Yerli otomobil yapıldı , o iş tamam .. Ufak tefek sorunlar var üzerinde çalışıyoruz..
https://youtu.be/Y1sDMMijbG4
Printable View
Yerli otomobil yapıldı , o iş tamam .. Ufak tefek sorunlar var üzerinde çalışıyoruz..
https://youtu.be/Y1sDMMijbG4
Vergiler ile yapandan daha çok kazanırken ne gereği var elini taşın altına sokmaya..
Kardeş payı borla çalışan araba.
Gerçekten silmeyin sakın konuyu, bakalım konu açıldıktan kaç yıl sonra haber gerçeğe dönecek.
http://cdn.teknolojioku.com/data/gal...-capsleri5.jpg
Bakalım bu yerli otomobil muhabbetinden hangi iktidar yanlısı şahıslar ekmek yiyecek
Söyle sen seversin yalanı activated :D
http://tv5haber.com/resimler/images/ucak5.jpg
Ekim ayı içersin de açıklayacağız dediler "lan acaba" dedim girdim. Yine hüssraaaan her daim ....
ACIKLAMA YAPILMIS AZ ONCE
Yerli otomobil konusunda çalışmaların tamamlandığını söyleyen Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, "Piyasaya güçlü bir giriş yapması için ÖTV'den muaf tutulacak" dedi
Bakan Ozlu: Yerli otomobilden vergi alınmayacak | CNN TURK
cadillaclara bak hele hele hele
https://i.cnnturk.com/ps/cnnturk/75/...0408fbf3ca.jpg
BU 2015 HABERI, ILKINI SATMISLAR HOHHAHAHAHA
Yerli otomobil uretilmeden satıldı | Son Dakika Turkiye Haberleri
Düğme önemli. Düğmeye basılacak kıvama geldiysek gerisi gelir.
Hele bir düğme hazırlansın gerisi kolay,
bir kısım otv siz cadillac kullnma keyfını mı surecek ben anlamadım sımdı
dizayn tamamlanmış yeni kasa yapacaklar heralde :D
http://www.cadillac.com/content/dam/...ck-960x320.jpg
Yerli otomobil üretimi için son viraja girildi. Kale, Karsan, Fiba, Sanko, Koç, Vestel, BMC gibi Türkiye'nin önde gelen gruplarıyla görüşmeler yapılırken gözler üretimi yapacak grubu açıklayacak Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a çevrildi. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü, Türkiye'de otomotiv sektörünün ciddi bir altyapısı bulunduğunu belirterek, "Kamunun öncülüğünde Türkiye'ye ait olacak güçlü bir otomotiv markası oluşturacağız" dedi. Bakan Özlü, kamu kurumlarının da yerli otomobil kullanacağını belirterek, yaygınlaşması için tüm olanakları seferber edecekleri mesajını verdi.
Yok bence yu-ma-tu, sunny, kajiwa, wajina firmalarıda konsorsiyum a katılsın.
İstermisiniz bunlar satın alma garantisi versinler üretici firmaya. Yaparlar mı yaparlar.
BMC yi SANCAK lar aldı. Otobüs Kamyon bölümünü motor üretim tesisi haline getirdiler. bi taraftan KİRPİ ler üretilmeye devam ediliyor.
4 adet motor geliştirdiler 2 benzinli 2 dizel bi düşük hacim bi yüksek. 2 yaz 2 kış testinde makinalar.
motorlar yerli otomobilde kullanılırmı kullanılmaz mı bilmiyorum, motor mekanik açısından BMC olaya çok hazır görünüyor.
%100 elektrikli , 500 km menzilli olsun.
araç satın alım garantisi vereceklerse, üretim sürecinde kullanmak için Türk bankalarından da kredi vereceklerse hemen şirket kuralım biz de girelim :)
Yalnız şuan hali hazırda şehir içi kullanımında dahi 100km garanti gidiyor demeleri güzel. Extra motor gerekirse takılacakmış şehirler arası kullanım isteyenlere özel :D olsun oda bir yaklaşım.
konuda yurtsever yorumlar çokta açıkcası şüphelerim var kaçımız gerçekten bu araçlar üretilince masaya oturup gerçekten el sıkışıp muhtemelen piyasadaki araçlarla ancak %10-15 fiyat farkına ok diyecek?
ne iş ahlakımız kaldı ne kalitemiz üretilecek araçları japon yapıştırıcı ile birleştirseler şaşmam, ha güzel işler çıkaran firmalarımız varmı varda sağlam bir azınlık..
Bence devlet araba filan üretmesin. Biraz aklı varsa yurtdışından araba getirtsin ve yaş sınırını kaldırsın.
Burada 15bin TL olan 1.0 opel corsa 2000 model olanlar 500-600 euro. Buraya getirtmeleri vergileri vs 10bini bulmaz bile. Eee sat bunları piyasanın 1-2 altına. O halle bile yerli araç üretmiş gibi para kazanır. Şimdi diyeceksiniz ''ulan asıl hedef dışarıya ihracat.'' valla k bakmayın şu an ki siyasi konumu geregi Türkiye kimseye hiç bişey satamaz. Anca ruslara ton ton domates satarız o kadar
Otomobil treni kacali cok oldu. Katma degeri olan farkli sektorlere girmek gelecek acisindan daha iyi bir noktaya tasir bizi.
Dolayisiyla otobil uretmekten ziyade otonom surus sistemleri ve yazilimlarina, iha, siha uretimlerine kaynak ayirsak daha mantikli olacagina inaniyorum.
Eğer ülke olarak ekonomik kriz yaşamamak, ileride dışa bağımlı olmak istemiyorsak üretim yapıp satmalıyız ve bu satışı yurt dışına yapmalıyız. Bunun sebebi ise şu,
Sen yurt dışından bir malı getirip kendi halkına sattığında ülkene yeni para sokmuş olmuyorsun, kendi halkının cebindeki paranın bir kısmını yurt dışındaki birilerine, bir kısmını da devletin kasasına koyuyorsun. Sonra devlet o kasadaki parayla maaş ödüyor vs. Bu durumda yeni para kazanmış olmuyorsun ve zenginleşmiyorsun, sağ cebimden al sol cebime koy oluyor.
Oysa ülkende bir şeyler üretip yurtdışına satarsan, kendi cebinde çıkmayan, yurt dışından gelen dövizi ülke topraklarına sokmuş oluyorsun ve topraklardaki zenginlik oranını arttırıyorsun. Sonra o parayı vergi olarak devlete verdiğinde kasaya vatandaşından çıkmamış ek para girmiş oluyor. Böylece sol cebine sağ cebinden çıkmamış dışarıdan gelmiş bir para koyuyorsun.
Ha bu üretim araba mı olmalı diye tartışırsak, açıkçası savunma sanayine ve zırhlı araçlara yatırım yapmanın daha mantıklı olduğu aşikar, sonuçta yapılmış ar geler var, hali hazırda üretim bantları satış anlaşmaları vs var. Otomotiv sektörü opel gibi bir markanın 2 milyar dolara satıldığı bir sektör, sıfırdan marka yaratıp global çapta rekabetçi olmak bence anlamsız bir yatırım ve efor. Bizim ülkede yapılan ve yarım bırakılan bir çok yatırım gibi bunun da bazı yandaş firmalara para kazandırmak için yapılacağı aşikar.
Savunma sanayisinde bile sıkıntı yaşıyoruz, çok geç kalmış da olsak bir ucundan bu işe girmek lazım, en azından kriz anında hareket kabiliyetimiz kısıtlanmaz.
Suriye’de yara alan Leopard 2a4 tanklar için yedek parça sıkıntıları yaşadık, eldeki bazı tanklar sadece yedek parça olması için sipariş edilmişler, onlardan sökülen parçalar kullanıldı, Avrupa ile aramız bozuk ma.lum, tedarikte sorun yaşıyoruz.
Tümosan, kendisine destek verecek yabancı firma bulamadığı için Altay Amt projesi için aldığı motor ihalesini feshetmişti, komiktir yeni ihale sürecinde yine Tümosan var, tank için Ukrayna malı motor düşünüldü, Cummins dizel motorlar da düşünüldü, yine Altay’ın neredeyse aynısı olan ve bizim blueprintlerini aldığımız Kore tankı K2’nin güç sağlayıcısı Hyundai Rotem’le de görüşüldü ama uygun transmisyon ve aktarma olmadığı için anlaşamamışlardı sanırım.Ukrayna motorunu da bizim iklimimizde el verişli görmemişler.Tankların ilk partisi Alman malı Leo’lardaki benzer ünite olacaktı, Mtu tarafından üretilen 1500 beygir bir dizel motordu ama Almanlar çıkıntı yapınca, 2. partide takılacak yerli motorlar, 1. parti için de takılmalı dendi, bu üniteyi de sözde Tümosan yapacaktı, 1800 beygir olacaktı, bu yüzden proje savsaklandı ki zamanı ötelensin vsvs....
Tümosan’ın teknik altyapısı yeterli gelmedi, yabancı şirketler de destek vermeyince elinde patladı.Aktif savunma sistemi Akkor haricinde tank her şeyiyle tamam, sadece elde motor yok ve sırf bu yüzden öylece bekliyoruz.20 sene önce jilet olması gereken M48 Patton’ları çıkartacaktık envanterden, Altay ortada yok diye daha hala bu tankları kullanmaya devam ediyoruz.Bu tarz projeler bizi artık dünya markası yapmaz, üçkağıt dönmezse halk ucuza biner belki ama asıl etkisi, böyle konularda olur.Bir tank motoru üretmek çok kolay değil fakat bu kadarı da rezillik, rezalet.Bir şeyler yapıp bu kabiliyete kıyısından köşesinden de olsa erişmek lazım.Yurtdışından alınan ucuz araba ülkeye fayda sağlamaz zarar verir, zaten paramız tuvalet kağıdından hallice kıymetli, bir de devlet buna izin verirse bizim paramız resmen akar ülke dışına, çöp olur.
1000+hp dizel motor yapmanın ilk adımı yakıt sistemidir. O güçleri destekleyen sadece 2_3 marka var. Alman ve Amerikan! kilitkendikleri nokta bu
Ortaya yerli bi dizel motor işletim sistemi çıkarmalıyız. Bu önemli bi adım olur..
Yapmayın türkiye elettirikli araba üretirse yemin ederim. Mumla yaşarız :D
Çatısı güneş enerji panelleriyle donatılan şarj istasyonları yapmak lazım. Her yere temiz enerji gerekiyor. Rüzgar gülleri , güneş enerji panelleri. Enerji kazanacak o kadar çok nokta var ki . Spor salonlarındaki bazı bisikletler dahi üzerinde spor yaparken elektrik üretiyor. Geçenlerde koşu parkurundan elektrik üretmeye çalışıyorlardı.
Çok geç kalındı ancak ne olursa olsun bir şey üretmemiz lazım, ki gün geçtikçe üstüne koyabilelim. Ayrıca umarım araba üretmeyi sadece üretmek sanmıyorlardır. Araba üretim bandına başladığı an bir kültür yaratmamız lazım. Yoksa gerekli verimi alamayız.
Sunu da eklemeden geçmeyeyim. Elektirikli araba için yüksek voltaj veren istasyon lazım ki 5-6 saatte araba tam dolu olsun oda Günej pilleri ile alınabilecek bir şey değil. Süreklilik sağlayan santraller lazım oda ancak hidroelektrik santrallerinden alınır. Ne yazık ki yeterli suyumuz yok
Zamanında herkes sevgili büyüğüm Fadıl dayıma 100 TL yollasaydı şimdi Avrupa bizi konuşuyordu .
https://i.hizliresim.com/MaaRma.jpg
Şöyle , bu sistemler günümüz teknolojisi ile belki yeteri kadar hızlı değil. Fakat örnekleri mevcut ve Tesla da bildiğim kadarı ile bu şekilde tesisler kuruyor. Aynı şekilde müstakil evlerin çatıları için de paket hizmetler veren şirketler var. Bu sistemler hali hazırda zaten ana elektrik şebekesi ile entegre. Şarjın tamamını şebekeden almak yerine bir kısmını solar paneller ile temin etmeyi amaçlıyor. Örneğin çatısında solar paneller olan bir evde , tüm gün boyunca elektrik enerjisi depolanabilir. Akşam eve geldiğinizde aracı şarja bıraktığınızda tüm gün elde edilen enerji ve artı olarak kaldığı yerde şebekeden yararlanmak şeklinde hybrid diyebileceğimiz bir çözüm bu.
Bunların yaygınlaşması , teşvikler ile özendirilmesi son derece önemli ki Almanya ve bazı avrupa ülkelerinde de teşvik veriliyor diye biliyorum. İlerleyen yıllarda zaten teknoloji geliştikçe panellerin enerji üretimi ve ayrıca üretilen enerjinin depolanma kabiliyeti artacaktır.
Bununla ilgili Özgür Demirtaş bir programda şöyle demişti. Dünyaya 1 saatte vuran güneş ışını , Tüm insanlığın 1 yıllık enerji ihtiyacını karşılayabiliyor. Portekiz yüzölçümünde bir alan panelle kaplansa tüm dünya enerji ihtiyacını karşılayabiliyor. Bu durum belki 10 sene sonra kıbrıs yüzölçümü , 20 sene sonra bakırköy yüzölçümü kadar yeterli olabilir diyor.
Kısaca temiz enerji önemli, desteklenmeli.
yapmayın gözünüzü seveyim. Sanayinin kullandığı elektriğin haddi hesabı yok. Sadece bir sanayi sitesinde bile inanılmaz miktarlarda elektrik kullanılıyor. Kaynak makineleri ve tezgahlar ciddi miktarda akımlar çekiyorlar. Sizin dediğiniz şuna denk geliyor. Türkiye'de 60000 kaynak makinası aynı anda çalışırsa sistem çöker. Rakamlarla açıklanmadığı sürece aşırı saçma bir varsayım benim gözümde. Tamam ülkece bazı şeyleri maalesef başaramıyoruz. Ama o kadar da değil.
4 sene okuyan birine hakaret değil mi bu? Şuan kullanılan elektirikli üstüne ilaveten 60.000 aracı düşünün. Aynı şekilde the grand tour da Amerika'nin ve İngiltere'nin de hazır olmadığı söylendi onlar hazır değilse onlardan çok daha kötü bir alt yapıda olan Türkiye nasıl hazır olsun? Bahsettigim bölüm ya 9. Ya da 10. Bölümleri açıp izleye bilirsiniz