Algı yönetiminden vaz geçin. Hökümet iyi yönetiyor, a habere baksın inanmayan.Ararun 155'i.
Printable View
Algı yönetiminden vaz geçin. Hökümet iyi yönetiyor, a habere baksın inanmayan.Ararun 155'i.
Kredi dusukken kimse ikinci el almadi elde olan parasini 20.000 verdi bmw mercedes audi aldi. Borclu olamayan varmi evinde koltuk yok adam akilli camasirmakinesi yokken sifir araba aldi bindi. Bunu gorenler ooo dedi adamsin bmw biniyor dedi o bunu bu onu poh pohladi herkez yatirim yapti tezgahlari
Kurdu sonuc ortada allah isten cikartilara issiz olanlara yardim etsin.
Biz borusan holding cok is yapiyoruz/yaptik cogu yatirimini yavaslatti,kirli para degil ise kimse kaybetmek icin bu ise girmez arkadaslar. Suan tahsilat yapamadigim cok buyuk firmalar var bazilari varda vermiyor o ayri bi dunya.
Sadece bu sektor degil malesef her sektor bu sekilde aldiginiz biskuviler ekmek ler yaglar hepsinin grami az satiliyor ayni paradan daha fazlasina.
Hiç bir patron kendisi batsın istemez o yuüzden alt kademelerden çıkarmaya başlar. üstteki her zaman karından feragat etmeyecektir. Borusan da bunlardan biri işte
bende cıtırdan bu sektördeyim birkaç çözümleme yapayım ;
yabancı sermaye yok.
olmama sebebi ise basit ; hukuk yok. (monarşilerde böyle olur)
yabancı burda yatırım yapsa , yarın "el koyduk anam" denilebilir. adamlarda bundan korkup gelmiyor.
haliyle elde döviz yok.
sektör dövizle dönüyor çünkü yerli paranın kredi faiz yükü çok.
olmayan dövizle kredi verilemiyor,bankalar vermesin diye baskı yapılıyor.
ee rölantide beklemek zorunda kalıyoruz ama rölantide de benzin yiyor bu melet...
ama bunların hiç biri umrumda artık değil.
16 yıldır anlatmaya çalışıyoruz ama nafile..
müstehak bu topluma..
iyi şeyler olmuyormu , oluyor ; beşiktaş kagawa almış,hatta almamış çalmış :)
Satışta Mercedesde gelecek ve has açıldı istanbulda. Ama Mercedes ve BMW herkese fazla bayilik verdi. Otomotiv ile alakası olmayan insanlara bile servislik verdi. Sırf yerimiz mekanimiz olsun diye. Mesela Çekmeköy'de BMW servisi var ufacık servis ama şuan kursan en az 10 milyon euro. Zaten onlarda patlayacak dağın başına Borusan servislik vermiş.
Direk bu aklıma geldi.Benmi batıyım abbas..
https://www.youtube.com/watch?v=Qu4Y8ezLyGI
rekabet kanunu yolu ile de servislik alan yerleri unutmayalım.
telaffuzu bile zor olan paralara servis kuran firmaların bir kısmı inşaat sektöründe iş yapan firmalar.
tüm servisleri yatırım yapmaya zorlanıyor. bir çoğuda ağlaya sızlaya yatırımı yapıyor.
günde 120 araç girişi olan bir vw servisi sizce para kazanmakta zorlanıyor olabilir mi?
en basitinden hesaplarsak.
120 x 5lt yağ 600lt. litresi 30tl den 18,000
120 x hizmet (boya koruma. yakıt katkısı paspas koku ) ortalama 150 tl 18000 eder
120 x 2 saat işcilik. (110 tl den ) 26400 tl
ve aklıma gelmeyen ıvır zıvır işler ..
toplam 62400 yapar.
yanlış yaptık diyelim 40,000 tl + kdv günde.
garanti işi ise bence iki ile çarpmak gerekir.
kaporta boyayı hesap bile etmedim.
Müstehak diyoruz battık diyoruz ama bu adamlar artık beyin kullanmıyorlar düşünmüyorlar yine anlamıyorlar. Adam iyi oldu battı 15 milyarlık arabaya 400 milyar fiyat koyuyorlar parçaya 4 katı fiyat koyuyorlar diyor. Adamın gümrük vergisinden lojistik fiyatlarından en önemlisi ötv ve kdv yi kimin aldığını bile bilmiyor. Vallah söylim biz aç kalıcaz sürünücez bunlar çıkıp dış güçlerin oyunu diye savaş açarlar.
artık konuşmanın hiçbir manası yok , öyle noktaya gelindiki reformlar yaparakta kurtulunamaz..
ben dünyanın herhangi bir bi yerinde küba devrimi dışında hiçbir ideolojinin 40 yıl sürdüğü okumadım..
bu referans alırsak 2030 gibi kurtulunur, sistemi düzeltmek o rayına oturtmak 2070.
tahminim 2080 sonrası Türkiyede doğan cocuklar şanslı olacak.
olan bizim ülkenin Y ve Z kuşaklarına oldu. (-ki tamamı potansiyel mucit)
ne yapalım 200.000 yıllık insanlık tarihinde bizede bu denk geldi.
auschwitz kampında gazlanadabilirdik ...
auschwitz kampında gazlanadabilirdik...
Silivride neden olmasın
Coming soon 2023 :)
Birçok otomotiv firması için geçerli bir durum bu artık yüksek kredi oranları devletin vermiş olduğu tesfikin yetersiz oluşu müşterilerin borçlanma kaygısı döviz hareketleri vs derken otomotiv malesef bitme noktasına geldi pazardaki%40 lik gerileme büyük bir oran ve sonuç olarak bahcivan- çoban mantığında en alt kademeye kadar geldi işten cikarmalar en iyi senaryo su an aktif olarak otomotiv sektöründe olup sektör değiştirmek zorunda kalacak birçok arkadaş olacak ancak su anki piyasa şartları hiçte kolay değil ve maaşlar yeterli değil prim usulü artık kazandırmıyor allah herkese kolaylık versin bende sektör degistirenlerdenim aktif olarak 8 sene otomotivde idim
Merak ettiğim bir husus var bilgilendirebilirseniz çok sevinirim.
1- Pek çok yap-işlet-devret model inşaatlarında devlet garantör ve ciddi miktarlarda döviz karşılığı olan tl miktarı firmalara ödeniyor. Bunlar sabit Ocak 2018 kuruyla tl'ye dönüştürüldü mü?
2- Memur tanıdığı olanlar denk geldiler mi bilmiyorum ama öğretmen olan bir akrabam maaşların devamlı geciktirilerek yatırıldığını söylüyor ki bu da hazinenin boş olduğunu gösteren milyon tane etmenden bir diğeri. Devlet ekonomik olarak kendisine konkordatovari bir anlaşma ilan etse, bu garantör olduğu firmalara ödemese ne olur? Direk al kardeşim ödemiyorum değil de bitmişliğin sebebiyle ödenmeme olursa ne olur diye merak ediyorum.
Aydınlatabilecek biri varsa sevinirim..
Maaşta gecikme olmaz,ek derstir o.Ek dersin de yatırılma tarihi gibi bir şey söz konusu değildir.İlçe Milli Eğitimin uygun gördüğü tarihte yatar.Bazı ilçeler tüm okulların bildirim yapmasını bekler,ondan sonra yatırır.Bazı ilçeler de bildirimler yapıldığı hâlde bekletebilir.Yani düzen bu şekilde.
benim hesapta sadece ıvır zıvır var.
yedek parçada kar 30% zaten bunu yazmadım
ayrıca yetkili servislerde kaporta dan kazanılan miktar küçümsenecek gibi değil.
örnek verirsek. araç alt taraftan kazalı. hemen rot tezgahına bağlanır. tüm toleranslar sıfır yapılmış ise sağlam parçalarda değişir. hangi marka ise parça fiyatlarını ve işçilikleri bilen hesaplar.
görünürde bir şey olmayan ve özel bir yerde rot ölçümünde sağlam bir japon yetkili serviste 15bin liralık oluverir.
böyle yüzlerce örnek var.
sigorta şirketleri su bazlı boyaya bile normal boya parası yazmaya çalışıyoruz parça başı 300 zor alınıyor
kullanılan parçadan %1 ya da %2 kar anlaşmalı sigorta şirketlerinde. Demek istediğim şu koruduğumu ya da zor durumdalar diye ağlama gibi düşünmeyin. Cidden büyük kar yok.
Sağlam parça değişirse ya da servis art niyetli tamam da bu hasar dosyanın eksperi yok mu? Bir o kadar da eksperin suçu var. Eksper onay vermeden ekstra değiştiremez. Ön ekspertiz yaptın, onarıma başladın söktün aracı ekstralar çıktı fotoğraflayıp ekspere atıp ya da yüksek maliyetli ise eksper tekrar geliyor velahut direksiyon kutusu, kontrol üniteleri ise diagnostik arıza çıktısı kanıt ister. Tüm bunlara rağmen eğer ki eğer ki servis sğalam değiştirip takıyorsa alanında iyiymiş valla.
su bazlı boya ve sorunları bildiğine göre işin yakınındasın
o zaman
su bazlı boya fiyatı alıp akrilik boya yapanlar.
ppg ile anlaşması olduğu halde ppg kullanıyoruz dediği halde piyasadan boya alanlar.
rot tezgahının ayarlarını kurcalatıp her araçta ekranın kırmızı çıkması için özellikle bu işi yapanlara yalvaranlar.
yada petrol ofisinden bedavaya yağ alıp an pahalı sentetik yağ parasına yağ satanlar.
bunlar görüp de hayretler içerisinde seyrettiklerim.
daha çok var.
para kazanamayan yetkili servis yok ağlayan çok.
yanlış bir şey yapıyorsunuz derim. ben göbeğindeyim o yüzden bir hata var diye düşünüyorum.
ya servis müdürü bir konuyu atlıyor. sadece kapıdan gelecek olana hizmet ise sistem kazanç az olabilir. ama çevrede kiralama şirketler falan mutlaka potansiyel müşteriler arasında olmalı.
konuştukça hatırlıyorum. geçen sene bir yetkili servis bir kiralama şirketinin kaporta işini almıştı. yoğunluktan gece vardiyası vardı. çevredeki sanayi ustalarını işe almışlardı.
kurumsal kiralamalar v.w skoda adına konuşuyorum kiralamacılar, dışarı yaptırıyor hasar onarım merkezlerine gönderiyor. leaseplan yetkili servis gönderiyor vdf filo gönderiyor. rahmetli fleetcorp gönderir birde. Hedef ise hasarın boyutuna göre.. Fakat geri kalan hepsi özel hasar onarım merkezi.
@mkerim
Sağlam filo mu kaldı otoparkta 3 tane büyük filo şirketinin aracı yatıyor 1i kazalı ne alıyorlar ne yaptırıyorlar :)
fleetcorp ne oldu araçları satıldı mı ?
Samandıranın açılmasında büyük emeği olan Borusan Gm Uğur Sakarya bile ayrıldı. Enteresan bişeyler dönüyor Borusan'da.
Art arda 3 forum üyesi 1 gün dahi sektirilmedi deyince akrabamı arama ihtiyacı hissettim. Acaba ek dersler olabilir mi geç yatanlar dediğimde, bu eğitim döneminde ek ders vermediğini dolayısıyla ek ders geliri olmadığını söyledi.. Ankara'ya özel bir durum mu acaba diye merak ettim açıkçası..
Borusanın yönetimi
Samandıra için ilk fikri verenden
Kapisinda nöbet tutan kadar ki tüm kişilerin işine son vermiş olması gerekirdi.
Şirketin tarihindeki en büyük başarısızlık projesi olduğu için
Öyle plaketle gondermemislerdir
c.tesi olduğu için işten erken çıktım aramızda 1 km olduğu için uğradım baktım. Borusan Otomotiv Yetkili Satıcısı Borusan Oto Samandıra'da Land Rover, Jaguar sıfır araç kalmamıştı. BMW Motorrad Motosikletleri ve Aksesuarları bir tane yoktu. Mini'de bomboştu. BMW Showroom'da 1 tane sıfır km araç yoktu. Sıfır km araçların olduğu yerde 2.el araçlar vardı. Satış danışmanların olduğu yerde 2.el satış danışmanlarını yerini almıştı. Koskoca tesisde 1-2 kişi gördüm. Güvenlik hariç. Bir kişiye sordum ne oldu burada kapandı mı diye? Bilgi vermekten kaçındı şuan böyle. Sadece satış ve servis kapandı dedi. Geriye ne kalıyorsa artık...
Şirket sahibime ait Range Rover'ı servis için sürekli oraya götürüyordum. Bu sefer aradığımda, hizmet vermediklerini belirttiler. Aracı, Vadi İstanbul'daki servise götürdüm geçen gün.
Ataşehirde Ulugöl'ler vardı citroen pejo bayisi (Hyundai'de vardı galiba). Kapatmış gitmiş.