Kendi aracım için 3.000-4.000 arasında en iyi torku verdiği nokta ;)
4.500 de atarım :D
Printable View
Kendi aracım için 3.000-4.000 arasında en iyi torku verdiği nokta ;)
4.500 de atarım :D
genelde max.4200 gibi vtes desıtırınce en ıdealı o oluoyr , en gusel devırlerım 2500 - 4000 arası , tahmınımce roll de 3000 lerde devır tutulup gazlanırsa cok ıyı olabılır , cunku o devırde kı gaz tepkısı cok canlı, gerilmiş ok misali :) for 307 1.6 HDİ
kalkışları 1,6 dizel 407de 1500-1750 arası yapıyordum.patinaj çekemediği için bi sıkıntı olmuyordu.hatta aynı motorlu dizel focusla 2. vites sonuna kadar kafa kafaya gidiyordu 4000 devirde vites değişince.
3e attıktan sonrasını yazmaya gerek yok sanırsam:D
;) dıseller bole abı , redlıne ı yalatmıcan :)
Hacim delisi desene :D 3880cc
benim arabanında hacimi büyük ama beygir fakiri.65hp cik. 1,5dci clio hb.
arabanın hiç gidesi yok .o yüzden zorlamıyorum.
rollde 2000devir yeterli ama 2500yakın olursa biraz daha iyi tabi araçda megane dci gözüküyo makyajsız haliyse zaten 185nm falan veriyo sanırım 2000 devirden itibaren vites değişiminide 4000 maksimum 4200 de yaparsan daha iyi olur gerisi boş turboyu kapıyo sanırım
PSA 1.6hdi için vitesleri atış devirlerini veriyorum dikkat:D
1.vites:4500-4600d/d
2.vites:4300d/d
3.vites:4150d/d:D
4.vites:4000-4050d/d
en verimli şekilde böyle gidiyor:)
Bence herkes kendi aracı için Dyno ölçümü yapsın bu hesabı yapmadan önce..
Veya internetten araştırsın ve grafiğin üzerinde kafa yorsun..Gücün bitmeye başladığı devirde vites değiştirmelisiniz..
Dizel turboları alt devirlerde doldurması üzerine geliştirildiğinden üst devirlerde eksoz flow u sıkıntı çeker ve motor içindeki gazı rahat çıkartamadığından devir çevirmek istemez..Bu sınırı iyi belirlemek lazım..
benim focus da 4000 civarı ama tam olarak bilmiorum :D triptonik olunca insan pek kasmıo (H)