User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: mercedes 114 ve 115 kasa

  1. #1
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    mercedes 114 ve 115 kasa

    Arkadaşlar bu 2 kasa tıpatıp aynı gibi geliyor bana dışardan. Ayırma yöntemleri nelerdir?
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  2. #2
    gokberkeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2013
    Yaş
    29
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    80
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    W114 ve W115 kasa olarak bire bir aynıdır.6 silindirliler (230.6,280)W114, 4 ve 5 silindirliler(200,230.4,240d) W115 diye adlandırılır.1968-1972 arası üretilebilir 1.seri 1972-1976 arası üretilenler 2.seri olarak geçer.1. Seride kemik dreksiyon,kelebek cam,dar panjur,düz stop,bombe far gibi farklılıkları vardır.
    16000 RPM

  3. #3
    by.gkn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    1.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen söylendiği motordaki silindir farklılığından oluşan bir farktır bu olay bu w114 w115 farkı. Nette bulduğum seri 1 ve 2 arasındaki gelişmeleri detaylı anlatan bir açıklamayı forumun arşivinde bulunması için ekliyorum.

    Versiyonlar...ve tarihi gelişiminde eklenen aksesuarlar

    Temel olarak İkiye ayrılmakta Serie 1 ve Serie 2 diye... Fakat Serie 1 birçok yeniliğe üst üste sahip olduğundan üçe ayrıldı... Serie 0.5 , Serie 1 ve Serie 1.5...

    Serie 0.5...

    Nisan 1968...

    - Kapı kol yaslama kolları yükseltildi

    Haziran 1968...

    - Isı valfi değişti...

    Temmuz 1968...

    - Bir tane yerine iki tane cam suyu püskürtücüsü...

    Ocak 1969...

    - 5 ileri vites seçeneği...

    Şubat 1969...

    - Tam yatan koltuklar standart donanımda sunulmaya başlandı...

    Nisan 1969...

    - /8 Coupeler satışa sunulmaya başlandı...

    Mayıs 1969...

    - Motor kısmında bir kaç ufak değişiklik (radyatör büyütüldü v.s.)...

    - Cam suyu kabı değiştirildi...

    - 4 silindirli benzinli modellerin Aks ayarı 4.08 yerine 3.92 olarak ayarlandı...

    Serie 1 (Ağustos 1969)...

    - Tamamen değiştirilen Kokpit...

    - 250 modeline özgü ahşap kaplama ve daha büyük orta konsol hoparlörü...

    - Isıtma kontröllerine ışıklandırma...

    - Torpido gözü ışıklandırması...

    - Orta konsol tek parça oldu ve küllük büyüdü (Klima olan modeller aynı kaldı)...

    - 250 modeline özgü orta konsolda halı kaplamalar...

    - Cam açma kolları vidalı değil artık... Geçmeli oldu...

    - Plastik yer kaplaması yerine artık halı standart oldu...

    - Kapı içi desenleri değiştirildi...

    - 250 modeline özgü kapı ceplerine krom kaplama...

    - İç renk kombinasyonunda değişiklikler...

    - Koltuk kenarları plastikle çevrili (Deri koltuklarda değil)...

    - Koltuklara dikiş dokuması eklendi...

    - Sağ dış ayna opsiyon listesine girdi...

    - Karo desenli (baklava dilimi) Cognacpolster Coupe modeller için...

    - 4'lü sinyal (flaşör) standart oldu...

    - Kriko standart olarak sunulmaya başlandı...

    - Kontak anahtarı sadece 0 pozisyonunda çıkarmak mümkün oldu... Önceleri 1'deykende çıkarmak mümkündü...

    Serie 1 sırasında yapılan değişiklikler...

    Ekim 1969...

    - Becker Mexiko-Olympia-Cassette-stereo. İlk kaset çalar... Mono...

    - Becker Europa stereo... İlk Stereo radio...

    Ocak 1970...

    - C sütununun kromu değiştirildi...

    Haziran 1970...

    - H1-Halojen farlar opsiyon listesine girdi...

    Temmuz 1970...

    - Velours kumaş Coupe modeller için opsiyon listesine girdi...

    Ağustos 1970...

    - Yağ ekleme kapağı değişti...

    Ekim 1970...

    - Marş otomatiği 200 ve 220 için...

    - Orta konsolden viteslilerde vites kaplama değişikliği...

    - Silecek kolları değiştirildi...

    - Arka fren kablolarının yerleri değişti...

    Kasım 1970...

    - Far ayarlarına sis farı ayarı ve park ışığı ayarları eklendi...

    Ocak 1971...

    - Simetrik ısı valfi...

    Nisan 1971...

    - Becker Mexico Cassette...

    Ağustos 1971...

    - Radyatör koruyucusu artık plastikten...

    - Direksiyondan viteslilerde vites kaplama değişikliği...

    Ekim 1971...

    - Zaman ayarlı arka cam resistansı...

    Series 1.5 (Nisan 1972)...

    - Yeni dış renk seçenekleri...

    - İç renkler tamamen değiştirildi...

    - Bütün plastik parçalara dikiş atıldı...

    - Kumaş desenleri değiştirildi...

    - İç kapı desenleri değişti...

    - 250 ve '80 CE modellerinde orta kesimde bulunan halılar biraz daha yükseltildi... (Klimalı modellerde hala halı yoktu)...

    - Otomatik vites kolu plastik kaplanmaya başlandı...

    - Kafalıklar değişti...

    - Radyatör ızgarasının önündeki tamponun şekli değişti...

    - Coupe modellerin ayna ayağı artık plastikti... (Önceleri krom idi)...

    - Kapı kilitlerinde bulunan korumanın aynısı kontak sisteminede takıldı...

    - Plastikle güçlendirilmiş dağılmayan kompozit ön cam artık standart donanımlar içersinde...

    - Çok kullanışlı silecek kolu...

    - Sinyal otomatiği...

    - Hidrolik direksiyon sistemi baştan aşşağa değişti... (Hala Opsiyon donanım)...

    - Sigorta kutusu aç kapa kapak iptal edildi ve vidalı olarak üretime geçti...

    - 280, 280E, 280C ve 280CE üretimi başladı...

    - 250 modelinin 2.8lt'lik motoru avrupa pazarınada sunulmaya alandı... (eskiden sadece Amerika pazarında satılmaktaydı)...

    - 250CE modelinin ürtimi durduruldu...

    - 250 (2.5lt) ve 250C (2.5lt) modellerinin üretimi durduruldu...

    Serie 1.5 sırasında yapılan değişiklikler...

    Haziran 1972...

    - H4 halojen farlar (Opsiyon listesine girdi)...

    Temmuz 1972...

    - Far silecekleri opsiyon listesine girdi...

    Ekim 1972...

    - El freni (ayak freni) inceltildi...

    - Otomatik emniyet kemerleri...

    Kasım 1972...

    - Quarz saat eklendi...

    Şubat 1973...

    - Becker Mexico Cassette Tam stereo...

    - Becker Grandprix Stereo...

    Mart 1973...

    - Ön kafalılar standart donanıma girdi...

    Serie 2 (Ağustos 1973)

    - Ön plaka ön tampona monte edilmeye başlandı...

    - Radyatör ızgarası daha geniş ve daha düz hal aldı...

    - Ön kelebek camların üretimi durduruldu...

    - İçerden ayarlanabilir Ön aynalar... Sağ taraf ayna hala opsiyon listesinde...

    - Kasanın birçok yerinde yağmur suyunu daha kolay atabilmek için değişiklikler oldu... Tabii ki görünürde bir değişiklik yoktu...

    - Far ayar kolu yazılı değil artık şekilli idi...

    - Ahşap kaplamalar değişti...

    - Vites topuzu değişimi...

    - Bagaj kapağı tutacağı genişletildi...

    - Otomatik vitesler artık tork konvektörlü...

    - Cam silecek motorları ufaltıldı...

    - Hararet ısı göstergesi artık elektronik...

    - Daha kullanışlı bagaj ışığı...

    - 220 (benzin) üretimi durdu...

    - 240D üretimi başladı...

    Serie 2 sırasında yapılan değişiklikler...

    Aralık 1973...

    - Ön kol dayama 20mm yükseltildi...

    Şubat 1974...

    - Metalik boyalar artık Sedan modellerdede opsiyon listesine girdi... (Eskiden sadece coupe modellerde mevcuttu)...

    Mart 1974...

    - Kontağın etrafı artık siyah kaplı...

    Mayıs 1974...

    - Motor kaputunu artık iki kelepçe tutmakta...

    Haziran 1974...

    - Depo kapağı kilidi...

    Temmuz 1974...

    - 240D 3.0lt'nin tanıtımı...

    Ağustos 1974...

    - Radio anteni arkaya takıldı... (200D ve 250 modellerinki ani nkarar değişikliği ile Kasım 1974'de geri öne alındı)...

    - Koltuk ısıtmaları opsiyon listesine girdi...

    Şubat 1975...

    - Hidrolik direksiyon 280'den 280CE modeline kadar standart donanıma girdi...

    Mart 1975...

    - Becker Monza Cassette...

    Ocak 1976...

    - 5 vitesli şanzumanlar üretimden kaldırıldı...

    -Becker Monza Cassette Kurier, Europa Kurier...

  4. #4

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ayrıca Coupé kasaların hepsi de W114 olarak geçer motor ayrımı olmaksızın.

    Ama 4 kapılı sedanların sadece 6 silindirlisi W114'tür, kalan benzinlilerin tümü ve dizeller W115'tir.

    Seri 1 ve Seri 2 olayı ise açıklandığı gibi bir takım görsellik farkı.

  5. #5
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozaman 114 makbul birde ince direksiyon. Aramalara devam
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  6. #6
    ENGean - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul-sultangazi
    Mesaj
    4.303
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bnde bi tane 75 model 115 var. Otomatık vites-sunrooflu.
    114-115 severlerın grubuna katıldım, katıldıktan sonra farkettım genelde yaşı başı oturmus amcalar otomtk vites,sunrooflu arıyolar hep. Tabi ben bilerek almadım orası ayrı
    Sende otomatık bakarsan bnce daha keyifli abi

  7. #7
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valla sunroof ilk tercihim ama otomatik değilde manuel olsun istiyorum. Keyif için kullanacağım eski model.bir araçta artık vitesleri ben atayim
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  8. #8
    300E - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2015
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gokberkeren Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    W114 ve W115 kasa olarak bire bir aynıdır.6 silindirliler (230.6,280)W114, 4 ve 5 silindirliler(200,230.4,240d) W115 diye adlandırılır.1968-1972 arası üretilebilir 1.seri 1972-1976 arası üretilenler 2.seri olarak geçer.1. Seride kemik dreksiyon,kelebek cam,dar panjur,düz stop,bombe far gibi farklılıkları vardır.

    +1. W114 lerin şasesi farklı olur, motor büyük olduğu için, ondan dolayı W114-W115 ayrımı vardır. Herkes Akü yerinin farklı olduğundan zanneder, ama alakası yok.
    2004 Mercedes-Benz W203 C230K
    1994 Opel Astra F GSi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •