User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: CVT Şanzuman alınır mı yoksa kaçılır mı?Sağlam olduğu nasıl anlaşılır?Sorunları nedir

  1. #1
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    CVT Şanzuman alınır mı yoksa kaçılır mı?Sağlam olduğu nasıl anlaşılır?Sorunları nedir

    Arkadaşlar S.a.
    Arkadaşıma hatta belki kendime de yeni araç bakıyoruz. SUV almayı düşünüyoruz. (Compact SUV, Crossover)
    Fakat karar kıldığımız araçlarda CVT şanzuman var. Daha önceden hiç CVT'li aracımız olmadığı için bilmiyoruz.
    Sitelerdeki yorumları okuduğunuzda korkunç bir tablo çıkıyor. DSG'den kaçalım derken bir de karşımıza CVT çıktı.
    Ama özellikle arkadaşım Jeep'ten veya Juke'tan vaz geçmek istemiyor sırf CVT diye fakat kafa karışıklığı mevcut.
    Bu şanzuman nasıldır? Sorunlu mudur? Kronik sorunları nedir? Arızaları ve bakımları ortalama ne rakamlara yapılır? Alırken nelere dikkat etmeliyiz? Kendi özel yağının koyulduğunu nasıl anlarız? Agresif veya hor kullanmaya gelir mi (periyodik bakımlarını yaptırdığımızda)?
    Ve en önemlisi Jeep Compass'ta ve Nissan Juke'ta bu şanzumanlar sorun çıkartıyorlar mı, kronik sorunları var mı?

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    2.337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk kalkışlarda titreme varsa durmadan kaçin...yetkili servis te cvt şanzuman 30 ile 40 bin tl arası fiyat çıkıyor.

    dişarda 5.7 bin arası tamiri mümkün..

    nissan 2011 serisinde cikan CVT lerde hata olduğunu kabul ediyor iyi niyet garantisi adı altında yapıyor 3/1 fiyat cebinizden çikiyor.araç servis bakımlı ise

    2012 lerde şimdiye kadar bir sorunla karşilaşilmadığı söyleniyor.
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün akşamki yarıştan önce start verecek olan hatun dediki elimi bı yerıne götürüp : kazansanda kaybetsende bu senın ama kazanırsan hepsi senın , iliğimi guruttu gevurun gızı yarışı kazandıktan sonra

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    2.337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim alacağım 2011 nissan micrada böyle bir olay ile karşilaştim. bu kadar emin konuşmam bu yuzden yalniş anlaşilmasın.
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün akşamki yarıştan önce start verecek olan hatun dediki elimi bı yerıne götürüp : kazansanda kaybetsende bu senın ama kazanırsan hepsi senın , iliğimi guruttu gevurun gızı yarışı kazandıktan sonra

  4. #4
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim yorumların için. Yani cvt sıkıntılı diyorsunuz. Peki vaz geçelim mi bu sevdadan?
    Başka görüşleri olan var mı?

  5. #5
    gazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    TÜRKİYE / İSTANBUL
    Mesaj
    452
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim araştırdığım kadarı ile , ramcho'nunda dediği gibi tireme olayı varsa uzak duracaksın.orjinal cvt yağ kullanılması şartmış. ayrıca cvt şanzıman yüksek torka dayanmıyormuş.özellikle dizellerde sıkıntılı, örnek olarak ford focus tdci cvt şanzıman ve çoğu sıkıntılı. onun haricinde vites geçişleri mükemmel. sakin kullanımla ve turbosuz ufak motorda sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum.
    az insan, çok huzur...

  6. #6
    Shadow_Dancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    34.01
    Mesaj
    8.000
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben hanimin micrasinda kullaniyorum kardesim, yaklasik 6k km'dir. Herhangi bir sikintisini gormedim yakit tuketimine pozitif etkisi var.. Ama kullanim zevki yok hissiz bir sanziman turu. Agirlik artinca sıkıntılar basliyor diye duymustum. Genelde hafif araclarda daha iyi performans sergiliyor deniliyor. Micrada sorunsuz, arac 2014 model
    Tango-1 never dies.

  7. #7
    TEQUILA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Micra ve Juke'da cvt şanzuman kullandım. Hiç sorun yaşamadım.

    şehir efsanelerine inanmayın. Kullanıp test edin.
    '05 Honda CBF 600 SA
    '16 Qashqai

  8. #8
    TEQUILA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    892
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada micram 2011 modeldi.
    '05 Honda CBF 600 SA
    '16 Qashqai

  9. #9
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçta hangi marka cvt var onu öğrenirseniz yardımcı olabilirim. Mesela;
    Torotrak: Çok naziktir, aşınması fazladır, torka hiç dayanmaz kaydırma yapar. Bu değildir muhtemelen.
    NSK: bu da aynısı. ama nsk olma ihtimali fazla (nissanın)
    Fallbrook: büyük bir sistem, kesinlikle kaydırmaz, nissanda bu yok da jeep bundan kullanıyor olabilir belki?

    Nissanın kullandığı extroid cvt var, En iyi sistem olan Toroid cvtye çok yakın. extroid gayet iyidir. Tork sorunu falan olmaz.
    Hyper cvt var birde nissanda, o varsa uzak durun. kayışlı falan çok güçsüz bir sistem.
    Dediğim gibi hangi tip cvt var öğrenirseniz, yorumlayabilirim.

  10. #10
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merttepe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçta hangi marka cvt var onu öğrenirseniz yardımcı olabilirim. Mesela;
    Torotrak: Çok naziktir, aşınması fazladır, torka hiç dayanmaz kaydırma yapar. Bu değildir muhtemelen.
    NSK: bu da aynısı. ama nsk olma ihtimali fazla (nissanın)
    Fallbrook: büyük bir sistem, kesinlikle kaydırmaz, nissanda bu yok da jeep bundan kullanıyor olabilir belki?

    Nissanın kullandığı extroid cvt var, En iyi sistem olan Toroid cvtye çok yakın. extroid gayet iyidir. Tork sorunu falan olmaz.
    Hyper cvt var birde nissanda, o varsa uzak durun. kayışlı falan çok güçsüz bir sistem.
    Dediğim gibi hangi tip cvt var öğrenirseniz, yorumlayabilirim.
    Detaylı yorumların için teşekkür ederim. Öğrenip yazıcam buradan tekrardan.

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    2.337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TEQUILA Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Micra ve Juke'da cvt şanzuman kullandım. Hiç sorun yaşamadım.

    şehir efsanelerine inanmayın. Kullanıp test edin.
    şehir efsanesi derken 48 tane micra satmiş birisi olarak konuştum ben 1 araba da başima gelen olayı anlattım....

    dsg de sorunsuz der herkez ama en sorunlu şanzuman dsg 1 cvt 2..........
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün akşamki yarıştan önce start verecek olan hatun dediki elimi bı yerıne götürüp : kazansanda kaybetsende bu senın ama kazanırsan hepsi senın , iliğimi guruttu gevurun gızı yarışı kazandıktan sonra

  12. #12
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    4.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2012 Megane'ım var, benzinli ve otomatik CVT şanzımanlı. Şu anda 20.000 kmde herhangi bir sorun yaşatmadı.

  13. #13
    Evo34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    572
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha önce Mitsubishi Lancer 1.8 CVT kullandım...
    Mitsubishi CVT'yi Japon Jatco firmasından alıyor.
    Şuana kadar 11tane araç kullandım ve çoğu otomatikti.
    "Hayatımda kullandığım en konforlu, en sessiz şanzımındı" cümlesini hiç tereddütsüz kullanabilirim.
    İncelemesi için;
    Otomobil Test Garajı: Mitsubishi Lancer 1.8 INTENSE CVT

    Nissan'ın kullandığınında sorunsuz olduğunu biliyorum.
    Yine de yetkili serviste baktırarak almanızı öneririm.

  14. #14

    Üyelik
    Aug 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.376
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    58 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Jazz vardı otomatik sanırım o da CVT şanzımana sahipti. Yokuşlarda çok kötüydü 30 km/h hızda 3. vitese atan araba hafif rampada 2. viteste çıkmıyordu.
    Sarsıntılı geçişleri yoktu ve kaydırma yapıyordu.

  15. #15
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.6 Cvt Juke ve 1.6dci x-tronic cvt2 qashqai sahibiyim.
    Öncelikle Juke'de kullanılan kayışlı tip cvt şanzıman aşırı derece hantal, araç atik değil ve gaza basınca sabit devirde hızlanıyor, ruhsuz bunu bilmenizde fayda var. Lakin yakıt tüketimi usturuplu kullanım ile 7-8 litre arasında, ekonomik.

    Yeni qashqai'de kullanılan x-tronic şanzıman Jatco firmasının şanzımanı. Kevlar zincir tahrikli bir şanzıman ve sanal vites hareketleri ile o ruhsuzluk yok. Şanzıman çok atik, her türlü tepkiye müsait. Yaklaşık 6k km'dir kullanıyorum çok rahat, ister manuel 7 ister otomatik olarak kullanım imkanı var. 1.6dci 130hp 320nm motoru törpülüyor bu şanzıman diye yorumlar okuyorum, manuelini kullanmadım lakin son derece atik bu şanzıman ile..
    + =

  16. #16
    baskan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    151
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı baskan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 Cvt Juke ve 1.6dci x-tronic cvt2 qashqai sahibiyim.
    Öncelikle Juke'de kullanılan kayışlı tip cvt şanzıman aşırı derece hantal, araç atik değil ve gaza basınca sabit devirde hızlanıyor, ruhsuz bunu bilmenizde fayda var. Lakin yakıt tüketimi usturuplu kullanım ile 7-8 litre arasında, ekonomik.

    Yeni qashqai'de kullanılan x-tronic şanzıman Jatco firmasının şanzımanı. Kevlar zincir tahrikli bir şanzıman ve sanal vites hareketleri ile o ruhsuzluk yok. Şanzıman çok atik, her türlü tepkiye müsait. Yaklaşık 6k km'dir kullanıyorum çok rahat, ister manuel 7 ister otomatik olarak kullanım imkanı var. 1.6dci 130hp 320nm motoru törpülüyor bu şanzıman diye yorumlar okuyorum, manuelini kullanmadım lakin son derece atik bu şanzıman ile..
    Edit:

    Main Media
    + =

  17. #17

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    2.337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cvt deil de edc olmasın ?
    Alıntı DENON Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dün akşamki yarıştan önce start verecek olan hatun dediki elimi bı yerıne götürüp : kazansanda kaybetsende bu senın ama kazanırsan hepsi senın , iliğimi guruttu gevurun gızı yarışı kazandıktan sonra

  18. #18
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    CVT adamı genç yaşta dert sahibi yapar.

    Düşman başına...

  19. #19
    evolution_9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    904
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mitsubishi evo x dede aynı şanzuman var.evo x lerde standart kullanımda sorun çıkartmıyor ama yüklü arabalarda sıkıntı yaşayanlar oldu. evo larda 25 liraya kadr tamir parası çıkıyor. ama senn alacağın araçata sıkıntı olacağını sanmıyorum
    evox

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •