User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
38 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Makine Mühendislerinin yardımı gerekiyor(akışkanlar mekaniği)

  1. #1
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Makine Mühendislerinin yardımı gerekiyor(akışkanlar mekaniği)

    arkadaşlar taşıt aerodinamiği dersi alıyorum ve bir proje hazırlamam gerekiyor. Konum farklı yüzeylere sahip kesitler üzerinden akış. Yani küre üçgen kare kesitler gibi.. Sanırım projede anlatmam gereken şeyler bu kesitler üzerindeki sınır tabaka kalınlığı ve akışın ne zaman türbülansa geçtiği falan.Veya hangisinde sürtünmenin fazla olduğu. konuya tam hakim olmadığım için ne yapmam gerektiğini tam bilmiyorum ama belki aramızda akışkanlar mekaniği ile ilgilenen arkadaşlar vardır ve ne sorduğumu anlayabilirler. Bu konu hakkında dökümana ulaşmam için yardımcı olabilir misiniz? Mesela bir kaput tasarlanacak veya bir spoyler, bunun kesiti nasıl olursa sürtünme katsayısı düşük olur, veya spoyler arabayı en iyi şekilde yere bastırır? sanırım bu tarz şeyler anlatan bir sunum hazırlamam gerekiyor..

  2. #2
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    su ürünlerinle aldım o dersi ve bizde bukadar ağırken makine mühendisliğinde nasıldır tahmin bile edemiyorum

    allah kolaylık versin
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  3. #3
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    su ürünlerinle aldım o dersi ve bizde bukadar ağırken makine mühendisliğinde nasıldır tahmin bile edemiyorum

    allah kolaylık versin
    ya aslında 4. sınıf dersi ve seçmeli,, hoca hiç zorlamıyor ama işte internette araştırıdm, hiçbir şey bulamıyorum. tabi ne aradığımı tam olarak bilmememden de kaynaklanıyor. umarım bir şeyler anlayan çıkar en azından daha spesifik konularda arama yaparım ve istediğime daha kolay ulaşırım.

  4. #4
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önce fundamental makaleleri okuyup bkaç denklemden yararlanabilirisniz. sonrasında olayı kavradıktan sonra çeşitli akış rejimlerine göre lift drag durumlarına bakabilirisniz.

    akış simule eden programlar kullanabilirisniz fakat bunun için biraz olaya hakim olmak lazım. bir de rüzgar tüneli kullanmanız gerekli teorik ve hesaplanan değerleri karşılaştırabilmek için.

    genel geometriler için çıkarımlar bol bol mevcutzaten. nasıl davrandıkları kestirilebilir rahatlıkla.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  5. #5

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fluent biliyor musun ?

  6. #6
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fluent tutoriallerinde olması lazım sanırsam öyle hatırlıyorum olmasa bile gambitle çizip istediğin şekli uygun şekilde meshleyip istediğin şeyi yapabilirzin
    körler sağırlar

  7. #7
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Chatin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fluent biliyor musun ?
    bilmiyorum nedir?

  8. #8
    sneak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul-Çiftehavuzlar
    Mesaj
    77
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dostum Frank M. White adlı kişinin türkçeye çevrilmiş bir kitabı var çeviriyi yapanlarda Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder kitabın adı haliyla akışkanlar mekaniği burada akışlarla ilgili ayrıntılı bilgiler mevcut aldığım seçmeli derslerde bile (ki bunlar master dercesi derslerdi) bu kitaptan faydalandım genede almadan önce içeriğine bir bak derim aklındaki düşünceleri toparlamak açısından bir iki şey söylemek gerekirse akışkanları özellikle sıkıştırılabilen havayı ele aldığında akışın ani engellenecek biçimde akmaya çalışması herzaman türbülansa neden olacaktır kare veya köşeli cisimler buna en uygun örnektir bu yüzden mümkün olduğunca dairesel şekiller kullanmak gerekir köşeler veya u profil tarzları yön vermede kullanılır. Kanattan örnek verirsek (örn: bagaj üstü sporler) yerçekimi yönünde baskı yapması için akışın geçtiği yüzey boyunce akışkanı yavaşlatması ve toplaması gerekir. Basit olarak bir üçgen düşün giriş açısı 30 akışın geçip çıktığı açı 60 olsun bu üçgeni rüzgar tüneline koyduğunda 2 vektörel yönde rüzgar tarafından basıya maruz kalacaktır (işine yarayacak olan yerçekimi yönünde olan tabi) üçgenin hipotenüs tarafına da iç bükey açı verirsen yüzey alanın artacağından dolayı daha fazla hava dolayısıyla bası alabilirsin. Uçakların kanatlarını incelemeni tavsiye ederim kanadın ön tarafı dairesel bükümlü olduğundan karşıdan gelen havayı hem kanat üstünden hemde altından geçicek bir şekilde böler (dairsel formlarda akışkan yavaşlar sanki duvara çarpmış gibi) damla profili sayesindede alttaki hava ve üstteki arasında basınç farkı oluşturup uçağı havalandırır tabi x yönde bir itişle beraber Ben bişeyler yazmaya çalıştım fakat aklındakilerin tam olarak ne olduğunu bilemediğimden elimden bunlar geldi kolay gelsin...

  9. #9
    Sixinc.unbuffed
    Misafir
    olayin temelinde bernoulli var, ilk once onu arastirman lazim.. Bende fizikciyim son sinif universitede bi calisma yapmistim, bide bilgisayar programi yazdim hatta ucak tasarimda kullanilmak uzere - ama butun hersey ingilizce, istersen yollarim.. Ama benimki aerodinamik ozeti gibi biseydi, bakiyim bi ariyim.. Bu arada akiskanlar mekanigi cok karisik bir konu, master seviyesinde idrak edilebilicek bir ders, temel sekiller ve acilar ile bazi seyler bulabilirsin kalem kagit ile ama daha degisik objeler icin en temizi modelleme olucaktir... Tabi yapman gereken seyin ciddiyeti nedir bilmiyorum...

  10. #10
    Sixinc.unbuffed
    Misafir
    Arkadaslarin dedigi gibi drag, lift, vortexes, bernoulli bu dordunu arastir yeterli olur temel bir bilgi icin... Internette animasyonlar, fotolar bintane sey vardi ingilizce ama.. Fundamentals (veya basics) of Aerodynamics / Fluid Mechanics - Drag Force - Bernoulli Principle vs. vs. bunlari arat derim...

  11. #11
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    bende duruyorsa bir kitap var akışkanlar mekaniği hakkında, seve seve yollarım.
    Built to fall....

  12. #12
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya istanbulda olsan , buluşup hemen hesaplardık
    eğer teorik ispatlar bulmak istiyorsan arkadaşların da dediği gibi birçok yoldan hesaplayabilirsin ama direk olarak sonuç istiyorsan, fluent-gambit bilen birisi ihtiyacın var, yada sen öğreneceksin, ha eğer diyorsan ben daha da direk sonuç istiyorum o zaman solidworks bilen birine ihtiyacın var

  13. #13

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ankarada olsan fluentle ilgili şeylerde yardımcı olurduk.. bilmiyorsan aslında öğrenmiş olursun bu proje kapsamında. Sana en çok gerekli programlardan birisidir fluent. Ve hatta ekmek veren bir programdır bazı bazı..

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Türkiye'de yeni yeni anlaşılıyor bu tip çalışmalar çok kıymetli değerli bu programları kullanabilmek
    körler sağırlar

  15. #15
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fluent tutoriallerinde olması lazım sanırsam öyle hatırlıyorum olmasa bile gambitle çizip istediğin şekli uygun şekilde meshleyip istediğin şeyi yapabilirzin
    bunuda yapar mi_?

    Experience is what you get when you don't get what you want.

  16. #16

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hehe

    two- phase de gobit

  17. #17
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sneak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum Frank M. White adlı kişinin türkçeye çevrilmiş bir kitabı var çeviriyi yapanlarda Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder kitabın adı haliyla akışkanlar mekaniği burada akışlarla ilgili ayrıntılı bilgiler mevcut aldığım seçmeli derslerde bile (ki bunlar master dercesi derslerdi) bu kitaptan faydalandım genede almadan önce içeriğine bir bak derim aklındaki düşünceleri toparlamak açısından bir iki şey söylemek gerekirse akışkanları özellikle sıkıştırılabilen havayı ele aldığında akışın ani engellenecek biçimde akmaya çalışması herzaman türbülansa neden olacaktır kare veya köşeli cisimler buna en uygun örnektir bu yüzden mümkün olduğunca dairesel şekiller kullanmak gerekir köşeler veya u profil tarzları yön vermede kullanılır. Kanattan örnek verirsek (örn: bagaj üstü sporler) yerçekimi yönünde baskı yapması için akışın geçtiği yüzey boyunce akışkanı yavaşlatması ve toplaması gerekir. Basit olarak bir üçgen düşün giriş açısı 30 akışın geçip çıktığı açı 60 olsun bu üçgeni rüzgar tüneline koyduğunda 2 vektörel yönde rüzgar tarafından basıya maruz kalacaktır (işine yarayacak olan yerçekimi yönünde olan tabi) üçgenin hipotenüs tarafına da iç bükey açı verirsen yüzey alanın artacağından dolayı daha fazla hava dolayısıyla bası alabilirsin. Uçakların kanatlarını incelemeni tavsiye ederim kanadın ön tarafı dairesel bükümlü olduğundan karşıdan gelen havayı hem kanat üstünden hemde altından geçicek bir şekilde böler (dairsel formlarda akışkan yavaşlar sanki duvara çarpmış gibi) damla profili sayesindede alttaki hava ve üstteki arasında basınç farkı oluşturup uçağı havalandırır tabi x yönde bir itişle beraber Ben bişeyler yazmaya çalıştım fakat aklındakilerin tam olarak ne olduğunu bilemediğimden elimden bunlar geldi kolay gelsin...
    hoca derste mesela golf topundan bahsetti, neden üstü düz değilde pürüzlü diye anlattı. Biz mesela bir otomobil kaputu tasarlıyoruz, akışın erken veya geç türbülansa geçmesi, sınır tabaka kalınlığı ve ayrılma noktası gibi kavramların sürtünme katsayısı üzerindeki etkisi nelerdir biliyor musun? sanırım bizden istenen bunlar. veya aklıma ilk gelen şey dikiz aynalarının kesiti mesela? sanırım istenilen şey arkasında en az hava boşluğunun oluşması. Bunu sağlamak için dikiz aynasını kare, silindirik veya atıyorum küre şekline yapsak hangisinde daha az hava boşluğu oluşur?

  18. #18
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sixinc.unbuffed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaslarin dedigi gibi drag, lift, vortexes, bernoulli bu dordunu arastir yeterli olur temel bir bilgi icin... Internette animasyonlar, fotolar bintane sey vardi ingilizce ama.. Fundamentals (veya basics) of Aerodynamics / Fluid Mechanics - Drag Force - Bernoulli Principle vs. vs. bunlari arat derim...
    teşekkür ederim söylediğin kelimeleri şimdi aratıyorum.

  19. #19
    tequila818 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    905
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sixinc.unbuffed Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olayin temelinde bernoulli var, ilk once onu arastirman lazim.. Bende fizikciyim son sinif universitede bi calisma yapmistim, bide bilgisayar programi yazdim hatta ucak tasarimda kullanilmak uzere - ama butun hersey ingilizce, istersen yollarim.. Ama benimki aerodinamik ozeti gibi biseydi, bakiyim bi ariyim.. Bu arada akiskanlar mekanigi cok karisik bir konu, master seviyesinde idrak edilebilicek bir ders, temel sekiller ve acilar ile bazi seyler bulabilirsin kalem kagit ile ama daha degisik objeler icin en temizi modelleme olucaktir... Tabi yapman gereken seyin ciddiyeti nedir bilmiyorum...
    bu bir bitirme projesi falan değil bir dersin sunumu, toplamda 15 sayfa falan bir power point sunusu hazırlasam, bir takım modellerle veya grafiklerle( arabanın üstünden geçen akışın basıncı gibi falan) desteklesem işim bitecek. Çok ciddi bir ders değil ama şu an hiç yol katedemedim ve sunum yarına öğrenci zihniyeti işte bütün ay yattım son güne bıraktım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •