User Tag List

Toplam 18 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 18 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Akü için soğuktan koruyucu kılıf ?

  1. #1

    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Akü için soğuktan koruyucu kılıf ?

    ***** soğuklar geliyor..Akünün baş düşmanı.

    Hazır satılan kaliteli birşey var mı ? Netten tedarik edebileceğimiz mesela.

    Veya döşemecilere yaptıran oldu ise Ankara'da nereyi önerirsiniz ?

  2. #2
    ilkerrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ağustos.2007
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Isı yaymayan bir kaynağı (çalışmazken), kumaşla sararak nasıl soğukdan koruyabiliyoruz?
    Kafama yatmadı da. Açıklayabilecek olan var mı?

  3. #3

    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Intoduction to Heat Transfer sanırım amaç önceden sahip olduğu entalphy yi mümkün olduğunca korumak.. motorun sıcaklığından da etkilenmemesi için yani sadece doğuk hava şartlarından değil aynı zamanda sıcaktan korumak için..

    valla ben soğuk bu aküyü niye öldürüyor onu anlayamadım daha..sanırım elektrolizi güçleştiriyor.. Onu anlasam niye izole ediyoruz ona da vakıf olmaya çalışacağım.

    edit:http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=13 dizelerinde mutlu der ki ;

    Hava şartları aküyü nasıl etkiler?

    Araç üzerinde çalışırken:

    Sıcak havalarda akünün marş gücü artar ancak buna paralel olarak aküdeki korozyon (yıpranma) da artar. Bu nedenle sıcak iklimlerde kullanılan aküler daha az ömre sahiptir.
    Soğuk havalarda akülerin marş gücü azalır. Buna ilaveten araç motorunun marş alma değeri de artar. Sonuçta soğuk koşullarda akülerin marş gücü önemli hale gelir. Çok soğuk havalarda akünün içindeki sıvının (elektrolit) donma riski vardır. Tam şarjlı bir akü ancak -70 °C'de donarken deşarj konumundaki bir akü deşarj seviyesine bağlı olarak -5 °C'de de dahi donabilir. Bu nedenle soğuk havalarda akünün şarjlı halde bulunması çok
    önemlidir.


    bosch amca da http://www.bosch.com.tr/content/lang...l/734_5104.htm sayfasında der ki ;

    Her akü, soğukta daha düşük kapasiteyle çalışır. Buna ek olarak kış aylarında rezistans ve far gibi elektrikli ekipmanların daha fazla kullanılması nedeniyle akü daha büyük bir yük altında çalışır

  4. #4

    Üyelik
    29.Ağustos.2008
    Yaş
    28
    Şehir
    :))
    Mesaj
    404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu resmin sonu iyi değil

  5. #5

    Üyelik
    22.Eylül.2006
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    2,086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilginc bir oneri olarak gelebilir, 206 hdi`nin orjinalden kaliteli, guzel bir aku battaniyesi var, gorunce sasirdim , bence onu dusunebilirsin.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  6. #6

    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ecthelion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu resmin sonu iyi değil
    ahahah. eleman biraz toy sanki ben olsam egzozu falan tutardım

    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilginc bir oneri olarak gelebilir, 206 hdi`nin orjinalden kaliteli, guzel bir aku battaniyesi var, gorunce sasirdim , bence onu dusunebilirsin.
    cidden ilginç bir öneri.. ilginc olduğu kadar güzel. duşunmek ne kelime yarın gidip soracağım. teşekkürler

  7. #7
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Aralık.2009
    Yaş
    30
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7,446
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu fotodaki lavuk napıyo böle ya

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Şubat.2008
    Yaş
    27
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4,498
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bi konuda boka sarmasın ahahaha

    yeni arabaların çoğunda akünün etrafında yalıtım için kumaş tarzı bşy oluyor eskiden plastik kutu içine koyuyorlardı aküyü
    Bosphorus Innovations

    facebook.com/BosphorusInnovations

  9. #9
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Temmuz.2009
    Yaş
    25
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bagaja almak nasıl olur?

  10. #10
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Temmuz.2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bagaja almak nasıl olur?
    tüm tesisatı bagaja çektireceksen.
    helal olsun
    Kula bela gelmez hak yazmayınca
    Hak bela yazmaz kul azmayınca

  11. #11
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Temmuz.2009
    Yaş
    25
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kv661 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tüm tesisatı bagaja çektireceksen.
    helal olsun
    sadece aküden bahsediyorum. Ki bmw vs. orjinalinden öyle çıkartıyor. Hatta yakın zamanda yaptırıcam.

  12. #12

    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    34
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok ön tarafta kalsın sorun yok onda..en iyisi çıkmacılardan tedarik etmek bu zımbırtıyı

  13. #13
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Akunuz eski degilse, kilif falam gerekmiyor. Burada biz -40 a kadar iniyoruz, kilif takmadan, araba mars basiyor. Eger aku eskimisse soguyunca mars basacak gucu veremiyor.

  14. #14
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    217
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece aküden bahsediyorum. Ki bmw vs. orjinalinden öyle çıkartıyor. Hatta yakın zamanda yaptırıcam.
    BMW, Jaguar, Mercedes gibi arabalarinin akulerinin bagajda olmasinin nedeni, daha sicak olsun diye degil, arabanin dengesini iyilestirmek icindir. Dikkatinizi cekerim, cogu zaman bagajda olan aku, sofor un arka caprazina yerlestirilir, buda soforun agirligini dengelemesi icindir.

  15. #15
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Temmuz.2009
    Yaş
    25
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,253
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Manimillion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW, Jaguar, Mercedes gibi arabalarinin akulerinin bagajda olmasinin nedeni, daha sicak olsun diye degil, arabanin dengesini iyilestirmek icindir. Dikkatinizi cekerim, cogu zaman bagajda olan aku, sofor un arka caprazina yerlestirilir, buda soforun agirligini dengelemesi icindir.
    dediğiniz doğru biliyorum fakat benim arabamda kaputun içine kar vs. dolabildiği için aküyü korumak adına istiyorum araç dengesine katkısıda cabasi tabiki

  16. #16
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08.Mayıs.2012
    Yaş
    34
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    869
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alman mühendisleri güvenliğe cok önem veriyor. benim sahsi düşüncem ağırlık merkezi vs gibi avantajlarinin yani sira kaza aninda akuden kaynaklanan kivilcimla vs yangını onlemek olabilir birde bmwde yuksek hacimli ve silindirli motorlar geniş yer ister birde aku ile bu alanı daraltmak istememis olabilirler. hatirladigim benim bmw nin motoru actigimda her yer doluydu. kisacasi birçok avantaji var. Bu arada en çok şaşırdığım fabrikada takilan orijinal bmw logolu akü 12 yıl tık demedi sonradan ben nolur nolmaz diye degistirmistim. Deigismem belki bi süre daha giderdi.
    Bmw akuleri kime yaptiriyor bilen varsa sevinirim o markayi tercih edeceğim
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  17. #17
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01.Haziran.2009
    Yaş
    25
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2,537
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Opel corsalarda ciddi sıkıntı bu durum.Aracımda akü tam cam önü ızgaranın altında duruyor. Kutup başları da hava şartlarına karşı nerdeyse açıkta durdurduğu için oksitlenmiş. Vw lerde fabrika çıkışı kılıflı. Denk gelirse ben de takmayı düşünüyorum.

  18. #18
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26.Mayıs.2008
    Yaş
    25
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4,746
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Koruyucu kapaklar var İbrahim. Onu da kullanabilirsin gres sürüp.
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •