Kayıt ol

Cevapla
 
LinkBack Konu Seçenekleri
Eski 30-12-2010, 10:32   #20
 
vkarayel - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2009
Yaş: 35
Şehir: Bursa
Otomobil: Tomcat Rover 220 turbo, 2011 Lancer



Benzinlilerde sorun yok, sorun dizellerde...
vkarayel isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 10:45   #21
Dou
 
Dou - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2009
Yaş: 25
Şehir: Thornhill, ON.
Otomobil: '08 Honda Civic SI K20Z3



Caesar´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Otomatik şanzuman olarak düşünmeyin bunu. DSG veya SMG olarak da düşünmeyin. Bildiğiniz manuel şanzuman debriyaj pedalı yerine debriyaj ecusu koymuşlar. Debriyaja sizin yerinize beyin basıyor. O yüzden sıyırıyor.

Sırf otomatik seçeneğimiz olsun adına üretilmiş bir şanzuman. Normal triptronik ve septronic şanzumandan çok daha ucuza mal edilmek amacıyla yapılmış. DSG veya SMG nin yanından bile geçemez.

Sıralama yaparsak; (Permormans açısından)
Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) < Septronic & Tiptronic & Otomatik < SMG & DSG & PDK

Dayanıklılık açısından:
Robotlaştırılmış manuel şanzuman (toyota daki) < SMG & DSG & PDK < Septronic & Tiptronic & Otomatik


Dipnot: Bir arkadaşın arabasını kullanmıştım. Durduğu zaman araba N ye atmak gerekiyor. Yoksa aklınca yarım debriyaj beklediği için 8. seferden sonra koku yapmaya başlıyor.
Evet dediğin doğru olgar abi hidropnömatik bir kol debriyaja basma görevi görüyor fakat bir yerde eksik ya da yanlış bir şey var;

SMG yalnız birebir robotlaştırılmış manuel şanzıman, DSG ile alakası yok çift kavrama değil olgar abi. Yapı olarak smg, mmt ye göre tabiki daha agresif normal şehir içi kullanımında salınım yapmaz mmt gibi, ama vuruntulu vites atıyor - debriyaja çok hızlı basıp çekmek gibi düşün

Çift kavrama m-dkg diye geçiyor bmw de


__________________________________

Either do it right the first time, or don't do it at all..
Dou isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 10:52   #22
TechTurkey
 
Caesar - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Feb 2010
Yaş: 32
Şehir: HELL
Otomobil: El arabası



Dou´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Evet dediğin doğru olgar abi hidropnömatik bir kol debriyaja basma görevi görüyor fakat bir yerde eksik ya da yanlış bir şey var;

SMG yalnız birebir robotlaştırılmış manuel şanzıman, DSG ile alakası yok çift kavrama değil olgar abi. Yapı olarak smg, mmt ye göre tabiki daha agresif normal şehir içi kullanımında salınım yapmaz mmt gibi, ama vuruntulu vites atıyor - debriyaja çok hızlı basıp çekmek gibi düşün

Çift kavrama m-dkg diye geçiyor bmw de
Aslında SMG vuruntu yapmaz Dou ayarı vardır agresiflik. Konfor isteyen bu ayarı en aza indirgeyip vuruntusuz ama biraz daha yavaş vites değişimi sağlayabilir. Anlık vites kolunun ordan ayarlanabilmekte.

SMG bence DSG ninde atası diyebilirim. Bana kalsa M-DCT den çok daha iyidir SMG hala F1 lerde kullanılmakta. Tabii kullanmayı bilene


__________________________________

Peak Garage | Dr.Ecu
Caesar isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 10:56   #23
Dou
 
Dou - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Nov 2009
Yaş: 25
Şehir: Thornhill, ON.
Otomobil: '08 Honda Civic SI K20Z3



Performanslı kullanımda sıkıntı yokta şehir içi dur kalkta boyun kırıyor smg

Ben m5 için konuşuyorum bu arada, 330 ci smg falan çok daha yumuşak geçişe sahipti her ne kadar tork konvertörlü kadar olamasada.


__________________________________

Either do it right the first time, or don't do it at all..
Dou isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 13:18   #24
 
Üyelik Tarihi: Nov 2008
Yaş: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: x



semi automatic in atası Ferrari'dir malesef Şuan da en hızlı vites değiştirme zamanı da onlara ait 0,158sn

Yani napalım alalım mı almayalım mı biz bu arabayı

Son Düzenleyen fangio; 30-12-2010 14:37.
fangio isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 14:47   #25
 
awesome - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2010
Yaş: 25
Şehir: Adana
Otomobil: d4d-gti



vkarayel´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Benzinlilerde sorun yok, sorun dizellerde...
Dizelden kastın nedir?MMT ile bağı nedir?
MMT nin açığını performans açısından ancak D4D kapatıyor.

Dizel olmasıyla tek bağlantısı yavaşlamalarda 2 den 1 e düşebiliyor yada 2.vitese belirli bir devirin altında geçmiyor.Ancak bundan bahsediyor olabilirsin.

Arkadaşımda 19 inç jant var mmt d4d ile kullanıyor.şimdilik onda dahi problem yok. enazından şimdilik.


__________________________________

maf
awesome isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 15:42   #26
 
vkarayel - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2009
Yaş: 35
Şehir: Bursa
Otomobil: Tomcat Rover 220 turbo, 2011 Lancer



Dizel daha az devir çevirdiği için araç zart zurt vites değiştiriyor. Özellikle şehiriçinde. 60km hıza çıkana kadar, 5 e kadar geliyor araç.
vkarayel isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2010, 15:51   #27
 
orhansah - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2008
Yaş: 37
Şehir: Bahçelievler
Otomobil: ix35 / Honda pcx



awesome´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
2008 model var bende.
MMT başarılı bir şanzıman değil ancak bana dayandıysa herkese dayanır diye düşünüyorum.
70.000 KM de ve şimdiye kadar 1 kez olsun ne ışık yaktı nede problem çıkardı.arasıra kalibrasyon yaptır sür gitsin.Ben dikkatli kullanmam.Bozulacaksa bozulsun zihniyetiyle kullanırım.190 la giderken manuel e alırım vsvsvs.hatta 3 5 kere boş viteste gaz verip D ye çektiğimde olmuştur.Kısaca hala sorunsuz ve ilk günkü gibi maşallah.
Mühendislik açıdan düşünülürse durum değişir.Kesinlikle şahaser değildir.Zamansız vites düşürür(Özellikle 1 ve 2. vites te yaşanır) vitesleri yavaş geçer vs.

Asla abartıldığı kadar kötü bir şansıman değildir.Dayanıklıdır ancak başarılı değildir.

Aracın kendisi şahsen Toyota nın en çok satan modelidir.Klasmanına oranla sorunsuz bir arabadır.Kendisine kesinlikle laf söyletemem.ayıp etmiş olurum.90 hp 190nm-205nm tork MMT ye rağmen çok canlıdır.1080 KG olduğu düşünülürse düz vitesinin çok keyifli olacağı söylenebilir.Yoltutuşu harika değildir ancak yüksekliğine oranla kesinlikle başarılıdır.Özellikle direskiyon sistemi çok başarılıdır.clio nun PS den bozma direksiyonu ile karşılaştırılamaz bile.Frenleri klasmanın standartlarında başarılıdır.


Kısaca bir üst klasmana geçilmedikçe birtane daha alacak olsan VW alamazsam tekrar alabilirim.
awesome´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Toyota'nın D4D MMT kombinasyonunu kullanmayan ve yorum yapanlar seni doğru yönlendiremez.Şu bir gerçekki istisnasız her markanın bu tarz şansımanları problemli diye nitelendirilir ve 1 tanesi olsun tavsiye edilmez.örneğin vw DSG kullanım açısından mükemmel bir şansıman olsada(Vites atış vsvsvs) problem sözkonusuysa internette onlarca sayfa sıkıntı okuyabilirsin.Buda demekki MMT için şikayet çok doğaldır

Orhan abi konuyu görürse yazacaktır.Kendisiyle yaklaşık olarak aynı zamanlarda almıştık.

Sıfır alacaksan hiç kafanı bulandırma al gitsin.Servisi dahi yeter.

MMT performansı çalıyor bu kesin ancak D4D gibi bir motorun olacağı için gayet yırtıcı bir gidişi olacak.Emrah ında bahsettiği gibi km dijital olduğu için 199 dan fazlasını göstermiyor malesef Hayabusa gibi km sonda durur devir ilerlemeye devam eder tabiki eğim vardır ancak bu klasmanda çatıdanda bıraksan gitmez birçoğu bu km yi
aynen birebir olay budur
yazmaya üşeniyodum iyi oldu bu yazdıkların valla

arkadaşım git testini yap, hoşuna giderse direk al, emin ol pişman olmazsın. aynı sınıf araba alacak olsam yine aynısını alırım arkama bile bakmadan.
orhansah isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2010, 03:51   #28
 
awesome - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2010
Yaş: 25
Şehir: Adana
Otomobil: d4d-gti



abiciğim ağzına sağlık Bilen kullanan konuşsun.


__________________________________

maf
awesome isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2010, 07:30   #29
 
vkarayel - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2009
Yaş: 35
Şehir: Bursa
Otomobil: Tomcat Rover 220 turbo, 2011 Lancer



awesome´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
abiciğim ağzına sağlık Bilen kullanan konuşsun.
Şanzıman da sorun yok, Motorda gayet sağlam bi motor, Sorun Dizel olan motorlarda bu şanzımanın vites geçiş zamanlaması ve vites geçişi, gene yalnış anlama gazlarken sorun yok, Sorun şehiriçinde abuk sabuk devirlerde saçma sapan anlarda vitesin değişmesi ... 50k km yaptım bunun Corolla verisiyonuyla ...
vkarayel isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 03-01-2011, 00:18   #30
 
Üyelik Tarihi: Nov 2008
Yaş: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: x



multi mode yokuşta kaydırma yapıyor mu? yani hill hold özelliği var mı? yoksa el freni ile mi kalkıyorsunuz? Bir de sıkışık trafikte manuele alıp kullanmazsan balata ısındığından araç kendini koruma moduna alıyor ve yolda kalıyorsun diyenler var.
fangio isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 03-01-2011, 01:14   #31
 
awesome - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2010
Yaş: 25
Şehir: Adana
Otomobil: d4d-gti



hill holder malesef yok.dolayısıyla geriye kaçırma yapıyor.El freni pratik görünsede ben sol ayakla frene basıyorum diğeriyle de gaza basıyorum.aynen debriyaj mantığı ile üzmeden kalkıyor.
Ben 2 gün önce 1 saat dur kalk yaptım.İnan bana olmak istemeyeceğin karmaşada bir trafikti.N konumuna almadım çünkü onunla uğraşamam.Koku titretme sönme vs hiçbir problem olmadı.Zaman zaman manuelde telefon ile vs görüşürkende otomatiğe alıyorum.Karma şekilde sorunsuz devam ediyorum.
Evet koruma modu hakkında lamba yakan vs duydum ancak henüz hiç yakamadım.nasıl bir durumda yanar dersen yokuş yukarı 1 saat trafikte sürekli dur kalk yapsan herhalde sorun yaşarsın.Bende birkaç kişinin forumlarda yazdıklarını okumuştum.


__________________________________

maf
awesome isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 15:05   #32
 
Üyelik Tarihi: Nov 2008
Yaş: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: x



Nihayet geçen cuma aracı aldık. Şimdiki izlenimlerim; Multi mode en azından dizel Yaris'te yerden yere vurulacak bir yarı otomatik şanzuman değil. Gaza basınca hemen tepki verip gitmeye başlıyor. Çok ciddi bir yokuşta denemedim ama hatrı sayılır bir yerde el frensiz direk kalkıp gidiyor. Tabi ben yine de bir kereden sonra el freni kullandım.

Yalnız dikkatimi çeken bir kaç şey oldu ve onları sormak istiyorum.

Aracın yol bilgisayarındaki range kısmında sıfırı gösterdiğinde araçta yakıt göstergesinde tek tık yakıt kalmış ve yanıp sönmeye başlıyor ancak daha ne kadar yol gideceği hakkında bir bilgim olmadığından tekrar yakıt aldım. Sonra pompa attığında 1lt.de fazladan doldurmama rağmen aracı çalıştırdığımda yakıt göstergesinde 8 çizgi olması gerekirken 7 çizgi gördüm. Yani depo tam dolmamıştı :S Tabi depoyu yeni doldurduğumdan daha deneme imkanım olmadığından ort. yakıt tüketimi bilgilerinin doğruluğundan şimdilik şüpheliyim. Depoyu doldurduğumda range 446km. gösteriyordu. Hadi son çizgiye göre ayarlamış bile olsa 42lt.lik bir depo ile yine de range sıfırı gösterdiğinde 600km yapması gerekir diye düşünüyorum.

2. olarak da araç tam yavaşlayıp duracağı zaman hafif bir titreme olup sonra sanki vitesi kendi boşa alıyormuş gibi hissediyorum. Bu bir sorun değil heralde?
fangio isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 15:43   #33
 
Dynatech - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jun 2006
Yaş: 43
Şehir: 06
Otomobil: Honda Co.



Hayırlı olsun, iyi günlrde kullanın. MMT den şikayet eden kişiler, aracı alırken klasik otomatik şanzımanlı araçlardan daha ucuza otomatik araç alıp ama aynı performansı bu şanzımandan bekleyenler maalesef. Birçok dezavantajı var ama fiyat konusunda avantajlı bir kere mmt. Ben 3 senedir corolla d4d mmt kullanıyorum. Şehir içinde elle müdahale etmek gerekiyor bazı yerlerde, bu şekilde kullanırsanız zaten sorun kalmıyor. Bir arkadaş durunca N ye almak gerekiyor yazmış , araç zaten trafikde durdugunuzda 1 -2 sn de kendiliğinden boşa alıyor vitesi, ayağınızı frenden cektiginiz anda da tekrar kavramaya geçiyor. YAni öyle kokma vs gibi bir durum olma şansı da yok.
Sorduğunuz 2. sorunun cevabı da bu zaten. Araç kendisini boşa alıyor duruna evet, ancak titreme olayı balata bitmeye yakın yapıyor sanırım, bizim araçta da var aynı sorun, çok da önemli değil.
Dynatech isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 16:37   #34
 
Üyelik Tarihi: Nov 2008
Yaş: 35
Şehir: Ankara
Otomobil: x



Balata yeni değişmiş ama :S
fangio isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 18:37   #35
 
berkay_aydin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Apr 2010
Yaş: 20
Şehir: İstanbul
Otomobil: EGE94



berkay_aydin - ICQ üzerinden Mesaj gönder berkay_aydin - AİM üzerinden Mesaj gönder
Opellerdeki easytronic şanzıman gibimi acaba? Onunda çok sorunlarını çektik chipten sonra F arıza kodunu yaktımı bidaha adam olmuyor..


__________________________________

...
berkay_aydin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 19:01   #36
 
barisy - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Oct 2008
Yaş: 35
Şehir: izmir Türkiye
Otomobil: 320d M '12



2 yıl corolla d4d mmt kullandım , babam ise 4 yıldır kullanıyor ve 2011 i ile değiştirdi bu sene.

Özetle düz vites araç kullanır gibi vites değişmesini istediğin anda ayağını gazdan hafifçe çekersen zaten vitesi değiştiriyor ve sana sadece tekrar gaza basmak kalıyor. Yani sıfır sarsıntı ile otomatik kullanım keyfini çıkarabileceğin bir şanzıman.

Bizim insanımızın alıştığı bir otm. kriteri var kafada. Tam otm şanzımandır oda. Gaza basarsın öööyle gidersin. Bu araçlar robotize edilmiş düz viteslerden oluşuyor. Senin için debriyaja kendisi basıyor yani. Bu da gaza basılı tuttuğunda aracın vites geçişinde öne yığılmasına sebep oluyor. Birçok kişi bundan şikayetçi aslında. Fakat doğru kullanımla çok keyifle binebilirsiniz.

Yakıt yakmaz , viteslere alışınca çok rahattır, performansı gayet güzeldir. Alternatif olarak zaten dikkat ederseniz hem 1,6 dizel hem otm vw grubunda var bildiğim. Genelde dizel otm ler 2.0 dan itibaren oluyor.

Ha toyota tercihinin en önemli sebebi de servistir. Servis mükemmeldir. hiç üzmez, fırsatçı ve soyguncu bir tavır hiç algılamadım 4 yıldır.

Bir de kolay kolay bozamazsın arabayı. O otomatiği de bozamazsın çünkü kullanım şekli itibariyle zorlayamıyorsun.

Otm şanzımanın düşmanı torktur. Millet cayır cayır dsg bozuyor neden ? çünkü kullanırken anasını ağlatabileceğin bir yapısı var, 7 den 3 e 3 ten 5 e , oyuncak araba gibi kullanıyor bir çoğu , ayrıca rocco için yazayım çoğu chip li. 210 ps 300 tork dsg yi iyice hırpalıyor.
barisy isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 17-01-2011, 19:24   #37
 
onursumer - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Yaş: 28
Şehir: İstanbul
Otomobil: Hyundai Getz 1.4 Dohc, Kia Picanto 1.1 Crdi



onursumer - MSN üzerinden Mesaj gönder
mmt ,i-shift gibi şanzımanları kullanırken keyif alan nadir insanlardanım sanırım

bence hiçbir sıkıntıları yok bu tarz şanzımanların


__________________________________



psn: onursumer

135
├┼┼╕
246R
onursumer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 18-01-2011, 09:31   #38
 
Dynatech - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jun 2006
Yaş: 43
Şehir: 06
Otomobil: Honda Co.



fangio´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Balata yeni değişmiş ama :S
fangio´isimli üyeden Alıntı
2. olarak da araç tam yavaşlayıp duracağı zaman hafif bir titreme olup sonra sanki vitesi kendi boşa alıyormuş gibi hissediyorum. Bu bir sorun değil heralde?

Dün yazdığınızı şimdi daha iyi anladım, pardon. O söylediğiniz olay şundan dolayı oluyor. Durduğunuz andan itibaren aracın boşa geçmesiiçin geçen 1-2 sn lik sürede araç hala kavramada duruyor, ayağınızda frende durduğundan o titremeyi yapıyor. Daha sonra N ye alınca kendisini kavramada ayrılıyor ve o titreme kalkıyor ortadan.
Yani bu bir sorun değil merak etmeyin.
Ben onu şöyle anladım, bizdeki araç bazen ışıklara yaklaşırken 1 e alıp kompresyone binince tam kavramayı yapana kadar titreme oluyor, ama dediğim gibi bu debriyajın ömrünün dolması ile alakalı ve sizin söylediğiniz olayla alakası yok.
Dynatech isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 21:09 ::::