Toplam 15 adet sonuctan sayfa basi 1 ile 15 arasi kadar sonuc gösteriliyor

Konu: Akü için soğuktan koruyucu kılıf ?

  1. #1
    Chatin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    U.S of Ankara
    Mesaj
    3,224
    Post Thanks / Like

    Akü için soğuktan koruyucu kılıf ?

    Malum soğuklar geliyor..Akünün baş düşmanı.

    Hazır satılan kaliteli birşey var mı ? Netten tedarik edebileceğimiz mesela.

    Veya döşemecilere yaptıran oldu ise Ankara'da nereyi önerirsiniz ?

  2. #2
    ilkerrrrr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ağustos.2007
    Yaş
    30
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    517
    Post Thanks / Like
    Isı yaymayan bir kaynağı (çalışmazken), kumaşla sararak nasıl soğukdan koruyabiliyoruz?
    Kafama yatmadı da. Açıklayabilecek olan var mı?

  3. #3
    Chatin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    U.S of Ankara
    Mesaj
    3,224
    Post Thanks / Like
    Intoduction to Heat Transfer sanırım amaç önceden sahip olduğu entalphy yi mümkün olduğunca korumak.. motorun sıcaklığından da etkilenmemesi için yani sadece doğuk hava şartlarından değil aynı zamanda sıcaktan korumak için..

    valla ben soğuk bu aküyü niye öldürüyor onu anlayamadım daha..sanırım elektrolizi güçleştiriyor.. Onu anlasam niye izole ediyoruz ona da vakıf olmaya çalışacağım.

    edit:http://www.mutlu.com.tr/get_content.cfm?id=13 dizelerinde mutlu der ki ;

    Hava şartları aküyü nasıl etkiler?

    Araç üzerinde çalışırken:

    Sıcak havalarda akünün marş gücü artar ancak buna paralel olarak aküdeki korozyon (yıpranma) da artar. Bu nedenle sıcak iklimlerde kullanılan aküler daha az ömre sahiptir.
    Soğuk havalarda akülerin marş gücü azalır. Buna ilaveten araç motorunun marş alma değeri de artar. Sonuçta soğuk koşullarda akülerin marş gücü önemli hale gelir. Çok soğuk havalarda akünün içindeki sıvının (elektrolit) donma riski vardır. Tam şarjlı bir akü ancak -70 °C'de donarken deşarj konumundaki bir akü deşarj seviyesine bağlı olarak -5 °C'de de dahi donabilir. Bu nedenle soğuk havalarda akünün şarjlı halde bulunması çok
    önemlidir.


    bosch amca da http://www.bosch.com.tr/content/lang...l/734_5104.htm sayfasında der ki ;

    Her akü, soğukta daha düşük kapasiteyle çalışır. Buna ek olarak kış aylarında rezistans ve far gibi elektrikli ekipmanların daha fazla kullanılması nedeniyle akü daha büyük bir yük altında çalışır
    Konu Chatin tarafından (09.Ekim.2010 Saat 00:55 ) değiştirilmiştir.

  4. #4

    Üyelik
    29.Ağustos.2008
    Yaş
    26
    Şehir
    :))
    Mesaj
    406
    Post Thanks / Like
    bu resmin sonu iyi değil

  5. #5

    Üyelik
    22.Eylül.2006
    Yaş
    35
    Şehir
    06
    Mesaj
    2,079
    Post Thanks / Like
    ilginc bir oneri olarak gelebilir, 206 hdi`nin orjinalden kaliteli, guzel bir aku battaniyesi var, gorunce sasirdim , bence onu dusunebilirsin.
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  6. #6
    Chatin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    U.S of Ankara
    Mesaj
    3,224
    Post Thanks / Like
    Alıntı ecthelion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu resmin sonu iyi değil
    ahahah. eleman biraz toy sanki ben olsam egzozu falan tutardım

    Alıntı khan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ilginc bir oneri olarak gelebilir, 206 hdi`nin orjinalden kaliteli, guzel bir aku battaniyesi var, gorunce sasirdim , bence onu dusunebilirsin.
    cidden ilginç bir öneri.. ilginc olduğu kadar güzel. duşunmek ne kelime yarın gidip soracağım. teşekkürler

  7. #7
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Aralık.2009
    Yaş
    28
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7,443
    Post Thanks / Like
    bu fotodaki lavuk napıyo böle ya

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12.Şubat.2008
    Yaş
    25
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3,929
    Post Thanks / Like
    ya bi konuda boka sarmasın ahahaha

    yeni arabaların çoğunda akünün etrafında yalıtım için kumaş tarzı bşy oluyor eskiden plastik kutu içine koyuyorlardı aküyü
    Bosphorus Innovations

    facebook.com/BosphorusInnovations

  9. #9
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Temmuz.2009
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,266
    Post Thanks / Like
    bagaja almak nasıl olur?

  10. #10
    kv661 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04.Temmuz.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1,286
    Post Thanks / Like
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bagaja almak nasıl olur?
    tüm tesisatı bagaja çektireceksen.
    helal olsun
    Kula bela gelmez hak yazmayınca
    Hak bela yazmaz kul azmayınca

  11. #11
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Temmuz.2009
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,266
    Post Thanks / Like
    Alıntı kv661 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tüm tesisatı bagaja çektireceksen.
    helal olsun
    sadece aküden bahsediyorum. Ki bmw vs. orjinalinden öyle çıkartıyor. Hatta yakın zamanda yaptırıcam.

  12. #12
    Chatin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19.Ağustos.2008
    Yaş
    32
    Şehir
    U.S of Ankara
    Mesaj
    3,224
    Post Thanks / Like
    yok ön tarafta kalsın sorun yok onda..en iyisi çıkmacılardan tedarik etmek bu zımbırtıyı

  13. #13
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2008
    Yaş
    31
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    218
    Post Thanks / Like
    Akunuz eski degilse, kilif falam gerekmiyor. Burada biz -40 a kadar iniyoruz, kilif takmadan, araba mars basiyor. Eger aku eskimisse soguyunca mars basacak gucu veremiyor.

  14. #14
    Manimillion - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20.Ocak.2008
    Yaş
    31
    Şehir
    Kanada
    Mesaj
    218
    Post Thanks / Like
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sadece aküden bahsediyorum. Ki bmw vs. orjinalinden öyle çıkartıyor. Hatta yakın zamanda yaptırıcam.
    BMW, Jaguar, Mercedes gibi arabalarinin akulerinin bagajda olmasinin nedeni, daha sicak olsun diye degil, arabanin dengesini iyilestirmek icindir. Dikkatinizi cekerim, cogu zaman bagajda olan aku, sofor un arka caprazina yerlestirilir, buda soforun agirligini dengelemesi icindir.

  15. #15
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05.Temmuz.2009
    Yaş
    23
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1,266
    Post Thanks / Like
    Alıntı Manimillion Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    BMW, Jaguar, Mercedes gibi arabalarinin akulerinin bagajda olmasinin nedeni, daha sicak olsun diye degil, arabanin dengesini iyilestirmek icindir. Dikkatinizi cekerim, cogu zaman bagajda olan aku, sofor un arka caprazina yerlestirilir, buda soforun agirligini dengelemesi icindir.
    dediğiniz doğru biliyorum fakat benim arabamda kaputun içine kar vs. dolabildiği için aküyü korumak adına istiyorum araç dengesine katkısıda cabasi tabiki

Konu Bilgileri

Bu Konuya Gözatan Kullanıcılar

Şu anda 1 kullanıcı bu konuyu görüntülüyor. (0 kayıtlı ve 1 misafir)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •