herzaman yavaş geçmekte fayda var
Printable View
herzaman yavaş geçmekte fayda var
İzmir'de kabus yeniden başlıyor, birazdan Karşıyaka'dan Gaziemir'e gideceğim, umarım sorunsuz bir gidiş geliş yaparım.
Bu arada su birikintilerinden düşük hız, 3000 devir civarı geçerim. Yani 1. vites, 2500-3000 devir aralığında.
Eğer büyük bir su birinkitisinden geçilecekse(derin) Kendinize burun dalgası yaratın ve o dalgayı takip edin.Ne geride kalın ne önüne geçin o dalganın tam arkasından gidin..Dalga oluşurken bir noktadaki suyun başka yere taşınım olayıdır.Başka noktaya taşınırken dalga yükselir onun hemen arkasındaki alanda su alçalır..Dalganın arkasının tekrardan yükselmesinin sebebi kohezyondur.(Fazla fizik çalışmanın yan etkileri) :D
su birikintisine hızlı kontrolsüz girmek çok sakat..asfaltla ilişkisi kesiliyor lastiklerin bi anda kopar gider allah korusun.
genelde ayağımı hafifce gazdan çekip direksiyonu birazdaha sıkı tutarak geçiyorum ciddi su birikintilerinden
Birikintiden zamanında hızlı geçmiş ,beynine su gitmiş gibi gördüm arkadaşın :)
böyle düşünceyle devam ederse 40ına etli pilav yemeye gidersin artık:D:D:D
ne kadar su birikintisi olursa olsun her zaman için yavaş geçmek en mantıklısıdır.
eğer belli bir seviyenin üzerinde ise, misal tampondan yukarıda hızlı geçerseniz direkt olarak aracın içine su alma olasılığını arttırırsınız, eğer tampon değmicek kadar bi yükseklik varsa suyu yarmak diye bir olay söz konusu değildir, zaten aracınızın lastikleri dışa suyu açtığı kadar içe de açacak ve orta bölümde motorun olduğu yere daha fazla su gelecektir.
kaldıki suyun üzerinden belli bir hızın üzerinde geçtiğinizde aracın zeminle bağlantısı kesilir, bütün kontrol suyun kendisine kalır. geçemiyeceğiniz kadar derin bir suya hiç girmemek en güzeli...
Evin yakınında yağmur yağdıkça su toplanan bir yer var. Çukur olmadığından emin olduğum için geçenlerde bu durumu merak ettim ve Mondeo'ya güvenip 4 şeritli boş yolda orta şeritte 60 la girdim. Lastikçide geniş kanallı lastik tavsiye etmişlerdi yağmur yağdığında iyi olur diye. Onlardan almıştım. Araba kafayı indirdi yere hiç bir yere kaçmadı.
Merak ya... Koştura koştura gidip arabayı park edip Civic'le aynı yerden 50'yle geçtim. Araba kendinden vazgeçti. :D
Ford'un yol tutuş farkı :D
Resimdeki gibi bi birikintide, yerle bir diye hitap edilen german style araçlarda ne gibi sıkıntılar olur?
Hiçbir mantığı yok bence.Yüksek hızda toplu suya girilmesi halinde lastikler yerle olan temasını keser bildiğin Snow Board yapmaya başlanır :) Arkadaş kayayk yapmayı seviyor sanırım :) Siz bildiğinizden vazgeçmeyin bence arkadaşınızda sizi dinlesin yoksa bir su birikintisinde boğulabilir :)
Basıklığına göre boğazına kadar suya bile batabilir :) Soru ciddi mi cidden? :)
o zaman şunuda eklemek gerekiyor, denize göle yada derin bir suya düştüğünüzde camlarınız kapalı ise dış basınçtan ötürü kapılarınız açılmaz. gücünüzü camları kırmak için harcamayın biraz bekleyin arabanın içi iyice su dolsun. dolduktan sonra iç dış basınç dengeye gelecek ve kapı rahatça açılacaktır...
yayalar ve otomobiller için ülkemizdeki en aptal sorunlardan bütün yollar su içinde yol kenarları minik su gider setleri kanalları yapmak nekadar zor olabilir bu hayat denen iki nefez arasında
1- Motorunuza su emndirmeyin ve ateşleme sistemini ıslatmayın.. Mümkünse aracınızın içine de su aldırmayın... Uğraşması zor şeylerdir.
2- Su birikintilerinden hızlı geçmeye kalkmayın... Geç diyenleri araban atın...
3- Derinliğini kestiremediğiniz su birikintilerine acelem var deyip girmeyin. Bırakın önce cesur birileri geçsin, sizde derinliği görün... Araç tavanında saatlerce yardım beklemek çok sıkıcı olur.
Motor freni ve su brikintisine gelmeden fren yapmak en dogrusudur, suyu gordun mu fren biraklir.