Bende bugun mavi gruptaydim.Isinma turunu hizli dondum ve bekledigimden cok cabuk frenlerim sisti.o sebepten best time isinma turuydu ama isinma turunu olcmuyor.herkese iyi sanslar dilerim. Derecem 33.69 /4. Sirada bitirdim gunu
Printable View
Bende bugun mavi gruptaydim.Isinma turunu hizli dondum ve bekledigimden cok cabuk frenlerim sisti.o sebepten best time isinma turuydu ama isinma turunu olcmuyor.herkese iyi sanslar dilerim. Derecem 33.69 /4. Sirada bitirdim gunu
6 numaraydi
Fotoğraf/Video paylaşmanız mümkün mü? Şahsen nasıl bir ortam atmosfer var merak ediyorum :)
Bugün Hasan Tansu 31.78 sn. yaptı ve u dönüşlerini iyi dönemedim diyor :))
Daha önce yarışma fırsatı bulmamış gençler için proje yap sonra git yarış pilotlarını elemelere al olacak iş degil
2 gün içinde yapılan elemelerde 32 sn nin altına inen tek kişi , bom akademi pilotu
1. gün- 2. Can Toprak Candan - volkicar pilotu
1. gün- 5. Akıncan KİPER - karting pilotu
2. gün- 1. Hasan Tansu - akademi pilotu
2. gün- 5. Erol Özteknik - drift pilotu
Videonun nasil paylasildigini bilmiyorum ve 30.50 ye kadar inmek mumkunmus sure olarak 31.78 de basarili tebrikler
Bugun son takımın ilk turuna kadar oradaydik ve panodaki en iyi sure 32.88di sanırım (2 günün en iyisi). Bizden sonra yapmış olmalilar. O zamana kadar ki (2 gunun) en iyi süresi safetycar surucusu yigit timurun takima göstermek icin attigi turdu ve 31.44 du (sorduk öğrendik). 31'li süreler cidden iyi. Genelde çoğu adaylar 34 36 arasi süre çıkarıyor. Siralamaya girmek için guzel bir çizgi tutturup 34un üstüne cikmamak gerekiyor.
Furkan Elsiz ile birlikte yarıştık bugün, peşpeşe aldığımız startlar gibi sıralamız ve zamanımız arasında sadece birkaç salise var. Yıllarca drift pistinde görev alan bizler için biraz farklı bir deneyim oldu. Organizasyon genel manasında iyiydi diyebilirim. Araç teslimi, kemer ayarlanması vb alanlardaki görevli personel kesinlikle çok canayakın, görevlerini en iyi şekilde yapmaya çalışan insanlardı. Hazırlanan otomobiller evet güvenlik vb anlamlarda çok iyi bunu daha önce çok fazla yarış otomobili görmüş yapımına şahit olmuş veya yapmış birisi olarak söyleyebiliyorum.Ancak pist veya otomobilin karakteri ile ilgili bunları söylemem pek mümkün değil. Büyük turbonun dolma süresi boostun gelmesi beni memnun etmedi diyebilirim alt devirler çok cansız geldi bana pistte oldukça kısa olunca sorun olarak geri dönüyor bu size.Organizasyon ile ilgili en çok keyfimin kaçtığı iki nokta şunlar. Yarış gruplarında bolca pilot var. Daha önceki postta belirtilmiş zaten 10 yılı aşkın yarış tecrübesi olan katılımcı ile diğer katılımcıyı yarıştırmak hiç adil değil. Ve ikinci keyif kaçırıcı nokta eldivenler. Eldivenler tam bir rezalet. Herhangi bir nalburdan temin edilebilecek inşaat eldivenleri ile yarışmak ilginç bir deneyimdi :) Tur videomu paylaştığımda elimden sıyrılışına şahit olacaksınız. İşin özeti, organizasyon keyifliydi diyebilirim. Deneyim olmuş oldu. Büyük emek var işin arkasında. Zamanla daha iyi olacaktır diye düşünüyorum. Ve son olarak, benzinli araç şart :))
İsminden tanidim komsumun soyadi ile aynisiniz Furkan kardesim, dun ve bugun biz de oradaydık. Söylediklerine tamamen katılıyorum.
Dun arkadaşım Murat Çetin, bugun de ben süre tuttum. 188 boy 93 kilo olmama ragmen 6 numaralı araci verdiler ki cok cok kucuktu benim icin. Sıkı iyidir ama totom sigmadi ki arkadas yanlardan taştım :D
Asil önemli mesele araci tanimiyor olmak, sadece 1 tur ile tanimaya calismak zor oldu. Furkan nin dedigi gibi boost bir türlü gelmedi. Her viraj sonrasi araç yığıldı kaldi diyebilirim baya baya hizlan hizlan dedigimi hatirliyorum. Her virajda ve manevrada daha hizli olabilirdi dedim beğenmedim kendimi. Hatta en son virajda hala turbo dolmayinca breakboost yapmak zorunda kaldim. Araç kotuydu demiyorum kesinlikle. İlk olmasina ragmen organizasyon da araç da ekip de bence gayet guzel ve profesyoneldi. Ama bizim gibi caddeden gelen ilk kez piste cikacak adaylar icin is tamamen sansa kaliyor. Su devirde girerim surda fren yaparim diye dusunurken aracin sürekli turboyu doldurmasini bekledim. Bahane değil tabii bu ama dedigim gibi araci tanimadiginizdan kaynakli. Buna rağmen 35.27 ile tamamladım. İyi derece tutan arkadaşlar vardi bir kismi tecrübeli isimlerdi. Bizim icin de tecrübe (yasimdan dolayi benim icin son :D ) olmuş oldu. Memnun mutlu ayrıldık. Devamının gelmesi dileğiyle...
yaptığım yapabileceğim en saçma tur süresini attım ilk mesajlarda zaten tanımadığım bir arabayla bakalım nasıl geçicek yazmıştım fren tepkisini bilmeyince u dönüşleri bitirdi işi slalomlarda problem yok ama ilk tur kuka devirdin dediler dönerken görmedim süre zaten berbat +2 gelmiş. finish start çizgisinin orda frenlerken aracın fren mesafesi bana uzun geldi u larda dönmesini beklerken kafadan çok kaydı.
yarın çıkan varsa boost gelince düzlükte çok çoşmasın :) fren mesafesini bilmediğiniz bi araç olduğundan bariyerler süpriz yapabilir :p
ben 11inde elemelere katılmıştım, bişeyler yazayım ben de :)
o ortamda psikolojikmen direk çöktüm, go kartçılar, pist tecrübesi olan arkadaşlar vs, tecrübem yok diyenin en azından spor arabasıyla piste girmişliği vardı. Bense spor araba dahi kullanmadım, 110 beygirlik dizel qashqai ile gazlıyorum kendi çapımda. Tabii benden daha imkansızlık içinde olanlar da yok değildi.Kardeşim sağolsun moralimi yüksek tutmaya çalışıyordu ama bi yere kadar tabii. piste çıktık, ısınma turunda gazlamaktan çok arabayı tanımaya çalıştım, gereksiz sert dönüşler ve frenler ile.süre tutulan tura başladığımda ise fazla hırs yapmış olmamdan galiba, kendim gibi süremedim, 2. Turda fazla kaydırıp dubalardan birine hatta yanındaki bariyere çarptım.en hızlı turum 1. Turdu haliyle ama 1. Turda dahi vites kaçırdım, bi türlü 3 e atamadım.indikten sonra çok bozulmuştum, 'bu iş bana göre değil, arabalardan uzak duracağım' vs bunalımdaydım ama süreler açıklanınca çok sevindim, gözümü korkutan arkadaşların önündeydim ama 21. sıra elemeleri geçmek için yeterli değil tabii.şuan ise seneye tekrar girmeyi düşünüyorum
organizasyona gelirsek, inanılmaz zevkli ve güzel bi tecrübeydi kesinlikle 'keşke 500 ü çöp etmeseydim' demedim.ilk defa yarış otomobiliyle pistte gazladım. Ha bence arabanın limitlerinin çok altında bi parkurdu, kuduracak kadar gazlama sayılmaz.etkinlik güzeldi fakat herkesin belirttiği gibi daha önce yarışmış adamlarla süre kasmak adil değildi bence de.ama bu daha ilk, zamanla gelişeceğine inanıyorım.
Tavsiye olarak, en iyi sürüşünüzü yapmanıza gerek yok, hata yapmayın yeter. çok iyi kullansanız bile bi anlık hırs sonucu bariyere temas sizi listenin çok aşağılarına itiyor. ısınma turunda süre kasmaya gerek yok bence, arabayı tanımaya çalışın.ve oradaki tecrübeli isimleri dikkate almayın moralinizi bozmasın hatta diğer sürücülerin sürüşlerini izlemeyin, brifingde yeterli bilgi veriliyor zaten.ayrıca yiğit timurun örnek turu da fazlasıyla bilgi veriyor nasıl hareket etmeniz gerektiğiyle ilgili
Yaşınız el veriyorsa seneye kesinlikle tekrar girin derim. Zaten bu sene katilanlara ilk olduklari icin seneye yapılacak organizasyonda indirim seklinde yardimci olmayi düşündüklerini söylediler. Organizasyon bekledigimden iyiydi. Bu sene hepimize tecrube oldu benim icin son ama siz biraz antremanla seneye bir ust tura rahatlikla çıkabilirsiniz.
@Lee-on! brifingte 25 yaş üstü içinde bir kategori oluşturabilir belki demiştiler. Antreman için yakında boş yer yoktu. Gece bi avm otoparkında 4 kukalık ufakta olsa bi parkur oluşturdum. Antreman yapmaya çalıştım , yarım saat geçmeden güvenlik geldi :) eve döndüm. Ertesi gün tam pistin kapısına geldim araç sıkıntı çıkarttı. O kafama takıldı bide yarış esnasında frende sıkıntı yaşayınca iş bitti seneye kaldı.
ilk slalom sonrası düzlükte fren yaparken durabildim ona güvenerek start-finishteki u da aynı freni bekledim araçtan, orda bi yol bozukluğu var pisti bilenler farketmiş görmüştür ( orası sonradan aklıma geldi ) frenlerken dengeyi bozdu araba yoldan koptu abssiz bi araca yakın bi tepki verdi pedalda da hissedemedim absyi dönemedim.Erken frende fayda varmış ama geçti artık o heyecanla bazı şeyler farkedilmiyo :agbe:
Hasan ile ben Honda Cup'da yarismistim. O zaman yetenekli bir genc idi. Sanirim 17 yasindaydi...
Bu organizasyonda daha once yarismamis olma sarti yokmuydu? Sacmalik olmus...
Bugün kırmızı grupta yarıştım ben de. İlk tur 31.77, ikinci tur 32.07 yaptım fakat duba temasları yüzünden elenmiş bulundum. :) Organizasyon oldukça güzeldi, kendimizi görmüş olduk
sonuçlarda 32 sn'nin altında derece yapan tek kişi hasan tansu 31.79 , yiğit timur'un best time 31.30 muş.
1. gün- 2. Can Toprak Candan - volkicar pilotu
1. gün- 5. Akıncan Kiper - karting pilotu
2. gün- 1. Hasan Tansu - bom akademi pilotu
2. gün- 5. Erol Özteknik - drift pilotu
3. gün- 8. Onat Telkenar - karting/volkicar pilotu
3. gün- 9. Kemal Burak Özhan - volkicar pilotu
4. gün- 1. Reha Aybey - karting pilotu
4. gün- 3. Soyhan Çuvalcıoğlu - karting pilotu
4. gün- 4. S. Mert Becce - volkicar-baja/ofroad-cliocup (isim benzerliği olabilir :confused:)
4. gün- 5. Sabedin Berat Türker - karting pilotu
elemeleri geçen 40 kişinin içinde 10 pilot var belki gözden kaçan, internette çıkmayan kişilerde vardır.
Hasan kis kupasinda da yarismisti...
Ben katilmasinlar demiyorum ancak haksiz rekabet olmus...
Aslinda Hasan duzgun adamdir. Herkesin gecmisi acik. Neden hic yarismamis dediler ki? Acaba ralli de yarismamis yada tps de mi yarismamis kast ettiler...
Garip.
Cumartesi günü çıktım, ısınma turunda kasap gibi döndükten sonra biraz tedirgin olsamda ilk tur 32.00 ikinci tur 31.73 yaptım. Ama her iki turda da kuka devirdim ve 33.73 ile listeye adımı yazdırdım. Güzel oldu :) @tahirunal bugün resmen şampiyonlar ligi gibiydi, neredeyse listenin tamamı 32 içinde. Kukalar biraz sorun :D
Bende cumartesi çiktım 33.95 ile elendim. Ama arabayı hiç süremedim. Başkalarını izlerken, u dönüşlerinden sonra araba 2 de yürümüyordu. Bende u dönüşlerini 1. Vites ile döndüm ve daha kötü oldu, kafadan 2 saniye kaybım oradan var.
32 nin altına inmek gercekten zor degil.
Sonradan bir kez daha çiksaydım sadece tek tur... en kötü ihtimal 32 dönecegime inanıyorum.
Neyse ben kendim yapamadım kendi hatam yüzünden elendim,, aklıma geldikçe gülüyorum..
Finali geçecek ilk 5 isim belli zaten,, diğer 35 kişi kalan 5 için yarışsın.
Son yarış nasıl olacak bilmiyorum.
Bu is yetenekten cok deneyime bagli :) İlk duydugumda da alt yapidan yetisme pilotlardan normal suruculere sira gelmeyecegini dusunuyordum. Gorunen o ki ayni sekilde devam ediyor.
Bugün son eleme gerçekleşti yarın final var. 8 . Olarak katılabildim.yorucu ve eğlenceli bir gündü katılan herkese başarılar dilerim.
@Shanzeldare Onur dünün birincisiydi ona da tebrikler :)
Teşekkürler mert forumdan olduğunu bilmiyordum :) onur ilk günün en hizlisiydi onada tebrikler
Onur , Mert ve finale kalan tüm arkadaşları tebrik ederim.
TOSFED Yıldızını Arıyor
bu yılın başvuruları haftaya başlıyor.var mı tekrar katılacak olan?
Geçen hafta körfezeydim bende co-pilot Kaan özşenler den eğitim aldık daha çok güvenli sürüş üzerine, easy drift aracı vardı egea nın onu kullandık vs
Mutlaka katılın bu tür organizasyonlar ülkemizde bulunmaz nimet. :)
Gerekli evrakları hazırladım başvuruların açılmasını bekliyorum. Keyifli bir organizasyon olur umarım :)
Öğrenciyim para biriktirmeye başladım :) Bu sezon bende aranızda bulunacağım inşallah :icon_tup:
Bence basvuru acmadan once lisansli pilotlari yarisa almasinlar.adamlar zaten bu isin icinde kendini belli etmis.birakinda imkani olmayanlar bir kesfedilsin.
ben de aynı fikirdeyim, fakat bunu sorduğumda 'bu etkinlik o gençler için de büyük fırsat' tarzı bi cevap aldım. şimdi düşününce mantıklı da geliyor açıkçası fakat bizim açımızdan bakınca hiç adil değil. zamanla şekillenip herkes için güzel bir etkinlik haline geleceğine inanıyorum.
Geçen sene pek bu tür organizasyonlara (pistlere) ilgim fazla yoktu.Sağolsunlar istanbul park pist günlerine gide gele (özellikle soner hocam hakkını yiyemem) bir pist sevgim ilgim oluştu.Sağ koltukta birşeyler kazanmaya kapmaya çalışıyorum.Kücük bir arastırma yaptım youtube da izledim.Katılma kararım vardı.Forumda aramızda katılan arkadaslara sordum sorusturdum bu sorun ile karsılasınca sogudum acıkcası.500 TL verip 1-0 geride baslamaktansa clio ile istanbul parka cıkarım dedim.Fiyatlarda cok makul hemde dünyada ünlü bir pistte gazlıyorsun daha ne olsun :) Eşit kriterde herkes yarışmaya basladıgında ozaman katılacagım.