Şu an TOFAŞ da üretim haftanın 3 günüymüş, satışlar epey azaldığı için elbette, filolarda ptlarsa yavaş yavaş o zaman krizleri başlar
Printable View
İnşallah ellerinde patlar ahlaksizlarin gümrük te garajlarda ambarlarda yatan araçlara güncel kur zammı nasıl uygulanır görürler . Bu işi sorgulayan yok nasıl olsa
Bence yanlış yere odaklanıyoruz. Asıl sorun vergi oranlar. Vergiler diğer ülkelerdeki seviyelere çekilse artan kura rağmen peynir ekmek gibi araba satılır. Firmaların satışlardan ne kadar kazandığını yukarıda bir arkadaş yazmış. Keza üreticiler de öyle atla deve gibi çok fazla kazanıyorlar mı bilmem. Tek kazanan var, dövletimiz. Ama vergi olarak kazanılan paralar da, oto boka suriyelilere, gereksiz uçaklara, lüküs arabalara, saraylara, yandaşa vb heba olup gidiyor. Bize dönen miktar kuş kadar falandır
Tek kaybeden var o da biz. Şuanki kur ile bile amerikada temiz bir M4 50,000usd. Kuru 6,5 tan bile hesaplasan 325,000Tl yapar. Her yer m4 dolar amk. Tek sorun nerdeymiş? kurda mı vergilerde mi? :D
araba fıyatlarına zaten bakamıyorum da kurban bayramından once 14tl ye aldıgım tuvalet kagıdı 24 tl olmus. zamların tabana bu kadar inmesi uzun zamandır bekledıgım bir olaydı. İnsanların sikayetlenmesı adına ama suan ahaberde sürekli kim bu fırsatcılar kim bu stokcular diye haberler donuyor. suçlu kabahatli yine baskası oldu. otomobilde de bizi kıskanan almanyanın oyunları bunlar :D
İnan yarısı değil , ama başımızdakiler oy attılar o yüzden çokta üzülmüyorum. Ben her yerde 1600 ü alırım.
Kiadayım , sorun olmaz çünkü patronda haklı 15 günde içeri giren müşteri sayısı 1 geçen sattığımız toplam adet 2. Sadece kendi markamda yaklaşık 1.5 milyonluk stok var , odd ise gelecek yıl 300.000 arac satışı olacak diyor. Buda çok kötü geçeceği anlamına geliyor.
Sektörü değiştireyim diyorum heryer aynı, dükkan açsan kira,vergi,stopaj vs vs gerek yok.
kimdemiş kriz var diye sıfır araba satılmıyo diye buyrun :D
Sorry, you have been blocked
HONDA NSX 3.5DOCH 581 HP
€ 550.000
4 trilyoncuk :D
Söylediğine katılmıyorum.
Elin'e eski kur'dan ürün olsa bile bugün aynı ürünü yerine geri koymak için ek sermaye gerekiyor. TL bazında kar var ama Euro bazında karını korumayı amaçlıyor.
Örnek vermek gerekirse; Haziran ayın'dan beri elimde olan 75GBP'ye aldığım ve 100GBP satış fiyatı olan ürün üzerinden gidersek. Haziran ayında 600TL listesi olur. Bugün ise 800TL Ben o ürünü bugün 600TL'den satarsam elime tam 75GBP geçmiş oluyor. Ama satış fiyatı 100GBP değil miydi? TL bazında ekstra 200TL kazansam bile döviz bazında karımı korumuş oluyorum. Eğer, eski satış fiyatı üzerinden satarsam kar yapmamış oluyorum ve ancak sattığım ürünü yerine geri koyuyorum. Eğer kur farkı %25'den fazla olmuş olsaydı bu sefer ek sermaye koyarak sattığım ürünü tekrar rafıma koymam gerekiyor ve zarar etmiş oluyorum.
O yüzden elde ki stoklu ürünleri kur farkı çok olmadıkça çoğu firma yansıtmaz ama anormal bir değişim olduğu için sattığı ürünü yerine koymak için mecbur bir şekilde kur güncellemesi yapmak zorundalar.
bir ürünün fiyatını üretim maliyeti belirler
adamın eskiden 50ye üretip 80e sattığı arabayı şimdi 80e üretirken elindekileri de 80e satmasını bekleyemezsiniz
elindekileri 80e verse ve yeni ürettiğini satamazsa zarar yazar o yüzden maliyet kalemi güncel olarak belirlenir
+500
Emeği geçen herkeze teşekkürler , şimdi iş bakmalıyım sabah yapılan toplantı sonrası müdürün açıklaması 3 kelime. Yıl sonu son.
2 marka kapanıyor toplamda 40 kişi kadar işsiz kalacak işimiz zor ne yapsak acaba , kaçıp gitmekten başka çare yok amk ülkesinde...