User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Karbon fiber den krank yapımı ?

  1. #1
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Karbon fiber den krank yapımı ?

    Selam, karbon fiber malzemeden krank yapılabilirmi beyler ? Dayanım verim vs. ne olur karbon fiber hakkında bilgisi olanlarla şu mevzuyu bir kafa yorsun ayrıca her şey okeyse özellikle yataklar için ne yapılabilir ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  2. #2
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amaç hafifletmekse çok hafif krank da çok iyi değildir, ayrıca yataklar tek başına CF olamaz bence, illa ki oralara yatak geçirilmesi lazım... örnekleri var mı hiç incelemedim ama dönen ısınan yağlanan parçalarda CF doğru malzeme midir bilemedim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    çok hafif krank da çok iyi değildir
    Bunu ne açıdan söyledin abi tork kaybı yaşanırmı mesela ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aşağıdaki gibi bir şey buldum ;

    http://evoatlanta.com/forums/showthread.php?t=3330

    İngilizcesi olanlar bir göz atarsa çok sevinirim asparagas mı gerçekten böyle bir şey varmı bilgi sahibi oluruz en azından.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunu ne açıdan söyledin abi tork kaybı yaşanırmı mesela ?
    eh tabii ki, yoksa krankı malzeme olarak hafifletmek mümkün zaten...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aşağıdaki gibi bir şey buldum ;

    Carbonfiber Stroker Kit(Pistons, Rings and Crankshaft) - evoatlanta.com

    İngilizcesi olanlar bir göz atarsa çok sevinirim asparagas mı gerçekten böyle bir şey varmı bilgi sahibi oluruz en azından.
    Just happens to be released on April 1 I guess ...

    insanlara pek inandırıcı gelmemiş... kapağı da plexiden yapsak mı demişler
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 nisan şakası abi o linkteki.

    Ayrıca karbon fiberin aşınma direnci çok yüksek değil diye biliyorum, yataklarda sıkıntı o kısmı.

  8. #8
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Karbon fiber sicakliga ne kadar dayanir bilgim yok..şayet yağsız kaldığında direk kirabilir de cizmek yerine..

  9. #9
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yataklar için bir işlem yapılması bile gerekmeyebilir sanki carbon fiber ile çeliğin net bir karşılaştırmasını bulabilirsem daha anlam kazanır herhalde.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  10. #10
    Yigit-Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İST
    Mesaj
    15.390
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sase karoser kaporta ic tasarim tamamda

    Motorda özellikle krankta sonuc almak imkansi

    Titanyum la nasıl olur asil bende hep buni merak etmisimdir
    İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
    Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
    Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
    Dr.ECU

  11. #11
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cf piston varmis.. Krankta olabilir sanki. Celikten 3 4 kat daha dayanikli imis.. Sicakliga da dayanabiliyormus.. Risk alinabilirse denenir)

  12. #12
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yigit-Y Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sase karoser kaporta ic tasarim tamamda

    Motorda özellikle krankta sonuc almak imkansi

    Titanyum la nasıl olur asil bende hep buni merak etmisimdir
    İmkansız derken ne gibi kriterlerin uyumsuzluğu söz konusu olabilir ? Çok bir bilgiye ulaşamadım ama mesela çelikten 7 kat daha dayanım gücü olan bir malzeme ama her şey dayanım değil tabi diğer kriterler nedir bilmiyorum.

    Bu arada çelik ile carbon fiber in karşılaştırmasını arıyorum geçenlerde bulmuştum ama şimdi bulamadım nedense.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  13. #13
    AşkınS. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Şehir
    Zonguldak - İstanbul
    Mesaj
    6.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pdf olarak var googleda.
    https://www.google.com.tr/search?q=c..._AUIBSgA&dpr=3

    Istanbul.edu.tr adresindeki pdfde belirtiyor

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    İmkansız derken ne gibi kriterlerin uyumsuzluğu söz konusu olabilir ? Çok bir bilgiye ulaşamadım ama mesela çelikten 7 kat daha dayanım gücü olan bir malzeme ama her şey dayanım değil tabi diğer kriterler nedir bilmiyorum.

    Bu arada çelik ile carbon fiber in karşılaştırmasını arıyorum geçenlerde bulmuştum ama şimdi bulamadım nedense.
    hocam bak isterse çelikten 100 kat dayanıklı olsun, piston, krank gibi elemanlar 'solid' yani katı bir kütledir... dokunsan vursan üflesen belli bir form değişme limiti vardır ve bu çok çok düşük limitlerdedir... CF bir malzemenin ise içi boş olacağı için, kütlesel bir davranış göstereceğini düşünmüyorum, belki kırılmaz çok da hafif olur ama deforme olur... kaportanın belli bir deforme olma limiti vardır ama motor içi için mikronlarla konuşuyoruz biliyorsunuz...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ederim inceliyorum.

    Bu arada ufak bir düzeltme (wiki den alıntıdır) "Karbon fiberin yapısı, çelikten 4,5 kat daha hafif olmasına rağmen 3 kat daha dayanıklıdır." 7 kat daha fazla olarak belirtmiştim.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  16. #16
    serkanokan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Porsche muzesinde agirligin yarislardaki onemini anlatan bir bolum bulunmakta. Burada 911lerin pist versiyonlarinda kullanilan titanyum krank vardi, normal celik alasimli kranktan 6kg daha hafif oldugu anlatiliyordu. Rakamlarda yaniliyo olabilirim ancak krangin 19kg'dan materyal degisikligi ile 13kg'a dustugunden bahsediliyordu.

  17. #17
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1 nisan şakası abi o linkteki.

    Ayrıca karbon fiberin aşınma direnci çok yüksek değil diye biliyorum, yataklarda sıkıntı o kısmı.
    Link direk fake zaten. Adamantiyum eklemişler karbon fibere. Wolverine bunu beğendi
    Ek olarak cf nin sürtünmeye hele ki yüksek sıcaklıkta 6 7 bin devir dönmeye dayanacağını sanmıyorum. Evet hafif ve rijit. Çok güzel aktarma şaftı oluyor ama motor içi farklı bir dünya.

  18. #18
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hocam bak isterse çelikten 100 kat dayanıklı olsun, piston, krank gibi elemanlar 'solid' yani katı bir kütledir... dokunsan vursan üflesen belli bir form değişme limiti vardır ve bu çok çok düşük limitlerdedir... CF bir malzemenin ise içi boş olacağı için, kütlesel bir davranış göstereceğini düşünmüyorum, belki kırılmaz çok da hafif olur ama deforme olur... kaportanın belli bir deforme olma limiti vardır ama motor içi için mikronlarla konuşuyoruz biliyorsunuz...
    İşte bunların hepsi anlam kazanacak carbon fiber in yapısı nedir teknik bilgilerine ulaşabilirsek nokta olacak aslında düşünüldüğü gibi bu iş hayalden öteye de gitmeyebilir tabi.Ayrıca carbon fiber sadece boru malzeme olarak mı üretiliyor dolu malzeme üretimi yokmu ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  19. #19
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada piston için esas madde olarak alüminyum berilyum alaşımı kullanımından bahsediliyor. Hem hafif hem de ısı iletkenliği yüksek olduğu için hararet konusunda avantajlıymış.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •