1.4 TSI Cav 150-160-180HP Vag gurubu motorlar ilk çıktığında GTI 1.4 mü olur gitmez deniyordu.
3 Silindir BMW motoru'da güzel bence verileri tatminkar.
Printable View
1.5 136 hp performans olarak çok başarılı değil
Bi dergide testi vardı a3 ( 1.4 150 ) 118i ( 1.5 136 ) A serisi ( 1.6 122 hp )
A3 ile aralarında tüm hızlarda uçurum vardı a serisi ile kafa kafaya..
konuya bir renk verelim.
Araç şuan da dyno verisi ile 207 beygir alınmış hali var, yarın koyucam.
Şuan da 220 beygir civarlarında araç, kredileri hazırlayında aracı alalım :)
Hiç bir şey zor değildir, paranız varsa her şey olur.
daha büyük sürprizi yakında yaparım..
100 beygir zor demiştiniz hiç bir şey zor değil..
218i 1.5 b38 motordan yazılım ile 200 üstü almak bana komik geliyor sakın yanlış anlamayın :) süre falan aldınızmı ?
Yakıt değerleri nolmuş bu beygirde?
Komik olan ne ki ?
dyno verileri vs yakın zamanda koyarım.
1.5 den komik demişsin de i8 nasıl o kadar beygir almış acaba ?
kendi motoru, m270 kodlu ailenin üyesi. 250 cgi lerdeki motorun destroked hali diyim özetle.
bu arada 1.5 136 - 231 hp farkı denilmişte, i8 in elektrikli üniteden aldığı desteği unutuluyor sanırım.
ayrıca 1.5 136 , sadece yazılım ile 165 lerde kalırken 207hp çok iyimser. dyno verisi eklerken, yazılım haricinde tam anlamıyla neler yapıldığını paylaşırsanız seviniriz.
bu arada benzin motorlarının farkını biraz araştırınca buldum b38 hakkındaki,
Reoriented crankcase position (to accommodate the i8's horizontal engine mounting)
Larger main bearing and connecting rod bearing
Higher density, gravity cast head
Twin pipe intake
Integrated CAC
Modified turbine geometry and electric wastegate valve for turbo
benzinli motor 1 veya 2 serilerindeki versiyona göre çok daha yukarıda güç üretiyor, alt devirleri elektrikli motor kurtarıyor kısacası. 1 veya 2 serisinden de o güçler çıkar muhtemelen şuanki fikrimce ama kullanım olarak baya baya üst devir isteyecektir araç.
136 lık motorla karşılaştırmalı dyno tablosu,
http://www.bimmerfest.com/forums/att...9&d=1456544738
Çok para verince daha mı yükek beygirli araç alıyorsun, iyiymiş düşünce.
Araçda ki extralar da ,
Turbosu büyük ve bazı parçaları değişik.
@levnt güzel tablo bulmuşsun gerçekten, araştırma da iyisin. Bende yeni gördüm onu..
tuning ile uğraşan biri değil bununda yapan, keyif için yapıyor..
http://www.otopark.com/2014/12/isirg...-220d-m-sport/
videosunu izlemenizi tavsiye ederim
Bence boş 2.18i premium segmentin en mantıklı F/P si (tamam tamam S3 ü saymazsak)
Evet gitmez etmez, ama bu paraya bu güzellikte (bence çok şık hele kırmızı/mavi yakıyor)
Ve sonuçta "bmw" alıyorsun ZF tir iç konsolun tasarımı/güzelliğidir sürüş keyfidir sabit kaldıki yazılımı da çıktı yanlışım varsa düzeltin 170hp alıyorlar. Çiçek çiçek
i8 deki turboda continentalmis
Bmw ile anlasmasinda bir turbo uretti diye biliyorum continental.
Büyük ihtimalle turbolar aynidir
bence i8 in turbosu biraz daha büyük ve daha çok basınç basıyor..
dyno graph a göre de bakınca tepkisi azıcık daha üstte, tam kod bulunabilirse ben araştırırım detayını :)
şu da bi tık daha açıklayıcı bilgilere sahip,
%30 daha hafif, alüminyum housing, su soğutmalı, türünün ilk örneği deniliyor.
şurda da detaylar belirtilmiş,
http://articles.sae.org/13463/
Burada Tork yanlış çıkmış ama yine de paylaşıyorum.
Şuan da araç 220 beygir civarlarında, daha da çıkabilir :)
[IMG]http://i.hizliresim.com/VaN1Rj.jpg[/IMG]
Solda ki aracın turbosu, sağda ki ise yeni takılan turbo..
[IMG]http://i.hizliresim.com/7gdrZl.jpg[/IMG]
1,2 barda kullanılıyor şuan, 1.4 - 1.6 hedef - video da paylaşabilirim yakında..
Pejo 1.6 litre THP'den fabrikasyon 270 HP veriyor; 1.5 litreden 220 HP yapılınca inanılmıyor :)
Araç fotodaki dynoda 207,2hp gözüküyor ama bu halinden sonra 3 yazılım daha atıldı. Şu an ki hali daha güçlü..
Tamam da yanlış anlamadıysak turbo değişimi olmuş
Yani sadece yazılım egzoz vb işlemlerle 220 hp olmadı değil mi ?
dp + 235i son susturucu var extra olarak - orta değişik..
bu arkadaş standart değil biraz da standartların dışında yapmaya devam ediyor.
i8deki turbo ile 218deki turbo aynı deil. Ayrıca stock turbo ile 6800rpm de 207 hp alınması zaten mumkun değil stock turbo 6000den sonra bildiğiniz basınç basamıyor. güç yok gibi birşey aldıysanız helal olsun ben birşey demiyorum ancak bence 95 oktan ile imkansız
3 silindir benzililerden en fazla yazilimla kac hp alindi biliyormusunuz ?
118 e yazilim yaptirdik 165 de kaldi.Saglikli olsun diye daha fazla zorlamadik ama araba ara sira kesme yapiyor pek saglikli oldugu soylenemez
biraz arastirdim dünya genelinde de genelde ayni gucler aliniyor
http://a66.tinypic.com/a3crr5.jpg
http://a63.tinypic.com/345eezs.jpg
http://a64.tinypic.com/20t14d3.jpg
Bu motor icin sanirim ortalama 160 170 hp sadece yazilim ile diyebilirmiyiz?
bu racechip in verdigi güclerde enteresan mesela 116d 3 cyl icin 350 tork veriyor.Ne türkiyedeki nede yurtdisinda ki firmalarin bu kadar torku verdiklerini gormedim.Ayrica motor icin icin garanti de veriyor , ek ucret karsiliginda kumanda ile gücü de ayarliyabiliyorsunuz kullanin esnasinda acikcasi bana mantikli geliyor racechip isi