Yazını tebessümle okudum, yukarıda yazdığın markaların birinde 2 sene çalıştım.
Hatta sütrak tan da hizmet alıyorduk. Sana çok net bir örnek vereyim neden üretilmediğini yada üretmediğimizi anla.
Öncelikle üretici ürettiği malı makul bir fiyata satmalı ki pazarda yeri olsun. Sen ürünü süper üret ama rekabetçi bir fiyat ile pazara sunmaz isen elinde kalır.
Yani adam üretirken her parçanın civatanın bile hesabını yapıyor, çok ince hesaplar dönüyor maliyet kısmında emin ol.
Örneğe gelirsek eğer, Sütrak klima için teklif verdi çin den alınan parçanın net 4 katı.
Üretici de düşündü bu araca garanti veriyorum, 2 sene de 1 bozulsa 4 defa zaten değişime gelmez.
Dolayısıyla ucuz olanı tercih etti. Ben olsam ben de öyle yapardım.
Rekabet konusunda ayrı bir örnek vereyim sana.
Otokar M2010 diye bir minibüs üretti ki bu forumda okuyan herkes Otokar'ın ürettiği Magiruslar'a en az bir kere binmiştir.
Sonra karsan Jest diye bir araç çıkardı piyasaya yanlış hatırlamıyorsam ilk çıktığında ~30K TL kadar ucuzdu.
Ne oldu git bak şimdi gebze harem hattına jest 10 tane ise m2010 1 tanedir.
İşin içine ticari kaygılar girdiğinde işin rengi değişir emin ol. Önemli parça dediğim aksamlar (sana göre önemsiz olabilir) bu güne gelene kadar ne acı tecrübeler ile üretilmiştir.
Biz burda basit bir timing ayarı / sensör ayarı yapamazken. Adam kalkmış çatır çatır çalışan Milyon km lerce test ettiği bir motor üretmiş.
Kusura bakma ama karoser planlayıp yapmak, yan sanayiye ölçü verip kalıp yaptırtı frp parça üretmekten çok daha komplike ve önemli bir iş benim gözümde.
Ben de bir Türk evladı olarak isterim ki iç piyasadan tedarik edelim ama e- de - mez - sin.
Maçanı sıkıp sen 3x e üretiyorsun biz sana x paraya verelim dediğinde elin ecnebisi yok kardeş ben üretirim ilerde de geliştiririm deseydin bu gün biz satıyor olurduk.
Ama toplumsal olarak bir işi en kolay yoldan nasıl yaparız diye düşündüğümüz için bizden bir *** olmaz.
İşini iyi yapan, üreten katkısı olan daha doğrusu ülkeye katma değeri olan şeyler yapmak lazım.
Artık üretim her yerde adam bisküviyi bile yurt dışında üretip ülke içine satıyor niye maliyet.
Sen kimsede olmayanı üretirsen o fikir sen de gelişir ise o zaman ayağa kalkarsın.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Muhendisim, farkli bir sektorde argede calistim
Her sektorde de argede calisan arkadasim var, bu ulke kac patent kac know how sahibi? Lafla yurumuyor bu gemi
Araç üretmek sıkıntı değil.Ürettiğiniz malı pazarlamak önemli.Koç'a bu sektöre gir denildi ,devlet olarak sana gerekli desteği verelim dediler bu riski göze almadı.Neden alsın ki Türkiye'de otomobil sektörünü zaten elinde tutuyor ve kar majıda her sene yükseklerde bu şirketin.Bizim ülkemizde yerli malı kullanılmaz.Hanginiz beyaz eşyada vestele yöneliyor veya termikelden ürün alıyorda yerli otomobil alacak.Bence bugünü değerlendirmeden önce geçmişe bakıp neden Türkiye'de sanayi sektöründe bu sektör 1-2 ailenin elinde bunu sormak gerekli
Öyle Pısırık Pısırık Yürümeyeceksin,
Yürürken Omzun Dik Alnın Karşıya Bakacak.
Yere Bastığın Zaman Hakkını Vereceksin Toprak Seni Tanıyacak . . !
Çinli klima üreticisinin 4e 1 verdiği fiyatı tercih eden, 2 yıl garanti süresince şu kadar bozulur şöyle olur diye düşünenle aynı fikirdesin, Otokarın yıllar sonra adam gibi insan taşımak için tasarlayıp ürettiği o m2010 yerine alternatif olarak Karsanın ürettiği fiyatı haliyle kalitesi, içindekinin can güvenliği düşük olan aracın tercih edimeside gayet normal o zaman imkanın olsa bir clio yerine bir a3ü yada bir mercedesi tercih etmezsin heralde. Hatta çin malı gelly'ler var karanlıkta kedi gözlü mercedesleri andırıyor sana göre onlar daha mantıklı o zaman. Ticari araç kar amacı önemli olan diyebilirin, o zaman scanianın dafın diğerlerinin iki katı fiyatlara sattığı çekicilerde gereksiz.
Ucuz olan her zaman ucuz değildir. Hele ticari araçta hiç değildir. Kaliteden ödün verilerek sağlanan ucuzluğu tercih etmem şahsen, ama ikiside aynı işimi görücekse belli standartlar sağlanmışsa tabiki ucuzu tercih ederim.
Üretimin nerde olduğu değil kimin ürettiği önemli, bir dünya otomobil fabrikası var bu ülkede ama biz üretmiyoruz, clionun arka kapısında türk malı yazsada değil kardeşim o renault bildiğin fransızın renaultu. Peugeot fransızın mesela banane koyduğu motor almansa..
amacım tartışmak değil, zaten konu çok farklı yerlere kayıyor otokarla karsanı kıyaslayıp birine pahalı diyorsun e ötekide gayet türk markası.
Bir bi *** yapamayız beceremiyoruz diye konuşuyorsun, sütraktan daha ucuz ama dandik olan çin malı klimanın tercih edilmesindeki doğruluğu anlatıyosun.
Kasanin patenti alincak fiat renault toyotadan icinede disardan aldigimiz teknolojiyi koycaz.
Zamanlada bu teknolojiyi ilerleticez ilerletebilirsek ata bindiniz uzaga gittiniz
Şimdi baştan sona okumadım ama şunları yazmak istiyorum.
Cms dünyanın tüm premium markalarına jant üfretiyorda bu markaya yapamazmı?, Dönmez debriyaj tüm premium markalara baskı, balata, disk vs üretiyorda bu markaya üretemezmi (beşer balatada olur tabi), lassa bu markaya lastik veremzmi? Uğur glass, dora glass tüm markaların camını döküyor buna dökemezmi? sevl kablo, çağlar kablo tüm dünyada bilinmiş kablo üreticisi bu markaya kablo veremzmi?
Geriye beyin (tüm dünya bosch siemens den alıyor gocunmuyor sende al nolacak), motor (işe başlarken sende git reno grubundan, psa grubundan alarak başla nolacak). Saç kısmı zaten bildiğin pres.
Yani niye üretilemesin?
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Çok farklı açılardan bakıyoruz olaylara o yüzden uzlaşmamız mümkün değil.
Senin eleştirdiğin o çin malı ürün bu gün istanbulda yürüyen 900 otobüste çatır çatır çalışıyor.
O araca o klimayı takmayı planlayan adamlar emin ol bu işi senden de benden de iyi biliyor.
otokar la karsan kıyasını maalesef ki anlamamışsın.
yazımı bir daha oku istersen daha net anlayacaksın.
Ayrıca biraz sakin yüklenme kendine bu kadar![]()
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Azim Oto Özel Ford Servisi
http://www.azimfordservisi.com/
Espriden anlamıyorsun belli![]()
Ne söyledin ki cevap veremedim. Bahsettiğin firmada çalıştım 2 sene.
Her gün 350 tane otobüsün bakımı yapılıyordu sabahlara kadar. Yerli üretim olan araçların. ( bence önemli aksamları yabancı olsa da)
Karsa - Otokar'ı kıyaslarım çünkü ikisi de aynı amaca hizmet etmek için üretilmiş aynı sınıfta iki araç.
Bir fabrikanın amacı kar etmektir, yani üretip satmak. Karsan öyle girdi ki piyasaya otokar artık neredeyse üretmiyor M2010'u
Nerde kaldı kendi üretimi. Sen önce ticari hayatın gerçeklerini gör sonra tartışalım.
Yazdıklarımda seni aşağılayan ya da rahatsız edecek bir şey yoktu. Kaldı ki benim adamlığımı tartışmak senin haddin değil.
Genel olarak yazdıklarına bakıyorum gereksiz agresif bir uslubun var o yüzden yineliyorum yüklenme kendine bu kadar.
Ben de sen kadar istiyorum bu ülkeden bir marka çıksın üstünde adımız yazsın.
Ama bunun için yıllara sari çalışmak lazım, ha dedin mi olmaz.
Forumun amacı da bu tartışıp konuşmak paylaşmak. Kavga etmek değil.
İmzamı oku ben çok feyz alıyorum, sen de alırsın. Bir de imla / yazım kuralı diye birşey vardır.
Bakkal defteri gibi yazmazsan yazdıkların daha okunmaya değer olur.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
hocam bugün ruslar bile herkesin ti'ye aldığı lada vestayı üretime koyup satmayı planlıyorsa Türkiyenin bu işi yapamamasının tek sebebi vergilerdir. Mühendismi yok ,işçimi yok, hammadde mi yok bunlarında tek sebebi canla başla çalışacakları bir işyerinde çalışmıyor olmalarıdır
yiğit aslında şuan dunya geneli , üretim maliyetini düşürmek adına zaten bu yola başvuruyor
bizde başlangıç olarak boyle yurumeliyiz, bizde sıfırdan herşeyi yapıcak arge yok bunu yoneticek iş yapıcak , sermaye koyucak adamda yok herkes para kazanma derdinde geliştirme değil
arge demek para harcamak demek bizim turklerin tarzı değil al sat temiz![]()
psn&Live id: onursumer
135
├┼┼╕
246R
Keisnlikle katiliyorum. Zaten bircok firma motor argelerini ortak yapip ortak motorlari kullaniyor maliyeti dusurmek icin. Bizde basta motoru sanzimani alalim koymaz. Yeterki bir yerden baslansin sasesi kaportasi bize ait turk otomobili diyebilelim. Oyle spor falanda olmasin herkesin kullanabilicegi 4 kapili sedan giris seviyesi birsey olsun ki gelistirebilelim kullanici yorumlari geri donsun.
Ya pazarlamada sıkıntı yok.
Bir zamanlar şahin doğan ucuz olduğu için çok sattı.
Üretilirse yine aynısı olur. Millet sahip çıkar.
Aman Allahım ne torpiller ne torpiller dönerdi. Araçlar saklanır üstleri örtülür exclusive müşterilere nüfuzlu yada zenginlere ayrılırdı. Sene 93-94 te 350-400 milyon civarı fiyatları vardı tahminim şimdinin 35-40bin tlsine falan tekabül eder. Dediğiniz gibi satarkende belki enflasyondur sebebi ama sağlam karla satılıyordu.
Ulan Harbiden Müthişsiniz..
Yaw Bi otomobil üretmeye kalksak yemin ediyorum bu Forumdan çıkar sadece mühendisi teknikeri testerı kaportacısı uzmanı bilirkişisi..
Ama yok Hastalık Gene bizim hastalık..
Şu işin olmayacağına yorduğunuz kafanın Onda 1 ini Olacağına yorsanız kimseye gerek kalmadan prototipini yapacak güce sadece konuya yazanlar sahip ama Yok diyorum ya genlerimize yapışmış o hastalık.. Biz Yapamayız Hastalığı!!
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)