Onlar hybrid kategorisinde fiyattan dolayı %80 ötv olur
Yani her türlü 2.0 motordan avantajlı olurlar..
Printable View
böyle giderse belirli bir gelir düzeyinin altındaki insanlar için araba almak hayal olacak ev gibi arabalarıda kiralık kullanacaklar
ULAN daha başlayamadan adamlar mesleğimin önüne taş koymaya başladılar :( çok yazık tüm avrupa da ev ler için vergi indirimi olsun cashback programları olsun 2 seneye kadar ücretsiz şarj imkanı olsun imkanlar sağlıyor bunu geçtim bir iki ülkede üzerinde gittikçe bataryayı dolduran asfalt denemeleri bile başladı ama ne yazıkki biz o gelişmeleri çook çook uzaktan takip ediyoruz umarım daha yakın gelecekte avrupa standartlarına daha da yakınlaşmış bir ülkede yaşarız
Bu konunun aslında Muz Cumhuriyeti başlığı altında tartışmalıydık :/
-ev-
Electric vecihle ;
elektrikli taşıt
artması kadar doğal bir şey yok hocam
bu artışlar vatandaşın değil hükümetin suçu
artık her şeyi daha çok emek, daha çok zaman karşılığında almamız tamamen hükümetin ve sistemin suçu
bu hükümeti ve bu sistemi de ülkenin yarısından fazlası seçtiğine göre yapacak bir şey yok
bir grup azınlık hariç herkes daha fakir olacak bunun kaçarı yok
kasa bos, alim gücünü arttirmak yerine zam yapıyorsun insanlara, kasadan cikmasi gereken para artıyor, her seyin vergisine zam gelmesinden doğal bir sey yok. vergi toplaman gereken kodamanlara vergi affı yapıp milyonlarca dolar vergi borcunu siliyorsun, onlarla iyi tutuyorsun aranı, dolaylı vergiye bak gitsin, nasılsa halktan ses yok, bence az bile yapmışlar 2 kati artsin amk.
Satış hacmi bu kadar düşük olan araçlara bu kadar ötv koymak bir açıdan satılmasın demekle eş değer.
Şuradaki veriye göre 314 tane (ocak-ekim 2020 raporu) elektrikli araç satılmış, buradan elde edilecek ötv geliri neye fayda sağlayacak ki ?
(Ocak-ekim 2019 satış adedi:153)
Teşvik etsek daha iyi olmaz mıydı acaba ?
http://www.odd.org.tr/folders/2837/c...B1m%202020.pdf
taycanlar yüzünden oldu :D çok arttılar birden. şaka bi yana gerçekten yazık bize.
Şu işi;
- ton başı beygir gücü,
- motor tipi,
- emisyon değerlerini
içeren bir formülasyonla yapamadılar.
Atıyorum araç 300 hp/ton un üstündeyse elektrikli mi değil mi bakma lükstür.
Ama 100 hp altıysa 4 kapıysa binekse lüks değil ihtiyaçtır.
Bunun ekektriklisi emisyondan kazanacağı için vergisi de otomatikmen düşük olur.
En fazla çarpanlarla oynarsın. Çok zor değil ki yaw...
Amaç elektrikli lüks araç alanlardan doğan milyonlarca liralık vergi kaybının geri kazanılması.
Teşvik olunca lüks araç alacaklar fiyatı cazip olduğundan Taycan a yönlendiriyordu. Adam Ferrari alacağına Taycan alıyordu. Devlet milyonlar kaybediyordu.
Şimdi taycan ın fiyat bazında esprisi kalmayınca daha çok vergi aldığı araçlara yönelecek.
Amaç bu olduğundan elektrikli araç satışı sayısından ziyade, yüksek düzeyde ötv alınan araç sasyısına bakmak lazım.
Kısacsası kurunun yanında yaş da yandı. Bir üstteki mesajımdaki gibi bir yaklaşım sorunu kökten çözer esasen.
Zaten alınan rakamlar çoook fazla değil miydi ? Totalde 1000 tane bile satmayan adet için bu değişiklik bence devlet bütçesine yeterli katkıyı sağlamaz.
Mesele emsal oluşturmak ise keşke diğerindeki vergiyi düşürüp orta yolu bulsalardı.
Rakamlar çok can yakıcı, üretip satan adam o kadar kazanmıyor.
Togg daha çıkmadan fiyatı zamlanmış oldu :confused: :)
2 motor seçeneğinden bahsettiler ve ikiside gelen zamlarla birlikte bir değişiklik yapılmaz ise %60 ötv oranına dahil oldu.
Boşluk bırakmadan, nefes aldırmadan devam. Bugünümüze şükür...
Zaten nerede vatandaşın çıkarına olan bir şey varsa hemen önü kesilir, tedbiri alınır.
Devleti ticarethane gibi yönetirseniz her kalemde kar amacı gütmesi gayet doğal değil mi?
Zarar eden işletmeyi kim ne yapsın diyeceğim ama bizim kasada boş.
Bence normal. Tek geliri vergi olan bi ülkede olması gereken bu zaten. Yolunda. A.Ş.