Evet tabii ki.
Printable View
Evet tabii ki.
76mm oem cikis varexi mat siyaha boyamayi dusunuyorum,daha az dikkat cekmesi acisindan
Boyayan oldumu,krom malzemede dokulme falan olurmu.
plastidip ile boya barış,normal boya tutar belki ama güzel zımpara sonrası belki diye tahmin ediyorum..
Çok kaliteli ve uzun ömürlü olmasını istersen , elektrostatik boya yapmalısın Barış. Hayırlı olsun tekrar.
Güncel , stokta eksik olan modeller elimize ulaştı.
63mm çift çıkış hariç tüm modeller stokta var.
elimde 63 lük oem var ikinci el. http://www.techturkey.com/forum/modi...luk-egzoz.html
Varex hakkında çok saçma şey duymuştum ama bu baya bir enteresan :)
Hayır yok öyle birşey. 63mm'in iç çapı 63mm , 76mm'in iç çapı 76mm. Zaten Söylediğimiz ölçüler iç çapları.
Piyasa da Varex adı altında bir çok ürün satılıyor. Bunları orjinal Varex'den ayırt etmek çok kolay. Tüm Varex'lerin metal kazanının altında VAREX yazısı vardır. Kaldı ki zaten çalışmasından da Varex olup olmadığı anlaşılıyor. Söylediğin şeyde belki piyasadaki replika ürünler için geçerli bir durumdur.
musti allah razi olsun, cok memnunum ya 2006 sti aile arabamla heryere girip cikiyorum sikintisiz :)
benim kumanda kafasına göre açıp kapıyo bi basıyorum %20 bi basıyorum %70 bi basıyorum işlemiyo bundaki sıkıntı nedir beyini değiştirdikte motoru falan mı bozuldu?
Mekanizmasını yağlamayı deniyebilirsin. Ödünç alabileceğin bir beyin yoksa denemelik, motora direkt voltaj vermeyi deniyebilirsin. Voltajla sonuna kadar kapanabiliyorsa kumanda kutusunda arıza var.
Ben de geçen aylarda forumdan bir varex almıştım. Motoru çalışmıyordu, söktüğümde baktım susturucunun içindeki mekanizma sıkışmış. Hafif yağlayınca çok daha rahat döner hale geldi. Motoru da az kalsın çöpe atıyodum, merakımdan açıp içine bakayım dedim. Metal kaidesinin içinde ufak bir elektrik motoru var, motorun bir kulağına bağlı olan kapasitörün bacağı kırılmış. Yerine geri lehimledim, hayata geri döndü.
Çalışmayan motorunuz varsa açıp içine bakın, belki benimki gibi lehim kırmıştır.
varex sevmeyen bi ben miyim acaba :)
Bir akıl verin beyler.63mm orj varex var 5-6 ay önce aldım , çıkışları ince kaldı arkadan bakınca , Akrapovic karbon kafa takıcam ama birleşik olduğu için iki boru takılamıyor... Kesmek falan mümkün müdür bunu ? Ama kesmek de zor aç kapa kelebeği hemen çift boruların başladığı yerde...
Aracım ve egzosum bu...
http://i.hizliresim.com/1NQgb1.jpg
http://i.hizliresim.com/G380gv.jpg
takmak istediğim kafalar bunlar
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com...6bf9b8d776.jpg
http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB1mInpI...t-Pipe-Tip.jpg
görüldüğü üzere aralık olmalı ki en azından dış karbon kısmını geçirebileyim.İki yana kastırıp ayırsak varex çıkışlarını bu defa da biri sağa biri sola bakacak... Valla bi çözüm bulamadım... Bi şekilde o çıkışları kalınlaştırmam lazım bodykitden sonra çok zayıf durdu...
Ek olarak son zamanlarda inanılmaz bir rezonans yapıyor varex açıkken.Gaza bastıkça rezonans artıyor Tizzzzzzz diye aracın sagı solu titriyor... Kapatınca varexi sorun yok , sizce neyden olabilir ? Daha önce egzosdan rezonans sorunu yaşayan oldu mu ?
Karbonları simetrik ve doğru açıda takmanın tek yolu varexe daha ince çapta borular ile çıkış yapılacak.
Varexler 2. el piyasası hızlı eksozlardır. Kaynak kesme işlemleri değerini kaybettirir. Düzgün usta bulamazsan susturucu ziyan olur.
Bence güzelce temizleyip orjinal şekilde elden çıkarıp oem tek çıkış varex alarak istediğin şekilde uç takabilirsin.
1500₺ den 1700₺ ye çıkmış hayırlı olsun
Varex Egzoz Nedir?
Varex tipi egzoz, araçlarımızın motordan başlayarak arkaya doğru uzanan kısma kadar olan bölümün mantığının değiştirilmesidir. Egzozda yapılan farklılaştırma çalışmasından sonra ortama fazla sesler çıkartan bir araç çıkmış oluyor. Modifiye severlerin gözdesi olan bu parça, olağan egzoz seslerinden kat kat daha fazlasını verebilmektedir. Standart araçlarımız için yapılan çalışmalardan birisi de kabin sessizliğidir. O yüzden motordan itibaren iç kısma kadar yapılacak izalasyonlar en iyisi olacak şekilde seçilir.
Bu sessizliği bozan müzik ses sistemleri haricinde bir de Varex tipi egzozlar vardır. Yapılmasının nedenlerinden birisi de motordan alınacak güçlere takviye olarak sisteme dahil edilir. Fabrika çıkışı araçlarımızda atılacak gaz ve basınç ayarlamaları en başından yapılmıştır. Varex denilen, standart egzozla değiştirilen bu tipte, bahsettiğimiz gaz gönderim yolları ve süreleri değişmektedir. Bunu takviye bir kuvvet olarak düşünebiliriz.
Bakıldığında gayet açık ve uygulaması da o derece basittir. Geçmişte ses çıkması için yapılan son susturucu iptalini de Varex tarihe gömmüş oluyor. İhtiyaçtan doğan her unsur gibi bu sistem de aynı şekilde hayatımıza girmiştir. Egzoz sisteminin sonu olan ve araç tamponlarının alt kısmında gözüken, genelde yassı olan son susturucuya yapılan modifiye ile Varex sistem tamamlanır.
Varex Egzoz Nasıl Çalışır?
Varex’ten öncesinde araçlarında fazladan ses isteyenler egzozların giriş ve çıkış yerlerinde farklı işlemler yapardı. Ve bu sistemin herhangi bir şekilde kontrolü söz konusu değildi. Varex sürücülerin bazı durumları kontrol etmesine olanak sağlıyor. Değişimler yapıldıktan sonra elinizde sesini kendinizin ayarlayabildiği bir egzoz oluyor. Kumandayla yönlendirilen Varex, elektronik bir sistem üzerinden susturucu kapaklarını açıp kapatıyor.
Böylelikle gürültü istediğinizde tek düğmeyle açıp tekrar kapatabiliyorsunuz. Otomobillerdeki güç artışları da böylelikle isteğe bağlı olarak kontrol edilmiş oluyor. Varex’le atık gaz çıkış noktalarının daha rahat gittiğini düşünebiliriz. Yani motorla egzoz arasında daha akıcı bir pozisyon doğmuş oluyor. Şimdi tam tersini düşünecek olursak; Varex kapalı konumda olduğu zaman da her şey eskisine dönerek standart pozisyona geliyor.
İşte en güzel ve sevilen tarafı da bu olsa gerek. Öncesinde veya Varex’e alternatif çıkan son susturucu sistemlerinde içindeki kelebek kapak sabit kalmak zorundaydı. Gittiğiniz egzozcuda almak istediğiniz ses düzeyine göre kelebekler sabitlenirdi. Varex bunu da çözerek işi kumandaya entegre etmiş ve otomasyona dökmüş oluyor.
Bilgihanem.com