Yorumlar için sagolun su 7 akismetre degisimi fenaymis ya
Aracı hemen almayacağım o yüzden ilan önerileri için biraz erken ama sagolun
Peki 99 00 modellerin kaskolari nasıldır ?
yanlış bilgiler...
w209 kasa 2002-2009 kasaların kodudur.
arkadaşın sorduğu yani 96-2001 arası olanlar ise w208 dir..
w209umu daha cuma günü sattım. 208le 209un uzaktan yakından ilgisi yok ama yinede bildiklerimi sıralayım.
1.si ve en önemlisi sakın komp. olmayan araç alma. hem piyayası çok kötü satamassın 2.si performansları berbat 3.sü vergi dezavantajları var.
clk 200 2.0 motor ve 135 bg dir aşırı sorunsuz bir motor ama o kasaya çok yetersiz benzin sarfiyatı çok fazla ve performansı yerlerde. temiz 500bin yakıtı var(aynı motorda araca sahibim ordan biliyorum)
kompresor ise 1.8 litre (1796) 163hp dir. öyle arıza verme vs. gibi bi olayıda yok. iyi bakılmış bir araçsa tık bile etmez ama 135hp lik motordan daha hassas olduğu gerçek, sonuçta aşırı besleme var. performans olarak kesinlikle tatmin eden bir motor kalkışı iyi olmasada ara hızlanmaları çok iyi.
clk nın en kötü yanı ise şanzımanı, sağlamlığı dışında bir artısı yok şanzımanı eski teknoloji keyif vermez ama taş gibidir sıkıntı yaratmaz kolay kolay.
yanılmıyorsam 200-2002 arası clk lar 184ps komp. ama sadece o iki sene çıktı sonra mb çıkarmadı o motoru, problemli olduğunu söyleyenler var, arabanın durmadığını söyleyenlerde var
320 kesinlikle denildiği gibi sorunsuz bir motor değil, 320 nin masrafı 200kompdan çok daha fazla yakıt sarfiyatını söylemiyorum bile. şu an w211 320 miz de var süper keyif veren bi motor sesi gidişi herşeyiyle mükkemmel ama motoru çok sorunlu ne ışığı bitiyo ne arızası arkadaşımda da clk320 vardı oda aynıydı.
230dan hatta şöyle söyleyeyim merc in her türlü ara motorundan uzak dur. hepsi yakıt canavarı be performans yoksunu 230 yanlış bilmiyorsam 5 silindirli bir motor ve ismine kanma çok vasat.
paket olarak avantgarde alırsan mercedese biniyorum dersin.
aklıma gelenler bunlar şu anda aklıma gelirse yine paylaşırım..
[I]CORVETTE C7 Z51 STINGRAYBMW X3 SDRIVE
bakımlarını sormuştun, ya filtre vs. yani normal periyodik bakımları 250 tl yi geçmez. Servis ücretleri ve parça fiyatları BMW gibi üzmez. Normal bir avrupa otomobil ne kadarsa MB parçalarıda aşağı yukarı o fiyattadır. Ama bazı MB ye has parçalar varki onda affetmiyorlar tabi deli paralar gidebiliyor, özellikle elektronik aksamların parçaları..
Ve arkadaşın dediği gibi 135lik motorun en sık rastlanan arızası hava akış metresi bizim aracında 2 kere değişti yine arızalandı değişim istiyor..
[I]CORVETTE C7 Z51 STINGRAYBMW X3 SDRIVE
1999 a kadar m111 kodlu motor üstüne sc kullanıldı. 111 motor Mercedes tarihinin en sağlam motorlarından biridir. Yalnız 193 hp lik motordan uzak durmak lazım biz aldığımız yıllarda benzin şamandırası sanırım problemliydi kitlenip yolda bırakıyordu, şimdi düzelttilermi bilmiyorum.
2000 senesinden sonra m271 motora geçildi son kasa clk da da aynı motor revize edilerek kullanıldı, bunların zinciri 100.000 km de bir kontrol edilmeli ve bobinleri arıza çıkarabilmekte.
320 yani m112 motora sorunlu demek bence yanlış, tek problemi 200.000 den sonra ses yapmaya başlayan krank kasnağı. o problem de onun dışında sıfır problem çıkaran bir motordur, ben 220.000 km de sattım hiç bir sıkıntısı yoktu. 320 ler yani m112 motorlar rakiplerine göre (bmw nin 3000cc motorlarına göre) daha ekonomiktir çünkü gömlekleri çelikten değil silikon kompozit malzemeden üretilmiştir, bu da sürtünme oranını düşürmektedir ve yakıt ekonomisini arttırmaktadr( mercedesin teknik açıklaması %36 daha az sürtünme gibi çok iddialı bir rakamdı), hakkaten de ortalama tüketim insani kullanımlarda 1600 kg lik bir araçta bile 10-11 litreyi geçmemektedir ki bu hacimde bir motor için gayet ekonomiktir.
w210 1995-2001 arasında üretilen e serilerinin kronik problemi (karoser), kesim noktalarında çıkan pastı, w208 de de aynı problem var mı bilmiyorum.
anladim, kompressor olmayanlardan ve 320 den ve 230dan uzak durmak bizim kullanimimiza daha uygun.
bakimlari pek uzmez, lpgli bakacaksak brcsine bakmak lazim ama yinede mumkunse uzak durmak lazim. su meganei elden cikaralim o zaman sonra bakinalim bir 200 kompressor...
vergisini ödeyebiliyorsan bilhassa 320 al, çok daha keyiflidir kullanımı, v6 olması bile yeter zaten.
sıkıntı falan çıkarmaz bakımları yapılmışsa, sonuçta atmosferik motor. arıza lambası yakıyor diyen arkadasın kullandığı kasa (w211) elektronik arızalarıyla ünlü bir kasadır. düzgün kullanımda motorun arıza cıkaracıgını sanmam.
yakıt tüketimi 320 lerin 200k lardan çok farklı değil, hatta uzun yolda daha da ekonomiktir 320. şehir içinde de belki yarım litre daha fazla tüketiyodur. 2 motoruda kullanmış yıllarca da üstüne binmiş biri olarak bunlar aklımda kalmış.
dediğim gibi -eğer vergi farkı- çok ise, tabiki 200k almak lazım, geri kalan her koşulda 320 daha üstün.
evet ben yanlıs yazmısım dogru bahseettıgımız kasa 208 ve pas olayı dogru curuk olmasada özellıkle bagaj kapaklarında cok pas olabılıyor kesınlıkle 320 derım bende 200 arasında cok bı yakıt farkı yok
4 silindir nerde V 6 motor nerde![]()
RICHIE RICH AUTO
http://richieric.sahibinden.com/
320 ye o kadar vergi vermek istemiyorumuzun yolda araba ile yapmiyorum genelde ucakla gidiyorum, yani sehir ici daha cok kullanilacak arac...
RICHIE RICH AUTO
http://richieric.sahibinden.com/
şimdi şöyle bir durum var
ben sürekli dur kalk trafikte ve gazlayınca ortalamam 14-15 litre oluyordu, hatta çok ekstrem durumlarda 18 bile oluyordu, ama hangi o kiloda 2.0 ve üstü hacimli arabayı kullansanız o tüketimleri görürsünüz. 200 kompressör de kullandım öyle çok ekonomik falan değil aynı şartlarda kullanınca 15 i görmek kolay yani
90 km/h sabit tüketim 7 litreydi uzun yolda, ki bahsettiğim arabam 210.000 km de idi test ettiğim zamanlar, üstelik e serisi idi daha ağır kasa olarak, bunu hiç bir zaman 200 kompresörde göremedim ben mesela
ortalama 10-11 litre yakıyordum istanbul içinde, ki bu bahsettiğim e320 idi kasa oalrak clk dan daha ağır
beni tek bezdiren yanı 2001 model bir aracın 3.100 tl lik vergisi idi, sırf o sebepten bezdim araçtan resmen m3 vergisi ödüyordum.
şehir içinde 90 120 arası boş yolda gidiyorsan tabiki dediğin değerler olurŞehir içiden kastım trafik dur kalk gibi.. 200komp ile 320 arasındaki yakıt sarfiyatı aşağı yukarı aynı diyemiyeceğim kadar var yani. Ama 320nin yakıtı motor hacmine göre kesinlikle çok iyi ona şüphe yok.
[I]CORVETTE C7 Z51 STINGRAYBMW X3 SDRIVE
RICHIE RICH AUTO
http://richieric.sahibinden.com/
bir ek nokta daha, 320-430-500-600 motorların parçaları amerikada zebil
mesela burda 1.700 tl olan debimetrenin aynısını amerikadan 190$ a almıştım, 400 dolardan indirmişlerdi web sitesinde damping yapmışlar.
200 kompresörün parçalarını bulamazsınız amerikadan
bir de 320 - 430 ve yüksek hacim motorların şanzıman ve diferansiyeli inanılmaz sağlamdır. aynı şanzıman sl65 amg dede kullanılmakta tork a dayanabilmesinden ötürü (1300 nm ye kadar dayanabiliyor), düşünün 1200 nm lik torkta şanzıman kırılmıyor ama şaft buruluyor![]()
beni bu araçlarda tek bezdiren şanzımanlarıydı. sattığım w209 2003 modeldi , 97 e200 var şu an evde 98 model 135hp lik model. ve w211 e320 var 2003 ve hepsinin ortak özelliği berbat şanzımanları.
[I]CORVETTE C7 Z51 STINGRAYBMW X3 SDRIVE
RICHIE RICH AUTO
http://richieric.sahibinden.com/
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)