Change’ler zaten xray’a sokulda direkt kaynak yerlerini görür anlarlar.
Yurt dışında böyle değil her şey çok rahat ama bizim burada çok karışık. Üniversite ne anlayack RB26’dan …vs
Birisi tam olayı anlatana kadar ben hala çekimserim dönüşüm işine
Printable View
Change’ler zaten xray’a sokulda direkt kaynak yerlerini görür anlarlar.
Yurt dışında böyle değil her şey çok rahat ama bizim burada çok karışık. Üniversite ne anlayack RB26’dan …vs
Birisi tam olayı anlatana kadar ben hala çekimserim dönüşüm işine
Universite ne mi anlayacak ? :) Şöyle örnek vereyim sana. Misal bir motorbloğu üstündeki şase numarasını gittin tam düzgün şekilde CNC freze de sildin. Dikişi makinası gibi darbeli numara yazan makinada en son teknoloji ile başka no çaktın. Hemde yüksek çözünürlük diyelim. O motor bloğunu üniversite çözebiliyor. Daha doğrusu bunun ile alakalı Türkiye'de yazılmış tez konuları bile var. Bir arada PDF'i denk gelmişti biraz bakınınca bu konuda bu kadar bilgilerinin olmasına şaşırmıştım.
Ya birşey soracağım ? Şase no'yu değiştirmek zorunda mısınız ?
Şase no. aynı kalsın. Motoru - şanzımanı 30.000€'ya geçirdik kardeşim deyin ne var ?
İlla 4 Milyona mal edip 10 Milyona satma peşindesin he.. 10 Milyona kime M5 satacaksın ? 10 Milyon param olacak ta almanyanın sciroccosu M5 alacağım.
''yaağğnnlıyo knk :D''
Dönüşüm araçlarda şasi no değişmiyor zaten. Esas sıkıntılı kısım, yürür halde geldiği ülke trafiğine tescilli aracın yedek parça gibi burada sökülerek donör araç yapılması ve sökülen bu parçaların da Türkiye trafiğine tescilli araca montajlanması.
Kullandığın parçalar yedek parça niteliğinde değil, vergisini ödemiyorsun, kdv ve gümrük vergisi yok, yürüyen bir aracı parçalıyorsun bu şekilde vergi zayiine sebep oluyorsun. Öte yandan kullandığın araçta da teknik değişiklik yapıyorsun, belki motoru işletmeyeceksin ancak aracın motoru bir üst vergi diliminde olacak, devlet ise bu durumu ruhsata işletmediğin için haberdar olmayacak, bu mevzu stroker ile hacim alanlar için de geçerli bu arada, kimse henüz patlamamış olsa da.(***** strokerın takibi daha zor ihbar olmadıkça anlaşılamaz)
İşte problem kısım bu. O parçaları kendin vergisiyle getirtsen burada satın alacağın M arabadan daha yüksek bir rakama malolacak belki de, bir sandık motor için Borusan'da dönen rakamlar bile dudak uçuklatır, sen komple kupa hariç bir arabayı ülkendeki motor rakamına kapatıyorsun. Bu arada şasi no da değişir resmi olarak ya da ağır şekilde tahrip olmuş araca kupa koyabiliyorsun ancak onun usulleri ve prosedürleri inanılmaz yorucu, daha farklı ve katı, zaten dönüşümde de şasi no değişmiyor dediğim gibi.
Ben anlamadım bu sorunun muhatabı ben miyim ama 4 milyon yazan bendim.
1-Şasi değiştiriyorlar demedim
2- Ben kimseye bir şey satmaya çalışmıyorum:D
3- 10 milyona çıkılırsa borusan çıkışlılar zaten var ama teknik olarak ucuza mal etmek için donor araba şart.
Parça parça getirmek yukarıdaki mesajda anlatıldığı gibi orijinalin fiyatını geçer. Diğer şekilde dönüşümün hatta ruhsata işletme kısmını ben cidden anlamadım ama.
Motor ruhsata işli değilse zaten ihbarla el koymaları kadar doğal bir şey yok.
@Mehmetmert
Ya yok :) 4 Milyonu vallahi kafadan attım. Nasıl tuttuysa demek ki :cool:
Burada ''peşindesiniz he'' yazacağıma peşindesin yazmışım. Peşindesin deyince de tek kişiyi hedef almışım gibi olmuş.
Ben genel konuya yazmıştım. Zaten ''zorunda mısınız'' diye başlamışım. Problem yok yani. Hem becerebiliyorsanız yapın canım banane :smokin:
Kimler ne paralar götürüyor , o kadar emek vermişsiniz 6 Milyoncuk götürün canım :)
Abi ilanda kaç tane e36 e46 swaplı varsa %80-%90 işli değil en azından benim niyetim vardı e46 320i-325i arıyordum ara sıra swaplı 316i lere denk geliyordum hepsi işli değil diyordu. Tüv de çalışan insanların motor no okuduklarını bile düşünmüyorum bazı araçlarda okunmayacak yerlerde çünkü
ankarada mavi f80 m3 patladı diye duyum aldım yani bu iş patlayacak bu 1
ikincisi ise bulgar yada gürcüden yabancı arkadaş getiriyor aracı söküp kazalı tramersiz veya direkt kazalı bir araca aktarıyorlar her şeyini kalanı çıkmacılara satılıyor kalan boş yurtdışından gelen şase hurdaya atılıyor aracı getirten arkadaşa araç sorulduğunda aracım çalındı diyor :) ruhsat işletme olayına gelirsek stok affı çıktı bilindiği üzere stok affına elimde faturasız kayıtsız motor girebiliyorum?? stok affına örnek veriyorum şu numaralı s55 motor veya numara dahi girmeden girip faturasıyla egm den motor no alıp dahi işletebilirim böyle bir imkan var
kimisi hiç uğraşmıyor change yapıyor
turuncunun olay change mesela yurtdışından temiz e36 coupe şasesi geldi çürük orj m3 şase no aktarıldı boşta kalan çürük şaseyide atmak yerine para edeceği için hurdacılardan boş şase no satın aldılar (sigortadan kazalı çekme belgeli araç alıp parçalarını satıyorlar sanki araç parçası sökülmemiş gibi aracın satışını veriyorlar ama aslında araç boş kupa :) ) bu şaseyide bu videosu olan yeşil aracın üzerine çakıyorlar ancak belki bulamadılar belki ucuz oldu 4 kapı satışı alıp 4 kapı numarası çakmışlar yani olayın içinde olmayan arkadaşlar coupe araç nerde vs gibi sormuşlar olaya açıklık getireyim sanayideyim olayları çok duydum büyüklerimiz anlattı işin içinde olduğum için bu konulara vakıfım :D
Borusan dönüşüm m araçlar için dava açmış diyorlar. Direk trafikten men oluyormuş. Hareket halinde olmasa bile vs vs. Nedir bu durum. Fiyatları da azalmış m4 dönüşümler
Ben de bu muhabbeti galerici bir arkadaşımdan duydum. Dönüşüm M4 satmıştı geçenlerde. İlginç bakalım ne olacak
Bu motor swaplama, dönüşüm proje işlerine bir regülasyon getirebilirler. Mesela California'da aracın yaşından daha eski motor takamazsın. Bu tarz bir kural bize de gelebilir.
Mahallemizde TransM istemiyoruz!!!!
Dönüşümden anladığımız ne :)
kesip biçip dönüştürüp proje yapmak mı, geleni kesmiş gibi yapıp macunlayıp üstüne katalogtan en kıyak rengi seçip üstüne boyasız dönüşüm yaptığını iddia edip yazan var ilana :)))
yoksa al X kasayı
getir onun x pro max versiyon parçalarını hatta görsel yetmedi motor-şanz koy geliştir
gazla- izle - bin -gez dolaş
ama olur mu her arabada eksozdan 1 araba daha düşür
her arabada +1 araba kendine kalacak gibi yap sat hatta yapmadan daha liftteyken sat :)
dist den daha çok araba millileştir sonra paket olunca ah vah..
yazık valla...
araba alıp geliştirip onu hobisiyle yaşayan geliştiren vs. yapan, koşturan eden insanlara gram lafım yok.. herkes ister geliştirilmişine ulaşıp binebilmeyi ama coğrafya kaderdir demekten elimden fazlası gelmiyor..
trans motorslara gram üzülmedim.. göze aldılarsa milyon milyon koymayı bunun bi acısı çıkacaktı.. Devletin işine gelen bir durum yoksa Devlet hep 18 yaşında...
Saplar geçer...
Devletin işine gelip gelmediği meçhul, Motor hacmi işlendikten sonra mtv otomatik artıyor ama ilk araç satışından gelen yüksek vergiyi alamıyor.
Şuan için garip bir durum var. Düzgün faturalı motor ve üzerinde çalıntı mal olmayan bir araç yasal olarak sorun yaşamaz gibi gözüküyor ama bir gecede her şey değişebilir tabi :).
Ayrıca iş borusana gelene kadar asıl sıkıntı yurtdışında çalınan araçların sigorta ve kiralama şirketlerinin zararının ciddi boyutta.
Yurtdışından çalıntı olarak bildirilmiş bir aracın motoru veya saçma sapan seri takibi yapılan bir ürünü olan araçlar satana- binene riskli bana kalırsa.
Ayrıca yine şuan yasal olarak yapılmış ve işletilmiş bir araç mevzuat değişmesi halinde kullanıma devam edebilir durumda olması gerekir yasa öncesi yapılmış olduğunu ve temiz olduğunu varsayarsak.
İtünün bahçesi dönüşüm M kaynıyor.
Milleti arayıp getir şu arabayı bi bakalım diyorlar.
Dönüşüm yapanlara aracın güncel değeri kadar vergi getirip millileştirir devletimiz. Win-win
MMPower gibi şase numarası değiştirme çakma olayı yoksa (change), motor düzgün evrak işli ise ve motorun numarası aratıldığında dünya üzerinde herhangi bir ülkede çalınmış bir araçtan çıkmıyorsa hiiiiiiçççç birşey olmaz. He birde dolandırıcılıkta son nokta 5.20 aracın ruhsatını emniyetin bilgisayar sistemlerinden M5'e çevrilmesini duydum ki inanılmaz büyük bir suç. Böyle bir çakallık olmadığı sürece sorun yok. Doğukan Manço'nun araba 4 kapı R32 yada R33 den 2 kapılı R34'e dönüyor. Üstündeki motor RB26 oluyor. Fabrikasyon 2 çeker ama şimdi 4 çekere döndü. Bunların hiçbirisi problem değil. Bir sürü 4 kapılı 131 direk tek kapılı Grp4 yada diğer Abarth Replica hallerine döndü. Bir sürü BMW de 2JZ var. Bunların bir 100 katı kadarda Tayvan yada OEM parçalar ile body kit yapılmış M3-M4 vs.vs. görünümlü araç var. Hatta içi koltukları felanda. Tek sıkıntı hem motor hem iç aksesuarın dönüşmesi mi ? Hayır. Tek sorun gümrük kaçakçılığı ve hırsızlık. Yani sorun dönüşüm araçlar değil. Sorun çalıntı araba / parçalar ve gümrükten kaçak gelen parçalar. SGS otomotiv hepimizin dibinin düştüğü bir M2 yaptı. Bir tanede Mercedes yaptı. Bütün parçaları sıfır olarak faturalı aldılar. Kim bu adama birşey diyebilir. Hiç kimse. He ayrıca arabayı aldın yada yaptın ama amacın kullanmak. Evrakların doğru şekilde işlettin ve muayeneden de geçtin. En kötü satmak istediğinde ilan açınca birisi çağırır gel bakim senin şu şase motor noya bakalım diye. Gider götürür baktırırsın olur biter. Ya bu ülke motor swaplı ama üstüne birde çekme belgeli, plakasız, ruhsatsız araç ile gece otobanda rolling yaparken polise yakalanan kişiler gördü. Millet alamazsın arabayı artık geri dediler de ödedi cezasını aldı arabayı gitti.
Bugün bir dönüşüm m almak istediğimde başıma iş açılmaması için satıcı hangi evrakları istemeliyim ve ben hangi kontrolleri yapmalıyım dönüşümlerin fiyatları çok cazip ama evrak konuları beni korkutuyor açıkçası bide hacim %33 den fazla artılırmaz yasaya uygun değil diye bi şey duydum doğruluğunu bilen varsa aydınlatabilir mi
Teşekkürler
ÖTV konusunda 5 senelik bir limit var. Misal kamyonet ruhsatlı dobloyu 5 yaşından sonra otomobile çevirince ek ötv çıkmıyor. 5 seneden önce çevirirsen otomobil ötv farkını istiyorlar. Benzer mantık burada da işler mi bilmiyorum ama işleyebilir.
%33 diye limit yok. Sadece ek işlemler var. 2 katı bile takılabilir.
Alıntı:
Değişim yapılan motorların motor güçlerinde benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı, dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmamalı (örneğin sizin aracınızın motor gücü 100 kW, ise benzinli araçta max. 130 Kw dizel araçta max. 150 kW motor ile değişiklik yapabilirsiniz) eğer güç farklı sınır değerleri aşıyor ise; – Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT, – Araç dış gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51, – Motor gücü: 80/1269/AT, – Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT, Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
Dönüşüm Tesla yapıp vergiden kurtarmak lazım.
Arac Proje - Motor Değişim Proje - Motor Proje Cizdirme 2025 Yılı Yılı
Alıntı:
Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından (modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor için; egzoz emisyonu, araç dış gürültüsü, motor gücü ve dizel egzoz dumanı mevzuatından ilgili mevzuatına göre uygulanabilir olanlar için tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranır.