başlıktaki aracın genel sorunları kronik rahatsızlıkları parça sıkıntısı vs ne gibi artı eksi yönleri vardır kendisinin pek bilgi bulamadım yardımcı olcak olan var mı![]()
başlıktaki aracın genel sorunları kronik rahatsızlıkları parça sıkıntısı vs ne gibi artı eksi yönleri vardır kendisinin pek bilgi bulamadım yardımcı olcak olan var mı![]()
aradığın tüm soruların cevabı Gürsel abide(gurcell)
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_75
arkadan itişli ve çok dengelidir ,
şanzımanıda arkadadır !
kilitli differansiyel vardır (75 2.0 TS, 75 1.8T)
148hp gibi zamanında kök söktüren arabalarındandır.
bence alınacak ise 2.0 TS alınmalıdır
en sorunsuz modeli o dur .
haliyle artık parça bulmak epeyce zordur ,
mutlaka kendi birşeyler yapabilen, eli takım tutan ,ufak tefek elektrik işlerinden anlayan birisinin alması lazımdır, kimse alırım rahat rahat binerim diye hayal kurmasın .
çok problem çıkaran bir araç değildir yanlış anlaşılmasın,
alınacak araç çok bakımsız olacaktır onun için söyledim.
ekonomik sayılır uzun yolda 7.5litre yakıyordu benim araba .
hafiftir, 75 TS 2.0 yanlış hatırlamıyorsam 1200kg olması lazım .
kilitili diff yüzünden kullanımı çok zevklidir.
en büyük kronik sorunu şaft takozları zamanla bozulur
eksoz manifoldu kolay çatlar .
bagaj içi paslanır
arka frenleri ayar tutmaz (disk)
klimalı versiyonları çoktur .
önden görüntüsü eblek gibidir,
ama dediğim gibi hafif ve gücüde fena olmadığından kendi çapında çok araba yer .
http://www.users.on.net/~craigf/
![]()
Grekli tüm bilgiler yukarıda verilmiş, birazda ben yazayım. Kilitliden dolayı yağmurlu havalarda kullanmak gerçekten bilgi ve tecrübe ister. Transaxle şanzımana sahiptir. 8 valfli TS motorunun varyatör parçası 16valfli motorlar gibi arızalanıp ses yapmaz, bazı modellerde triger yerine zincir kullanılmıştır. Şahit olmadım ama rot ayarını yapmak biraz zor deniliyor. Türkiye için negatif yönleri olarak her ne kadar parçası bulunabilsede belli başlı parçaları çıkma olarak bulmak zor olabilir. Ama arayan bulur =)
Arka frenler ise alışılmışın aksine tekerleklerin arkasında değil, aracın ortasındadır. Yani aks kollarının dışında değil içinde bulunmaktadır ve bunun gibi enteresan detaylar araçta mevcuttur
916 V6 Turbo
Bendeki araç alfa 75 turbo america ve satılık bu arada
Hakan abinin bahsettiği şaft takozları sadece 50 tl, bol bol yırtın kullanın.
Benim araçta dereceli eksantrik de mevcut, bir çok arabanın da canını aldım.
Bence 2.0 TS modeline verilecek para yerine gelin bendekini alın, beni de yer derdinden kurtarın. Ben 7750 istiyorum pazarlıksız, aracın kaportası ve boyası yeni, trimi yerinde.
Ayrıca yedek turbo motor (kompile diyim hurdacı ağzı ile) , yedek ap racing frenler, yedek ecu , yedek göstergeler fiyata dahil değil ama uygun bir fiyata vereceğim.
Çok işim var uzun uzun yazamıyorum, 2 yıldır topladığım bir araç çünkü, isteyen olursa aşağıda ilanımı veriyorum. Alfa 75 hakkında bilgi almak isteyen ilandaki telefondan beni arar.
http://www.sahibinden.com/alfa_romeo...XQQdisplayitem
çok teşekkürler gerçekten alışılmışın dışındaki mekanik parçlarından dolayı tırsmıştım ama korkulcak kadar değilmiş demekki
babama düşünüyoruz pek zevk işlerine girmez o anlamaz kilitten falan götürsün yeter diyenlerdenyakıtı korkutmuştu o yüzden tüp düşündük sürekli kullanılcak çünkü....
gürsel abi kendim için olsa bende başta turbo amerikalara baktım ama hem pahalı geldi hemde dediğim gibi babam kullancak oda anlamaz yani turbodan
ayırca 75ten alakasız bi sorum olcak güneş yanığı pasta cila ile geçer mi yoksa komple boyasam daha mı iyi olur?
Gurcell; elindeki yedek ap racing frenleri satmayı düşünür müsün?
ap racing frenleri bende alabilirm
bu arada bende 75 sahibiyim ve çok ta memnunum ancak bir sorun çıkardı bana bu zamana kadar oda iflahımı söktü bulmak için çok uğraştık ama çözüldü şimdilerde.
ben kompşe yürüyen ve motor yaptım heşeyinde sfırını buldum.
acayip keyifli bir araç...
daha önce e30 3.25 e biniyordum ama 75 yol tutuş ve drift özelliklerinde ağırlık dağılımında verdiği özellikler ile mükemmel valla.
Bana sadece disk lazım, orjinal brembo kaliperlerim gayet iyi durumda. Ama onlarında fiyatını verirsen sevinirim.
Diğer taraftan 75 iyidir, hoştur da yaşı kemale ermiş bir amca için biraz uçuk-kaçık olabilir. En basiti gaz tepkilerini iyi ayarlaması gerekir, her an altından kaçırma tehlikesi yaratır bu alet.![]()
yok yau o kadarda yaşlı değil 46 civarıben bildiğim kadar tarif ederim rwd nasıl kullanılır alıştı hep fwd kullanmaya
araç soğukken 7000 çevirirken ısınınca 4500 çeviriyordu.
rpm sensörü,akışmetre,buji kabloları,kasnak,bujiler,ntc sensörü v.s v.s hepsi değişti.
ancak sorunu çözemedik.
motor komple yapıldı (yatak,piston,segman,enjektör,kayt,kapak,beyin v.s. v.s)
yine olmadı....
şimdi krang tan şüphelendiler en son olarak.
oda değişecek bu hafta bakalım .....
evet baktık ve değiştirdik...şimdi krank değişiyor serviste araç bakalım kısmet artık
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)