Bizim bi motor grubu var orada var devamlı sürücülük yapanlar ama bende sürücüyüm:) 1 kere yaptım o da bugün:) CBF600'le bozar biraz:) Benzin parasına çalışırız valla:)
Printable View
bu projenin benzerleri zaten yıllardır vardı ama bireysel ucuz projelerdi tutmadı..
sanırım bu projeyi sağlam bir kuruluş girdi .. yıllar önce bizim arkadaşın araştırma şirketine bu projeye benzer bir proje gelmişdi sohbetinide etmişdik ar-ge yapdılar pazarda minumum böyle bir projenin sağlam hayata geçebilmesi için en az 200-300 bin dolarla girilmesi gerektiği falan söylemişler bu işi yapıcak girişimcilere..
oda ne kadar tutar müşteri portföyününü %100 lük bir dilim olarak düşünün motora şeytan işi iki lastik güven olmaz gözüyle bakan bir kesim var nerden baksan %60- %70 lik bir kesim ihtiyarı var yaşlısı hastası var binemez bunada %10 desen zaten pastanın %70 - %80 i gitti .. geriye kaldı %20 lik bir kesim onlara ulaşmak içinde çok sağlam piyar çalışması radyolar tv ler haberler yapılması lazım buda para demek..
bu müşteri ayağı kaldıki bunun birde motorcu ayağı var bu işe öyle her motor ve her motorcu olmaz.. motor sürenlerin kesinlikle bir yıllanmış tecrübesi olması lazım ve bu uygulamayı yapanların kesinlikle güvenli sürüş eğitimi sertifika falan istemeleri lazım bir kurumun motor sahibinden.. yani pilotun o kurumdan eğitim alması şart..
her motorda olmaz scooter olması lazım oda normal scooterda olmaz en az maxi olması bagajı geniş arkası ferah..
böyle düşündünmü bu sefer motor camiasındada çok büyük eleme yapıcaksın %100 lük motor diliminden %40 lık belki scootercı dilimini baz alman lazım .. o %40 lık diliminde içinde maxi scooterı olan bir kesmi baz alman lazım ..
Tabii her maxi scooterda olmaz belli marka modelleri über gibi baz alıcaklardır.. yoksa çin malıda güven vermiycek arıza potansiyeli yüksek maxiler var..
zor bir proje kışın işlemez karda yağmurda yani proje nerden baksan 4-5 ay adam akıllı çalışmaz yaşlıya ihtiyara hastaya gelmez, bagajı çok olana gelmez,motordan korkan çekinene gelmez kısaca adam akıllı yazın motora sıcak bakan azınlık bir kesmin hoşuna gidebilir..
tek avantajı trafiğe takılmamak dezavantajları çok heleki Allah göstermesin bir düşme ölüm olursa hukuki olarakda can sıkar..
ben yıllardır motor sürerim çok emin olmadığım güvenmediğim kimseye artçı binmem..
uber türkiyede niye tutmadı onuda çok merak ediyorum umarım bu tutar.
Olası kaza durumunda yasal sorumluluk kimde acaba ?
Yukarıdaki linkte buna dair bir açıklama göremedim.
şirketin bir sorumluluk almaması, tüm sorumluluğun yolcuda olması sonra, bütün mali derdin sürücüde olmasından dolayı bana mantıklı gelmedi, zaten dahil motorların geneli ayakta zor duran motorlar, kendileri bir kadro kurup kendi motorları ile girse kullanırdım,
sadece bi aplikasyon yapıp riski alan kişiler üzerinden para alıyorlar, bunun yerine çalışanlar birleşip bi program yayınlasa herkes kazandığını alsa gene birşeye benzerdi.
sonuçta hazır müşterileri yok motor sahiplerini kendi çalışanları gibi reklam yapıp onlara müşteri çekiyorlar, korsan çalışmak daha mantıklı :)
kanka adamlar yolcudan yada surucuden 5 kurus almadıkları gibi uzerine yolculara ucretsiz, suruculerede gerekli sartları sagladıkları takdirde bonus odemeleri yapıyorlar ki bunlar ciddi paralar.
bence bu tarz bir girisim olmasaydı kimse bir araya gelipte bu sekil bir uygulama yapamaz bide ustune bundan para kazanamazdı.
uygulamayı kullanıp kullanmamak kisinin kendi insiyatifinde, zaten sanırım kullanıcı sözlesmesinde kendi irademle kullandım olası kaza durumunda sorumluluk tarafıma aittir diye bir ibare olması gerek.
bunun dısında trafikte artcısı kask takmayan motosikletin artcısının tc kimlik numarası uzerinden ceza yazılıyor surucunun yine bir sorumlulugu yok trafik nezdinde.
ayrıca kusur aradıktan sonra herseyde bi kusur bulunur kusursuz ne insan nede insan yapımı baska birsey yoktur.
yakında patlar bu ıs,bı olumlu kaza yasansın ızle sen medyayı sonrada yasal mercılerı
Koyu olan kısım tutundurma faaliyetleri için geçici süreli bir durum sanırım. Haber linkinde anlatılan oldukça yüksek rakamlı bütçeler var.
Motor zaten bireysel kullanımda tehlikeli, hadi siz hata yapmadınız birisi gelip size çarptı. Bu durumlarda yasal olarak ciddi sıkıntılar çıkar.
Şöyle örnek vereyim komşusunu arabasına alıp kaza yapan sonra tonla tazminat ödeyen insanlar var.
Bu kısım net değil şu anda, daha sağlam temele oturturlarsa başarılı uygulama olabliir bence.
zaten bu proje işlese bir istanbulda tutar gibime geliyor potansiyel trafik ve nüfus istanbulda çünkü.. trafik olmıyan bir şehirde böyle bir uygulamada tutmıycakdır.. sürücülerin yetişememe sebebi motor sayısı çok çok azdır talepe yetişemiyorlardır tahminim arz talep dengesinde motor sayısı azdır benim tahminim..
sallıyorum 50 motor varsa ellerinde 500 kişi ararsa tabiki yetişemezler ama temelde 500 kişide yüksek bir rakam değildir..
bir ikincisi o bir belge imzalayıp tüm sorumluluğu ben alıyorum falan olayları biraz tırışka.. hukuk onu bir ölçüde kabul eder ama karşı taraf ölüm yada kalıcı sakatlıkda söke söke davasını açar .. hertür tazminat ve hukuki yönden yaptırımıda dava olarak açar..
kaldıki işin vergisel kısmıda muamma yani a noktasından b noktasına götürüyorsun taksimetre yok bir şey yok.. km değerinide sen koyuyorsun bilmiyorum ne kadar ama 1TL yada 1.5TL olsa ilerde çok tutsa bu sefer taksiciler odası olaya müdahele eder..
Taksi motorsiklet olayı zaten on yıllardır dünyada var .. brezilya,hindistan,çin,endonezya,isviçre v.b gibi ülkelerde çok yaygın on yıllardır olan bir mevzu.. ama bu ülkelerin çoğu motorsiklet ülkesi oda ayrı mesele bu ülkelerde arabadan çok motor var..
tutar tutmaz onu bilemem ama çok tutucağını sanmıyorum nedenlerinide yukarda tane tane yazdım en başda yaz kış kullanılabilicek bir uygulama değil.. ben yağmurda bir motora biniyorum ayaklar paçalar üstüm başım su çamur oluyor kaldıki motorun yola mukavemeti aşırı azalıyor yağmurda..
surucu olacak arkadaslar, kesin bilgi :) polis bazi noktalarda süphelendiği motorları çevirip arkadaki yolcuya para ödedinizmi diye sormaya başlamış, şuan bir kaç kişiye motor sahibine 2.250tl ceza kullanan yolcuya 2.250tl cez, motoru bağlayıp, korsan uygulaması yapıp, iş çözülene kadar otopark masrafları kitlemiş.
dün arkadasım ben sürücü olucam ama bu işin vergi boyutu nasıl olacak diye sordu, müşteri hizmetlerindeki kadın orası sizi ilgilendirmez dedi önce :) sonra yolcu parayı ödemezse ne olacak filan diye sordu kadın bağırarak sizin amacınız ne, vs langur lungur konuşmaya başlayınca bizimki vaz geçti.
Çarşamba günü kullandım.
Saat 18:30 ' da kız arkadaşımla buluşmak için Beşiktaşta olmam gerekiyordu. Kendisi 18:00 ' da çıktı ve neredeyse yaklaşmak üzere olduğunu iletti.
Ofis Şişli' de. Camdan dışarıya bir baktım, trafik pert. Otobüse binsen bir çile, taksiye binsen ayrı bir çile. Ofistekiler ile scotty den konuşmuştuk hatta hemen app i indirmiştim ne olur ne olmaz diye..
Aklıma bu geldi, çağırdım, 4-5 dakika içinde bir tane pcx geldi. Kask' ı vermeden önce kafaya bone verdi. 1-2 Kaldırım' dan gitmesi haricinde, düzgün kullanıyordu motoru. 15/18 Dakika arasında o trafikte Beşiktaşta olabilmiştim ve tutan miktar 10₺ idi. Hızlı erişim içim kullanılabilecek bir aktarma aracı.
Yolculara muhtemelen olası çevirmede "arkadaşım" desin diye telkinde bulunacaklar.
Çağrı merkezinin yaklaşımı efsaneymiş yanlız, haber linkindeki kurumsallık ile gerçekteki durum ne kadar farklı güzel ülkemde.
Bu iş için haksız kazanç oluşturuyor ve vergisi alınmıyor diye mıutlaka bir müdahale bekliyordum o da gelmiş.
Ceza yiyenler ne yaptı acaba ? Şirket destek oldu mu ?
Bu is patlar, devlet patlamaz ise, taksiciler odasi, orasi da yapmaz ise UKOME kararini alir. Arkanizda oturan artciyla asayis uygulamasina girdiniz adam fetoden/pkkdan veya baska bir teror sucundan araniyor cikti ve/veya uzerinde illegal madde/silah vs. bulundu.
Ticari bir anlasmaniz yok, ticaret yaptiginiza dair kanit yok. 2500 TL ceza yazip motoru baglasinlar diye dua edersiniz o zaman.
Bu is yayginlassin ne olur yayginlasin, cok isterim yani.
Devlet bu ise daha siki sarilir, motorlar artik daha siki denetlenir, her kose basinda emniyete giren, kaldirima giren motorcular go proyu takip prim kasan dallamalar bu kadar olmaz artik.
Hayirli olsun, motorcular kendi sonlarini getiriyorlar. Insallah buradan birilerinin basi yanmaz.
Bu isin daha civcilsini yapan yerler vardi; Ambulans kiraliyorsunuz, emniyetten gidiyordunuz, bilen bilir bu olay o kadar normal hale geldi ki, sonrasinda devlet cevirmelerde ambulanslara dikkat etti, ambulans sertifikasi almak zorlasti, usulsuz kullanimda cezanin yaninda ile ilgili firmanin yetki feshine sebep olacak sekilde duzenlendi, olay cozuldu.
Kullanin ne olur, herkes kullansin ne guzel bi uygulama, trafigin cozumu.
oysaki tvde cok entelektüel cok kibar gözüküyorlardı...
bu işe bence müsaade etmeyecekler bu şekilde. aldıkları yatırım cezalara gider böyle olursa.
ama yakın zamanda taksi motor seçeneği İstanbul'a gelecektir diye düşünüyorum çünkü gerçekten ihtiyaç bi çok iş kolunda sağa sola yetişmek gerekiyor trafik geçit vermiyor. toplu taşıma kimi yerlerde yetersiz yada ulaşılması zaman alıyor. acil durumlarda motor taksı ıstanbulda kesinlikle iş yapcaktır. bunuda ibb kontrolünde plakalarla ilerletirler diye düşünüyorum.
kullanım olarakda şahsi görüşüm ben çok çok zorda kalmadıkça kullanmam. ülkede devlet kontrolündeki yerlerde çalışanların psikolojisi bile değişikken tanımadığım adamın motorunun arkasına keyif için binmem. tabi herkesin bakış acısı bu değil yukarıda yazdığım gıbı kimisi için ciddi ihtiyaç.
taş koymasalar insanların cok işine yarayacak uygulama ama görünen o ki taş koyacaklar...
arkadasım, yeni model xmax kullanıyor, cok sakin mulayim yurt dışında yasamıs biri, gerçekten bilmediği ve yapılan işin kuralına uygun doğru yapılmasını seven biri, kadına sadece bilgisizce ve düzeni öğrenmek için vergi, ödeme sistemini ve güven durumunu sordu kadın öyle atarlandı.
merak eden varsa aynı şekilde arayıp şansını deneyebilir.
Kullanan arkadaşlarım var,genelde kendi işlerinden çıkıp eve giderken açıyolar uygulamayı. Haftada en az3-4 gün müşteri ile dönüyolar anadoludan avrupa yakasına. Sırf motora binmek için kullanana denk gelende,çok keyif aldığını söyleyip üstü kalsın diyende olmuş.
Scotty'nin arkasında yurtdışı bağlantılı sponsorlar var. Yoksa +primlerle dayanamaz firma. İleride yaygınlaşma tamamlanınca şoförlerden aylık aidat şeklinde bir ödeme alınacağını tahmin ediyorum.
Firma seçici davranıyor şoförleri seçerken,motoruna -kılık kıyafetine-tipine özen gösteriyor seçim yaparken. İstanbul gibi trafiğin %80-90lara ulaştığı bir şehir için bence oldukça mantıklı ve yararlı bir uygulama.
Polislerin kestiği cezalara söylenecek pek bir şey bulamıyorum.. Madem sakınca var,vergi vs. deniyor, uygulama sahiplerine yaptırım yapacağına 2 taraflı kullanana direk ceza kesmesi gücünün yettiğine dedirtti bana.
Geçen hafta binme fırsatım oldu, Ulus'tan Kalamış'a 22 TL yazdı + köprü ücretiyle 30 TL'e geldim. Taksiyle gelseydim de toplam da 45 TL öderdim. Scooter'ı kullanan kişi köprü tek şeride inmesine rağmen herkesin sağından ışık hızında geçti, birisi üstümüze kırınca bi posta da ona kaydı. Uygulamayı ilk ve son kullanışımdı, bir daha hayatım boyunca scootera binmem, binenlere de tavsiyem, tanımadığınız birinin arkasında kendi canınızı riske atmayın, test mest hikaye, trafikte makaslarla ilerliyorlar.
Uygulama fiyat/performans yönünden çok mantıklı değil. Motor olayı zaten kendi başlı başına bir riskken, hiç tanımadığınız birinin arkasında daha riskli. Ben kişisel görüşümü ve kendi başımdan geçen bir olayı paylaştım, uygulamayı zaten sildim kullanmıcam ama herkes kullanıp kullanmamakta özgür. İsteyen biner, istemeyen binmez, ben sadece uyarımı yaptım.
sizin hesap biraz fazla olmus gibi, rotanız 19 km totalde 22 lira dogru hesap 4 lirada kopru 26 lira tutması gerek, taksi ise trafigin yogunluguna bekleme duruma göre değişiklik gösterebilir, min 50 max 60 lira gibi bir ucret odemeniz gerek o rota icin kopru ucreti dahil.
bu hesaba göre scotty %60 civarı daha ekonomik olması gerek bunun yanında kazandırdıgı zaman gerektiğinde para ile olculemez.
sizi tasıyan kasap surucuye gelecek olursak yolculuk sonunda madem memnun kalmadınız ve bir daha kullanmayı dusunmuyorsunuz en azından sizi tasıyan surucuden hiç memnun kalmadıgınızı da geri bildirim olarak bıraksaydınız.
Bahsedilen denetleme yapılıyor. 1.2. uyarı şeklinde. Bir kadın müşteriye sarkıntılık yapan öküz için direk olarak atılması durumu yaşandığınıda biliyorum.
İstanbul gibi bir şehirde maalesefki "olağan" bir kasap denk gelmiş size, arkadaşım artçı için kullandığı kaskı yeniledi,dizlik aldı mesela. Niyet önemli,bizim ülkede suistimal edilmeyen birşey bulmakta zor..
arkadaşım 150cc pcx ile yapıyor.çok memnun açılış 3 tl,km si 1tl.
çalışan racing,naked tarzı bir sürü motor var diyor.tabi onlarda fiyatlandırma farklıdır herhalde.
müşteri için motordaki ekipman kask ve arka sırt dayamak için çanta
haaa bu arada polisler yakalarsa sıkıntı büyük