Benim aklım almıyor, hakikaten almıyor yani.
Valla büyük başarı şu ekonomik ortamda millete bu kadar araç satabilmek.
Printable View
Benim aklım almıyor, hakikaten almıyor yani.
Valla büyük başarı şu ekonomik ortamda millete bu kadar araç satabilmek.
Fiyatlar koşarak artıyor, satışlar da.
Anlamak güç
Volkswagen 0 faiz kampanyası yapmadığı sürece otomotivde işlerin kötü gittiğine inanmam.
Araçların satılmasının en büyük iki nedeni var.
1) Lüks takıntısı
2) Şimdi almazsam, seneye bu paraya alamıcam.
Bunun dışında ben başka bir sebep göremiyorum.
Beyler eski yıllar bulabilen var mı merak ettim ? Mesela 1990 ? 1995 ? gibi
Bizim ülkede araba en büyük statü simgesi oldukca, fiyatlar artsa da satıslarda asla azalma olmaz.
Fiyatlar şuankinin 2 katına çıksın millet oturduğu daireyi satar , kiraya çıkar yine araba alır çünkü kafeye gittiğinde arabayla yanaşıcak bi kere bide masada anahtar olucak ...
Belki ilgilenenler vardır. 2011de rahatsızlığı sebebiyle hayatını kaybeden Apple firmasının kurusucu Steve Jobsa ait olan BMW Z8 model araç bir müzayede düzenlenerek açık artırma yoluyla satılığa çıkarılmıştı. Araç 2 gün evvel 329.500 Dolara yeni sahibi satıldı.
Jobs, ilk sahibi olduğu 2000 model BMW Z8’ini 2003 yılında mevcut sahibine satmış. “JOBS Z8” plakalı otomobil bu tarihten sonra neredeyse koleksiyoner titizliğinde saklanmış. Öyle ki otomobil 17 yılda yalnızca 24.000 kilometre yol yapmış ve Motorola marka araç telefonu dahil bütün parçaları orijinal. Müzayede yönetimi ayrıca Z8’in ilk sahibinin Jobs olduğunu beyan eden satış belgeleri ve servis kayıtlarını da aracın yeni sahibi ile paylaştı.
1997 Tokyo Otomobil Fuarı’nda tanıtılan Z07 konseptinden ilham alınarak üretilen BMW Z8, ilk olarak 1999 yılında bantlardan indi. 2003’e kadar toplam 5703 adet üretilen otomobil, BMW M5’te de bulunan 394 beygirlik 4.9 litre V8 motoru bünyesinde taşıyor.
1994 ve 1995 satışlarını bulabildim. 94ten 95e geçince satışlar resmen çakılmış! BMW 91 adetle fark atmış Mercedese ama o zamanlar Mercedes Mercedesti. Audi ise bu topraklarda yok hükmündeymiş resmen. İthallerde Kia Skoda Lada Citroen esmiş. Yerlileri zaten az çok hatırlıyoruz.
https://i.hizliresim.com/kXlvBD.jpg
Auto Show yayını bu. Sağ altta 94 Ocak ayı Audi satışları VWye dahildir diyor. Ulan VW hepi topu 5 tane satmış zaten ne varda neyi ekliyosun? :)
Şahin- Doğan- Broadway kasıp kavurmuş ortalığı
Ölümcül üçlü :D
94 krizi ne dağıtmış ortalığı. 3'te1'e düşmüş tüm satışlar.. Arabanın altın gibi değerlendiği yatırım aracı olarak yıllarda üstelik.
Hazırlayan arkadaşın eline sağlık çok güzel karşılaştırma tablosu olmuş.
Bir yandan hak veriyorum bir yandan kızıyorum. Hak vermemdeki sebep ikinci elde alınacak ve güvenilecek araç kalmamış olması. Krediye uygun olmama durumu da dezavantaj. Ayrıca ülkede yaşı ne olursa olsun gün geçtikçe düşmesine rağmen altın gibi yükselen bir grafiği var araç fiyatlarının. Kızdığım nokta ise insanların bunu eleştirip kabul etmemesi gerekirken kabullenip bu yükün altına girebilmesi... Ne olursa olsun ister yatırım ister zamdan önce son kazanç, az buz paralar değil yüzlerce bin liralar... Ben kazanırken de harcarken de zorlanıyorum. 20 liralık araçların ihtiyaç kredisi bile zor geliyor. Kaldı ki 100bin lira 60 ayda ödenecek olsa faiziyle en az 2000 lira para demek. Ne diyelim demek ki herkes halinden memnun...
Bir de şöyle bir şey var... Ülkede hiç kimse idealist değil. Herkes genç yaşta herhangi bir üniden mezun olup birini bulup evlenip krediye girip ev alıp araba alıp bir iki çocuk yapıp göçüp gitme mantığıyla yaşıyor. Ne için dünyaya geldik sorusunu soran yok. Bu kafadan çıkamadığımız sürece bu kırbacı vuran çok olur...
Bütün artış yıllar evvel faiz, bankacılık ve finansla gelen tüketim saldırısıyla başladı aslında.