burası törkii fazla da şeetmemek lazım heran herşey bianda degişebilir ,aşk var mı aşkk :D @kanashibari
Printable View
burası törkii fazla da şeetmemek lazım heran herşey bianda degişebilir ,aşk var mı aşkk :D @kanashibari
ön 175-55r15
arka 195-55r15
ile geçtim.kapıdaki etiket yoktu.burdada konusunu açmıştım.tüv türk müşteri hizmetlerini arayıp sormuştumda.aynı aks üzerinde aynı ebat jant ,lastik olsun yeterli demişlerdi.
std. ebatımda 175-60r14 tü
Geçen sene sorunsuz geçen şirket aracı bu sene aynı durumdan kaldı.Etiket olmadığında sistemden bakacağını sanmıyorum.Firma da aynı araçtan iki tane var etiketin birisi 15" diğeri 16" neye göre bakacak.Ayrıca muayeden geçtikten sonra verilen kağıtta yazan lastik ölçüsü hep ayrı bi dünya
Etiketçilik kazanacak! :)
İstasyonların arasındaki bi standart yok ki ak birinden gecen araba digerinde kalıyor.
babamın jeep için lastikler uyumsuz diyerek muayeneden bıraktılar. Lastiklerde daha 2 yıllıktı geçen muayeneden sorunsuz geçmişti. 3,500 TL ye 4 tane araca uyumlu ebatta lastik almak zorunda kaldık.
Şirket araçlarımızdan biri 9 yaşındaydı ve ticari olduğu için her sene muayeneye giriyor. 9 sene boyunca muayeneden geçen aracımız 9 sene sonra ağır kusurlu olarak kaldı. Sebebi ruhsattaki bir yazı. İşin tuhaf tarafı 9 senedir aynı ruhsatla muayeneden geçiyordu :) Yapacak bir şey yok.
Ek bilgi;
Tüv türkü aradım ilgili birime bağladılar.
Sorunu ilettim. Telefondaki yetkili arkadaş öyle bir esneklik tanındığını iletti.
Aracın kapı etiketindeki jant ebatındaki yanak ölçüsü önemli değil dedi. Çap büyümemesi lazım dedi.
Örnekleyelim mi dedim 195/55/15 yazan kapı etiketindeki ebat 195/50/15 205/50/15 gibi değerlerde olabilir dedi.
16 janta çıkarsanız veya 14 e çapı düşürürseniz ağır kusur olarak değerlendirilir şeklinde bilgi verdiler.
Elemana göre değişiyor demek. 185 60 15 yerine 215 40 17 ile geçirmiştim eski arabayı.
Ulan salak neredeyse bütünAlman arabalarında 15-16-17'' lastik kombinasyonları yazıyor donanıma göre nasıl çap büyümüyor deseydin...
Mal herifler ya, ben de dün geçtim geri zekalı adam B-Xenon uzunlarıyla alakalı ağır kusur yazdı, dedim öle bir özellik yok, ben bilmem diyor. Neyse taktım halojenleri al sok bi tarafına dedim, kusursuz geçtim. Bi-xenonları da geri taktım. Farlar OEM bu arada :)
bu olayla ben tuzladaki muayene istasyonunda karşılaştım
arabamda 195 50 15 lastık vardı kapı içinde tam hatırlamamakla birlikte 175 65 14 yazıyor 98 1.6ies araba.
bunun için beni muayenede bıraktılar. o gün hiç yoktan yere lastik kiralama ücreti, yol masrafı, lastikler sokulurken kırılan bijonların degıssımı derken 300-400 lira para harcadım.
beni bırakan beyefendinin Corsa GSİ yada C2 gibi bir arabası varmış yazılımlı egzozlu değişik ebatlı lastıkler falan tüvden geçmesi imkansız bir arabaya biniyor beyefendi.
dedim bunu görmesen kim sana ne dicekti? yasak dedi. dedim senle yolda denk gelmeyelim bende seni sikayet edeceğim egzozlu arabayla gezemezsin milleti rahatsız edemezsin.
tabi insanlık bizde kaldı şikayet etmedik beyefendiyi. muhtemelen burada birileri vardır arkadaşı.
o kapıdaki etiketi sökmüş olsaydım hafif kusurla geçicekti.
o ebattaki sıfır lastiğin kimseye bir zararı olmadığını hepimiz biliyoruz bunu uygulayanda biliyordu.
bu nedenle kamu kurumlarında çalışıp inisiyatifi halkın vatandaşın zararına kullanan kim varsa hepsinin Allah belasını versin.
Bu sene gelen bir sistem bu benim eski aracımda mini cooper 5 kişilik yazıyordu ruhsatta daha önce muayneye gittiğim istasyona tekrar gittiğimde koltukları sayıp bir koltuk eksik diye ağır kusur vermişlerdi bana tamamen orda çalışanın akli dengesine göre araç geçen bir sistem.
Geçen muhabbeti vardı Bursa pilot bölge mi neymiş bu jant lastik vs olaylarını biraz sıkı tutuyorlarmış Ercan Abi
Ben lastik yönünden kalmıştım muayeneden :)
görevli farkıda olabilir belki aynı şekilde başka bir adamdan geçsen kalmazdı , geçen sene benim lastikde mikronluk taş kesiği gibi bir şey yüzünden bıraktılar , onuda nasıl gördü anlamış değilim :)
ercan sende biliyorsun ki 1.4 is'ler orjinal 13, 1.6 ies orjinal 14,vti'lar orjinal 15 inç. yani üretici firma aynı kasaya 3 farklı çap ölçüsü koymuş. sebebi motor güçleri. yani uğraşmaya değse tam mahkemelik bir konu. bir kere bu kuralı getiren kişinin yuvarlanma yarıçapından haberi yok demek ki.yani ben 1.4 90hp aracıma vti'ın ölçülerini takarsam ne gibi bir güvenlik ihlali yapmış olurum merak ettim doğrusu.
bu pezevenkler kafayı ölçüye takacağına tse'den geçememiş jant ve lastikleri sattırmasalar kimse birşey diyemez.gerçi gümrük bakanlığının ne böyle bir denetimi, ne de tse'nin jant lastik kontrolü yapacak bilgi birikimi olduğunu sanmıyorum. muhtemelen o kurumların başında emekli cami imamları filan vardır