User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
75 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Tır işletmeciliği & lojistik hakkında bilgi ?

  1. #1
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.992
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Tır işletmeciliği & lojistik hakkında bilgi ?

    Arkadaşlar merhaba, turizm sektöründe otel işletmeciliği yapıyorum. Yıllık olarak yüksek kurumlar vergisi ve kdv çıkıyor. Aynı zamanda yılın 6 ayı çok yoğun 6 ayı ise boş oturuyoruz. Hem yazları takip edebileceğimiz hemde kışları üstüne düşebileceğimiz bir sektör düşünüyoruz. Şuanda araştırma yaptığımız sektör çekici tırlarla taşımacılık ama hangi tip dorseyle olacagını tam olarak kararlaştırmadık. Aramızda lojistik, tır taşımacılığı, tırlara iş veren gibi bu konu hakkında bilgisi olan varmı?

    Tır taşımacığı için K1 belgesi gerekiyormuş. 17.000 tl gibi bir ücreti varmış, sorun ltd şirketi olduğumuz için tır haddinin 75 tonu bulması gerekiyor. Yani 3 tır, yeni gireceğim sektorde ilk amacım sermayeyi orta düzeyde tutup 3 adet ford cargo 1835t düşünüyorum ama müşteri bulma çalışma sistemi, aylık ve yıllık giderleri şöför ücretleri gibi konuları netleştirmem gerekiyor.

  2. #2
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tek bir şey söyleyeyim şöför işi sıkıntı. hali hazırda güvenilir adam yoksa
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  3. #3

    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    43
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    226
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bundan 15 yıl öncesi olsa hiç düşünme sermayen varsa gir bu sektöre derdim.ben 2000 2005 yılları arası Mars logıstics te çalıştım insan kaynaklarında.o firmanın genel müdürü kendi şirketini kurup Mars Logistics e çekicilerini şoförlü olarak kiraladı ve sonunda iflas etti.adam bu işin içinde olan biri olarak döndüremediyse siz hiç bilmeden nasıl yaparsınız bilemiyorum.benim farklı bir sektörde çalıştırdığım (mobil jeneratör) 2 aracım var birinde ben diğerinde şoför çalışıyor.şoförün çalıştığı araç nerdeyse şoföre ve kendi masraflarına çalışıyor diyebilirim.allah yardımcınız olsun...

  4. #4
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.992
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Babam eski zamanda kamyon şöförlüğünü 12 yıl yapmış. Bir kaç tanıdığımız var çevremizde tır şöförlüğü yapan. Sorunlu bir işletmecilik yapmadığımız için bizden yana sorun olmuyor. Dürüst şöför bulmak gerçekten zor. O yüzden işletmecilik yaparken şöförlerin parayla işi olmasını istemiyorum sadece şöförlük yapması yeterli. Aldı-verdi işleriyle ben ilgileneceğim ama kafam net değil henüz.

  5. #5
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.992
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dursun81 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bundan 15 yıl öncesi olsa hiç düşünme sermayen varsa gir bu sektöre derdim.ben 2000 2005 yılları arası Mars logıstics te çalıştım insan kaynaklarında.o firmanın genel müdürü kendi şirketini kurup Mars Logistics e çekicilerini şoförlü olarak kiraladı ve sonunda iflas etti.adam bu işin içinde olan biri olarak döndüremediyse siz hiç bilmeden nasıl yaparsınız bilemiyorum.benim farklı bir sektörde çalıştırdığım (mobil jeneratör) 2 aracım var birinde ben diğerinde şoför çalışıyor.şoförün çalıştığı araç nerdeyse şoföre ve kendi masraflarına çalışıyor diyebilirim.allah yardımcınız olsun...
    Benzer bir durum buradada yaşandı, birçok 5* otelden daha iyibir 4* otel müdürü, müdürlüğ bırakıp çok iyi çalıştığı tur operatorunude yanına aldı ve otel işletmeciliği yaptı. Sonuçta aynı oldu daha ilk sezonda otelleri bırakmak zorunda kaldı.

    Siz söylediğinizde haklısınız bilmeden girdiğim bir sektörde elbet bocalayacagım. Ama hali hazırda beni finansa eden otel işletmecliğim var. İşletmecilik tecrübem var. Muhasebe masrafı, ofis kirası, tecrübeli personel gibi birçok masrafımız zaten var. Ek işin masraflarının bi kısmını zaten hallolacak. Bu işe ilk girdiğimde zaten ödemem gereken yaklaşık 50.000 tl lik vergi gibi giderler yatırım yapmamdan dolayı kendini amorti edecek

  6. #6
    Eyüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    54
    Mesaj
    4.197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöförün para ile muhattap olmama durumu diye bir durum söz konusu değil..İllaki bir yerlerde para ile işi oluyor...Örn;araç yolda kaldı ve acil destek aldı...100ustaya verse sana 150dese mümkünmü anlaman...

    Yada %33yakan arabada %35der..Aradaki 2 litre mazotu çalar...Tır işletmeciliği zor baya..Bir abimin 3 arabası var kendi yükünü çektiği halde bayağı uğraşıyorlar şöförlerle..

  7. #7
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arabadan önce şoför bulman daha mantıklı olur araba çok kolay alınır önemli olan iyi adam, öyle insanlar varki arabanın ayağındaki lastiği satar anlamazsın mazotunu satar anlamazsın


    bana soracak olursan girilmeyecek bir iş ha kendi yükün vardır fabrikan falan bi nebze düşünülebilir ama diğer türlü hem kazanç hemde insanlarla uğraşmak zor
    körler sağırlar

  8. #8
    mustafamutlubas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    144
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yillardir agir vasita sektorundeyiz. Hem agir vasita servislerimiz var hemde tirlarimiz. Dikkat edecegin en önemli iki faktor tamirci ve şoför. Tamircinin eline dusersen belini dogrultamazsin. He ben tamirciyle ugrasmam diyorsan 0 alabilirsin garantili. Bugun bi 0 mercedes çekici baz fiyati 85.000 euro civarinda. Ama malesef şoförle ugrasmak cok zor. Bizzat ugrastigim icin soyleyebilecegim tek sey allah yardimcin olsun abi soforle ugrasmk cok zor. Depoya muhur vurabilirsin mazotu korumak için. Dorse olarak bence hardox damperli al hem surekli gozunun onunde olur hemde kazanci yuksek. Benim araçlarim hardox damperli 4 gündür nerdeyse kontak kapatmiyorlar surekli bi is soz konusu

    En büyük gider şoför ve mazot. Lastik fiyatlari 1000 tl civarinda. İşletme maaliyeti açısından mercedes axor 1840 alman en mantiklisi olacaktir. Parcasi cok ucuz ve bulunabilir. Yakit tuketimi kosullara gore değisebilir

  9. #9
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim hanımın aile işi nakliyat... sana tır parkının fotosunu yollasam anında vazgeçersin... nerdeyse 100 tanesi yatıyor, yeni alınanların plakası bile çıkartılmadı... çok yol yapanlar, mammut, maral vs bir sürü İran tırı görür yollarda, adamlar TR ye mal getiriyorlar ama sonrasında dönüş güzergahına yakın illere yasak olmasına rağmen mal taşıyorlar çok ucuza, bunu bir türlü önle(ye)miyorlar! taşımacılıkta maliyet hesabı hem gidiş hem de dönüş maliyetleri üzerinden yapılır, her iki yöne de yük bulamazsan, tek yöne bütün maliyeti yıkman gerekir bu da piyasanın üzerinde kalmana yol açar...

    sana acizane tavsiyem, kurumlarla ya da sabit yük veren firmalarla anlaşmadan bu işe girme, eskiden kamyonunu alan yola çıkardı, ordan oraya ordan oraya 3 ay geçirir para kazanır dönerdi, artık o devir bitti, kooperatifler yabancı aracı almıyorlar, kaçak çalışman için de neredeyse bütün TR yi bilmen lazım...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  10. #10
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kendi tırlarımız var. (4 tane) Yanında yaz aylarında 10 tane tır daha çalıştırıyoruz. Kamyon-Tır işi kadar pis bir iş bilmem. Kendi araçlarımız kendi masraflarını anca çıkartıyor. Bizim için tek ekstrası tırlar sayesinde malzeme satıyoruz ekstradan. Yoksa yapılacak iş değil. Dışardan sefer usulü çalıştırdıklarımız ne yapıyor bilemiyorum. Kendi binip çalışanda var. Şoför çalıştıranda.

    İlla alınacaksa Ford değil Mercedes tavsiye ederim. parçası vs. daha ucuz. Man'da olabilir ancak Man'ın parçaları mercedese göre pahalı kaçıyor biraz.

    Edit: Mustafa'nın dediği gibi Damperli Hardox al dorseyi. Gözünün önünde olsun. Arvento'nun araç takip sistemi ile araçların yakıt verilerini vs. kontrol edebiliyorsun. Yakıt seviye sensörlü araç takip sistemi 2500TL civarıydı. € yükseldikten sonra ne oldu bilemiyorum. Benim araçlarımdan bir tanesi %32 başka tarafa çalışan bir aracım %45 yakıyor rampa var yolda diye. Aracı gönderdiğin yerde araç ne yakar bilmen lazım bilmezsen şoför mazot çalar ruhun duymaz.

  11. #11
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yakıt apayrı bir dert, Gurcell tırlara yazılım yapalım daha az yaksın dedi, verdiğimiz cevap 'şoför daha fazla çalsın diye mi?' oldu ne yazık ki durum böyle, eskiden iyi işmiş, mazot da ucuzmuş ama şimdi maliyetleri ancak karşılıyor o da iş düzenliyse...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #12
    ozgurluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dostum ben sigortacıyım. Antalya'da merkezi olan yurtiçi / yurtdışı faaliyet gösteren en büyük lojistic şirketlerinin sigorta işlerini yapıyoruz. Yaşadığım tecrübelerden sana bir kaç örnek vereyim fikir edinmen açısından..


    şimdi sana ve senin durumuna benzeyen bir örnek vereyim..

    türkiye çapında çok ünlü bir gıda firması, bu sektöre girmeye karar verdi. nakit olarak güç olarak emin ol hiç mi hiç sıkıntıları yok bi nevi senin mevzuya benziyordu, iş yapmasa bile turizmden edindiğin gelirle finanse etmen mantığı ile olmasından dolayı benzer bir mevzu sizinkiyle..

    adamlar zaten hali hazırda kendi ürünlerini bile taşımış olsalar o kazanç onlara yeterdi. yani adamların giriş mantığı zaten afaki bir kar yapmak değildi.

    neyse 50 tır ve 50 frigorifik kasa 0 km araç alımı yaptılar.. şöforleride buldular , son derece profesyonel bir yönetim kadrosu falan fistan...

    5 ay geçti geçmedi bütün araçlarını satmak zorunda kaldılar ve şirketi tasfiye ettiler..şoförler yüzünden başlarına gelmedik iş kalmadı (öyle böyle mevzular değil). mevzulara çok giremiyorum çünkü herkesin az çok tanıdığı isimler..

    tek diyeceğim şey şoför şoför şoför ....

    sana en basit karşılaşabileceğin mevzulardan seçme örnekler vereyim

    Tırın yakıtını çalındı diyip satan mı istersin(aklınca sigortadan alacak) , içerisinde ki malı gasp ettiler diyip satan mı istersin, tırın 0 km lastikleri eskisiyle takaslayanımı ararsın.. dikkatsiz olup arabayı yurt dışında oraya buraya çarpıp seni uğraştıranı operasyonu aksatanı mı istersin.. yurtdışından aldığı kayıtlı kürekli navlun parasını striptiz barlarda karıyla kızla yiyip parayı çaldırdım diyen mi istersin ya ne örnekler var görmen lazım tam bir sinir stres tantanası..

    Ha yok mu bu işte iyi olan evet var.. hemde parayı katlıyorlar gün be gün.. ama adamların şoförleri hep kendilerinden aile gibi olmuşlar ve gerçekten iyi şöforler. 90 - 100 arası çekicileri var, frigofirik dorse ile taşıma yapıyorlar. Senede yaptıkları hasar 5 i 6 yı geçmez , pert ise mevzubahis bile değil.. böyle olunca operasyon aksamıyor paranıda kazanıyorsun.. ama inan ki bu çok ekstrem bir örnek


    bence çok iyi araştır çok iyi düşün defalarca düşün on kere yirmi kere düşün ve ona göre gir derim, kesinlikle tavsiye etmiyorum dertsiz başına dert alırsın..



    edit : bir şoförlerini araştırmışlardı. 1200 tl maaş alan adam, istanbulda rezidans kiralamıştı durum vahimliğine burdan pay biç
    Kuralları çoğunluğun koyması, çoğunluğun haklı olduğu anlamına gelmez. Bu sadece çoğunluğun kolay aldandığı anlamına gelir.

  13. #13
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diğer sorularada cevap vereyim.

    Benim çalıştığım şartlar için;

    Şoförler 1500TL alıyor. Aylık belli bir sefer sayısı var. O seferin üzerine çıkan çıktığı kadar prim alıyor.
    Taş ocağımız var. 90 gün vadeyle mıcır sattığımız yere 45 gün vade ile nakliye yapıyoruz. Yanımızda çalışan nakliyecilerle ay sonu hesap gördüğümüzden ortalama vade 60 güne çıkıyor.
    Oldu tır aldınız. Nakliyede mazot farkını ÇİTOSAN'ın bir formülü var. (çimento toprak sanayi) Sözleşmelerden birine bakar yazarım gün içinde. Gelen her zamda ya da indirimde fiyatta düşüyor ya da yükseliyor.
    Kasko yapmazsan olmaz. Trafik sigortası 1000TL civarı. Ancak yanımda çalışan araçlardan bir tanesi 4000TL'ye yaptırdı. Kaskosu 5000TL civarı tutuyor. Dorse kaskosu ise 1200-1500TL arası çıkıyor. Bu fiyatlar çok çok fazla değişkenlik gösteriyor tabi. Yılda 2 kere lastik değiştirsen komple yaklaşık 25bin TL giderin olacak. Vergisi algısı krediyle alırsan kredisi. arızası derken işin içinden çıkılmaz hale geliyor.

    Özellikle aracın tonajlı çalışırsa lastik fren ve yürüyen arızalarından kurtulamazsın. Cezası ayrı bir dert.

  14. #14
    halilkarakas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul - esenyurt
    Mesaj
    2.898
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    6 tane 40 ayak var elimde istersen kiralarım. sıfır
    SENSİN.

  15. #15
    EserBodrum - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul-bodrum
    Mesaj
    501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uzun yol degilde insaatlarda hafriyat tasimaciliga girebilirsiniz. Daha avantajli bence

  16. #16
    coastguard - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    54
    Mesaj
    222
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Trde en ağlayan insan profili nakliye ve otobüs sektöründedir. Sürekli kazanmıyoruz kazanmıyoruz , başka laf duymazsın ağızlarından ama piyasa'da eski araç kalmadı gibi bir şey biri bana bunun mantığını anlatsın?

    Bu şirketler para kazanmıyorsa en alt seviyesi 100 k civari olan araçlara niye giriyorlar ?Bu tür işletmelerin başındaki insanlar neden likitidelerini farklı sektörlere aktarmıyorlar ? Bunu yapabilecek bilgi,tecrübe,donanıma sahip değiller mi?

    Bu piyasada senelerdir duyduğum tek söz kazanmıyoruz , buna paralel yollar tırdan geçilmiyor.

    Bu ne yaman çelişki?

  17. #17
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    özgür bu bahsettigin firma kükremeli bi firma mı

  18. #18
    ozgurluk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragon07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özgür bu bahsettigin firma kükremeli bi firma mı
    birader kurcalama çok gizli konuşuyoruz ya vallahi acayip ahha
    Kuralları çoğunluğun koyması, çoğunluğun haklı olduğu anlamına gelmez. Bu sadece çoğunluğun kolay aldandığı anlamına gelir.

  19. #19
    dragon07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Serik City
    Mesaj
    7.637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    olm bahsettigin firma efsane hatta bi ara bende orda şöförllük yapmayı düşünmüştüm o derece 7-8 lira getirisi var diyordu şöförler vayy beee giremeden kapandı desene

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •