şu an hali hazırda 3 yaşına kadar olan araçları zaten ithal edebiliyosunuz vergisini verdikten sonra. fakat bu iş öyle kolay değil. yoksa kimse sıfır veya burda galericiden 2. el araba almaz. herkes gitsin Almanya ya alsın 1000 eur a araba getirsin. Burdaki araç fabrikaları satış yapamadığı için elinde patlasın, yan sanayi dursun (üretim olmadıktan sonra yan sanayide duracak) buda ekonomik kriz demektir. Devlet biliyosunuz 20 yaşından fazla arabayı yolda görmek istemez. şu an 3 yıl olan yaş sınırını en fazla 10 a çıkartacaktır. Yoksa ülke avrupanın çöplüğüne dönecektir.
Diyelim CIF bedeli 10 bin eur olan bi araba aldınız. (avrupadaki ortalama değeri 10 bin euro) şu an bu paraya e90 320d (makyajsız) e60 520d ( makyajsız ) civarı araçlar diyelim. ( buradaki fiyatları da 50-60 bin civarı )
%90 ÖTV eklenecek 1600-2000 cc arası olduğu için
CIF x %90 - + 9000 eur ÖTV
KDV Hesabı
CIF + ÖTV (10.000 + 9.000) - 19.000 EUR x %18 KDV = 3.420 EUR (KDV) ÖTV 9.000 + KDV 3.420 = 12.420 + araç bedeli 10.000 di,
toplamda 10 bine aldığınız araç 22.420 eur oldu... daha buna, aracı gümrük sahasında beklettiğiniz süre için vereceğiniz işgaliye bedeli. harcı pulu dosya marsafı, aracı getirirkenki nakliye ve aracı aldığınız ülkeden trafikten çekerken vereceğiniz vergi ve masraflar eklenmemiştir. 26-27 bin eur olsun diyelim. 27 bin eur şu an 95-100 bin TL civarı olacak. Son olarak bu hesaplanan oran motor hacmi 2000cc üzerinde ise %145 ile hesaplanacak şu anki kanuna göre.
Bence çok da heves etmeyin. Bu işe daha galericiler, 2. el yüksek fiyattan araç almış sahipleri ve araç üreten evrensel holdingler i hesaba katmıyoruz. Bana bayağı mantıksız geliyor