-
uzaya mekik lazımsa TAI yollar, savaş uçağı yapılacaksa TAI yapacak, helikopter vs üretimleri zaten var... kulvarları farklı, insanlı bir şeyi geliştirmenin faturası insansızla kıyaslandığında çok yüksek, ilk postumda belirttim ben BAYKAR ı ve 'damat' denilerek biraz alaycılık yapılsa da Selçuk Bayraktar'ı çok takdir ediyorum, inşallah iktidar değişse bile işlerine taş koyulmaz... şimdi ona bir sorun testlerde kaç drone düştü, kaç iha siha düştü diye... aynı rahatlığı bir uçakta, bir helikopterde bulamazsın, o sebeple TAI nin kulvarı çok farklı...
-
UAV-X1'i araştırırsanız aslında TUSAŞ'ın iha işlerine pek çok yerli ve yabancı firmandan önce başladığını görebilirsiniz. Şuan da olan iha ların teknik özelliklerini ve kabiliyetlerini araştırırsanız TUSAŞ'ın ürettiği ihaların aslında iç piyasadaki rakiplerine göre teknolojik olarak ne kadar üstün olduğunu da görürsünüz. Sadece çok iyi reklam yapmıyorlar diye düşünüyorum.
Bir diğer husus ise Vestel'in Karayel'i. Binlerce saat uçuşunda sıfır kırımı olmasına ve pek çok kabiliyeti olmasına rağmen nedense medyada kötü lanse edildi. Neden böyle yapılıyordu bilmiyorum ancak uçuş testleri sırasında düşen TB2 haberlerini verirken medya hep iha düştü diyerek Karayel ya da Anka fotoğrafları kullanıyordu zamanında...