akın son halini gormen lazım :)
Printable View
ya açıkcası özgünün dynoda görmek isterdim aracı. cünkü çarpım marpım olayları barbarosun biraz farklı. bide belli bi hıza geldikten sonra tapa gaz yapması garip gibi geldi ama dynosu bence güvenilir. ama aktarmada harbiden o kadarmı kayıp var bilmiyorum bu işler karışık işler herkesde biraz farklılaşır dyno işler. ama roll denemesi filan yaptım bu gün baya bi fark oluştu. stokken 2nci viteste bana kafa cıkaran aracı daha gaza dokunmamla ayırmaya başladı 3e atmaya gerek bile kalmıyor.
onu farkettim vuruntu dinleme gibi bi alışkanlığı yok genel olarak iyi bi tuner. ancak clioRS nickli alper abinin rstuner tecrübesi olduğundan log alıp ona gönderip duruyorum. o ve hollandadaki rstunerin üreticisi arkadaşı bu işten anlıyorlar, zaten şuan bendeki stage 1 yazılım sayılır. yakında onların stage 2 yazılımını almayı düşünüyorum.
valla bende merak ediyorum. dynoda baskı balata dayanmadı güce, bari bi RS tunerle güç testi yapıp bana göndersen çok makbule geçecek abey :)
Ben avans vuruyor mu dedim?
Bu egriyi yorumlayalim diye koymuslarsa sayet, biz de yorumlariz. Benim fikrime gore de bu egri hibrid turbo ile basarili degil, wg in yada selenoidin degismesi lzm diyorum. Yazilima laf etmedim, hattya wg dutyi komple acmistir dedim. 10T turbo 1468 cc ilr 230 hp aliyorum
, 19T ile fazlasini beklemem normal degil mi?
aslında bir gün aracı sana getireyimde sen bi incelesen nasıl olur? ben turbosundan şuyundan buyundan senin gibi anlamam. en azından canlı test edip bi neler yapılabilir yorumlarsın. dediğin gibi yorumlansın fikirleri görelim ona göre ne yapabilirize bakalım isterim bende.
başka bi dyno konusunda demiştin , yazıılıma laf etmenden ziyade log almaz kırılır falan fişman ..
yazmamın sebebide buydu .. gayette defalarca log aldık ayarımızı ona göre yaptık falan filan ..
neyse elbetteki siz daha iyisini yapıyorsunuzdur arkadaşta size getirir arabasını acayip bir yazılımla log ala ala avansı dinleye dinleye yaparsınız lineer bi eğrili dyno sheeti koyarsınız hep beraber yorumlarız ..
konu değişmesin tartışmayalım herkonudan ottan b*ktan tartışma çıkıyor zaten birinede ben sebep olmak istemem , iyi geceler
bişey olmaz arfy yaw :) tartışma forumu sıkıntı yok. senin aracını da barbaros chipledi ve deli dana gibi dehşet bi şekilde yürüyor aracın. yani barbaros gayet iyi bi yazılımcı. ama geçmişte bazı meggy rslerin başına gelen bi kaç ufak tefek olaydan dolayı megane rslerde gücünü fazla açmak istemiyor sanıyorum.
ama özellikle yurtdışında meganelerle ilgilli custom çalışmaların sayısı arttı illaki o çalışmalardan eline geçenler olucaktır. benim için araştırmalara devam ettiğinide söyledi sağolsun.
öbür konulara sonra cvp veririm de,
emme manifoldundaki basınçla işimiz yok ki bizim, gaz kelebeğinden içeri giren hava ile işimiz var.
Ayrıca basınç ayarı tamamen wastegate, ve varsa selenoid ile alakalıdır. İstersen bu turboya da 6000 devirde 1.5 bar bastırırsın, çatlar mı patlar mı bilmem ama basar yani.
19T mitsubishinin emme tarafının isimlendirme şeklidir, 65% (emin değilim) verimde verebileceği maximum flowdur.
göktu okuyorsun konuyu ama ortada yoksun kesecem seni:D
nereye basıyosun 6000 devirde 1.5 bar bu turboyla, GT30 mu bu..
arkadaş kendi yazmış, 1.1 continuous devam basınç, üst devirlerde 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..
sence üst devirlerde basınç düşmesi yazılım tarafından mı sağlandı, tabiki değil..
bu turbonun içeri göndermeye çalıştığı hava miktarı 6000 devirde 1,1 bar basınç oluşturmaya yetmediği için düşüyor..
bu aracın üstündeki bu turbo ile 6000 devirde 1.5 bar basınç oluşturamazsın.., 3000- 4000 devirde olur belki ama 6000 devirde olmaz..
ve üst devirlerde 1 bar, 0,9 bar basınç oluşuyorsa, ortaya çıkan güç normal yani..
yanlış düşünüyorsun, turboda wastegate die bir düzenek var. Wastegate olmasa o araba 2 bar basar olduğu yerde bir tarafını kırar. Full kapasite mi çalışıyor sanıyorsun?
Sallıyorum MeganeRS'de 0.5 bar gibi birşey olsun. Hiç bir beyin kontrolü olmadan yola çık o araba 0.5 bar basar.
Araçta selenoid var, sen ona duty veriyorsun, yük arttıkça selenoid ecu tarafından tetikleniyor, hava bypass edilerek wastegate "kandırılıyor". Emme manifoldundaki basınç sallıyorum 0.9 bar olmasına rağmen wastegate'e 0.5 bar basınç geliyor.
Fakat factory selenoidler bypass/bleedoff tipi olduğu için basınç bilmezler, sadece hava kaçırırlar. Hava debisi yüksek devirle beraber arttıkça bu yetersiz olur ve basınç düşer.
Üreticiler tarafından istenilen birşeydir.
Ama sen o arabaya 1.1 barlık wastegate tak sonuna kadar 1.1 bar gider, çünkü basınç 1.1 bara gelmeden wastegate açılmaz bütün egzoz gazı türbine e gitmeye zorlanır.
Kırılan siyah RS 1.5 barda yürüyordu nasıl yürüyor sanıyorsun 50 dolarlık bir mbc ile. O turbo ile 1.5 bar da basarsın ama verimlilik sallıyorum 40%, EGT 1100 derece olur
Ecu-wastegate-basınç kontrolü konusundaki makaleleri okumanı öneririm.
dediklerinin doğru olduğunu varsayarsak, bu konudaki aracın redline a kadar 1.1 bar yürümesi gerekmez miydi?
sence bu yazılımın basıncı üst devirlerde 0,9 bara düşürmesinden mi kaynaklanıyor.. ben zannetmiyorum, isteyen yazılımı yapana sorabilir..
"kırılan siyah RS" orjinal turbosu ile 6000 devirde 1.5 bar basınç oluşturabiliyormuydu?? bu çok polyannacı bir iddia..
senin dediğin gibi wastegate e 1.1 barlık yay koy, orjinal turbosuyla 1.1 bar gitsin, bu imkansız .. belirli bir devirde, üzerindeki turbo 1.1 bar basınç oluşturabilecek havayı gönderemiyecek..
ecu wastegate basınç kontrolü konularından önce, motorda basıncı oluşturan nedir onu anlaşılması lazım..
basıncı oluşturan havanın debisidir.. 6000 devirde 1.1 bar basınç oluşturacak debiyi turbo üretmiyorsa, senin ecun istediği kadar
"mutlak basınç 1.1 bar olduğundan, selenoide elektrik vereyim, selenoid açılsın, hattaki basıncı wastegate e iletsin, wastegate yayı 1.1 bar basıncın oluşturduğu kuvvete dayanamayıp, turbonun eksoz tarafındaki kapağı açıp egzos gazını tahliye etsin" desin..
6000 devirde basınç asla 1.1 bara ulaşmayacağı için ecu zaten böyle bir sinyal göndermeyecektir..
yani elektronik basınç kontrol sisteminde anlaşılmayacak bişey yok, oldukça basit ve tefferruatsız bi düzenek..
1. basıncı oku
2. basıncı kayıtlı değerle kontrol et
3. basın kayıtlı değerden az ise devam et, fazla ise adım 4 e geç
4. selenoide sinyal gönder
5. sinyal alan selenoid açılsın
6. açılan selenoid havanın basıncını, wastegate e iletsin..
7. hava basıncı, wastegate yayıya göre büyük olduğundan wastegate kapağı açılsın, gazın fazlası tahliye olsun..
8. 1 ci adıma geri dön
bu konuda daha fazla detaya ihtiyacım olduğunu düşünmüyorum..
burda anlaşılmayan nokta, küçük turbonun üfleyebileceği hava dolayısıyla oluşturabileceği, basınç sınırlı, büyük turbo daha çok hava üfleyebilir, daha çok hava da aynı motorda küçük turboya göre daha fazla basınç oluşmasına neden olur..
kendi aracında eğer EVC gibi basınç kontrol eden bir cihaz varsa, 6000 devirde giderken, basıncı arttırmaya çalış, bir yerde basınç artması duracaktır, çünkü turbonun üst hava üfleme limitine ulaşacaksın.. alt devirlerde basıncı açma çünkü turbo alt devirlerde 1.5 - 2.0 bara yetebilir belki bu da tehlike oluşturur..
turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.
Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.
Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.
Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.
Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.
ahanda bu sti boost control tablolarından biri
http://img204.imageshack.us/img204/4...picture042.jpg
bu da coltun
http://img28.imageshack.us/img28/1319/newpicture041.jpg
ki bunlar komple opensource beyinler, her tarafları 1000 kere mıncıklanmış, meganeRS de dandik üç beş tablo vardır, sonuçta aftermarket bir tuner tool kullanılıyor
abi bak bir daha soruyorum, şimdi bu konuda mevzu bahis RS için..
basınç 1.1 oluyor, sonra devir bandında ilerledikçe 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..
sence bunu aracın yazılımımı sağladı? yoksa turbonun üfleyebileceği hava artık daha fazla artamadı limitlerine geldi ve basınç üst devirlerde düştü..
oem bir araç olsa, turbonun ömrünü korumak için üst devirler basıncını kısabilirler, ama aftermarket bir yazılımdan bahsediyorsun, kim takar turbo ömrünü..
buna bi cevap söyle.. basıncı düşüren bu araçtaki yazılım mı? yoksa turbonun yetersiz hava debisimi?
üst devirlerde piston daha çok hareket edeceğinden hava ihtiyacı artar
ben sana tamamiyle fiziki bir olaydan bahsediyorum, akışkanlar mekaniği..
"basıncı oluşturan debinin kendisidir"
ama sen sistemde basınç debiden bağımsız oluşur diyorsun, dolayısıyla basınç ne kadar fazla olursa motora o kadar hava girer diyosun? nerden geliyor bu hava, turbo pompalıyor.. ee turbonun üfleyeceği hava belli, limitleri belli.. o zaman nasıl istediğimiz basıncı oluşturabiliyoruz?
kaldıki 19T nin 2.0 motorda oluşturacağı basınç 1,3 - 1,4 bar arası, güç de 320-340 hp arasıdır, çeşitli volvo 1.9T, 2.0T dynolarını incelersek bunu görebiliriz.. ee ne kadar hava o kadar güç *****, dolayısıyla bu araçtaki "custom" turbo, senin düşündüğün 19T ayarında değil, onun kadar hava üfleyemiyor..
hava üfleyemediğini de üst devirlerde set edilen 1.1 bar basıncı koruyamamasından anlıyoum zaten, ben bu konudaki ilk mesajımda bunu anlamak içinde zaten.. redline a kadar 1.1 bar gidebilseydi bu haliyle, daha turbonun potansiyeli var biraz daha basınç arttırılabilir diyebilirdik..
Ozanın yazdıklarına çok ekleyecek bir şey kalmamış, forge actuator ve dv satıyor istersen alır takarsın, tabi bir de bu turbonun içini bilmeden hepimiz sallıyoruz 19T olup olmadığı belli değil, kim yapmıssa ona sormak lazım, 19T zaten o salyangoza içini işlemeden hayatta uymaz
basıncın düşmesini engellemenin yolu WG yada selenoid. yazılımla alakası yok yazılımda 1 tane dandik tablo var değişebilen.
Turbo çok daha fazla hava üfleyebilir diyorum ama verimsiz olur, turbo flow haritaları 65% verime kadar işlenir. 50% verimle de kullanabilirsin turboyu. Debisi yetmiyor değil, debisi yeter, ama yettirmek için WG yi değiştirmen lazım.
emme manifoldundaki basınç ile turbo flow mapı dolaylıdır.
Aracımda 0.55 ye düşen basıncı 1.2 de tutuyorum nasıl tutuyorum, bızıklanmış WG, mbc ve 100% selenoid duty ile. 10T turbo dan hemde!
Bu meganeRS e de yapın bu da olur
Neden Turbonun üstlerde bittiğini bilen varmı neden düşüyor neden amaacı ne bu turbonun nukadar ezikmi bu turbolar ehhehe Ezikturbolar.com açalım :D neysem
bilip bilmeden herkes ayar yapıo yorum yapıo ew yapıo bark yapıo salak saçma apttalca konuşuyor XSi sana demedim anlınma gebertirim:D
peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?
neden üstlerde düşer bir çok sebeb var egzantiriğiinin derecesi düşük lifti yüksektir Overlap i yüksektir aşağıda dolar yukarıda ölür turbo hortumuda çıkarsan üstlerde bide basıncı yükseltemezsssin :)
konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun:)
abi bu WG ve selenoid 3000 - 4000 devirde basıncı 1.1 barda tutabiliyorken, üst devirde neden tutamasın.. yapma allah aşkına ya..
6000 devirde basıncı tutamayan selenoid 3000 - 4000 devirde de tutamaz, sonuçta selenoidden sürekli akan bir hava yok, sadece üzerinde basınç var..
olayı wg ye selenoide bağlamayalım..
selenoid den akan hava var, selenoid hava kaçırıyor minicik bir delikten. debi artıyor devir artınca
ama daha çok hava çıkamıyor o selenoid üzerinden.
süper salak bir sistem var oem beyinlerde, o selenoidin üzerindeki restrictor pill i çıkarın alın size 0.1 basınç, aa bunları da mı diyim size.
murat pıçaklarım seni:)
benim aracımda basamıyor.bi tuner,wg yi söküp denediğinde 1.2 peak gördüğünü söyledi üstlerde 0.5 bara kadar indiğini söyledi.122 tsi.bizim loglardada actual,requested yazıyo basınc ıcın.1880 requested 1700 actual oluyor bi yerden sonra basamıyor.
palleri 41 e 39 mm olan cuk kadar bi turbosu vardı. ztn turboyuda ben upgrade ettirdim.
su an 46 mm e 46 mm ebatlarında paller var icerisinde.
daha fazla buyutemedik maximum bu kadar.
maşallah arabanın yürürü güzel canlı da gördük,sibop sıkıntısını çözmüşsündür umarım :)
bence barbaros kırmaktan korktugundan redline lara çıkamıyor,yıllardır yaptığı araçların bir çoğu böle erken bitiyor
ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.
sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.
ranthor alakası yok ben konuyu mahvetmek yerine canlandırdığınızı düşünüyorum. anlayanlar tartışsın bizde bişeyler kapalım :)
ben bilgisayar yazılımcısıyım. kendi işim bilgisayar olduğundan araç yazılımı gibi işlere bulaşmayı hiç düşünmedim. dolayısıya araçla ilgili bilgisi olanlara danışırım herşeyi. sonuçta el elden üstündür herkesin fikirlerini dikkatle okuyorum.
bu arada aracın turbo palleri orjinal 39mm biz 46 mm ye yükselttik. portlarınıda aynı oranda.
Tam bunu yazıyordum...
turbo, basabildigi kadar basınc olusturur.. eger kapagın flowu turbonun o devirde uretebilecegine gore yuksekse, havayı emeceginden turbo havayı sıkıstıramaz ve basınc olusamaz. ozan wg selenoid falan filan demişsin de, wg i kaynakladıgımız ve allah ne verdiyse basan arabalar oldu, hiçte oyle soyledigin gibi değil.. yukarıda yazdıgım gibi motorun emdigi hava turbonun urettiginden fazlaysa git gide basıncın dusecektir.. 2x2=4
5 binden sonra düşmeye başlıyor evet ama öyle aşırı bir düşüş söz konusu değildi. tabiki redline kadar bastığı maximum basıncı görmedim hiç :) illaki düşüyor biraz.
şimdi 1.1 yürüyüp 1 bar sonralda 0.9 a düşüyorsa. basıncı açtığımızda da 1.3 de belli bi devre kadar yürüyüp sonralda 1,2 ve 1,1e düşüyordu
tek demek istediğim aşırı bi kayıp yoktu. bu aralar fazla basınç basmıyorum ama biraz daha detaylı araştırıp açıcaz gene.
Gökhan paso patlata patlata geziyorsun ne zaman görsem full throttle :) , dün gece s virajlarında tırmanıyordun.
hahaha :D sen neyle geziyordun ?