User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Sanayi Adına Güzel Gelişmeler.

  1. #1
    Burak İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Türkiye / İstanbul
    Mesaj
    1.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow Sanayi Adına Güzel Gelişmeler.

    İnsansız uçaktan sonra ( TSK terör için bunlardan alma aşamasında ) ilk yerli yapımı uçakta çıkmaya hazır.Çok önceden yapılması gereken işlerdi geçte olsa bir şekilde geride kalınsa yapılması ilerisi için önemli.Sonuçta projeleri yurtiçinde yapılan ilk Türk uçağı.

    İster kaka densin ister uçurtma yapsalardı daha iyi densin sanayinin önü açık.

    http://haber.mynet.com/detay/guncel/...er_thumbnail_2
    Gökteki Melekler Bizim Şehitler

  2. #2
    Boost Up - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    32
    Şehir
    Alemdağ.
    Mesaj
    7.157
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanayii hep iyidi, dışardan kısıtlıyorlar Direk susturmaca..
    Alıntı Eray Yümsel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kemik sesleri eşliğinde gideri var beyler, olur olur bethoven ın 8. senfonisi bile çalınır bunla

  3. #3
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aselsan'ın mühendisleri gibi intihar etmeseler bari !

  4. #4

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istenildiğinde en iyisini yapabilecek kapasitede bir toplumuz ama geç kalınmış yada başka nedenler olması tartışılır evet ama yinede güzel bir haber inşallah geliştirilir ..

  5. #5
    by...mutlu
    Misafir
    Çok büyük rant biri yine kendi çıkarları için durdurur bu projeyi burda yine konu açarız söveriz bizde...

  6. #6
    VTec_king - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işallah önü açılır bu işinde kendi uçaklarımızı istediğimiz gibi yapar kullanırız
    Halkını cehalet ve sefalete teslim eden yöneticiler yok olmaya,cehalet ve sefalete sürükleyen yöneticileri seçen halk ise köle olmaya mahkûmdur.ATATÜRK

  7. #7
    ömerve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.432
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    son zamanlarda bu şekilde çok fazla atılım oldu..belki kısa vadede değil ama ilerde çok iyi getirileri olucaktır ülkeye.
    hayırlı olsun.
    Shadow_Dancer´
    106 porno yapar hardcore yapar ezer gömer dograr tır sokar uçak indirir parçalar içinden geçer ezer boy boy atar en az 20 boy atar.. yapar evet bunların hepsini yapar

  8. #8
    Oconner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    RİZE
    Mesaj
    1.921
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turk zekası istedimi yapar hele karadeniz insanı affetmez
    53 RİZE KADER GÜLMEDİ BİZE

  9. #9
    V.İ.P
    Misafir
    abı artık kendımız uretelım yeter bu dısa bagımlılık

  10. #10
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hürkuş denilen uçak güney kore'nin eğitim uçağının aynısı.)k-1) Sadece biz üreticez. F-16 üretmiş CN 235 üretmiş.Zibille teyyare parçası yüksek hassasiyetle üretmiş bir firma için kolay olucak.Ayrıca yerli menşeii daha gelişmiş aviyoniklerle donatılıcak. Teyyarenin görevi Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  11. #11
    kellepaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hürkuş denilen uçak güney kore'nin eğitim uçağının aynısı.)k-1) Sadece biz üreticez. F-16 üretmiş CN 235 üretmiş.Zibille teyyare parçası yüksek hassasiyetle üretmiş bir firma için kolay olucak.Ayrıca yerli menşeii daha gelişmiş aviyoniklerle donatılıcak. Teyyarenin görevi Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı.
    KT-1'le Hürkuş benzer uçaklar ama aynı değil. Şu an KT-1 ve Hürkuş tamamen farklı projeler olarak yürüyor, KT-1 tamamen üretim projesi. Zaten bu sınıftaki uçakların hepsi birbirine çok benziyor ama Hürkuş'un KT-1 ve Pilatusdan esinlenmiş olduğu da bir gerçek.
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

  12. #12
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kellepaca Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    KT-1'le Hürkuş benzer uçaklar ama aynı değil. Şu an KT-1 ve Hürkuş tamamen farklı projeler olarak yürüyor, KT-1 tamamen üretim projesi. Zaten bu sınıftaki uçakların hepsi birbirine çok benziyor ama Hürkuş'un KT-1 ve Pilatusdan esinlenmiş olduğu da bir gerçek.
    KT-1 ile Hürkuş aynı platformu kullanmıyorlarmı? Farklı bir örnek olucak ama K9 Thunder/T-155 Fırtına projesi gibi olmayacakmı?







    Edit: Görsellik olsun.KAI tesislerindeki gelmeyi bekleyen teyyarelerimiz.

    Eğer dediğin gibiyse
    Pilotlarımız
    KT-1 Temel eğitim teyyaresi.
    Hürkuş bir üst seviye.
    T-38 Talon jet tekamül teyyaresi.
    Artık hangisi gelirse F16,F4. (?)
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  13. #13
    Selcuk_RoL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.437
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hadi bakalım hayırlısı

  14. #14
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aslında ilk uçak üretimimiz değil bu 1930lu yıllarda Atatürk'ünde desteğiyle tayyare farbrikaları vardı, hollandaya uçak satılacaktı 30 kadardı sanırım fakat sonra yurt dışından çıkarılan dedikodular nedeniyle hollanda vazgeçti bilidğim kadarıyla fabrikayı daha sonra traktör fabrikasına çevirmiş olmaları lazım uçak ürettik ve gerçektende iyi uçaklardı mühendisin ismini unuttum şu an aklıma getiremiyorum ama bilen arkadaşlar mutlaka vardır forumda
    körler sağırlar

  15. #15
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nuri Demirag, 1936 yilinda havacilik sanayiinin ilk temellerini atmaya basladi. Ilk is olarak 10 yillik devreyi kapsayan bir plan - program hazirlatti. Bu program geregi, Besiktas Barbaros Hayrettin Iskelesinin yaninda Tayyare Etud Atelyesini kurdu. Bu tayyare atolyesi kisa bir surede dev bir fabrika haline geldi.

    Yesilkoy'de Elmas Pasa ciftligini tayyare meydani yapmak icin satin aldi. 1000 X 13000 metre boyutlarinda duz bir tayyare alani yaptirdi. Bunun bir ornegi de o siralar Avrupa'nin en modern havaalani olan Amsterdam'da vardi. 1937-1938 yili icinde Turk Hava Kurumu 10 okul ucagi ve 65 planor siparisinde bulundu.

    Istanbul fabrikalarinda yapilan ilk yerli Turk ucagi, 1941 yili agustosunda Nuri Bey'in dogdugu yer olan Divrigi'ye ucarak gidip gelmisti. Halki da heyecanlandiran bu tur gosterilerin yararli oldugunu dusunen Nuri Bey Eylul ayinda 12 ucaklik bir filoyu, Bursa, Kutahya, Eskisehir, Ankara, Konya, Adana, Elazig ve Malatya rotasinda ucurarak halka kendi tayyarelerimizle goklerimizi kendimizin koruyabilecegini gostermek ve onlara inanc vermek istemistir.

    Nu.D.38 tipi yolcu ucagi, tamamen Turk muhendis ve iscilerinin ortaya cikardiklari Turk tipi bir ucaktir. 6 kisilik yolcu ucaginin cift pilot kumandasi bulunmaktadir. Saatte 325 kilometre hiz yapabilmekte ve 1000 km ucabilmektedir. Turk Hava Kurumu, Nuri Demirag'in fabrikalarina siparis vermis oldugu bu ucaklari almaktan vazgecmistir. (nedeni tamamiyle siyasidir)







    Nuri Demirağ ve yaptıkları,

    1936'da ilk turk ucagini yapti.

    Ilk muhalafet partisini kurdu.

    Ankara'nin dogusuna ilk demiryolunu yapti.

    Ilk yerli parasutu yapti.

    1922'de ilk turk sigara kagidini uretti.

    Bursa'da Sumerbank'in Merinos fabrikasini kurdu.

    Istanbul bogaz'ina ozel kopru yaptirmayi projelendirdi.

    Ilk sehir ve koy planlarini hazirladi.

    1942'de Keban'a baraj yapilmali dedi.

    Karabuk'te Demir ve Celik fabrikasini kurdu.

    Izmit'te Seluloz fabrikasini kurdu.

    Sivas'ta Cimento fabrikalarini kurdu.

    Istanbul'daki buyuk hal binasini yapti.

    O, CUMHURİYETİ ÖZÜMSEMİŞ, İDEALİST BİR VATANSEVERDİ.


    kaynak: wowturkey.com
    Loading...

  16. #16
    V.İ.P
    Misafir
    cok guzel gelısmleer ınsallah ilerletırız

  17. #17
    kellepaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    142
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    KT-1 ile Hürkuş aynı platformu kullanmıyorlarmı? Farklı bir örnek olucak ama K9 Thunder/T-155 Fırtına projesi gibi olmayacakmı?

    Edit: Görsellik olsun.KAI tesislerindeki gelmeyi bekleyen teyyarelerimiz.

    Eğer dediğin gibiyse
    Pilotlarımız
    KT-1 Temel eğitim teyyaresi.
    Hürkuş bir üst seviye.
    T-38 Talon jet tekamül teyyaresi.
    Artık hangisi gelirse F16,F4. (?)
    Saçmalık orada zaten, KT-1'le Hürkuş çok benzer ve aynı tip uçaklar. Hürkuş projesi başlayalı 4-5 sene oldu ama TSK'nın ihtiyacı acil olduğu için KT-1'ler sipariş edildi. Hürkuş bitene kadar KT'ler teslim edilecek ve Hürkuş'a kısa vadede ihtiyaç kalmayacak. Bu yüzden şu aşamada Hürkuş seri üretimi olmayacak. Sertifikasyon için gerekli az sayıda uçak üretilecek ve kenara konacak ama TSK envanterine Hürkuş girmeyecek, KT-1 girecek.
    Four wheels move the body, two wheels move the soul.

  18. #18
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hadi kt-1'ler acil ihtiyaç olarak değerlendirelim ama hürkuş geliştirilmesi lazım. Super tucano tarzı bi teyyare gibi modifiye edilip kullanılabilir.Ota b.ka 3-5 leş alıcaz diye ana muhabere uçaklarımızı kaldırıyoruz.Geniş çaplı operasyonlarla normal ama yok yere F-16'larımız gereksiz uçuş saatine maruz kalıyorlar.Super tucano gibi teyyarelerimiz olsa daha az uçuş saati yapıp gövde ömürleri uzun olucak sırf bu yüksek uçuş saatlerinden dolayı bir filo F-16 kaybettik! ve 30 F-16 siparişi verdik.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •