Anladım.. Euro dizel ince geliyor bizim araçlara :(
Printable View
biodizel kullanan 2 insanla sohbetim olmuşdu birinde dti motorlu vectra birinde mercedes 250e dizel vardı eski tip motorlar kaldırıyor bu tip şeyleri sorunsuz yeni nesil common motorlar yeni nesil euro dizele göre yapıldığı için biodizel kalın gelir.. zaten common motorlar çok hassas yakıt konusunda..
eski tip motorlara kaba tabirle çamurla bile çalışır. mercedesi kullanan adam bildiğiniz bimden yağ alıp kullanıyordu öyle demişdi bana. :)
ama sanırım şimdi artık bir avantajı kalmamışdır yapın bile litresi çünkü euro dizelin litresini yakaladı..
Bunları genelde şantiyelerde kamyonlara vs koyuyorlar.Araçlara göre olduğunu düşünmüyorum
kükürt oranı fazla olduğu için istasyonlardan kalktı normal dizel. Ben bio dizel olayına takmış durumdayım benim araç sorunsuz yakar nasıl olsa uygun bir makina bulursam koyacağım garaja yap yap doldur. yoksa bir müddet sonra arabaya sadece garajda binebileceğiz.
yurtdışında bu tip bio dizel kitler satılıyor atık kullanılmış yağdan yaparsanız çok iyi damıtmanız lazım.. eğerki normal sıfır bimden migrosdan yağ alırsanız onların litre fiyatıda dizelle aynı hatta kaliteli yağın litresi dizelden pahalı bir karı yok.
2005.5-2006 Volkswagen Jetta PD TDI Greasecar Kit | Greasecar Vegetable Fuel Systems
biodizel değilde 10 numara yağ diye satılan sn100 yağ+white spirit i denedim
Kırsal kullanmak isteyen arkadaşlar, uspet'ten yakıt alsınlar. Mazot ile yağ karışımları hoş hepsinin sıkıntısız ve ucuz:D(3.30 ile 3.50 arası istasyona göre)
full de zaten full kartınız varsa 3.46 olması lazım en son zamdan önce.
Full'de 3.71 kart ile..
full de bile o fiyatlarsa..
valla bizim peder de ben kendimi bildiğim bile yağla tineri inceltip koyuyo şirket arabalarına
2009 kagoyada koyduk hiç bi arıza vermedi
+ o tiner varyaa arabayı canavar yapıyo canavarrrr
Full'den alacağıma tiner koyarım daha iyi ya :D Araba 20 krş yakıyorsa resmen 2 katı yakıyor birdaha full'den asla :D
çok güzel olur bu konuyu biraz araştırırsak
yağ toplama işini şimdi yapmak çok zor çünkü çoğu büyük fastfood şirketi yağ toplayıcılarla anlaşmış durumda ve atık yağlarını satıyorlar. ezici biodizel gibi firmalar bunları satın alıyor.
Depoya direk bitkisel yağ koymanında bazı mazot pompalarına sorun çıkartabiliceğini okumuştum bunun hakkında bilgisi olan varmı?
edit: http://www.garantiodemesistemleri.co...l_isbirligiyle
benim sohbet ettiğim mercedesi olan adam 3 yıldır aracında yağ kullanıyormuş en ufak bir zararınıda görmemiş adam bildiğin bimden migrosdan yağ alıp bagajda ayrı bir depo gibi bir şey yapmışdı ona koyuyordu sabahları motor ısınana kadar normal dizelde kullanıyormuş sonra yağa geçiyormuş hatırladığım bunlar konuşalı çok oldu bu sohbet 2007 yılında falan geçdi o zaman yağın fiyatı dizele göre çok ucuzdu ama şu anda normal yağın fiyatı dizelle aynı.. yani hiçbir avantajı olmaz..
biodizele gelince onun içinde minik bir atolye kurmak gerekir yağı damıtmak için artı biodizel yapmak için sadece mevcut kullanılmış yağ ile biodizel olmaz gene belli bir oranda temiz yağ gerekir methanol, sodyum hidroksit, asetik asit falan gerekir belli ölçülerde artı olarak birde biodizel yaparken ortaya çıkıcak atık çöp var..
kısaca evde biodizel yapılır ama meşakatli olur yapmaya değermi sorusunun cevabı olurmu bilemem..
bizim şirketteki kimya mühendisleri ile konuştum 1-2 ay önce bu konuyu biodizelin çok kaliteli olması gerektiğini ve iyi biodizel üretenlerin içindeki karışımların oranını söylemediklerini anlatmışlardı
bu nedenle biodizel işine biraz uzaklaştım. donanım haberde bir adam citroen saxo 1.5 dizeline bitkisel yağ koyduğunu sadece onla çalıştırdığını yazmış. Adama mesaj attım bana pompan bosh değil ise bozulabileceğini söyledi ne kadar doğrudur bilemem
Bu konu üzerine ayrıntılı çalışma yapacağım ben.
benimde yardımcı olabileceğim konu varsa söyleyin araştırabilirim
laboratuvar cihazları satıyoruz ve petrol ürünleri ile ilgili bir çok ürün satıyoruz
teknik bilgim yok ama çalışanlardan yardım alabilirim
Yardımın olmaz olurmu mutlakaki olur. Valla alternatif yakıt çözümleri üzerine yoğunlaşıyorum bu ara. Tüm dünya devletlerinde millet kendi yakıtını kendi yapar oldu biz hala pompacılara pompalatıoz ;)
tamamdır haber bekliyorum
önceki yazımdada yazdım biodizel iyi bir labaratuar çalışması istiyor konuşduğumuz kullanılmış yağlar ise o yağı damıtmak en başda bir dert damıttıkdan sonra fermante edip kalitesini yani yakılabilir seviyeye gelmesi için içine katılıcak temiz yağ, methanol, sodyum hidroksit, asetik asit falan lazım orantı aslında sır değil nette vardır kesin yüzde yüz çünkü evinde atık yağlardan biodizel üreten yüzbinlerce insanlar var dünyada..
yakıt pompasını bilemem ama zaten çoğu aracınki bosch değilmi o büyük bir şey değil değişir..
o işin pratik yanı normal sıfır yağdır biodizelle uğraşılmaz ama sıfır yağında en ucuzu dizel kadar pahalı yani bir avantajı yok..
eğer ucuz alternatif yakıtlarla ilgileniyorsanız hidrojen türevi yakıtlara bakınız derim hho kitleri ile bugün malezya endonezya tipi ülkelerde insanlar araçlarını hidrojen ile çalıştırıyorlar.. bunun konusunu açmışdım..
en önemlisi bunu gözden çıkartabiliceğiniz bir araca yapın yani bu işi bir proje olarak görüp bu proje uygun bir araç alıp onun üstünde yapın en azından arıza yaparsa bir şey olursa üzülmezsiniz heleki common rail motorlarda sakın sakın bunu belirtiyim..
Zaten yıllardır Türkiyedede millet kullanıyor. Ben eski nesil dizeleri düşünmüorum bile. Onlar market yağınla bile gidio, hatta hiçbişi yapma mc donaldsın artığınla bile gidio.
Benim amacım bunu daha yeni nesil dizellere entegre edebilmek :D
common rail motorlarda çok zor niye zor common rail motorlar yapıları itibari ile eurodizel yakıta göre tasarlanıp üretiliyor eurodizelde benzin gibi çok ince bir yakıt eski kırsal mazot gibi kalın değil. sizin dediğiniz yağlar heleki atık yağlar kalındır iyi damıtılmazsa içinde çok fazla yemek artığı falan barındırır onu yakıcak motorda gerçekden eski nesil dizeller olur
yeni nesil commonların normal euro dizellerde bile seçicilik yaparken içleri kurum bağlarken market yağı atık yağı düşünemiyorum.. :)
bir şey daha yazıyım 10 numara motor yağı gibi yağlar petro kimya ürünlerinden elde edilen ve içindeki muhteviyattan dolayı motora zararı olan yağlardır yakıt olarak kullanılırsa şayet.. bizim konuşduğumuz bio yağlar yani toprakdan doğadan elde edilen kanola fındık bezelye ayçiçek v.b türevi yağların benim bildiğim motora zararı yok.. zaten bu tür yağlar kullanıp 200-300 bin km ler yapmış insanlar yazılarını okumuşdum.
bir gelişme varmıdır?
güncelleyelim
tekrardan güncelleyelim
Tam hortlatma zamanı ;)
Eski tip dizel motorlarda sıkıntı olmuyor H-100 L300 gibi araçlarda