Bu konu üzerine ayrıntılı çalışma yapacağım ben.
Printable View
Bu konu üzerine ayrıntılı çalışma yapacağım ben.
benimde yardımcı olabileceğim konu varsa söyleyin araştırabilirim
laboratuvar cihazları satıyoruz ve petrol ürünleri ile ilgili bir çok ürün satıyoruz
teknik bilgim yok ama çalışanlardan yardım alabilirim
Yardımın olmaz olurmu mutlakaki olur. Valla alternatif yakıt çözümleri üzerine yoğunlaşıyorum bu ara. Tüm dünya devletlerinde millet kendi yakıtını kendi yapar oldu biz hala pompacılara pompalatıoz ;)
tamamdır haber bekliyorum
önceki yazımdada yazdım biodizel iyi bir labaratuar çalışması istiyor konuşduğumuz kullanılmış yağlar ise o yağı damıtmak en başda bir dert damıttıkdan sonra fermante edip kalitesini yani yakılabilir seviyeye gelmesi için içine katılıcak temiz yağ, methanol, sodyum hidroksit, asetik asit falan lazım orantı aslında sır değil nette vardır kesin yüzde yüz çünkü evinde atık yağlardan biodizel üreten yüzbinlerce insanlar var dünyada..
yakıt pompasını bilemem ama zaten çoğu aracınki bosch değilmi o büyük bir şey değil değişir..
o işin pratik yanı normal sıfır yağdır biodizelle uğraşılmaz ama sıfır yağında en ucuzu dizel kadar pahalı yani bir avantajı yok..
eğer ucuz alternatif yakıtlarla ilgileniyorsanız hidrojen türevi yakıtlara bakınız derim hho kitleri ile bugün malezya endonezya tipi ülkelerde insanlar araçlarını hidrojen ile çalıştırıyorlar.. bunun konusunu açmışdım..
en önemlisi bunu gözden çıkartabiliceğiniz bir araca yapın yani bu işi bir proje olarak görüp bu proje uygun bir araç alıp onun üstünde yapın en azından arıza yaparsa bir şey olursa üzülmezsiniz heleki common rail motorlarda sakın sakın bunu belirtiyim..
Zaten yıllardır Türkiyedede millet kullanıyor. Ben eski nesil dizeleri düşünmüorum bile. Onlar market yağınla bile gidio, hatta hiçbişi yapma mc donaldsın artığınla bile gidio.
Benim amacım bunu daha yeni nesil dizellere entegre edebilmek :D
common rail motorlarda çok zor niye zor common rail motorlar yapıları itibari ile eurodizel yakıta göre tasarlanıp üretiliyor eurodizelde benzin gibi çok ince bir yakıt eski kırsal mazot gibi kalın değil. sizin dediğiniz yağlar heleki atık yağlar kalındır iyi damıtılmazsa içinde çok fazla yemek artığı falan barındırır onu yakıcak motorda gerçekden eski nesil dizeller olur
yeni nesil commonların normal euro dizellerde bile seçicilik yaparken içleri kurum bağlarken market yağı atık yağı düşünemiyorum.. :)
bir şey daha yazıyım 10 numara motor yağı gibi yağlar petro kimya ürünlerinden elde edilen ve içindeki muhteviyattan dolayı motora zararı olan yağlardır yakıt olarak kullanılırsa şayet.. bizim konuşduğumuz bio yağlar yani toprakdan doğadan elde edilen kanola fındık bezelye ayçiçek v.b türevi yağların benim bildiğim motora zararı yok.. zaten bu tür yağlar kullanıp 200-300 bin km ler yapmış insanlar yazılarını okumuşdum.
bir gelişme varmıdır?
güncelleyelim
tekrardan güncelleyelim
Tam hortlatma zamanı ;)
Eski tip dizel motorlarda sıkıntı olmuyor H-100 L300 gibi araçlarda