periyodik ve ağır bakımlar harici ekstra bir problemi yok. Çürümezse motor yapılıp 25-30 sene bile binilir. Tabi 90-00 arası üretim kalitesi ile su anki üretim kalitesinin cok farklı olduğunu dusunuyorum cunku artık maliyeti azaltmak icin genel olarak kalite dustu.
valla 280 binde çok temiz e39 alasım da var lakin ben onu 350 binde sattıktan sonra yüksek değer kaybı korkutur birazda gözümü.
Almayı düşünmeden satmayı düşenmek diye eleştiriyorsunuz kendinize göre haklı olabilirsiniz ama işiniz ve durumunuz gereği bence aracın kolay satılması da performanslı olması kadar güzel bir özellik.Kim arabasını satmak istediğinde 3-4 ay beklemek ister ki?Esnaf arkadaşlar daha iyi anlarlar, bir para sıkışıklığında insanın aklına direk arabası geliyor.Arabanın hemen ve min. zararla satılması bence konforu performansı kadar önemli.Para kolay kazanılmıyor sonuçta.Kimse olması gerekenden fazla zarar etmek istemez.
kim ne derse desin bizim ülkemizdeki psikolojik sınır 200K'dır. 3 rakamı işin içine giriyosa ilan açıklamasını okumadan kapatanlar var
yine sahibinden'den bmw'lere bakıyorum bi ilan gördüm üstüne bu konuyu görünce paylaşmadan yazmadan edemedim :)
http://www.sahibinden.com/ilan/vasit...98048935/detay
araç sahibi forumdan dı aracı tanırsınız zaten jantları unutmak elde değil
burda satılıkken 300K km civarındaydı şimdi ise psikolojik sınırın altında
alan kişi bakım yapmadan km düşürmüş
Haklı olduğunuz nokta var muhakkak. Fakat bizim esnafımız da bir acımasız bir değişik..
Arabayı alırken tabanındaki taş izi bile kusur olup nereden fiyat kıracağını şaşıran , arabayı aldıktan sonra güzelliklerini bitiremeyen bir çoğunluk mevcut. İşten kazanamayan arabadan mı kazanmaya çalışıyor belli değil.
Araba bu bugün 30 a alırsınız biner biner kaza bela olmadıysa 28 e satarsınız satılır. 35 derseniz elbette 4 değil 8 ay beklenebilir. Bunu çoğu kişi anlamak istemiyor.
Hele ki esnaf olunca bu şekilde anlatımlara sende ticaret kafası yok cevabını veriyor. Eskiyen bir makine için alış fiyatından daha çok para istemek midir ticaret kafası ? Adam kuyumcu ama ticaret kafasını şahsi araç alım satımlarında kullanıyor , neden , bir onun kafa ticarete çalışıyor :)
Hocam anlattıklarınızdan yola çıkarak iş ilk günkü kaliteye ve sonrasındaki "bakıma" bakıyor.
Mühendislik ilk gün varsa vardır. Aslında uçaklar 30 yıl boyunca uçuyor sonrasında da kargo uçağı olarak devam ediyor.
Havacılıkta yapılıyorsa otomobilde de yapabiliriz. Tabi bu masraflı olacaktır.
Teşekkürler.
Evet doğrudur. Güvenilir ustan varsa sende araçtan anlıyorsun 2.elde çeşit artacaktır.
Teşekkürler.
Teşekkürler.
O kmde değer kaybı mutlaka olacaktır.
Teşekkürler.
Kimse zararına satmak yada aylarca beklemek istemiyor ki piyasa bu durumda.
Aracı alıp kullanan herkes üstüne koyup satma peşinde.
Teşekkürler.
Katılıyorum 300k da bir aracın satışında zorluk yaşamamak için piyasanın baya altını yazmalısın ki satılsın.
Teşekkürler.
Şase sağlam, yedek parça kolay ve uygun fiyata bulunuyorsa ve klima-abs gibi temel donanım varsa benim açımdan gittiği yere kadardır ömrü. Satmak için araç almam.
mantık bu olması lazım zaten.. ama tr de çok farklı faktörler var..
esnaf adama gelince esnaf adam zaten bu tip konudaki gibi bir araba almaz o esnafı bu olaylardan sıyırın önce bir.. bizde 3-4 senedir şirkete araba satın almayı kesdik yıllık kiralıyoruz bizim için çok daha ekonomik oldu.. artık pek çok firma hatta büyük ve orta halli esnaf bile kiralama yöntemine gidiyor..
yani işin ticari kısmını bu olaydan biraz uzak tatmak lazım..
şahıs ben zarar edermiyim satabilirmiyim mantığına girerse zaten onunda alıcağı araçlar bellidir.. gerisi sohbetlerde çenesiniı yorar sadece.. vardır öyle insanlar sıfır halk işi orta sınıf bir araç alır ya bunu alıcağıma aynı fiyata ikinci elden 10 yaşında e200 yada 6-7 yaşında e60 kasa bmw alabilirdim diyenler..
İlk aracımı 120bin de falan sattım 90binde alıp onun dışında hepsini 70bin km civarında verdim. Sanıyorum bunun temel sebebi çevremde hep 100binden sonra zor satılır araç denmesi ve araçtan sıkılmamdı. Genelde 50bin km falan kullanıyorum aldığım aracı.
Ömür olarak çok daha uzun gitmesi gerek düzgün bakım yapılmış ve canı alınmadan kullanılmış bir aracın. Sanırım günümüz şartlarında 200bim km sorunsuz düzgün bakımla gider bir x,y,z araç. Türkiye şartlarında fazlası ne olur bilemem ama 500bin'de sadece ön takım yenileyen 1.9tdi a4'de gördüm. Ömür, kullanıcının aracına ne kadar baktığıyla çok ilişkili bence
Teşekkürler.
Sağol Hocam.
200k falan aslında kolay hedefler.
276.xxx kmde Civicim var şuan için hiçbir problemi yok.
Tabi bunda en büyük etken 14.xxx kmde daha 1 yaşındayken alıp bunca senedir tek el kullanılması.
Piyasadan alınan 200k üstü bir araç muhtemelen 5-6 el değiştirmiş artık 2.el olmaktan çıkmıştır:D
Her kullanıcıda bakımlarda daha ucuza kaçınca evet 200kyı ortalama alabiliriz.
Teşekkürler.
7-8 yıl bana göre. Aracın şase ve motor dışı bakımla giderilemeyecek sıkıntılarıda çıkabiliyor.
Mesela elektrik tesisatındaki kablolar eskiyor işlevini yerine getirmiyor ya da plastik ve kauçuk malzemeler iklim şartlarıyla birlikte sertleşiyor bozuluyor içerde trim sesleri artıyor.Şimdi böyle sorunu olan bir arabaya istedğin kadar iyi bak motoru 10 üzerinden 10 olsun boyası kazası olmasın kaç yazar? İmkanların doğrultusunda yeni araçlar almak en mantıklısı bence. Herşeyin bir ömrü var ne kadar kaliteli olursa olsun.
dediğin kablo kevgirlemesi rutubet nem zaman ile aşımdan oluşan şeylerden dolayı olan şey.. bu her araçda olan bir şey değil yalnız bazı markalar kablo izalasyonunu ve geçen hattı çok iyi izole ediyorlar ömürlük oluyor.. bazılarıda açıkdan kanallardan geçiriyor onlarda dış etklenlere maruz kalıyor tabi burda kullanılan malzemenin kaliteside devreye giriyor..
genelde opel vectra b kasalarda falan olan bir sıkıntıydı bu eskiden oda her b kasada değil.. trim sesinin giderilmesi çok basit ama usta uğraşırmı uğraşmaz sıkıntı orda yoksa sesin geldiği yer bellidir ustada az çok tahmin eder neresi olduğunu birde artık eskisi gibi değil trimlerin sesi için yapışkanlı ara şeritler süngerler falan var ebayda satılıyor.. 10 dolar 20 dolar.. ama işte ustalar uğraşmayı sevmez öyle şeylerle vakit kaybı.. neticede bir arıza değil arabanın gitmemesine mani bir şey değil..
Bana göre psikolojik sınır yok araba 70 model olsun 600.000 binde olsun binerim sıkıntı yok yürüsün yeter pası çürüğü olmasan yeter. Ama gel gelelim pisyasa da 15 yaş üstü tırt gözüyle bakılıyor 99.999 binde bir şey yok 100.001 oldu mu o araba alınmaz ölmüş bitmiş gözüyle bakılıyor. Ben araba alıcaksam ilk yağ çubuğuna bakarım yağ kirli-kapkara-zift gibi olmuşsa cayarım direk araba bakımsızdır ve motor parçalanıyor demektir, yağ temizse hafif parmaklarımla yağı ezerim motor paçaları varsa almam ilerde çortlatır :D
Satmak için almam. Zaten 80-99 model aralığı ilgimi çekiyor satamam da elimde patlar evlat olur ne güzel :D