Yani ''Burası Türkiye'' cümlesini ne zaman doğru manada kullanacaz merak ediyorum..
Printable View
Söz konusu olan bayi EFE olunca hiç şaşırmadım aslında..
Nette otomobil forumlarında, otomobil bölümü olan forumlarda ve Honda forumlarında EFE den o kadar çok şikayet var ki.. Ben hala şaşırıyorum Honda Türkiye nasıl oluyor da halen bayiliğini EFE de tutuyor diye.. Ne olaylar ne olaylar var..
Otomobili alırken keşke biraz araştırılsa idi.
Öncelikle Honda Türkiye ile irtibat kurmanızı öneriyorum. Baya baskı yapın..
Çözüm olmazsa avukatınız Honda Türkiye ile irtibata geçsin.
O zaman tutumlarının değişmesi kuvvetle muhtemel.
Evet haklısınız bir anlık dikkatsizlik..
Otomobil Terakki / İzmir den alınmış ve Ankara Efe de tespit yapılmış sanırım.
Yanlış okumuşum pardon.
Ama EFE ile ilgili yazdıklarımın hala arkasındayım ne yazık ki..
vay arkadaş nefret eder oldum ülkemden bu saçma sapan durumlar yüzünden
Eee biz kime güvenebileceğiz ki?
2.el almayalım diyorsunuz millet kaza yapmıştır,boyatmıştır odur budur sıfır alıyorsunuz sıfır arabadada bu durumlar he tamam olmuştur bayi bari kabul etse kazalı olduğunu veya aracı satmadan önce dese bu arracın şöyle bir olayı var size şöyle indirim yapalım alın dese tamam...
Bu zamanda bile 2.eldeki kimi insanlar bayiilerden daha şerefli,dürüst...
Bir markanın yetkili satıcısının satış müdürlüğü görevindeki kişi "Bu ülkede ne araçlar satılıyor bilemezsiniz.Yüzbin lira fiyatlara satılan araçlarda yeri geliyor showroomda çiziliyor.Böyle durumlarda ne yapılıyor zannediyorsunuz.Servise indirilip boyanıyor" diyorsa ben bu sektörde kime güvenebiliriz bilmiyorum.
o paralara yazık gerçekten.kimseye gvenmemek lazım bu konuda,o kadar para veriyoruz bide boyalı çıkıyor..kötü bi durum.
umarım sonunda iyi bi yere varır dava..
Allah Yardımcınız olsun
geçmiş olsun umarım istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz. 45-50bin verip boyalı kazalı vs. araç almak gerçekten insanın moralini bozuyor ve hevesini kursağında bırakıveriyor.
Boyanması sorun değil arkadaşlar, elbette araçların yükleme işlemleri kolay işler değil hata olması muhtemel.
Önemli olan bunu müşteriye söylemek, gerekirse müşteriye uygun fiyatlı verebilmek.
Her malın bir alıcısı var, boyalı da olsa misal 1.000 tl indirimle almak isteyen müşterisi çıkabilir.
Sen söylemeyip müşteriye boyasız diye çakarsan, işte o etik değil.
Yoksa sorun boyalı olmasında değil, boyalı da olsa o araç sıfır ve satılması gerekiyor bir şekilde.
yakında albea alıcam :D onada boya makınesıyle gıdıcem ve bakıcam :D
manyaklık azda olsa ıyıdır kıl olun accık boyle problemler yasamayın ikinci eldede tertemız ep3 yazılıyor msj atıyorsun 5664 e hasar toplamları 15ı gecıyor nası temız bu :D..valla arkanı dondunmu cakarlar felsefesı ıyı bı felsefe..bayıdekı tek secenek boya makınası ve usta ıle gıtmek
[kullandıgım kelımeler deyım ıtıbarıyle yazılmıstır şahsi bir anlamda yazmadım yanlış anlaşılma olmasın..sadece 0 araç almak ısteyen ve bu konuyu okuyan ınsanların boyle serefsız bayıler ve bunları bılerek satan serefsız satıs temsılcısı ınsanların oldugunu bir kez daha belırtmek amaclıdır]
biraz benzeri bizimde başımıza geldi
corollayı sıfır aldık ilk seri vvti motorlardan var üstünde ve bunların büyük çoğunluğunda yanlış segmandan dolayı yağ yakma var her neyse bunu ilk ay geri götürdük iade için yok bizde kaydı açıldı yok bişi olunca karışma bizde vs vs bi dünya laf yağ ilavesiyle gönderdiler.satanda yakın arkadaşı evdekilerin her neyse aradan 9 sene geçti artık 1000km de 3 litre yağ yakar oldu araba gittik arkadaş böle oldu hadi bunu düzeltin artık dedik idare ettik ama yolun sonuna geldi bu diye.gelen cevap bizim elimizden bişi gelmez kendiniz yapın.....günlerce uğraştım gerekli yerlere yazılarda yazdım ama nafile sonunda bi karar alındı motor servis dışında yapıldı ama serviste yapılmış gibi garanti verildi bütün maddiyat bize kaçtı....bu saatten sonra bunla uğraşsam bişey değişir mi?bilemem ama orda servisle alakam bitti benim için
şimdi sıfır araba alsam gelen aracı 3 gün incelerim boyasını mekaniğini hatta motor gücünü bile
1 hp eksik çıksın drek mahkemeye güç kaybı var ne iş diye
arkadaşlar bu tırdan düşme muhabbeti amma çok yaygınlaşıtı ya. durmadan tır üstünden araba düşüyor, indirirken çiziliyor vs.... bende borusan bmw de tampon altı çizilmiş 5serisi görmüştüm. yine tırdan inme muhabbetidir kesin. m paketti galiba...
Yakın bir arkadaşım sıfır km OPEL INSIGNIA TURBO aldı
kendinden başkası arabayı hiç kullanmadı
otoparka anahtar dahi bırakmaz
sağ kapı sağ çamurluk boyalı çıktı
şu an dava sürüyor
OPEL TÜRKİYE avukatları tatlıya bağlayalım dedi
ancak arkadaşım tabii ki davadan vazgeçmedi
ama bu kesinlikle devamlı bayilerde olan bir sıkıntı
sıfır araba alanlar kesinlikle kontrol etmeli ;)
Dünyaca unlu fırmalar bazen hatada yapabılıyorlar bu soyledıklerım basıc araclar ıcın gecerlı olmasada çogu supersport arabanın son kontrolunu yapan kişinin ismi şaseye mühürlenir.Bu kontrolculer arabanın boyandıktan sonraki durumunu parça parça test eder ve gerekiyorsa örneğin sol arka çamurluğu tekrar boyatır veya komple yeniden boyanır araç 2 defa bunu boya makinasıyla görebilirsiniz aracınız 0 km olabilir ama fabrikaya ulaştığınızda aracın kım tarafından test edildiğini söyledıkten sonra kontrol eden kişi size bilgi ve belgelerle dönüş yapar tabiki kim ister komple boyalı araba ama bu kontrol edenin imzasına kalmış bir durum en iyisini bulana kadar denedikleri için aracın sınıfı boya yonunden gecmesı lazım.Maserati herkesin ağzının açık baktığı araba markası dünya devi ama dikkat edin %90 arabasının stopları su alıyordur kesinlikle buda el yapımı olmasından kaynaklanıyor.
Tüketicinin klima şikayeti renault'a araç değiştirtti
Yargı, tüketici lehine ders gibi bir karara imza attı. Kliması hatalı üretilmiş Renault Clio III model bir araç kullanıcısının şikayeti Renault'a araç değiştirtti.
Kliması hatalı üretilmiş Renault Clio III model bir araç kullanıcısının şikayetini değerlendiren Tüketici Mahkemesi, 'Arıza veren araç, aynı model aynı marka aracın sıfırıyla değiştirilsin' kararına vardı.
Renault Mais'in avukatları kararı temyize götürdü. Yargıtay itirazlarını reddetti ve Tüketici Mahkemesi'nden çıkan kararı onadı.
Özel bir şirkette kalite müdürlüğü yapan Uğur Eker, araç için Renault bayisine 24 bin 150 lira ödedi.
15 Mayıs 2009'da aracı 30 bin kilometre bakımına götüren Eker, teslim aldığında klimada ses olduğunu fark etti. Tekrar servise götürdü. Yeni kompresör takan görevliler sesin gitmediğini görünce eskisini yerine taktı.
Eker'e hem yetkili servis hem de Renault Mais sesin normal olduğunu iletti. Bunun üzerine Eker, 28 Mayıs'ta Renault Mais'e memnuniyetsizlik mektubu yazdı. Servis Eker'i tekrar aradı ve davet etti.
İlk duyduklarında kompresörü değiştirme kararı almış olmalarına rağmen sesin normal olduğunu anlatmaya çalıştılar. Eker, 8 Haziran'da bir mektup daha yazdı. İlgi görmeyince 'başka bir servis durumu çözer' diye 25 Haziran'da Florya'ya gitti.
2 Temmuz'da araca yeni kompresör takıldı. Ancak ses devam edince 6 Ağustos'ta sessizleştirici eklendi. 10 Ağustos'ta ses devam edince klima hortumu siparişi verildi.
17 Ağustos 2009'a gelindiğinde ise hem hortumun değişmesinden vazgeçildi hem de sessizleştirici söküldü. Sesin normal olduğu anlatılmaya çalışıldı. Renault Mais'e dava açan Uğur Eker ise şöyle bir savunma verdi:
"Ses normal idiyse neden araca iki kere kompresör, bir kez sessizleştirici takıldı?" Soruna kayıtsız kalındığını ifade eden Eker, üç servis formuyla tüketici mahkemesinde dava açtı.
Renault Mais ise 'araçta böyle bir sorun oluşmasının aracın ayıplı satılmadığının kanıtı olduğunu, araç değiştirecek ehemmiyette bir arızanın olmadığını ve aracın sorunsuz olarak kullanıldığını, dolayısıyla haksız ve mesnetsiz davanın reddedilmesi gerektiğini' ileri sürdü.
İstanbul Teknik Üniversitesi'nden Prof. Dr. Murat Ereke ve Prof. Dr. Ertuğrul Aslan'ın hazırladığı bilirkişi raporunda ise üç aylık dönemde beş kez yetkili servise gitmesine rağmen kabin içinde bariz duyulan sesin giderilemediği dolayısıyla arızanın kullanım hatasıyla değil imalatla alakalı olduğu belirtildi.
Arızanın bilirkişi raporuyla da tespiti üzerine Tüketici Mahkemesi, davacının şikayetini haklı buldu ve aracın ayıpsız misli ile değiştirilmesine karar verdi.
Bunun üzerine Renault Mais'in avukatları temyize gitti. Ancak Yargıtay temyiz itirazlarını reddetti ve kararı onadı. Renault Mais yetkilileri 'Aynı model araç ile değiştirilmesi' ibaresi üzerine 'Elimizde 2008 model sıfır araç yok.' şeklinde açıklama yaptı.
Şişli 4. İcra Dairesi'ne de değer tespiti için başvuruda bulundu. Eker ise aracın üzerine 13 bin lira vererek Renault Fluence alabileceğini iletti.
Renault Mais tutarı az bulunca, Renault Fluence ile navigasyon sistemine 16 bin lira önerdi. Ancak şirket yetkilileri Clio'yu ikinci el olarak değerlendirmekte diretince anlaşma sürüncemeye girdi. Eker, hakkını sonuna kadar aramakta kararlı görünüyor.
Zaman(Arif Bayraktar) alıntı
buda sikayetvar com daki tolga1974 rumuzlu kullanıcının bildirdikleri.
2009 model Renault Laguna 1.5 Dci Dynamic model sıfır km. aracımı Çetaş’ tan aldıktan sadece 1 saat sonra aracın kusurunu fark ederek geri götürdüm ve iade ettim.Yetkililerin ve Mais in 10 günlük incelemesi sonucu aracın boya değerlerinin normal olduğu ve kusurlu bölgeye makine ile cilalama yapılırsa orjinal görüntüsüne kavuşabileceği şeklinde ilkokul çocuklarının bile yapmaması gereken hatayı yaparak beyan eden Çetaş yetkili müdürü imzalı yazıyı da alarak İ.T.Ü. Otomotiv Ana Bilim Dalı’na başvurdum.Üniversite bana aracın kusurlu olduğuna dair rapor verdi; ancak Çetaş ve Mais buna rağmen oralı olmadı.
Sonuç olarak bir avukat bularak dava açtım ve tam 15 ay sonra davayı kazandım.Bahse konu olan firma ve Çetaş müdürü bu kadar basit bir krizi çözememiş ve benimle beraber belki onlarca müşteri kaybetmiştir.Üstelik aracı geri alarak ve paramı ödemek zorunda kalmakla beraber avukatlık ücretlerini de ödeyeceklerdir.Bu olay aslında sadece kusurlu olan araç vb davası değildir.İşinin ehli olmayan insanların bu şirketlerde çalışması veya çalıştırılması sonucu firmanın ve beraberinde bu ülkenin yargısının bu kadar gereksiz bir dava ile uğraşması meselesidir.Asıl olan müşteri memnuniyeti ise bana bir çözüm sunarak bu işin çözümü sağlanmalı yada aracın değiştirilmesi yoluna gidilmeliydi.Bu da sadece 1-2 bin liraya çözülecek işin binlerce liraya çözülmesine sebep olmuştur.Bana verdiği sıkıntı da cabası tabii.
Bu konuyla ilgili tüm evrakları ve tecrübemi arzu eden herkesle paylaşmaya hazırım.*
kesinlikle bu tarz konularda sessiz kalınmaması taraftarıyım her konuda da olunmamalı gayet basıt sıfır kullanılmamış yeni hepsi aynı*anlamda birşey alıyorsunuz memmun değilsiniz bir şekilde ne olursa olsun hatalı yada hiç bir sebep yokken memmun kalmamış olmanız gayet doğal ve olağan bir durum GokhanRS in verdigi örnek süpermiş sonuna kadar da hakkını arar inş..daha böyle birsürü olay vardır araştırılsa neler çıkar..
bu konuya dönecek olursak hayatimda böyle bir konuya ne şahit oldum nede herhangi bir tecrubem oldu ama başıma gelse sonuna kadar peşini brakmazdım...müşteri herzaman haklıdır çok küçük yazılır ama en önemli şeydir ve firmaların en büyük amacı değilmi zaten ürünleri bize tüketicilere ulaştırmak beğendirmek...
beğenmedım ula şikayetum var : ) bukadar (kabaca)
geçmiş olsun ve bir an önce güzel sonuçlar almanızı tatmin olmanızı dilerim..
Arkadaşlar eski bir hasar sorumlusu olarak şöyle söyliyim bizde böyle bi olay olduğu zaman aracın sökülebilen parçaları hasar almışsa (çamurluk-kapı-kaput-bagaj-tampon) bunlar değişir eğer tavan veya arka çamurluklar hasar almışsa araç distribütöre iade edilir.Distribütörün yapmamaızı istediği bu yöndeydi.
Ancak aracın ruhsat işlemleri bitmişse evrak işi kalmamış araç teslimat beklerken hasar almışsa işte o zaman bayinin insafına kalmıştır.
Ben çok bilirim bi gecede tavan boyadığımızı öylede teslim edilirdi.
Yaklaşık 13-14 sene önce idi. Babam Otosan'da çalışırken satınalmayla görüşürüp 0 km ama kapı sacından hasarlı Ford Explorer bulmuştu eniştem için. Sıfırından düşük bir fiyata alınmıştı.
Konu sahibine Allah kolaylık versin, olumlu bir cevap gelmesi uzun sürebilir.
direkt olarak merkezle temasa geçmek işe yarıyor. bayiiler çekinebiliyor merkezden
biz vw'de yaşadığımız bir problemi Almanyaya maille bildirmiştik. bayii telefon etmişti en kısa zamanda çözeceğiz, hata bizde, merkez kulağımızı çekti diye:)
bende 4 ay önce sıfır honda civic aldım... özellikle baktım showrumdakini seçtim şase numarasını aldım kapıları kilitlettim. araç çıktıktan sonra tekrar kontrol ettim.. Araç çıktıktan sonra anlaşmalı hediye sonaxa götürdüm arcımı boya koruma vs.. bakımlarını yaptırdım cıkarttım
alırken araçların arka banjilot şaselerinin içlerinede bakın eğer tortu toz varsa araç nem altında kalmışta olabilir veyahut dışarıda kalmış oluyor uzun süre sonrasında elektronik aksam arızaları çıkıyor
kardeşim öncelikle geçmiş olsun, dava açmadan önce aracın hangi üslenici firma tarafından hangi şartarla makledildigini ögren ve bu nakil sırasında sigortayı hangi firmanın üslendigini daha sonra fabrikayı arayıp bayi nakliye firması ve fabrikayı dava edecegini söyle. sigorta şirketinden birşey cıkmazsa ki genelde cıkar. cepten hiçbişe ödemez nakliye firmaları. şase ve motor numaran la sorup ögrenebilirsin...
Arkadaşlar bu tip araçlara NEFASETLİ denir. Yani taşıma sırasında orasında burasında çizilme olan araçların serviste boyanmasıdır. Bu işlem İLK KONTROL esnasında yapılır.
Şimdi; Ana getirticiyi bağlıyor bu durum, yani ihrac edeni değil. Bu yüzdende bayiler kendilerine gelen bu araçları en kısa sürede tamir ederler. Aslında yasal olarak kesinlikle ama kesinlikle size nefasetli aracı bildirmek durumundadır bayi. Bu araçlar özel indidirmlerle satılır. Sende oturur sevinirsin ana ne güzel ucuza araba aldım die :D ama çoğu uyanık bayi kaba tabirle direkt olarak size bu aracı SOKAR. çünkü kar oranı artar. O araç kapıdan çıktımı kim 3 ay sonra gelen arabanın dışarda başına birşey gelmediğini ispat edebilirki değilmi?
Aynen bu olaya Nefaset deniliyor.
Son 2-3 aydır şirketteki hasar işlerini ben yapıyorum. Araçlar geliyor. Hasarlıyla resimler çekiliyor ve yollanıyor. Yada araçları sevk eden şirket yada distribütör yükleniyor bu işi. Araç satılmış bir araç ise müşterisine bilgi veriliyor. Haliyle araç daha ucuza veriliyor. Araç sahibi aracının onarımını istersen onarım ücreti taşıyıcıya yada distribütöre kesiliyor. Ama kesinlikle araç sahibinin bilgisi oluyor vede ona göre evraklar düzenleniyor.
Bizmi çok iyi niyetliyiz :) Olması gereken bu ama Tago nunda dediği gibi bu bayinin insiyatifine kalmış. Biz tamamen bu olaylarda şeffafız. Ama eskiden bu bölgedeki bayinin hasarlı araçları ucuza alıp onarıp sıfır diye sattığını, Van olan araçları alıpta camlı araç yapıp orijinal diye sattığını filan çok duydum ( kesin suçlayamam söylenti sadece) Tamamen ticari Etiğe bağlı bu olay.
yakın bır arkadasım toyota calısıyor.yannıs hatırlamıyorsam lojıstıgını de reysaş yapıyor.sole bısı var araclar kamyondan ınerken veya yuklenirken tamamen reysas sorumlugunda yanı bısı oldugu an aracı reysas alıyo veya atıyo yakıyo onu bılmem.yanı tırdan dustu işi veya surttu ısı bıraz tartısılır.ufak tefek seylerı tamır yapıyolar ama tekrarlıyorum ufak tefek buyuk bısı varsa ya fabrıkada kullanılıyo yada scrap oluyo preslenıp geri donusum kutusuna atılıyo toyota ıcın soluyorum bunu dıyer fırmaları bılmem.hatta fabrıka ıcınde bıle reysas elemanları kullanıyo kaza olgu andada polıs veya jandarma gelıp tutanak tutuyor..
muhapbetlere bak ya şoka girdim resmen.2006 yılında bende sıfır araç almıştım hiç bişeyine baktırmadan alıp kullanmıştım satarken alan adam expertize soktu servise bişey çıkmadı.allahtan biz düdüklenmemişiz :) allah yardımcınız olsun inş en kısa zamanda olay sonuçlanır
bende 2 gün önce sıfır araç aldım acayip kıllandım şimdi bu olaylardan yarın bir an önce kontrol ettiricem boyasını.
2005 yılında ilk Getzimi alırken, yani şu anda halen kullanmakta olduğum aracımı, bayiye geleceği günü sorup, bütün gün kapısında bekleyerek tır üzerindeyken ve tırdan indirilmesini izlemiştim.
Daha sonra araç otoparkta kapatılıp kilitleninceye kadar da başından ayrılmamıştım. Ardından teslim alana kadar her gün gidip yerinde duruyor mu, sağında solunda birşey varmı diye inceledim. Çok şükür bir sıkıntı yoktu, o gün bu gün kafam rahat kullanıyorum.
Konu sahibine ve başından böyle tatsız olay geçenlere geçmiş olsun diyorum.
Neyse sonucu yazmak istedim araya aracılar avukatlar eksperler koyup sonuna kadar işin peşini bırakmayıp direnme sonucu 3 ay önce yaklaşık 1 yıl süren mahkeme dava sonucunda aracın parasını iade ettiler.. böyle bişey başınıza gelirse işin peşini bırakmayın..
Sizinki boya yuzunden bi tanidigim lineada silecektr program hatasi var dedi inanmadilar mahkemeyle araci geri verdi:)ugrasan kazaniyor
Eğer böyle bir durum söz konusu ise bayii gerçekten çok büyük bir ayıp işlemiş. Öyle bişey var ise hasarın büyüklüğüne göre distrübütör %1 ila hasar çok ciddi derecelerde büyük olursa %2 den başlayıp % 15 lere kadar gelen nefaset indirimleri vardır. Ortalama tavan çizikten veya ufak göçükten boyanacak bir araç %4- %5 gibi bir nefaset indirimi alınmıştır. Siz de diğer bayiilere bakarak ucuz diye ordan almış olabilirsiniz. Bayii bunu yaparsa bu en büyük hak'tır. Öbür tarafta çıkar zaten. Size bilmeden imzalattırdıkları bir evrak varsa malesef hiç bir hak iddia edebilme şansınız yok. Ama eğer öyle bir evrak imzalamadıysanız o zaman Tarkan abi (Tago) nun dediği gibi bakım hediye etme aksesuar hediye etme gibi yollara giderler. Aracı 2. ele alıp fark vererek sıfırıyla değişme gibi bir durum da söz konusu olabilir ama bu sefer de sizin aracınızı düşük sayacaklardır. Yani Allah kolaylık versin...
Not= Distrübütör nefaset indirimini onarım ücretinden ayrı olarak verir. Yani hem masrafı karşılar hem de müşteriye indirim sunar.
Konuyu yeni sandım. Ne diyelim hayırlısı olsun. Araç sahipleri de araç alırken bilmediği bir evrağı okumadan imzalamasın. Ve fiyatı normal rakamların çok altında aldım diye fazla sevinmesin. İyi günler dilerim.
bende konuyu yeni diye baştan sona okudum ... neyseki olumlu sonuçlanmış boşa okumadık :)