Kayıt ol

Eski 03-11-2010, 23:49   #1
 
Ahmet Saraçoğlu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 25
Şehir: İst./Beylikdüzü - Ank.
Otomobil: benzin israfı 560SEL , beetle tsi dsg , Sonata crdi Hmatic



otomatik vites sürücü kursu?_

Arkadaşlar sürücü kursunda araç eğitimi ve sınav için otomatik vites seçeneği sunuluyomu?Veya bu imkanı sağlayan özel kurslar varmıdır??
İstanbul avrupa yakasında otomatik vites araçla eğitim veren bildiğiniz bi kurs varmı?


__________________________________

www.dizayn-studyo.com
Ahmet Saraçoğlu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 00:25   #2
 
redbaron - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2009
Yaş: 25
Şehir: istanbul&bursa
Otomobil: a3 2.0 (8P)



hic duymadim boyle birsey.otomatik aracla ogrendi diyelim sinavda ne yapacak?
redbaron isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 00:30   #3
 
powERS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2007
Yaş: 27
Şehir: 35
Otomobil: twingo



yanı otomatık aracla ehlıyet kursu vermek zaten sacma olur.

o adam duz e bındıgınde nasıl yapıcak ?


ama ozel ders veren ıllakı vardır..


__________________________________



*Çirkin araba yoktur, Pahalı Yakıt Vardır...

powERS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 00:36   #4
 
cemsultan - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Dec 2009
Yaş: 37
Şehir: Bursa
Otomobil: 06 Corsa 1.2 Twinport & 06 G.Punto 1.4 Fire & 04 Accord 2.4



Hocam ben direksiyon öğretmeniyim, herhangi bir sürücü kursunda çalışmıyorum ama bize verilen eğitimde otomatik vitesli araçla eğitim ya da sınav yapılamayacağı anlatıldı.

Ama arkadaşın dediği gibi özel dersle otomatik araçla eğitim veren vardır mutlaka.

Edit: Yönetmelikte ya da kanun maddelerinde durum nedir bilmiyorum, belki de bizim milletimizin işgüzarlığı da olabilir, belki de kanunda otomatik vitesle sınava girilmesinde bir engel yoktur, işin o kısmını araştırmak lazım.

Son Düzenleyen cemsultan; 04-11-2010 00:40.
cemsultan isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 01:05   #5
 
zorbeykesman - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2009
Yaş: 24
Şehir: İzmir, NY
Otomobil: R53 Mini Cooper S (sold) , R3 RX8



arkadaşlar zaten eğitim almak istemiş bi nevi kendisini geliştirmek isteniyor o yüzden sorulmuş.


__________________________________

www.MINIciyiz.biz
zorbeykesman isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 01:10   #6
 
TarikS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Apr 2006
Yaş: 23
Şehir: Istanbul
Otomobil: MINI Cooper S



Ehliyetine 'sadece otomatik sanzimanla arac kullanabilir' tarzinda ifadeler yaziliyor diye biliyorum. Yani ona gore egitim veren kurslar olmasi gerek.

Google'dan kabataslak bakindim ama net bir bulguya ulasamadim.
TarikS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 04:34   #7
 
Ahmet Saraçoğlu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 25
Şehir: İst./Beylikdüzü - Ank.
Otomobil: benzin israfı 560SEL , beetle tsi dsg , Sonata crdi Hmatic



arkadaşlar , sadece eğitim den çok sınavın da oto. araçta yapılması önemli benim için varsa eğer.
Yıllar önce uzun yolda yerel radyo reklamlarında öyle bi olayı hayal meyal duyar gibiyim (otomatik vites araçla eğitim seçeneğimiz falan gibi ) ama hiç emin olamadığım için size sorayım dedim.
Bide genellikle sınavda sınav öncesi eğitim alınan kurusun aracı kullanılıyor ya aday yabancılık çekmesin diye ;;; belki o şekilde otomatik araçla sınav ve eğitim veren özel yerler olabilir diye düşündüm.
İlk öğrenimde ve sonrasında sürekli otomatik vites kullanacak bi arkadaşım için araştırıyorum.Zira trafikta bi ton sadece otomatik vites kullanan , debriyaj nedir bilmedne çok ta güzel idare eden abla- teyze var.Onlar için bu şekilde bi açık , bi imkan varmı acaba prosedürde onu merak ediyorum.


__________________________________

www.dizayn-studyo.com

Son Düzenleyen Ahmet Saraçoğlu; 04-11-2010 04:50.
Ahmet Saraçoğlu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 05:08   #8
 
onn_dear - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Apr 2010
Yaş: 34
Şehir: TR-MERSIN
Otomobil: focus III tdci



bildiğim kadarıyla prosedürde yok böyle bir şey, zaten bence gerekte yok
gaza bas gitsin frene bas dursun hesabı gayet açık anlaşılır


__________________________________

History;
1.6 gli
1.6 ies
1.4 is
1.6 tdci f2
1.6 tdci f3
onn_dear isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 06:45   #9
 
Eriador - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Yaş: 28
Şehir: Orlando
Otomobil: Cadillac GTS



Eriador - ICQ üzerinden Mesaj gönder Eriador - MSN üzerinden Mesaj gönder
Yanlış anlamayın ama bence boşuna kasıyorsunuz . O kursu bulcam diye , otomatik vitesle girebilcem mi ? edebilcem mi ? o stress i yaşamaktansa , harcıcanız zamana düz vites kullanmayı çoktan sökersiniz öle ahım şadım bişi değil ki genede siz bilirsiniz tabi.


__________________________________

...::: Çirkin kadın yoktur , az Votka vardır derler... Geçiniz ! Çirkin kadın vardır, midesiz erkekte çoktur. Votkaya bok atip durmayalim onunda bir suçu yoktur :::...
Eriador isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 06:58   #10
XSi
 
Üyelik Tarihi: Nov 2005
Yaş: 31
Şehir: 34
Otomobil: '12 LINEA 1.6 MJET, '96 VECTRA A GT



valla bence insanlara eğitimi otomatik vitesle verilmeli..

yoksa hem düz vites araba kullanmayı hem de trafiğin işleyişini öğrenmeye çalışan çoğu kişi bocalıyor..

Önce otomatikle ver trafik eğitimini, araba nasıl gider, trafik nasıl akar, araba sürmenin dinamiklerini öğret, sonra en son aşamada düz vites aracı kullanmayı öğret

bence böyle bir sistem çok faydalı olur..


__________________________________

Sarpcams Performans Eksantrik Milleri
XSi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 08:16   #11
 
individual - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jun 2008
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Tofaş Kartal & Seat IBIZA TSI FR



Ben düz vites'de araba kullanmayı öğrenipde otomatikde bocalıyan görmedim ama otomatikle başlayıp düz vites araba kullanamayan çok kişi gördüm...


__________________________________

Kim Bu Adam Kim
individual isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 09:04   #12
 
Üyelik Tarihi: Feb 2008
Yaş: 32
Şehir: ist
Otomobil: --



TarikS´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Ehliyetine 'sadece otomatik sanzimanla arac kullanabilir' tarzinda ifadeler yaziliyor diye biliyorum. Yani ona gore egitim veren kurslar olmasi gerek.

Google'dan kabataslak bakindim ama net bir bulguya ulasamadim.
bu ibare ayağında özrü olan ve H sınıfı ehliyeti olan bazı kişilerden bulunmaktadır.
rodya isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 09:24   #13
 
BosphorusBoys - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2006
Yaş: 29
Şehir: Turkey/Adana
Otomobil: İ30



BosphorusBoys - MSN üzerinden Mesaj gönder
Bizde karde$im İçin ara$tırdık ama sürücü kursları oto. araç için eğitim vermiyor
ama özel olarak veren mutlaka bulursun ist de.
BosphorusBoys isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 09:35   #14
merve
Misafir
 



direksiyon sınavını geçmekte ne var. en azından geçebilcek kadar düz vites kullanmayı öğrenebilir, direksiyon sınavını geçebilmek için erbabı olmaya gerek yok hepimizin bildiği gibi, en fazla 3derse bakar yani. sonrasında isterse bidaha elini hiç sürmesin.
böyle bir sınav şeklinin olması mantıksız olur zaten, ne bilcekler hayatı boyunca otomatik vites mi kullancak öyle değil mi? ehliyette de düz vites otomatik vites ayrımı gibi bişey olmadığını göz önüne alırsak, yok öyle birşey sanırım
  Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 10:38   #15
 
Ahmet Saraçoğlu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 25
Şehir: İst./Beylikdüzü - Ank.
Otomobil: benzin israfı 560SEL , beetle tsi dsg , Sonata crdi Hmatic



onn_dear´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bildiğim kadarıyla prosedürde yok böyle bir şey, zaten bence gerekte yok
gaza bas gitsin frene bas dursun hesabı gayet açık anlaşılır
sürmeyi öğretmekte pek bi zorluk yok , zaten kız arkadaşıma düz vites araç kullanmayı ben öğrettim , şimdi ehliyeti var eşşek kadar opel vectrayı çok ta rahat kullanıyo.Sorun düz veya otomatikte öğretmekten çok sınavda otomatik araç arayışı..varsa tabi

Eriador´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Yanlış anlamayın ama bence boşuna kasıyorsunuz . O kursu bulcam diye , otomatik vitesle girebilcem mi ? edebilcem mi ? o stress i yaşamaktansa , harcıcanız zamana düz vites kullanmayı çoktan sökersiniz öle ahım şadım bişi değil ki genede siz bilirsiniz tabi.
abi bende değil problem.ilkokuldan beri boyum yetmiyo diye altıma yastık koyup araba kullanmış adamım ben ,,, hiç kullanamayan benim sınıf arkadaşım.Öğretiym diyorum düzde ama vitestir debriyajdır , dizeldeki rolantideki ilk fırlama dır acayip tırstı zamanında

XSi´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
valla bence insanlara eğitimi otomatik vitesle verilmeli..

yoksa hem düz vites araba kullanmayı hem de trafiğin işleyişini öğrenmeye çalışan çoğu kişi bocalıyor..

Önce otomatikle ver trafik eğitimini, araba nasıl gider, trafik nasıl akar, araba sürmenin dinamiklerini öğret, sonra en son aşamada düz vites aracı kullanmayı öğret

bence böyle bir sistem çok faydalı olur..
Mantıklı , ve hayatında hiç düz vites kullanmamış insanlar da var.Araç alma işine otomatik le başlayan birinin düz vitesli ehliyet kursundan geçmesi hem mantıksız hemde çok zor.Ehliyetin bi kısmında (hani gözlük ile kullanmalıdır gibi bi ibare var ya) otomatik araç kullanabilir diye bölünsün varsın.

individual´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Ben düz vites'de araba kullanmayı öğrenipde otomatikde bocalıyan görmedim ama otomatikle başlayıp düz vites araba kullanamayan çok kişi gördüm...
Aynen İstanbul trafiğinde zorlanmadan araba kullanan bi arkadaşım (ki ilk aracı passat 1.8t ydi) sırf otomatik kullanmayı bildiği için 3 araba seçiminde de sadece otomatiklere bakmak zırunda kaldı düz vitesli bazı modellere içi gitsede.

BosphorusBoys´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Bizde karde$im İçin ara$tırdık ama sürücü kursları oto. araç için eğitim vermiyor
ama özel olarak veren mutlaka bulursun ist de.
Sınavda oto. vitesle çıkarmıyorlarsa eğitimin bi önemi yok bizim için.Düzde bende öğretebilirim iptal oldu o zaman.

merve´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
direksiyon sınavını geçmekte ne var. en azından geçebilcek kadar düz vites kullanmayı öğrenebilir, direksiyon sınavını geçebilmek için erbabı olmaya gerek yok hepimizin bildiği gibi, en fazla 3derse bakar yani. sonrasında isterse bidaha elini hiç sürmesin.
böyle bir sınav şeklinin olması mantıksız olur zaten, ne bilcekler hayatı boyunca otomatik vites mi kullancak öyle değil mi? ehliyette de düz vites otomatik vites ayrımı gibi bişey olmadığını göz önüne alırsak, yok öyle birşey sanırım
Senin dediğin gibi yapılıcak o zaman son ihtimal.Düzde en azından sınavi geçevilecek kadar , ilk iki viteste kendi haline gidebilecek kadar öğreticem , ehliyet sonrası da aci bi hatıra olarak kalıcak onun için , çok tırsıyo çünkü.


__________________________________

www.dizayn-studyo.com
Ahmet Saraçoğlu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 10:53   #16
 
Shadow_Dancer - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2006
Yaş: 33
Şehir: 34.01
Otomobil: Super 1248



direksiyon hocasıyım, gerçi uzunca bi süredir yapmıyorum ama sertifikam var.. ehliyet sınavında otomatik vitesli aracın olması gibi bir durum söz konusu degil. kaldı ki sınava giren aracın yürürlükteki yasaaya uygun olması gerekir. Bu da kendisine vekalet eden egitmenin oturdugu kısımda fre ve debriyaj terdibatının olması gibi.

Lakin özel derste durum farklıdır, şahısların verdigi özel dersi sınırlayan bi yasa yok.


__________________________________

Tango-1 never dies.
Shadow_Dancer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 14:38   #17
 
Frank - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 23
Şehir: 21 - 03
Otomobil: ,,,



Sürücü kursu sahıbı olarak kendımce cevaplıym arkadasın sorusunu
Turkıyede eğitim düz vitesli araçlarla verilir ve sınavda düz vitesli araçlarla yapılır yalnzca H sınıfı özürlü ehliyeti alan vatandaşlarımız otomatik vites araçlarda direksiyon sınavına tabi tutulurlar.
Ehliyeti aldıktan sonra otomatik vites aracı bulunan surucu kurslarından veya direksiyon egitim merkezlerınden tabıkı ozel ders alabılırsınız.
Umarım acıklayıcı olmustur


__________________________________

mmustu´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
hacı ben bildiğin su bardağı ile shot atıyorum
Frank isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 18:47   #18
 
Ahmet Saraçoğlu - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 25
Şehir: İst./Beylikdüzü - Ank.
Otomobil: benzin israfı 560SEL , beetle tsi dsg , Sonata crdi Hmatic



yorumlar için teşekkürler arkadaşlar , demekki sınavda böyle bi olay mümkün değil..

Bi şekilde sınavı geçmesine yetecek kadar düz vites kullanmayı öreticem o zaman.


__________________________________

www.dizayn-studyo.com
Ahmet Saraçoğlu isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 04-11-2010, 22:48   #19
Tech Moderator
 
Schumi - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2006
Yaş: 30
Şehir: İstanbul / Avrupa
Otomobil: Peugeot 206 RC



Hocanın oturduğu yolcu tarafında debriyaj ve fren tertibatı olmayan araç sınav aracı olamaz. Bu sebepten otomatik araç ile sınavada girilemez. Ki bencede çok saçma. Teoriktede olsa insanın o sınavı düz vitesle geçmesi ve düz vitesli bir aracı zor bir durum anında da sürebileceğini ispat etmesi gerekiyor. Ehliyet demek yeterlilik demek. Belli şeyleri yeterli halde yapması halinde alınan belge. He engellidir bir problem vardır bu belgede belirtilir ama bunun dışında bence herkez en azından sınavdan geçicek kadar bilmeli.


__________________________________

Never drive faster than your guardian angel can fly

MagicPerformance

106 RC - Coming Soon
1997cc - 250+ hp @ DynoDynamics
Bilstein, Brembo, Quaife
Schumi isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 20:09 ::::