Silinmedi, youtube'da tüm bölümler var.
Printable View
Abi çok merak ediyorum şu amca'nın saçma deri önlüğüyle gelip size laf söylemesine nasıl katlanıyorsunuz
http://img.trt.tv/ItemImage/266305/T...97278164736448
Öyle deme..
Halit Bey çok üst düzey bir otorite. Tasarım, ArGe, Üretim, Test, Eğitim, farklı disiplinlerde pilotluk... otomotiv dünyasında insanın aklına gelen her aşamada dehşet bilgili ve deneyimli.
Ha, gerçek hayatta da çok hoşsohbet, gayet mülayim bir adam.
Programda kaliteden ödün vermiyor, o kadar.
abi yanlış anlaşılmak istemem yaptığınız iş türkiye için büyük ve alanında öncü bir iş .daha önce yazıldı mı bilmiyorum konunun tamamını okuma fırsatım olmadı. haddim olmayarak şahsi görüşüm format ile ilgili bir eleştirim olacak. 5 dakkada beşiktaş işler yerine yeterli zaman ve bütçe ile ortaya çok iyi, dünyada örnek gösterilecek, bir yere götürüp sergilenebilecek, yıllarca saklanacak değerde baştan yapılmış, veya modifiye araçlar çıkarabilirsiniz. Bana göre bu '' sınırlı malzeme ve sınırlı zamanda bu işi yaptık '' formatında potansiyelinizi tamamı ile yansıtamıyorsunuz.gelecek zamanda bu şekilde bir format değişikliği düşünüyor musunuz ?
Bu programın formatı bu.
Bu formatı değiştirmek, Adana kebabını etsiz yapmak gibi olur, yani iş bambaşka bir şeye döner.
Ama bu sene çok daha iddialı projeler yapıyoruz.
(36 saatlik bir projede monoshock ön süspansiyon tasarlayıp yaptım mesela)
Bu formatta aşılacak zorluklar daha büyük, çünkü sıfırdan tasarım gerekiyor.
İlk yayın ne zaman? Merak ettim valla :)
bugün çekimleri devam ediyor diye biliyorum operatör abi paylaşmış geçen sene jimmy jib'e az asistan olarak gitmedik :D
Bu arada, şöyle bir şey oldu...
https://www.youtube.com/watch?v=YfPTb0KAvwg
uuuu şebnem hanım çok iyi :icon_tup:
Maşallah çok tatlısınız abi siz :) @Godless Commie
Hallederiz'i senin yakalamana hiç şaşırmadım. Eşinizinede maşallah 8 farklı konuşmayı farklı dillerde anlatabilmek çok büyük yetenek.
Tebrik ediyorum keyifli bir yarışma olmuş.
Dün izledim bende, güzel yarıştınız fakat son sıradaki Yusuf bey yine heyecan bıraktırmadı kimseye. :)
"sanayi savaşları hakan abi " godless commie mi ?
artık dahada kendimi vererek izleyeceğim.
hakan abi sana saygım sonsuz :heyoo:
hakan abi yeni bölüm ne zaman başlıyor? (sanayi savaşları)
Zaman yakındır heralde. Teaser gördüm fb. ta. Ama trt nin sitesinde henüz net tarih yok.
Başlıyoruz!
(tıklayın)
https://www.facebook.com/Hbolkan/videos/10156320131749261/
Geçen TRT Arapça'da izledim biraz.Bekliyoruz :)
Beklemedeyiz
Bekliyoruz, böle programların artmasını istiyoruz.
heyecan yeniden başlıyor bu süper haber
Bölüm yayınlandığına göre ben de bu ayrıntıları paylaşabilirim artık.
Bizden motosiklet motorlu bir formula aracı yapmamız istendi.
Bu tür bir aracın şasesi ve süspansiyonu çok önemli. Büyük üreticiler bu alanlara servet dökerek ArGe yapıyorlar.
Ben de, fırsat bu fırsat deyip eldeki olanaklar ile iddialı bir süspansiyon tasarlamak istedim.
Amacım hem hafiflik, hem ağırlık merkezini mümkün olduğunca ortaya çekmek, hem de kontrollü bir yol tutuşu sağlayabilmekti.
Sonuçta ortaya çıkan araç buydu.
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...921/1vRas7.jpg
Önde bir adet amortisör kullanmak istedim.
Formula 1 araçlarında bir tarihte denenmiş bir tasarım aslında.
Araç tasarımında "unsprung weight" çok önemli bir kavram. Bu terim, yayların taşımadığı ağırlığı tanımlayan bir yerim.
Aracın tüm ağırlığı süspansiyon yaylarının üzerindedir, ancak, bu yaylardan sonra, jant+lastik+porya+fren tertibatı+amortisör vs gibi parçalar ve bileşenler de mevcuttur.
İşte, ağırlığını yayların taşımadığı bu parçalardan oluşan kütlenin atalet momenti (moment of inertia) aracın yol tutuşunu, dönüşünü, frenlemeyi vs olumsuz etkiler.
Kısaca, ne kadar hafif, o kadar kıvrak, çevik ve hızlı...
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...921/1hzidu.jpg
Burada süspansiyonun hareketini itme kolları ile aktardığım ortak mil, hem viraj demiri işlevini görüyor, hem de münferit salıncakların hareketlerini ortadaki tek coilover'a iletiyor.
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...922/Uttjjr.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...922/xq26i5.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...921/Od5pkk.jpg
Önden genel görünüm.. Hafif ve sade.
Arkada ise, zincir aktarma ile çalışmak zorunda olduğumuzdan, daha farklı bir tasarım gerekti.
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...921/FGs9md.jpg
Arkada, salıncak görevi yapan taşıyıcının hareketini tekrar içeri ilettim.
Bu hareketin açısını iki tarafı farklı uzunluklarda bir "bellcrank" yardımı ile değiştirdim. Bu da bana hem daha "büyük" bir hareket sağladı hem de salınım torkunu istediğim şekilde düşürdü.
Bu sayede çok hafif bir coilover ile hem şase yüksekliğini, hem de süspansiyon salınımını kontrol altına alabildim.
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...922/qDWSqL.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...924/yaM7J4.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/1...922/QgzBbS.jpg
Hem önde, hem de arkada kullandığım coilover setlerini gerçekten hurdalıktan buldum.
150 cc quad bike süspansiyonu...
Sonuç çok tatminkardı.
tasarim efsane olmus, sizin ve ekibin eline saglik
Bölüm internette yok sanırım ?
yalnız anahtarcıların arabasınında yandan görünüşü efsane olmuş :surucu:
Bölümler henüz YouTube'a yüklenmedi maalesef.
severek izliyorum ülkemizde böyle degerli ustaların oldugunu görmek cok gurur verici ve yapılan işlerde bir okadar güzel
nacizane bir yorumum ve sorum olucak;
abilerim neden kendinizi deri kemerlerle sıkı sıkı baglıyorsunuz ? cast mı sizi zorluyor bunlar giyilecek diye yoksa kendi tercihinizmi ?
Diğer her şey çok güzel ellerinize sağlık, Halit Ustanın asık suratına ve tavırlarına da alıştık. Ama kıyafet tasarımları çok komik, izlerden görmezden gelmeye çalışıyorum. Bir de yarış sahneleri gerçekçi gelmiyor. Farkla önde kalkan ilerde yavaşlıyor sonra diğeri geçiyor, sonra diğeri vs derken takımlar sıra sıra kazanıyor.