Harcanacak rakamlar çok iyimser olmuş diyorum malesef. Değişmesi gerekli parçaları 2-3. kalitedekiler ile anca o rakamlara mal edilebilir.
En basiti metal yorgunluğu başlı başına yeter, bahsi geçen araçlar ortalama 20 yaşında sonuçta, km az da olsa özellikle yürür aksama sürekli yük biniyor dururken bile. Akslar, poryalar, bilyalar zamanla gidiyor.
İlk sahibiyiz aracın en basit örneği, 25 kasım 2005 te plazadan ben çıkarttım. 130 bin km de, durduk yere alternatör kasnağının bilyaları dağılmış mesela, içi dağıtılamıyor da. Servis fiyatı 350 TL kasnağın. Ki alternatörün içindeki bilyaları da yenilettim ben komple hazır sökmüşken dedik, dışarda yaptırdım 150 TL maliyeti oldu bana kasnakla beraber. Servise gitsem alternatör iç bilyaların yenilenmesi yok, nereden baksan 1500 TL kaçacaktı içeriye doğru.
Baktığın zaman bu araba normal periyodu 10 bin km iken, her 7-8 bin km de bir bakıma giren, hiçbir şeyi aksatılmayan, ben yokken babam tarafından kullanılan, tatillerde benim kullandığım araç. Yani bu bile 10 yaşını doldurduğu gibi bazı eskiyen hareketli parçalar ömrünü tamamlıyorsa "yaşlı" araba istediği kadar temiz olsun bile bile ladestir.
Tamam yeniler eskiler gibi dayanımı yüksek değil ama garanti kapsamı vb gibi mevzulardan ötürü bence ön planda.. Tabi dayanımın eskiler gibi olmamasının temel sebebi elektronikleşme fakat ben de elektronik oyuncak seviyorum biraz daha artık
