bu da togg işçileri değil , fabrika inşaatını üstlenen müteahhit taşeronun işçileriymiş
Printable View
yaklaşık 1 aydır zeytinburnu'ndaki togg deneyim merkezi önüne her gün 2-3 tırla yeni araçlar iniyor , ertesi gün de çoğu teslim edilmiş oluyor , tek tük kalıyor
bir zamanlar bu teslimat araçlarını yola bakacak şekilde tek sıra dizerlerdi , üstelik 8-10 tane anca gelmiş olurdu , şimdi tek sıra yetmiyor önlerine de yanlarına da çekiyorlar teslim araçlarını nereyi boş bulurlarsa :D
her gün doldur-boşalt halindeler yani :)
eskiye nazaran hızlanmış durumdalar
ama genel açıdan bakarsak halen bekleyenler sinirdeler maalesef
36 ayda 105 bin lira ek maliyet oluşturmuş vah vah. Çiftçiye işçiye kaynak yaratamayan kamu bankaları 2 milyonluk araç alanlara enflasyon altında kredilendirme yapacak, aradaki farkı gerekirse soğan ekmek yiyenlerden tahsil edecekler heralde :)
bu hafta Togg ile test sürüşü yaptım :)
hemen izlenimlerimi iletiyorum ;
-yağmurlu havada tekerleklerden fazlaca ses geliyor , izolasyon çok kuvvetli değil
-arka tarafta öne göre bir tık fazla yol uğultusu var
-cam tavan fazla kalın değil , yağmur damlaları çarpma sesi ince camlardaki gibi geliyor
-motor tam sessiz değil , karakteristik elektrik motoru sesi , piyasadaki diğer 1,6milyon ve üzeri araca kıyasla daha fazla geliyor kabine
-araç normal modda hantal , spor modda ilk gazda atlıyor , sonrasında da geliyor ama öyle kopa kopa değil , kilosunu hissettiriyor
-normal moddan spor moda geçmek basit-pratik değil , birkaç tuş işlemi + kombine tuş basma işlemi gerektiriyor
-regen ayarı vites konsolunun önünde , yani sağ el direksiyondan ayrı durmak zorunda regen ayarlamak için , kullanım esnasında risk yaratır
-regen devredeyken gaza basmak istediğinizde regen devrede kalmaya devam ediyor , kendini kapatmıyor , elle regen-off yapmadıktan sonra araç bir yandan fren yapmaya çalışıyor siz bir yandan gaz basıp ilerlemeye çalışıyorsunuz
-aracı bekleme modu , aksesuar modu , hazır modu gibi modlar var , bunlar fonksiyonel olarak kafa karıştırıcı , kullanıcı eğitimi gerekiyor , aksi halde mesela en basit örnekle , aracın standart-klasik aküsü bitebiliyor , bunun olmaması için ne yapmak lazım konusu bile eğitim gerektiriyor
-araç genel olarak sezgisel kullanıma uygun değil , ciddi şekilde fonksiyonlar konusunda eğitim verilmesi gereken bir araç , kullanım klavuzlarının didik didik okunması gereken bir araç.
izolasyon konusu günümüz otomobillerinin birçoğunda var maalesef, sonradan yapması da kullanıcı isteğine bağlı olarak zor değil.
ben gib Hyundai'den Togg'a geçen olursa muhtemelen duacı olur :D :D
Rejenerasyon konusunda da Tesla'da öyle olmalı. tek pedal kullanma muhabbeti, Tesla'cılar gelir birazdan :D :D
Mod tuşu keşke tek tuşla geçseydi, ani durumlarda önemli olabiliyor :cool:
yok , regen konusunda bir problem var
tesla tek pedal sürüşte gaza dokunduğunuz anca araba akışa geçiyor , regen devreden çıkıyor , ama azıcık bile gazdan ayağı çekseniz devreye giriyor
bu öyle birşey değil
regen 1.kademede iken gaza basıyorsun , araba kendini sıkıyor
denemek için gazdan ayağımı çekmeden elle regen-off yaptım araba kasmayı bıraktı
sistemsel bir çakışma var bana göre
mod geçişi için regenlerin ikisine birden basılı tut ayarlara gir spor mod seç sonra regenlerin ikisine birden tekrar basılı tut
ooo hooooo anam babam , kalk sabah oldu :D:D:D
ilk teslimatlardan beri aylardır milyon tane geri bildirim topladılar
her anlamda bir versiyon geliştirmesi yapmaları gerekiyor
şimdilik sadece yazılım geliştirmeyle uğraşıyorlar , teknik tarafta bir ilerleme yok
elektrikli araçta en önemli şey olan ısı pompası yok. soğukta ciddi oranda menzil düşüşü olacaktır. gerçi soğukta ilerlerse bir de o var. soğuk olunca sanzıman kendisini ısıtmaya çalışıyormuş 10-15dk bekledikleri oluyormuş.
Kısacası testleri çok salla pati yapmışlar gibi geldi bana yada bu işi yalnızca izmir otobanında git gel ile çözmemeleri gerekiyordu.
dün gece gelişen son durumla birlikte togg'a ciddi bir zam daha geldi , teslimat ve ödeme sırası bekleyenler dün geceden beri ciddi tepkili , çok kişi sipariş iptali yapıyor
hemen acil tüm markalar da sitelerindeki fiyat sayfalarını kapattılar
herkes fiyat güncelliyor
bu vesile ile 1,6m bandına sıralanmış tüm araçlar hooop 1,9 bandına geçecekler
Aralık ayı hayırlı olsun
veee BYD ters köşe yaptı
1590'dan 1690'a çıkardı
iç pazara bence bir mesaj verdi
şimdi sırada mg-renault-hyundai gibi 1600'e sıralanmış diğerleri var
Elektrik araç için yeni yasa çıkmış daha tam okuyamadım ama bana söylenen Çin menşeili araçlara %40 ötv farkı konmuş ve bütün araçların bayisi servis ağı Tüm Türkiye de olma zorunluluğu getirilmiş diye duydum ..
yani normal eski kemikleşmiş markalar gibi… servis bayi işi doğru olmuş görmeden binmeden dokunmadan direk internet ten direk araba almak bence çok mantıklı değil .. insanlar gidip görmeli binmeli bakmalı biri aracı anlatmalı tanıtmalı gerekirse varsa bir demo car o araçla test sürüşüne çıkılmalı bu konuda doğru olmuş bence ..
birazda togg sanki koruma altına almışlar gibime geldi .. özellikle çinli gelicek markalardan korumak için öyle anladım en azından..
bu duyduğum yasayı tam okuyım ona göre daha detaylı yazarım .. şimdi yanlış kısımlarda olabilir bana denen bunlar ..
Togg elde kalmasin diye kanun degisiyor bir gece
de 🙄 degisik bir ülkeyiz
Togg un kesinlikle ufak micro car yada a segmenti fiat500 e gibi smart gibi bir model üretmesi şart tesla compact aracı model 2 ile yakında geliyor fiyatının 25 bin dolar altı olucağı söyleniyordu fiyat Avrupa Amerika için bile bedava Türkiye için bile iyi rakam 723 bin tl gibi bir fiyat oluyor vergisi falan 1 milyon olsun çok iyi satar … heleki tesla Türkiye ekonomisi gibi ekonomileri göz önünde bulundurup özel bir fiyatlandırma yaparsa misal 20 bin dolar gibi o zaman 900 bine bile girebilir pazara …. özellikle ikinci araç olarak kapıya koyar orta gelirli yada üst kesim …
Togg suv üreticez mantığından çıkıp farklı segment modellerede yönelmeli elektrikli araçta gelecek şehir içi compact, cubic , micro car , a segmenti tarzı araçlarda olucak iş oraya gidiyor belli elektrikte en çok bu segment tarzlarda verimli .. vatandaş kapıya koyucak bir tane micro car yada a segmenti elektrikli bir yanda uzun yol keyif hafta sonu sürmesine benzinli yada dizel aracını koyucak bir köşeye .. son zamanlarda çok fazla fiat500 e görmeye başladım iyi satmış belli şimdi yeni twingonun da elektriklisi geliyor oda uyguna girerse iyi satar ..
Elektirikli araba Turkiyede ucuz olmasin hele bolluk hic olmasin cinden beter hurdasi olur.
Kalitesiz dusuk menzil bide hiz limiti trafikte bela olacaklar, herkes bilip bilmeden alacak yolda kalan eden.
Kalite olarak min baslangic 500e/mg dun arkadasim 500e bindi koltuk doseme torpido ses sistemi kalitesi 1 kasanin cok ustunde sehir ici biraz perf kullanim 200hp lik elektiriklilerden sandi, icten yanmaya gore performans direk aktarma ile cok otode.
Senede 30/40.000 yapiyorum 20 senedir az yakan arabam olmadi, dizele binsem 20 senede km basina 2/3lt az yakaam ne tasarufu olacak.
Elektirikli arac km hesabi ile alinmamali alacak olanda ami tarzi alsin otoyol vs cikmasin.
Togg, byd vs gibi arabalar menzil sarj hesabi yapmadan cay kahve icerken, avmde gezerken evinde sarj eder asla nekadar yakitim kaldi, varabilirmiyim hesabi yapmadan gonul rahatligi ile biner,
Evden cikayim istasyona gidip doldurayim derdi yasamaz.
Bitek togg tarzinarac surmeyenler dogmamis cocuga bicme mantigi hesap makinesi alip menzil hedabi yapiyor gercekte sehir ici boyle bir durum yok.
Zoe bile belki, ozellikle kiralayip test eden cok fazla sikayet duydum.
elektrikli olarak zoe ve corsa kullandım. Zoe'deki 22kw ac desteği bulunmaz nimet denebilir. özellikle uzun yola çıktığında illa dc şarj olmalı şartını ortadan kaldırıyor. 2 saat yemek ye kahve iç dolar zaten. Corsa e de ise ac desteği 7.4kw, oyüzden dc'ye mahkumsun.
Şarj yeri bakımından ise bir tek esarjda sıkıntı yaşadım. Zes'ler gayet başarılı.
sürüş bakımından düşünürsek zoe araba değil vasıta corsa ise otomobil olduğunu hissettiriyor biraz ruh katmışlar.