User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Drfitte camber acısı

  1. #1

    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    Köln - Izmir
    Mesaj
    4.289
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Drfitte camber acısı

    dirft arabalarında camber ayarlarını cok acmak ne derecede iyidir? daha dogrusu iyimidir ???
    KA Style

  2. #2

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arbasına göre değişir ama çok kabaca söylemek gerekirse;

    drift yaparken ön lastiklerin tamamen asfalta basması böylece daha iyi tutunması gerekir. drift esnasında arabanın kaydığı kısımda kalan ön lastiğin tamamen yola basabilmesi için de önlere negatif kamber verilir.

    arka taraf için ise lastiğin mümkün olduğunca gücü yere verebilmesi gerekir bu yüzden de arka tarafta çok fazla negatif kamberden kaçılır.

  3. #3
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arbasına göre değişir ama çok kabaca söylemek gerekirse;

    drift yaparken ön lastiklerin tamamen asfalta basması böylece daha iyi tutunması gerekir. drift esnasında arabanın kaydığı kısımda kalan ön lastiğin tamamen yola basabilmesi için de önlere negatif kamber verilir.

    arka taraf için ise lastiğin mümkün olduğunca gücü yere verebilmesi gerekir bu yüzden de arka tarafta çok fazla negatif kamberden kaçılır.

    o kadar yanlıs bılıyorsunkı anlatamam
    drıftte arka lastıgın gucu yere verebılmesı demek o arabanın oversteer yapması demek buda kaldırıma cıkmıs bıssuru rwd drıft meraklısı demek

  4. #4

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oversteer yapmadan nasıl drift yapabiliceksin peki ben de bunu merak ettim?

    http://www.driftclub.com/setup.htm

    Picture 1 shows negative camber set up for the front suspension. Negative camber gives the front suspension more grip through cornering then the rear. This will produce over steer when entering a corner to help induce a drift and give more control throughout the corner. Picture 2 shows almost a strait camber set up with very little negative camber degree. This provides the rear suspension with less grip helping again to produce over steer for easier drifting
    pikçır bi ve iki linkte.

  5. #5
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pardon ya under under

  6. #6

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    under arka tarafın güçlü bi şekilde itmesiyle olmaz ama arkadan itişlerde ön taraf fazla ağırsa yön vermek zorlaşır ya da bi şekide ön tekerleklerin tutunamaması gerekir understeer için. bunun dışında sebepleri de vardır kesin de ben bu kadarını biliyorum

  7. #7
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bunun yanında arkalara negatıf camber verdıgın kadar cok oversteer yapabılırsın gercı arabanın dıger setuplarıylada alakalı ama sonuc olarak okudugun her sıtedekı yazıya bagımlı kalma , son olarak arka taraf ıcınse lastıgın mumkun oldugunca yere gucu verebılmesı gerekır bu yuzden arkada negatıften kacılır demısısn verdıgın lınkte bıle bunun tam tersını soyluyor "This provides the rear suspension with less grip helping again to produce over steer for easier drifting " yanı dedıgım gıbı ne kadar az tutunursan o kadar kolay drıft yapabılırsın tabı eger arka tarafa yeterınce agırlık transfer edebılırsen .

  8. #8
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    under arka tarafın güçlü bi şekilde itmesiyle olmaz ama arkadan itişlerde ön taraf fazla ağırsa yön vermek zorlaşır ya da bi şekide ön tekerleklerin tutunamaması gerekir understeer için. bunun dışında sebepleri de vardır kesin de ben bu kadarını biliyorum
    M3 yada s2k farketmez rwd olan herhangı bır arabaya bın dıreksıyonu tam sag yada sol yap yavasca kalkıp daıreler cızmeye basla gaza basmadan sadece kalkıp rolantıde daıre cız ve yavas yavas gaza yuklen bak neler olucak ama bu araba m3 yada buna benzer bıseyse ya etrafta kaldırım olmamasına dıkkat et ya onler ıcın yedek jant ve tampon bulundur yada arabanın sahıbınden hızlı kosmaya calıs

  9. #9

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bunun yanında arkalara negatıf camber verdıgın kadar cok oversteer yapabılırsın gercı arabanın dıger setuplarıylada alakalı ama sonuc olarak okudugun her sıtedekı yazıya bagımlı kalma , son olarak arka taraf ıcınse lastıgın mumkun oldugunca yere gucu verebılmesı gerekır bu yuzden arkada negatıften kacılır demısısn verdıgın lınkte bıle bunun tam tersını soyluyor "This provides the rear suspension with less grip helping again to produce over steer for easier drifting " yanı dedıgım gıbı ne kadar az tutunursan o kadar kolay drıft yapabılırsın tabı eger arka tarafa yeterınce agırlık transfer edebılırsen .

    linkte benim dediğim şey yazıyo emin ol çevirebildiğim kadar çeviriyim istersen:

    "resim 2 de gördüğünüz gibi arkada neredeyse düz bir kamber açısı var, sadece biraz negatif. bu da arkada daha az tutuş sağlayarak oversteer olmasına ve kolayca drift yapabilmenize yardımcı oluyor."

    evet arka taraf ne kadar az tutunursa o kadar drift yapabilir haklısın. ama arka tarafın tutunması arkaya negatif kamber vermekle olmaz, pist arabalarını ve drift arabalarını incele istersen. pist arabalarında virajlarda maksimum tutunma geerektiği için arkada da kamber çısı (arabanın ayarına göre) negatiftir ve bu viraj alırken ağırlık dıştaki tekerleğe yüklenince onun tümüyle tutunmasını sağlar.

    drift içinse tam tersi, lastik düz olmalı ki viraj esnasında daha doğrusu kayarken arka tekerlekler tutuştan kaybetsin. önlerde de tam tersi; araba üstüne yüklenince dıştaki lastiğin, lastik tutunabilsin diye - kamber vardır.

    edit: s2k ve m3 lü mesajını anlayamadımkonuyla ne alakası olduğunu bide o dediğin donut. drift başka bişey.

  10. #10
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı can87 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    linkte benim dediğim şey yazıyo emin ol çevirebildiğim kadar çeviriyim istersen:

    "resim 2 de gördüğünüz gibi arkada neredeyse düz bir kamber açısı var, sadece biraz negatif. bu da arkada daha az tutuş sağlayarak oversteer olmasına ve kolayca drift yapabilmenize yardımcı oluyor."

    evet arka taraf ne kadar az tutunursa o kadar drift yapabilir haklısın. ama arka tarafın tutunması arkaya negatif kamber vermekle olmaz, pist arabalarını ve drift arabalarını incele istersen. pist arabalarında virajlarda maksimum tutunma geerektiği için arkada da kamber çısı (arabanın ayarına göre) negatiftir ve bu viraj alırken ağırlık dıştaki tekerleğe yüklenince onun tümüyle tutunmasını sağlar.

    drift içinse tam tersi, lastik düz olmalı ki viraj esnasında daha doğrusu kayarken arka tekerlekler tutuştan kaybetsin. önlerde de tam tersi; araba üstüne yüklenince dıştaki lastiğin, lastik tutunabilsin diye - kamber vardır.

    edit: s2k ve m3 lü mesajını anlayamadımkonuyla ne alakası olduğunu bide o dediğin donut. drift başka bişey.
    Bu tamamen senın kullanma karakterınle ılgılı bısey ben arabaları ıncelemıyorum kendı aracımda deneyerek soyluyorum.

    Bırıncısı eger aracının kolay oversteer yapıp aynı zamanda spıne donmesını ıstemıyorsan arkalara verdıgın negatıf acının cok ısıne yarıyacagını goreceksın kı yazdıklarından bunun sebebını anlıyabılecegın acıkca goruluyor ( pıst araclarının vıraj setuplarıyla ılgılı yazdıkların).
    Ikıncısı eger tersını yaparsan aracın arka teker tutsunu daha zor kaybeder ama bırkez kaybettıkten sonra yanal tutunma cok daha az olacagından spın atma rıskın daha yuksek olacaktır.
    Olay tamamen araca ve kullanıcının surus karakterıne baglı senınkı yanlıs demıyorum ama kural degıl, ayrıca tam tersı yazıyor dedıgım nokta yola gucunu daha ıyı aktarması gerekıyorkı drıft yapabılsın yazmıstın ona yonelık tersını yazmıssın dedım.

    Ps: M3le ılgılı olayda donut degıl understeer arkadan ıtıslı aracta arka tekerlerın gucu fazla tutunarak yola aktarmasıyla nasıl oalcagını sormustun onun ıcındı agırlık transferı nedenıyle onde tutunma azalır

  11. #11

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya tabi her arabaya bağlı olarak sürüş karakterini değiştirebilirsin ya da arabanı sürüşüne göre ayarlıyabilirsin ama genel olarak drift diyince arabayı spin atacakmış gibi kullanmak değil midir? yani bile bile arabanın kontrolünü kaybnettirmek, ama bu kontrolsüzlükte arabayı kontrol etmek? yani bu durumda arabanın illaki oversteer ve spine yönelik gidiyho olması lazım ki sen bunu kontrol edebilesin.

    arka tekerlerin negatif kamberli olması (en azından öndeki kadar) onlara fazla bi tutunma sağlayıp drifti devam ettirememene sebepp olur diye düşünüyorum. yani arkalarda 0 kamber olucak demiyorum ama ön kadar da olmaz diyorum ben bunu anlatmak istedim

    hatta bak ilk başta "kabaca" demişim. ayar olayı o kadarince bişey ki hava durumuna göre bile değişmesi gereken bi olay, piste arabaya lastiğe güce vs vs herşeye göre farklı olur yani bi arabada daha faza içerde olması gerekirken diğerinde dümdüz olması gerekebilir diyorum.

    yani mesaj kalabalığına gerek yok kısaca söyliyim asıl demek istediğimi:

    önde fazla negatif, arkada baya bi az negatif. bunu anlatmaya çalışıyorum

  12. #12
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ok ozaman bende soyle acıklıyım

    Drıft aracın oversteer ve spıne yonelık karakterde kullanılması ve bu sekılde tutulması denebılır genel olarak ama senın dedıgın setuplarla aracın arkasını koparmak zor spıne donmesı kolay benım anlatmaya calıstıgım setuplarla aracın arkasını koparmak kolay ama spıne donmesı zor bılmem anlatabıldımmı

  13. #13

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ikimiz de anlatıyoruz bişeyler de anlaş**ıyoruz

    eğer kopmuşsan kontra vermezsen illaki spin atarsın.. herneyse yeter anlaş**ıcaz ben sustum

  14. #14
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    drıftten konusuyoruz 2 sayfadır kontradan falan bahsedıcek degılız ya allah askına demek ıstedıgım kontrada aracın arka teker tutusunu arttıracak bır setup onu demek ıstıyorum senın bahsettıgın setup kontrada tutunması dusuk olay bu

  15. #15
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    drıftten konusuyoruz 2 sayfadır kontradan falan bahsedıcek degılız ya allah askına demek ıstedıgım kontrada aracın arka teker tutusunu arttıracak bır setup onu demek ıstıyorum senın bahsettıgın setup kontrada tutunması dusuk olay bu
    bahadır senmısın km ?
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  16. #16
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bahadır senmısın km ?
    yess

  17. #17
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yess
    gel yenı gobekler yaptılar bızım buralara sen gıttın hala calısıoz bız drıft zamanı abbı zaman
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

  18. #18
    s2k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.777
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı M_PROJECT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gel yenı gobekler yaptılar bızım buralara sen gıttın hala calısıoz bız drıft zamanı abbı zaman
    ahahaha bızım olayımız farklı combo kamberı verıcen

  19. #19
    TechTurkey M_PROJECT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    New York
    Mesaj
    6.380
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ahahaha bızım olayımız farklı combo kamberı verıcen
    - 16 abı hergun yan
    Straights are for fast cars, but turns are for fast drivers!

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •