Superşarj yanılmıyorsam endüstride turboşajdan önce kullanılır oldu.
Marşa basıldıktan sonra gücü hemen sahibinin ayağının altında bulundurması alt devirlerde etkin performansıyla çok etkileyici oldu.30'lu yıllarda Mercedes onunla yarışları domine etti. İngiliz hava kuvvetlerinin avcıları superşarjlı Rolls-Royce Merlin motorlarıyla hayat buldu.Yakın zamana kadar supersarjlı Mercedes'ler çoğu kişinin sevdiği arzuladığı otomobiller oldu.
Ama turbo-kompresor teknolojisi çıktıgında bu teknolojinin nerlere varacağını kim bilirdi ki? Turbo-komp'ler ne kadar geliştiğini biliyoruz. Oldukça düşük lag oranları hem alt hemde üst devirlerde yüksek performansıyla otomobil üreticilerinin gözdesi.
Benim merak ettiğim soru şu üstadlarım superşarjın miladı doldumu?
Emisyon normları konusunda turboyla rekabet edemezmi?
Otomobil üreticisi açısından hangi sistemle motorları imal etmek daha maliyetlidir?
Dizellerde kullanılmamasının sebebi devir bandını daha aşağı çekmesiymiş bu doğrumudur? Öyle ise daha tepkili ve uzun ömürlü bir motor ortaya çıkmazmı?
SC fanatiği filan değilim sadece spora giderken kafama takıldı.Kafamda soru işaretleri oluştu.Abilerimin bilgi ve görüşlerini alayım dedim.
Cevap yazanlara abilerime sonsuz teşekkürler.