User Tag List

Sayfa 4/5 İlkİlk ... 2345 SonSon
81 sonuçtan 58 ile 76 arası

Konu: Meggy RS Dyno Eğrisi

  1. #58

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
    WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.


    Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.

    Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.

    Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
    Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.

    Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.
    abi bak bir daha soruyorum, şimdi bu konuda mevzu bahis RS için..

    basınç 1.1 oluyor, sonra devir bandında ilerledikçe 1.0 bara sonra 0,9 bara düşüyor..

    sence bunu aracın yazılımımı sağladı? yoksa turbonun üfleyebileceği hava artık daha fazla artamadı limitlerine geldi ve basınç üst devirlerde düştü..

    oem bir araç olsa, turbonun ömrünü korumak için üst devirler basıncını kısabilirler, ama aftermarket bir yazılımdan bahsediyorsun, kim takar turbo ömrünü..

    buna bi cevap söyle.. basıncı düşüren bu araçtaki yazılım mı? yoksa turbonun yetersiz hava debisimi?

    üst devirlerde piston daha çok hareket edeceğinden hava ihtiyacı artar

    ben sana tamamiyle fiziki bir olaydan bahsediyorum, akışkanlar mekaniği..

    "basıncı oluşturan debinin kendisidir"

    ama sen sistemde basınç debiden bağımsız oluşur diyorsun, dolayısıyla basınç ne kadar fazla olursa motora o kadar hava girer diyosun? nerden geliyor bu hava, turbo pompalıyor.. ee turbonun üfleyeceği hava belli, limitleri belli.. o zaman nasıl istediğimiz basıncı oluşturabiliyoruz?

    kaldıki 19T nin 2.0 motorda oluşturacağı basınç 1,3 - 1,4 bar arası, güç de 320-340 hp arasıdır, çeşitli volvo 1.9T, 2.0T dynolarını incelersek bunu görebiliriz.. ee ne kadar hava o kadar güç *****, dolayısıyla bu araçtaki "custom" turbo, senin düşündüğün 19T ayarında değil, onun kadar hava üfleyemiyor..

    hava üfleyemediğini de üst devirlerde set edilen 1.1 bar basıncı koruyamamasından anlıyoum zaten, ben bu konudaki ilk mesajımda bunu anlamak içinde zaten.. redline a kadar 1.1 bar gidebilseydi bu haliyle, daha turbonun potansiyeli var biraz daha basınç arttırılabilir diyebilirdik..

  2. #59
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ozanın yazdıklarına çok ekleyecek bir şey kalmamış, forge actuator ve dv satıyor istersen alır takarsın, tabi bir de bu turbonun içini bilmeden hepimiz sallıyoruz 19T olup olmadığı belli değil, kim yapmıssa ona sormak lazım, 19T zaten o salyangoza içini işlemeden hayatta uymaz

    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo haritasına bakarsan 60% verime kadar çizdiklerini görürsün, onun devamı var.
    WG borusu çıkarıp motor kıran o kadar çok adam varki, WG si olmayan bir turbo 2 küsür barlara üst devirlerde rahatça çıkabiliyor stock araçlarda.


    Zorlayarak bastırabilirsin, ve 19T için 2.0 arabada o değerleri üretirsin diyorum.

    Biz yaptık, elalem 10 senedir yapıyor. aftermarket selenoidler, WG ler satılıyor, external WG ler var. O turbo redline a kadar 1.5 bar basar istersen, iddia ediyorum.

    Oem beyinlerde öyle bir kontrol yok, çok çok daha aptal.
    Devir / yük ve wastegate duty var. 10 a 10 dandik bir tablo genelde. her tarafta 80 90 yazıyor, tuner onu 100 yapıyor geçiyor. Yapabilecek başka birşeyi yok zaten.

    Sen onu 100% yapsan bile anca bu örnekteki kadar işe yarıyor, zaten 2 portlu oluyor çoğu havayı dışarı veriyor. Ama sen 3 portlu selenoid tak, o bypass değil restrictor olarak çalışır. Mitsularda sadece selenoid değişimi işle 30% basınç artışı sağlayabiliyorsun.

  3. #60
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    basıncın düşmesini engellemenin yolu WG yada selenoid. yazılımla alakası yok yazılımda 1 tane dandik tablo var değişebilen.

    Turbo çok daha fazla hava üfleyebilir diyorum ama verimsiz olur, turbo flow haritaları 65% verime kadar işlenir. 50% verimle de kullanabilirsin turboyu. Debisi yetmiyor değil, debisi yeter, ama yettirmek için WG yi değiştirmen lazım.

    emme manifoldundaki basınç ile turbo flow mapı dolaylıdır.


    Aracımda 0.55 ye düşen basıncı 1.2 de tutuyorum nasıl tutuyorum, bızıklanmış WG, mbc ve 100% selenoid duty ile. 10T turbo dan hemde!
    Bu meganeRS e de yapın bu da olur
    Built to fall....

  4. #61
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neden Turbonun üstlerde bittiğini bilen varmı neden düşüyor neden amaacı ne bu turbonun nukadar ezikmi bu turbolar ehhehe Ezikturbolar.com açalım neysem

    bilip bilmeden herkes ayar yapıo yorum yapıo ew yapıo bark yapıo salak saçma apttalca konuşuyor XSi sana demedim anlınma gebertirim


    peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?

    neden üstlerde düşer bir çok sebeb var egzantiriğiinin derecesi düşük lifti yüksektir Overlap i yüksektir aşağıda dolar yukarıda ölür turbo hortumuda çıkarsan üstlerde bide basıncı yükseltemezsssin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  5. #62
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
    neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
    Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun
    Built to fall....

  6. #63
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Özgün selam, hatta throttle dan bile kacırdıgın oluyor biliyorsun FBW.

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden Turbonun üstlerde bittiğini bilen varmı neden düşüyor neden amaacı ne bu turbonun nukadar ezikmi bu turbolar ehhehe Ezikturbolar.com açalım neysem

    bilip bilmeden herkes ayar yapıo yorum yapıo ew yapıo bark yapıo salak saçma apttalca konuşuyor XSi sana demedim anlınma gebertirim


    peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?

    neden üstlerde düşer bir çok sebeb var egzantiriğiinin derecesi düşük lifti yüksektir Overlap i yüksektir aşağıda dolar yukarıda ölür turbo hortumuda çıkarsan üstlerde bide basıncı yükseltemezsssin

  7. #64
    CLIORS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    48
    Şehir
    Izmir
    Mesaj
    2.596
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
    neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
    Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun
    internal wg icat edenler hep suçlusu zaten yap şunu ext vatandaş oynasın istediği gibi üflesin

  8. #65

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    abi bu WG ve selenoid 3000 - 4000 devirde basıncı 1.1 barda tutabiliyorken, üst devirde neden tutamasın.. yapma allah aşkına ya..

    6000 devirde basıncı tutamayan selenoid 3000 - 4000 devirde de tutamaz, sonuçta selenoidden sürekli akan bir hava yok, sadece üzerinde basınç var..

    olayı wg ye selenoide bağlamayalım..

  9. #66
    TechTurkey Ranthor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 1970
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    6.318
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    selenoid den akan hava var, selenoid hava kaçırıyor minicik bir delikten. debi artıyor devir artınca
    ama daha çok hava çıkamıyor o selenoid üzerinden.

    süper salak bir sistem var oem beyinlerde, o selenoidin üzerindeki restrictor pill i çıkarın alın size 0.1 basınç, aa bunları da mı diyim size.

    murat pıçaklarım seni
    Built to fall....

  10. #67

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim aracımda basamıyor.bi tuner,wg yi söküp denediğinde 1.2 peak gördüğünü söyledi üstlerde 0.5 bara kadar indiğini söyledi.122 tsi.bizim loglardada actual,requested yazıyo basınc ıcın.1880 requested 1700 actual oluyor bi yerden sonra basamıyor.

  11. #68

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    palleri 41 e 39 mm olan cuk kadar bi turbosu vardı. ztn turboyuda ben upgrade ettirdim.

    su an 46 mm e 46 mm ebatlarında paller var icerisinde.

    daha fazla buyutemedik maximum bu kadar.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  12. #69
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    maşallah arabanın yürürü güzel canlı da gördük,sibop sıkıntısını çözmüşsündür umarım

    bence barbaros kırmaktan korktugundan redline lara çıkamıyor,yıllardır yaptığı araçların bir çoğu böle erken bitiyor

  13. #70

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    selenoid den akan hava var, selenoid hava kaçırıyor minicik bir delikten. debi artıyor devir artınca
    ama daha çok hava çıkamıyor o selenoid üzerinden.

    süper salak bir sistem var oem beyinlerde, o selenoidin üzerindeki restrictor pill i çıkarın alın size 0.1 basınç, aa bunları da mı diyim size.

    murat pıçaklarım seni
    tamam tırstım

  14. #71
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.


    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maşallah arabanın yürürü güzel canlı da gördük,sibop sıkıntısını çözmüşsündür umarım

    bence barbaros kırmaktan korktugundan redline lara çıkamıyor,yıllardır yaptığı araçların bir çoğu böle erken bitiyor
    sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  15. #72
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ranthor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konuyu mahvettik ha, arkadaştan özür.
    neyse bir anlaşmaya varamadık, ama takın mbc bak nasıl çıkıyor o basınç.
    Arıza manyağı oluyorsunuz o ecu ile ama olsun
    ranthor alakası yok ben konuyu mahvetmek yerine canlandırdığınızı düşünüyorum. anlayanlar tartışsın bizde bişeyler kapalım

    ben bilgisayar yazılımcısıyım. kendi işim bilgisayar olduğundan araç yazılımı gibi işlere bulaşmayı hiç düşünmedim. dolayısıya araçla ilgili bilgisi olanlara danışırım herşeyi. sonuçta el elden üstündür herkesin fikirlerini dikkatle okuyorum.

    bu arada aracın turbo palleri orjinal 39mm biz 46 mm ye yükselttik. portlarınıda aynı oranda.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  16. #73
    eser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    4.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.




    sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.
    yanlış anladın sibopları karıştırdın,sol ön lastik sibobundan bahsetmiştim

  17. #74
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.127
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış anladın sibopları karıştırdın,sol ön lastik sibobundan bahsetmiştim
    hee pardon yaa. doğru ataşehir shellde sol ön lastiğin sibobu bozulmuştu yaw sabahına hallettim onu. sağolasın.

    bende diyorum bu arabada hiç sibop sorunu olmadıki. lastik sibobunu unutmuşum
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  18. #75
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    peki kimsenin aklında Turbonun aslında 1.5 flowunda bastığını ve kapağın efficiency diyebişiy var kapağın flowunun belirlie devirde daha baskın çıktığı ve turbonun basıncını yediğini düşünene varmı aranızda?
    Tam bunu yazıyordum...

    turbo, basabildigi kadar basınc olusturur.. eger kapagın flowu turbonun o devirde uretebilecegine gore yuksekse, havayı emeceginden turbo havayı sıkıstıramaz ve basınc olusamaz. ozan wg selenoid falan filan demişsin de, wg i kaynakladıgımız ve allah ne verdiyse basan arabalar oldu, hiçte oyle soyledigin gibi değil.. yukarıda yazdıgım gibi motorun emdigi hava turbonun urettiginden fazlaysa git gide basıncın dusecektir.. 2x2=4

  19. #76

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya arkadaşlar bu araba şu basıncı basar basmaz demişsiniz ama bu araba eskiden 1.6 peakler atıp 1,3lerde yürüdü o zamanlar enjektör arıza yapmıştı ben önce yazılımdan sandım clip i takıp aracı orjinale çevirdim. baktımki yazılımdan değilmiş enjektörlerimi yeniledim 490 cc. sonra yola devam gittik tekrar barbarosla yazılım yaptık bu sefer basıncı fazla açmadan 270 üzeri rakam alabilecekmiyim diye bakacam dedi. yaptı bişeyler haritayla oynadı filan. basıncı 1,1e cekti ve 270 hp güç aldı. kış günü rolling filan yaptığımızda yok. sen biraz böyle dolaş artılarını eksilerini söylersin sonra ince ayara geçeriz az az açmaya başlarız dedi.




    sibop sorunu nedir anlamadım, ama öyle bir sorun hiç olmadı bu araçta. hatta şuan en ufak bir sorun yok araçta. kusursuz durumda.
    1.3 lerde yürür ile anlatmak istediğin ne tam olarak?

    redline a kadar 1.3 bar gidiyor muydu? yoksa belli bir devire kadar 1,3 bar gidip sonra düşüyormuydu?

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •