User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Superşarj'ın Geleceği?

  1. #1
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Superşarj'ın Geleceği?

    Superşarj yanılmıyorsam endüstride turboşajdan önce kullanılır oldu.
    Marşa basıldıktan sonra gücü hemen sahibinin ayağının altında bulundurması alt devirlerde etkin performansıyla çok etkileyici oldu.30'lu yıllarda Mercedes onunla yarışları domine etti. İngiliz hava kuvvetlerinin avcıları superşarjlı Rolls-Royce Merlin motorlarıyla hayat buldu.Yakın zamana kadar supersarjlı Mercedes'ler çoğu kişinin sevdiği arzuladığı otomobiller oldu.
    Ama turbo-kompresor teknolojisi çıktıgında bu teknolojinin nerlere varacağını kim bilirdi ki? Turbo-komp'ler ne kadar geliştiğini biliyoruz. Oldukça düşük lag oranları hem alt hemde üst devirlerde yüksek performansıyla otomobil üreticilerinin gözdesi.

    Benim merak ettiğim soru şu üstadlarım superşarjın miladı doldumu?
    Emisyon normları konusunda turboyla rekabet edemezmi?
    Otomobil üreticisi açısından hangi sistemle motorları imal etmek daha maliyetlidir?
    Dizellerde kullanılmamasının sebebi devir bandını daha aşağı çekmesiymiş bu doğrumudur? Öyle ise daha tepkili ve uzun ömürlü bir motor ortaya çıkmazmı?

    SC fanatiği filan değilim sadece spora giderken kafama takıldı.Kafamda soru işaretleri oluştu.Abilerimin bilgi ve görüşlerini alayım dedim.
    Cevap yazanlara abilerime sonsuz teşekkürler.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  2. #2
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elektrikli superşarjlar kapıya dayandı diyebiliriz aslında
    Diğerlerine nazaran birçok yönden daha iyi olacak, hem verim yüksek, hem istendiği anda, hemde istediğiniz kadar basınçç..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  3. #3
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elektrikli superşarjlar kapıya dayandı diyebiliriz aslında
    Diğerlerine nazaran birçok yönden daha iyi olacak, hem verim yüksek, hem istendiği anda, hemde istediğiniz kadar basınçç..
    abi bi ara vardı öyle hava kapanı filan elektrik motoru hava çekiyor.Onu başka bir sitede tartışmıştık işe yaramaz demiştik.Çünkü motor yüksek devirlerde onun elektrik motorun sağladığı havadan kat katını çekiyor hatta perf. düşürüyor diye.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  4. #4
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    superşarjın gelecegi bence 6 aydır
    kim supercharge yabtıysa 6 ay sonra turboya geçti
    BOZBEY

  5. #5
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    superşarjın gelecegi bence 6 aydır
    kim supercharge yabtıysa 6 ay sonra turboya geçti
    en son JDM Works e36 328i'yi SC yaptılar. Haziranda ne olur acaba?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  6. #6
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    superşarjın gelecegi bence 6 aydır
    kim supercharge yabtıysa 6 ay sonra turboya geçti
    hahahahah

    turbo şarjın dahi ömrü kısaldı şu dönemde elektrikli motorlar üretime girdiği zmn unutlucak teknolojilerden olucaklar

    edit: dahi yanlış yazmışım
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  7. #7
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eskiden öyleydi ama artık elektrik motorları verimleri ve performansları çok çok arttı. fazla bile gelir uygun motor konursa hatta elimde bir tane elektrik motoru var 10hp gücünde ve Yumruk büyüklüğünde verimi de %90 larda..
    çok uçuk rakamlar, zaten audi yeni bi konsept yapmıştı onda elektrikli şarj var... yakında piyasaya çıkar..
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abi bi ara vardı öyle hava kapanı filan elektrik motoru hava çekiyor.Onu başka bir sitede tartışmıştık işe yaramaz demiştik.Çünkü motor yüksek devirlerde onun elektrik motorun sağladığı havadan kat katını çekiyor hatta perf. düşürüyor diye.
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  8. #8
    cembozbey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.417
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en son JDM Works e36 328i'yi SC yaptılar. Haziranda ne olur acaba?
    o turbo deilmi
    BOZBEY

  9. #9
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o turbo deilmi
    Anmelden | Facebook

    bu sabah facede gördüm bende. Eski specini akibetini bilmiyorum üstad.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    52
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Supercharge ın ömrü bitmez. Arabalarda kullanımı zaten kısıtlıydı. Emisyon ve tüketim gibi nedenlerle günlük araçlarda çok efektif olmadığı gerçeği ile yüzyüzeyiz. Ama bu onun ömrünün dolması için yeterli değil. Bir sürü yerde kullanılmaya devam ediyor edecek..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  11. #11
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yavuz364 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eskiden öyleydi ama artık elektrik motorları verimleri ve performansları çok çok arttı. fazla bile gelir uygun motor konursa hatta elimde bir tane elektrik motoru var 10hp gücünde ve Yumruk büyüklüğünde verimi de %90 larda..
    çok uçuk rakamlar, zaten audi yeni bi konsept yapmıştı onda elektrikli şarj var... yakında piyasaya çıkar..
    Yeni öğrendim bunları. Merakla izliyorum.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  12. #12
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Supercharge ın ömrü bitmez. Arabalarda kullanımı zaten kısıtlıydı. Emisyon ve tüketim gibi nedenlerle günlük araçlarda çok efektif olmadığı gerçeği ile yüzyüzeyiz. Ama bu onun ömrünün dolması için yeterli değil. Bir sürü yerde kullanılmaya devam ediyor edecek..
    Gemi motorları? U-boot'larda MAN'nın düz 6 silindir SC'li dizel motorları vardı. tabi bu 40'larda şuanki nasıl bir dizel makine var bilmiyorum.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  13. #13
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son model A8'im ya da Phaeton'um olsa SC takarım.

    R34'üm, GTI'ım, GSI'ım, S15'im olsa TC takarım.
    K.

  14. #14
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Son 3 aracım s.c 'li mini.Ondan öncede tdci vardı Hepside beslemesinin karakteristik özelliklerini taşıyorlardı..Fabrikasyon turbo araçların alt devirleri hala ölü maalesef.Ortaları haddinden canlı üstleri ise atmosferik karakterinde..Sanırım 1.6 pug/bmw grubu gibi populer motorlarda bile hala küçük turbolar kullanılıyor.

    Verim olarak turbolar daha ekonomik daha güçlü bu kesin fakat sürüş keyfi olarak superchargerlı araç gerçekten başka..Gerek sesi gerek tepkileri gerek devir bandındaki homojen davranışı etkileyici..Mercedesin yıllar boyu kompresör araçlar satmasının sebebi aşırı dengesiz güç yerine dengeli ama daha az güç idi..

    Çok ilginç bir örnek daha vereyim bmw 2006'ya kadar üretilen supercharged cooper s motorlarından vazgeçmesine sebep olarak emisyonlar ve yakıt tüketimini gösterdi.Tritec s.c motorun eski tip cast-iron olduğunu ve aşırı dayanıklı,güçlü motorlar olduğunu belirtmişler fakat günümüzün teknolojisinin gerektirdiği yakıt ekonomisi ve emisyonları artık karşılamasının mümkün olmadığını düşündükleri için yeni tip turbo charged 1.6 hacimli aliminyum hafif bloklu motorlara geçeceğini deklare ettiler ve tritec motor tesislerinin kullanım hakkı bmw den chryslere geri geçerek çinliler satıldı..Şu anda çinli bi arabada kullanılıyor cooper motorları Ama s.c li motor bmw tarafından mini için geliştirildi,üretildi ve şu anda tarihe gömülmüş durumda..

  15. #15
    Brs_eg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İst
    Mesaj
    3.069
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 325İX Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o turbo deilmi
    Turbo söküldü sc ye gecildi son antremanda scliydi hatta.

  16. #16

    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bkz. tsi

  17. #17
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SC candır. Ben SC severim. Ama Rotrex tarzı centrafuge tipi olanları. Montajıda kolay. .)
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  18. #18
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende hep merak etmişimdir hazır konusu açılmışken neden sc li dizel yok yada twin charger olarak?

  19. #19
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende hep merak etmişimdir hazır konusu açılmışken neden sc li dizel yok yada twin charger olarak?
    YouTube - Toyota Hilux 2.4 Diesel "2L2" Eaton M65 Supercharger

    bu gürültüye kimse katlanamazdıda ondan

    Şaka bir yana CARdanADAM.com • Başlık görüntüleniyor - Dizel ve Supercharger? güzel cevaplar var linkte..

    Şahsi fikrim turbosuz bir dizel ne kadar hacimli olursa olsun zaten güç üretemiyor,tamam tork var ama devir olmadığı için yüksek güçlere ulaşamıyor.E birde üzerine s.c yükü binerse hem üretemediği güçten dahada düşecek hem de asıl amacı olan düşük yakıt tüketimi özelliğini kaybedecek..Kısacası dizele s.c yalan olur

    Supercharger = 1 al 3 ver Turbonun öyle sıkıntıları yok..

    Yalnız şimdi aklıma geldi,büyük gemilerde falan dizel s.c makinalar kullanılıyor bildiğim kadarıyla ama tabi büyük hacimlerden bahsediyoruz o zaman huge tork dezavantajı avantaja çeviriyordur tahminimce..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •