onun için de açma kapama düğmesi var bildiğim kadarıyla
Printable View
Forklift mi bu durduğu yerde 4 teker dönsün.
Forklift mantığıyla çalışıyor ama tekerlek açıları o kadar değil. Durduğu yerde 4 teker dönüyor.
Yanılmıyorsam 60'a kadar olması lazım, arka tekerlekler ön tekerleklerin aksi istikamette dönüyor. Daha yüksek hızlarda ise arka tekerler ön ile aynı istikamette dönerek şerit değiştirmeyi kolaylaştırıyor.
Birincisi 2013 Laguna GT ile Talisman arasında 3 yıl var. (Laguna GT TR'ye getirilmedi diye biliyorum.) Öyle 20-30 yıllık bir teknoloji değil yani. İkincisi Renault'un Multisense ile birlikte Talisman'da kullanmış olduğu yeni 4Control ile Laguna GT'de kullanılan sistem benzer ama elektronik farklılıkları var. Renault 4Control ile elektronik amortisör kontrolünü ilk kez bir arada Talisman'da sundu. Arkadaş arıza çıkarır mı demiş, elektronik sistem henüz yeni olduğu için ancak uzun dönemde ortaya çıkar diyerek o şekilde yazdım.
Yine Google'a yazıp ilk gelen linke tıklanıp verilmiş bir cevap bu. Laguna GT 2013 değil, 2008 yılından beri var. 10 yıl ediyor yani. TR'ye gelmiş olup olmamasının da konuyla bir alakası yok zaten.
Tabi ki eskisi ile yenisi aynı olmayacak. Bu mantıkla telefonlarda kablosuz veri aktarımı için hala kızılötesi kullanıyor olmamız gerekirdi. Adam zamanında yapmış ve geliştiriyor. Ayrıca bu sistem sadece Talisman değil, yeni Megane RS'de de kullanılıyor.
Hatırlayamadığım ya da bilemediğim şeyleri görmek için Google'a sorarım, bunda bir beis yok.
Sistemin Megane RS'te de olduğunu ise biliyorum zaten.
TR'ye gelmiş olmasının önemi var aslında. Arkadaş sistem sıkıntı çıkarır mı demiş.
Avrupa'daki 4Control'lerin çıkardığı sorunları buradan bilemeyiz, ülkemize girdiği andan itibaren, varsa problem, kulağımıza gelir.
Teknoloji edebiyatına girecek olursak ben de şöyle bir örnek vereyim;
Quattro ezelden beri var ama önce Haldex, sonra Torsen diferansiyelli sunuldu mesela.
Sonuçta alt yapısını eskiden alsa da yeni sistem kendi başına yeni bir sistemdir.
Haldex'in verdiği arızayı veya sıkıntıyı Torsen vermeyebilir.
Her neyse, Laguna GT pek bildiğim bir araç değil açık konuşayım.
Sayende araç ve onda kullanılan sistem hakkında az çok bilgi sahibi oldum, teşekkür ederim.
Bu arada Torsen, Haldex'ten önceki Quattro sistemiydi Audi'nin, düzelteyim.
Arızaya Google'dan bakmakla araç modelinin başlangıcına Google'dan bakmak farklı şeyler. İnsanların çoğu DSG'nin sıkıntılarını Google'dan öğrenmedi emin ol ama Laguna GT'nin ilk üretim yılı nedir diye Google'dan ya da forumdan başka soracakları pek az yer vardır. Mesajlara bütün bakış açın senin Fransız tutkundan ve Alman antipatinden başlıyor aslında ama neyse hadi hayırlı akşamlar olsun zaman.
@KemalHDH gayet güzel bilgiler kardeşim. Önemli olan zaman ayırıp cevap yazman.
Verdiğim bilgilerde de büyük bir yanlışlık görmüyorum
2009 Opel Astra 1.6 Turbo Cabrio
Opel / Astra / 1.6 T / Enjoy / OPEL ASTRA 1.6 TURBO COSMO CABRİO 180 HP. sahibinden.comda - 419915558
40.yıl b*k yesin
f30 320i gırtlaklineplus
BMW / 3 Serisi / 320i ED / Sport Line / __MLH__F30 OZEL SİPARİŞ__5 BOLGE KAMERA__ sahibinden.comda - 580586785
Bak dostum;
Yeni üyelikler hariç bu forum birbirini az çok iyi tanır.
Sen de birçok üye gibi aslında beni tanıyorsun mesela.
Ha bana göre diğer birçok üye gibi yanlış tanıyorsun ama kendince doğrudur birşey diyemem.
Şahsen bu forumun tabanını taa ACT'den, CarAlem'den beri bilirim.
Buradaki üyelerin yıllar evvel hangi konularda neler yazdıklarını iyi kötü hatırlarım.
Seni görmesem de ilgili konulara attığın mesajlarının toplamından fikrini zikrini bilirim.
Açık konuşayım; Sen PSA ve Renault tutkunu bir otomobilseversin.
Defalarca kez Alman otomobillerindeki mantıksızlıklardan dem vurursun, abartıldıklarını düşünürün.
Fransızların da hemen hemen aynı başarılara sahip olduğunu savunur, kendilerine gereken önemin verilmediğinden şikayet edersin.
Tıpkı bugünkü Renault'un teknolojik sistemindeki çıkışın gibi.
Yıllardır var bu sistem dedin, bu aslında "Fransız marka o konuda uzmanlaştı artık, Renaut da teknoloji yapıyor!" manası taşıyordu.
Beni de bilen bilir ki şahsen Alman otomobillerine ve diğer bazı ülkelerin premium markalarına daha yakınım.
Bunun aksini kimse iddia edemez, ben de inkar edersem kendimi yalanlamış olurum.
Ancak özellikle Koreli ve Fransız üreticileri de ayakta alkışlayan bir adamımdır.
Büsbütün karalayan, antipati duyan bir yapım yoktur yani.
Birçokları tarafından basit görülen Dacia bile aslında benim için bir güzelliktir.
Kaldı ki bazı kıyaslamalarda tercihim Almana karşı Fransız ya da Koreli modeller olmuştur.
Akşamüstü yaptığımız tartışmaya dönersek doğruya doğru...
Bak sana dürüstçe birşey söyleyim; Laguna GT'yi doğrudan Google'dan araştırdım, doğru bildin.
Bahsettiğimiz sistemin o modeldeki kullanım aralığına yanlış bakmışım ve buraya yanlış aktarmışım, olay bu.
Renault'un 4Control'ünü ben sadece Megane RS ve Taliman'da kullandığını biliyordum ki senin mesajını düzeltmenle doğru bilgiye ulaştım.
Bunlar güzel şeyler, mesele hatayı kabul etmek, ettim ben.
Maksadım polemik yaratmak değil, konunun amacı dışında birşeyleri tartışmak da değil.
Bazı hususlara açıklama getirmek istedim sadece.
Burası sanal bir paylaşım platformu, dozunda ve kaliteli olmalı tartışmalar.
Yanlış anlama, senin üslubunda, tartışma tarzında hiçbir sıkıntı yok.
Bana göre gayet de bilgili ve yazdığın konulara hakim birisin.
Genel olarak söyledim forum ahalisine sadece.
Benden yana bir hata varsa özür dilerim, ricamdır kusura bakılmasın.
Keyifli forumlar dilerim...
@Nightfish alman kullanan bi reno feşisti sat o a4 u :D
Subaru / Impreza / 2.0 / GT / ERS MOTORS 3D' 98 SUBARU IMPREZA GT 174.000KM' sahibinden.comda - 568463318
orjinal impreza görünce ne kadar güzel göründüğünü anlıyor insan