Gün geçmiyor ki yeni bir masraf kalemi çıkmasın. Ekspertizcilere sağlam ekmek çıkacak
İkinci el arac satışında yeni donem | NTV
Gün geçmiyor ki yeni bir masraf kalemi çıkmasın. Ekspertizcilere sağlam ekmek çıkacak
İkinci el arac satışında yeni donem | NTV
98 106 GTI 34 TJ 1247
kinci el araç satışında sistem değişti. Artık ikinci el araçlar için de garanti verilecek.
Bu araçların satışı öncesinde ekspertiz raporu düzenlenecek ve ikinci el araçlar için takip sistemi kurulacak.
Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın ikinci el motorlu araçların ticaretiyle ilgili yönetmeliği, Resmi Gazete'de yayımlandı.
Yeni düzenlemeye göre, ikinci el araçların satışı için 5 yıl süreli yetki belgesi verilecek.
Yetki belgesi alabilmek için en az lise mezunu olma, mesleki yeterlilik belgesine sahip olma ve devletin güvenliğiyle anayasal düzene karşı suç işlememiş olma şartları aranacak.
İkinci el araçlarla ilgili olarak bilgi sistemi kurulacak.
İkinci el araçların satışında "taşıt teslim belgesi" düzenlenecek.
Belgede, aracın kilometre bilgileri, boyalı ve değişen parça bilgileri yer alacak.
8 yaş veya yüz atmış bin kilometre altındaki araçlar için ekspertiz raporu alınacak.
İKİNCİ EL ARACA 3 AY VEYA 5 BİN KİLOMETRE GARANTİ VERİLECEK
İkinci el araç satan oto galeri veya yetki belgeli kuruluşlar, satış tarihinden itibaren 3 ay veya 5 bin kilometre garanti verecek.
Garanti kapsamında satılan ikinci el araçların arızaları, en geç 30 iş gününde giderilecek.
İkinci el araç satışı için pazar yerlerini belediyeler kurup işletecek.
Haberi buraya kopyalayalım.
Yetki belgesi olanlar veya galericiler garanti vericekmiş. 8 yaş ve 160 bin km altı araçlar ekspertiz raporu şartı var.
Belediyeler işleticekmiş oto pazarlarını. Devlet vatandaşının yaptığı işi bile kendi yaparak ek gelir elde etme peşinde
bu iş yürümez aga
herkes ark niyetli olduğu için, aracı alan müşteri mutlaka yeni yeni arızalar arayıp bulacaktır garanti süresi içinde.
hal böyle oluncada 2. el fiyatlarıda x2 olur heralde.
Araba da satılmaz artık.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var)
Anladığım kadarıyla bu olay galericiler için geçerli. Eğer öyleyse kesinlikle destekliyorum. İkinci el işi yapan kişilerin sabıka kaydının olmaması, dürüst esnaflar olması gerekli. En azından bu kişilere verilecek bir belge insanların daha fazla güven duymasını sağlayabilir.
Bundan 6-7 yıl önce galeriden araba alıp kazıklanmış biriyim, yaklaşık 4-5bin lira zarar etmiştik ( o zaman parasıyla )
İşin açığı km düşürülmüş aracı bize paketlediler. Serviste bile kaydı çıkmadı. Hasar kaydı zaten yoktu ancak aracın epey büyük kazaları olduğunu öğrendik. Km de en aşağı 80bin geriye çekilmişti. Zarar ederek zar zor sattık. Karşımızda muhattap bulamadık bile.
Öte yandan garanti işi sıkıntı. Diyelim bir araç satıyorum, alan kişi sürekli kesicide gezdi, motor soğuk gazladı, yağ basıncına- seviyesine bakmadı sonra motor mort oldu. Şimdi bunun ceremesini ben niye çekeyim ki? Herkes aynı şekilde sürmüyor arabasını. Kimisi inanılmaz sabırsız, arabayı çalıştırırken bile ışıkların sönmesini beklemiyor. Hor kullanıyor vs.
Çok sıkıntılı işler.
gec bile kalindi. pert arabalari millete cakanlara, 2 arabayi birlestirip satanlara falan da düzenleme lazim.
normal saticiyi etkilemez zaten. galericiler icindir. burda 3 ay degil 1 sene.![]()
Evrak üzerinde kaydı olmayıp, doğuştan karakterine "karaktersizdir" kaydı düşülenler ne olacak ?
Bir insan art niyetli ise feriştahı olsa yine kandırır, yine kandırır.
Diğer taraftan dediğin gibi alan adam nasıl olsa garantisi var yeaaa diyip çatır çutur kullanır arabayı 2 ay sonra kapında hurdayı bulursun.
Bkz: Şirket araçları.
Instagram : https://www.instagram.com/koroglu_ka...d1ZXBtM2czb2Ns
Blog : https://kaankoroglu.blogspot.com/
Youtube : https://www.youtube.com/@tamir_hane
Galericiler normal vatandaşın Bir resmi bana göre... Galericiler ne kadar sahtekar saat o kadar fazla normal vatandaştan sahtekar var... Kulağa hoş gelse de yürütülebilir bir sistem olduğunu düşünmüyorum...
Biraz saygı... Dünya herkesin...
youtube.com/c/KadirZora
www.zoramotors.com
https://www.facebook.com/ZoraMotorHouston
hiç bi bakanlık çıkıpta demezki ötv yi düşürdük ceset gibi araçlara binmeyin yenisini alın
anca masraf üstüne masraf açsınlar
vergi üstüne vergi alsınlar
Bence de garanti olayı tırt yada bu şekilde expertizin de bir manası yok (expertizlerde dolandırıcı olabiliyor). Onun yerine bir platform oluşturulup, (sanayideki tüm dükkanlarda dahil olmak üzere) aynı yetkili servis gibi bakım evrakları online olarak tutulabilir bakıma ne zaman girmiş, yağı ne zaman değişmiş vs. vs. Ha bunda da dolandırcılık olur ama öte yandan bu ustada adının kirlenmesini istenmeyeceği için doğru kaydı tutabilir.
Superb
bu sistem tamamen insanların galerilere yöneltmek ve galeriden araba alırmı mantığını yıkmak için yapılmış olabilir.
bunu yapanlar önce adam olsun perte çıkan arabaların tekrar trafiğe çıkmasını engelleseler ortada sorun kalmayacak. araba pertse ezin kardeşim geri dönüşüme yollayın
Koca Honda Türkiye nin Civic mağdurlarına yaptığı muamele ortadayken sıradan galericinin vereceği garantiden ne bekleyebilirsin ki?
Muhtelemen bakkalın araç alıp satmasını engellemek için getiriliyor bu sistem. Ama ilk kez bir şeyi tekelleştirirken kullanıcıyı da düşenen bir sistem bu. Kullanıcı nispeten daha güvenli olduğu için galerileri tercih edecek. Galeri ise sattığı aracın arkasında duracak/durmak zorunda bırakılacak.
Herşeye tamam ama hiç kimse hiçbir arabaya 3 ay ya da 5000km garanti veremez. Böyle bir dünya yok!
İlle satıcı art niyetli gibi gözüküyo ama aldı adam DSG'yi, 10 günde canını aldı, bozuldu bu diye gitti galerinin kapısına bıraktı. Ne kabahati var satan adamın?
Memlekette galericiden çok al-satçı var; haliyle bu sistemde pilot, galericiler olur, sonra herkesi etkiler.
İnsanlar ikiye ayrılır. İşine gelenler işine gelmeyenler olarak.
Kendi Ahlakın için Kuran'ı oku, vatanın için Nutuk'u oku.
Hakikatten yana olacaksan, yalnız kalmayı göze alacaksın...
Dr.ECU
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)