o sana bağlı eğer güveniyosan kendine başta proje çizip ona uygun atarsın ama sonrasında ölçü yada hesaplama tutmazsa sorun çıkar muhtemelen
Printable View
o sana bağlı eğer güveniyosan kendine başta proje çizip ona uygun atarsın ama sonrasında ölçü yada hesaplama tutmazsa sorun çıkar muhtemelen
önce yapıp projeyi snra yaptığın işe göre uydurmak çok dha mantıklı sanırım :)
aynı dertten benim basımdada var ama allahtan benim motor bire bir aynısı.
çok kötü olmuş ne gibi bir problem çıktıki
bana soruyorsa benim derdim diğer blogu arabaya yerlestirip ustune yuklenmek ***** elimde baska parcam yok kırılırsa falan basım agrımasın diye.
sırlama
orjinal motorunu hurdaya çıkart
yeni motoru üzerine koy
muayaneye git
ek1 belgeleri vs vs muayeneden gec (motor üzerine konmuştur yazısı için)
Tse ye git (motor bu kasada kullanılabilinir belgesi için)
emniyete git bu belge ile emniyet ankaraya yazı yazıcak cc artışı ile alakalı yasal mı degilmi diye onun cevabını bekle gelen cevab OK ise emniyet sana EGM ile başlayan 17 haneli motor numarasını vericek
gidiceksin sanayiye üzrindeki motor numarası mesela D16A9 altındaki ufak rakamları sildirceksin oraya 17 haneli numarayı çaktırcaksın
ordan çıkıcaksın emniyete gidiceksin emniyet yazıyı görücek ve o cakılan numaranın altına TC damgasını vurucak sonra seni muayeneye sevkedicek
muayeneye gidiceksin ordaki memur çakılan numarayı kontrol edicek TC mührünü görücek ve senin muayeni yapacak
ordan ruhsatlarını muameleciye vericeksin EK1 belgesi ile (bu EK1 en başından beri rdan orya dolancak en son muayenede onun üzrine motor degişikligi yazılcak) ruhsatındaki motor numaran degişicek CC ve beygir degişicek ve yasal olucaksın
kaç paran gidicek ?
senin gücüne baglı bunları yapmak istiyorsan kesenin agzını acıcaksın
ne kadar zamanın gidicek ?
çok zaman harcıcaksın sıkılıcaksın sabretmen lazım
NOT:ben motorumu 2009 da işlettim bu arada
avrupa birliğine uyum yasalarının içinde motor numaralarının kalkması gibi bir yasa varmış eğer o kabul edilirse bu işler daha basit olur die tahmin ediyorum aynı yurtdışındaki sistem yanı numarasız olcak blok ;) bence su an resmen sakın yapma der gibi şartlar sunuyolar bence hiç gerek yok işletmeye koycağın motorun orjinal arabasıyla al aynı paraya gelir bu koşullarda ..
yorumsuz...yine yapmıslar yapacaklarını,hazırlayacakları kanunun..
tabi bu yazılanların hepsi teker teker olmuyor ila bir yerlerden patlak veriyor bir an kendi şaçlarını yoluyo halinde görebilirsin :)
o da su sekılde oluyor kendımden ornek verıorum
tse bana dedıkı
k20 motor kodu senın ek kasanda mevcut deıl ısletemezsın. uygunlugu yok bu motor bu arabaya olmz dedı. bende aldım arabayı goturdum adamlar gordu. bak dedım motor uzerınde bak araba yuruyor. yanı bu motor bu araca uygun. tabı adamlar yasal olarak kıtapta gozukmedıgı ıcın genede vermek ıstemıolar. orada da bıraz para ve zaman gırıyor ısın ıcıne.
benım makınamı ısletmem yaklasık 7 ay surdu. gıden para cok fazla. ama TR de ılk defa hacım artısı yapılan ruhsatı 1.6 dan 2.0 a yukseltılıp beygırı 160 tan 220 yazılan vergısı 1.6lt olup sua 2.0lt odenen yasal swap benımkı.
bu arada bir not daha soylıyım TR de hıcbırsekılde 1.6lt yazan hacmı bellı bır mıktara kadar da olsa yukseltmek yasak. arac 1.6 ıse 1.6 nın uzerınde motor koyamazsın. bunun % sı de yok maalesef. aracın d16 ıse b16 koyabılırsın yasa boyle.
hersey sabrına kalmıs
mınıks ben boyle bır sey duydum acaba olurmu aracla bulgara cıkıyorsun makına kırıldı dıyorsun orda swap yapıyorsun ruhsatın arasında bır belgeyle gelıyorsun ve dırek ısletebılıyorsun böyle bır sey yapılabılırmı ?
geri kalmışlığın ve isteklerin arzuların sistemin önüne geçemediği bir ülkede yaşadığımızın bir kanıtı daha,sen ef kasaya b16 koymak istiosun ve bu işlem için para ve zaman kaybetmeyi göze almışsın ama önüne set çekilio,bu tabloda bence vti almaktan başka çaren yok gibi :( ama ben eg'ye b18c koyacam dersen alternatifi yok bence :D valla tr'de bu kanunlar oldukça 96 model vti'lar yakında 25.000 tl'den başlıcak :D:D
Blok uygunsa üstüne kapak swaplayın içini doldurun olsun bitsin en baş ağrıtmaz çözüm bu şekilde.
motorun işlenmemesi ne gibi bir sıkıntı yaratabilir?
boyle bırsey mumkun deıl ama eskıden yapılan en yasal change yolu bu ıdı. hala daha yapanlar mevcut. atıyorum bır arac alıyorsun hurda motoru bitik bulgara cıkıosun veya almanya motoru buluosun aracın uzerıne koyuyorsun motor numaralırını orada desıtırıosun tekrar gırıs yapıosun. bunu su sekıdle de yapabılırsın atıyorum eg kasa aracın var d16 gıdersın kıbrısa arabanla orda bulursun k20 alırsın tum parcaları sokersın motoru takarsın k20yı tekrar donersın ıstanbula. normalde yurtdısından ıkıncı el motor getırmek yasak onu gectım bu sekılde gumruksuz vergısız sokmak cok daha yasak. ama bu sekılde cok rahat TR ye k20 swap lı donebılırsın. veya nıssan la gıt 2jz tak gel. arac gumrukten gecerken kaputu acıp bısı sakladın mı dıe bakıolar motor a bakmıolar :)
eskıden bulgarıstanda bulundum. bulgarıstan arac hırsızlıgında 1 numaraydı ozmnlar(1998-2003) TR den oto mafyası caldıgı aracları bulgarıstanda parcalıyordu. eskıden bulgarıstana gıdenler vardır yabancı plaka arac gorulurse sokakta aksamına mutlaka calınırdı eger ıyı bır otoparkınız yoksa