User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
49 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: İşçi yerli otomobil üretmeye hazır

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    İşçi yerli otomobil üretmeye hazır




    İşçi yerli otomobil üretmeye hazır


    Türk-İş Genel Sekreteri ve Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, Türkiye'de metal sektöründe çalışan işçilerin yerli otomobil üretmeye hazır olduğunu vurgulayarak, yerli otomobil için sanayicinin desteklenmesine ihtiyaç olduğunu belirtti.

    Kavlak, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye'nin yarım asır önce ilk yerli otomobili olan Devrim'i, o günün zor koşullarında üretmeyi başardığını söyledi.

    Bu konudaki ''üretilir-üretilemez''tartışmalarını gereksiz gördüğünü vurgulayan Kavlak, ''Günümüzde Türk işçisinin ürettiği otomobil, ticari araç, elektronik ve beyaz eşya artık dünya pazarlarında kalite ve tüketici güvencesinin sembolü haline gelmiştir. Türkiye'de metal işçisi dünya standartlarında kalite ve verimliliği yakalamıştır. Geçtiğimiz yılda dünyada üretilen her bin araçtan 14'ü Türkiye'de üretilmiştir. Türkiye otomotiv konusunda ulaştığı bilgi birikimi ile artık elektrikli otomobilleri de üretmektedir'' diye konuştu.

    On yıl önce Türk Metal ile Türkiye Metal Sanayicileri Sendikası arasında başlattıkları ortak eğitimlerde, üretimde kalite konusuna ağırlık verdiklerini dile getiren Kavlak, yerli otomobil üretimi konusu ortaya atıldığında ise bunun Türkiye için önemini otomotiv ve yan sanayinde çalışan metal işçilerine verdikleri eğitimlerde ele almaya başladıklarını ifade etti.

    Türkiye'de yerli otomobil üretiminde esas ele alınması gereken konunun, devletin yerli otomobili üretecek sanayiciyi teşviki ve marka tanıtımındaki desteği olduğunu vurgulayan Kavlak, şunları kaydetti:

    ''Metal işçisi yerli otomobil üretmeye hazır, yeter ki sanayiciye destek verilsin. İlk yıllarda üretimde yerlilik oranı yüzde 100 olmayabilir. Ama birkaç yıl içinde bu da sağlanır. Burada önemli olan devletin bu işe yatırım yapacak sanayicimize vereceği teşvik ve marka tanıtımındaki desteğidir. Türkiye'nin kalkınması ve dış ticaret dengesi açısından otomotivde, ithalatçı bir ülke olmak yerine daha fazla yerli üreten bir ülke olmanın önemli olduğuna inanıyoruz. Türk Metal Sendikası olarak bu konuda üzerimize düşen görev ne ise yerine getirmeye hazırız.''

    AA
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şu devrim hikayeside amma saptırıldı yahu. İki tane prototip üzerinden kopartılan fırtına eğer dönüştürülebilir enerji olmuş olsaydı nükleere gerek kalmazdı. Zamanın şartlarında iyi bir denemeymiş ancak bundan efsane yaratılması falan garip olmaya başladı..
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  3. #3
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yapilirda nasil olur

  4. #4
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocamın bi lafı var yerli üretim arabaya %50 vergi indirimi olsun ötvde.Başkalarıda fabrika açar yerli firmada olur. hayalperest adam ya.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  5. #5
    dragonflydesing - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    köln
    Mesaj
    889
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu devrim hikayeside amma saptırıldı yahu. İki tane prototip üzerinden kopartılan fırtına eğer dönüştürülebilir enerji olmuş olsaydı nükleere gerek kalmazdı. Zamanın şartlarında iyi bir denemeymiş ancak bundan efsane yaratılması falan garip olmaya başladı..
    Elimizde bi devrim vardı %100 Türk çünkü,biz devrimimizi yere göğre sığdıramadık,alman kafer'ini,italyan ferrari'sini vs... Bizim Anadol'lar bile %100 Türk olmamasına rağmen elin İsviçresi'nde otomobil müzelerinde mustanglerle yan yana sergileniyor.Olaya "sadece bir otomobil" diye bakarsak 50 yıllık bir metal yığınından öte bir şey göremeyiz fakat adı gibi kendiside ülke sanayisinde bir "devrim" yapıcaktı belki de,fakat yapamadı,Nuri Demirağ'a engel çıkan zihniyet devrimi de pres makinalarına attırdı,umarım torunları daha şanslı olur...

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragonflydesing Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Elimizde bi devrim vardı %100 Türk çünkü,biz devrimimizi yere göğre sığdıramadık,alman kafer'ini,italyan ferrari'sini vs... Bizim Anadol'lar bile %100 Türk olmamasına rağmen elin İsviçresi'nde otomobil müzelerinde mustanglerle yan yana sergileniyor.Olaya "sadece bir otomobil" diye bakarsak 50 yıllık bir metal yığınından öte bir şey göremeyiz fakat adı gibi kendiside ülke sanayisinde bir "devrim" yapıcaktı belki de,fakat yapamadı,Nuri Demirağ'a engel çıkan zihniyet devrimi de pres makinalarına attırdı,umarım torunları daha şanslı olur...
    Elimizde bir devrim falan yoktu. Hiçbir zamanda olmadı. 8 silindirli DESOTO motorunun yarısını kesip 6 silindirli motorun bloğunun ikisini kesip blok yapılıp toplanan araba ancak prototip olur. Kalan alıntı parçaları saymaya bile gerek yok. Devrim o gün için iyi bir deneme ama %100 ü bırak %50 si bile yerli değil. Ne yürüyeni ne motoru, ne aktarma organları yerli değil. He arabadan anlaşılan kaportasındaki tenekeyi yapmaksa evet yerli. Evet iyi bir denemeydi ancak yerli falan değildi.

    Anadolda yerlilik oranı neredeyse sıfır. Motor ford Capri, tasarım ingiliz Reliant. İstediği müzeye koyabilir.

    Konunun Nuri Demirağ ile hiç alakası yok. Onun derdi zamanın CHP yönetimi ileydi. Devrim arabalarının üretime geçmesini engelleyen zihniyet 60 darbesinin hakim yönetici takımına lobi yapan kendini kapitalist sanan elitistlerdir.. İkisi arasına hiçbir korelasyon kuramazsınız. Zihniyeti sorgulayacaksak fikirlerden başlamak lazım. O zamanda sorarlar adama Marshal yardımı ile aldığın hurda cj3 jeepleri toparlayabilmek için Tuzlaya yaptığın fabrika ne olacak diye.. Devletin ve onu yönetenlerin cumhuriyet tarihi boyunca herzaman otomobil üretmek gibi bir projeleri vardı. Kimisi cesur adımlar attı, kimisi hiç bulaşmadı. Ama hepsi ufakda olsa büyükte olsa bir adım atmıştır. Daha düne kadar Mesut Yılmaz Otosan'a Gölcükteki fabrikanın arsasını neden bedava verdin diye yüce divanda yargılanıyordu bu ülkede.
    Eğer otomotiv sektöründe birisini yad edecekseniz bakacağınız kişi Bernar Nahum olmalıdır. Bugün bu ülkede otomobil fabrikası varsa bunun borçlu olunduğu insan Bernar Nahum'dur. Bugün Anadol'dan bahsediliyorsa onunda nedeni Bernar Nahum ve çocuklarının otomobil tutkusudur. O gün Bernar Nahum Jan ve Klaud Nahum un fikirlerinin arkasında durmamış olsaydı, bugün Anadol'dan falan bahsedemiyor olurduk. Tüccar Vehbi Koç'un sanayici Vehbi Koç'a dönüşmesinde çok büyük hakkı var bu insanların. Bu insanlar otomobil sanayi gelişsin diye Otosan'ı Tofaş ı kurmamış olsaydılar, hala sadece dışarıdan "sadece" ithalat yapıyor olurduk. Can Kıraç'ın Karsanını da unutmamak lazım. Bunlar vizyon sahibi cesur insanlar(dı).. Müslüman olmamalarına rağmen "bence" rahmetle anmak lazım.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  7. #7
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mertol abi güzel yazmışsın

  8. #8
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mertol abi,
    bugun bircok sirket ortak platform kullaniyor pratikte zaten yuzde 100 yerli olmasi mumkun degil degil mi?

    ilk aklima bipper nemo fioriono üçlemesi geldi
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  9. #9
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir de şu var, %100 türk üretimi diye bişey zaten olamaz mantığı da yok. Bazı tedarikçiler vardır her firmaya uzman oldukları konularda parça verirler ülkelerden bağımsız. Hatta motorlar ve elektrik sistemleri de üreticiler tarafındna geliştirilmiyor çoğu zaman.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  10. #10
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bugünkü teknolojik yapı itibariyle %100 Türk malı ama herşeyiyle Türk malı bir otomobil yapılabilir. Bunun için devletin maddi anlamda teşviği yeterli

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mertol abi,
    bugun bircok sirket ortak platform kullaniyor pratikte zaten yuzde 100 yerli olmasi mumkun degil degil mi?

    ilk aklima bipper nemo fioriono üçlemesi geldi
    Zamanı konuşmak herzaman karmaşıktır. Bugün için %100 yerli falan imal etmek zaten mümkün değil. Ancak bahsettiğiniz seneler 1960 lar. 60 lı yıllarda bakın bakalım ortak platform kelimesinin bir anlamı varmı. Bugün zaten yapamazsınız. O zaman tohumları doğru atılmış olsaydı bugün o dominör üreticilerin arasında bizimde bir markamız olurdu.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugünkü teknolojik yapı itibariyle %100 Türk malı ama herşeyiyle Türk malı bir otomobil yapılabilir. Bunun için devletin maddi anlamda teşviği yeterli
    herseyi yerli olsun dersen onun maliyeti tavan yapar mustucum, deneme surusunde kaplumbaga gibi ters cevirirsin sen
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  13. #13
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tool Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herseyi yerli olsun dersen onun maliyeti tavan yapar mustucum, deneme surusunde kaplumbaga gibi ters cevirirsin sen
    hahah amca fiyat tavan yaparsa eğer o tavana asfaltı öptürürüm ben

  14. #14

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mmustu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bugünkü teknolojik yapı itibariyle %100 Türk malı ama herşeyiyle Türk malı bir otomobil yapılabilir. Bunun için devletin maddi anlamda teşviği yeterli
    Yapamazsın Mustafa. Teknolojinin olması demek üretip hayata geçirebileceksin demek değildir. Kaldı ki biz hala krang falan üretemiyoruz. O konuda Türkiyedeki tek fabrika Koç'un İnönüdeki fabrikasıydı. Onu da dönüştürdüler zaten. Bırak bizi dışarıda da çok az krang fabrikası var zaten. İspanyada Zona Franca diye bir yere gitmiştim. Kaldığım otelin yanında Seat'ın krang fabrikası varmış. Gece yer titriyordu presin vurma şiddetinden. Arada bilmem kaç km mesafe olmasına rağmen bunu hissediyordun. VW lerin kranglarını falanda orada üretiyorlar yanlış hatırlamıyorsam.

    Eğer teknolojini test etmekse amacın yaparsın. Ama onun ötesinde yapamazsın. Anlamıda yok zaten.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  15. #15
    mmustu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    45
    Şehir
    İstanbul / Levent
    Mesaj
    15.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ya bilmediğimden soruyorum

    şimdi biz kaporta aksamını kendimiz yapabiliriz - döşeme işini yapabiliriz - cam çerçeve yapabiliriz - yürüyen aksam aydınlatma falan yapabiliriz -

    bizim yapamayacağımız yada tamamını yapamayacağımız birtek motor mekanik aksam mı ?

  16. #16
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herşey yapılabilir, yapılıyor da. Türk malı bir araba için mecburi ve karlı deil ama herşeyi türk malı ya da markanın çatısı altında üretmek. Örneğin bazı şeyler var turbo, yağ, lastik, elektronik vs gibi dünya üzerinde bikaç firmanın üretip bütün markalara sattığı.

    Onun dışında aşılması gereken kısım bir otomobilin sıfırdan marka olarak tasarlanıp geliştirilmesi ve üretime hazır hale getirilmesidir.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  17. #17

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Krang. Kalan her bihaltını yapabilirsin. Ama millet aya gidip geri dönerken sen uzaya maymun göndermeye uğraşırsın ancak.
    Bahse girerim 3-5 mesaj sonra "dünya markalarının pistonları süpapları konyada bilmemne fabrikasında üretiliyor ama" tadında bir mesaj gelecek..

    Bugün artık piston kolları magma ısısında tozun kalıba dökülmesi ile üretiliyor. Araştırın bakalım ford'un Honda'nın piston kollarını kim nerede hangi teknikle üretiyormuş. Onun için incecik piston kolarına yarım bar 07 barı basıyorsun gene olmuyor. Adamlar yanma odasının tasarımında flowun nerey eakacağını hesaplayıp simüle edip ölçeklendirilmiş örnekler üzerinden her bi işini hallettikten sonra tasarım yapıyorlar. Artık o işin teknolojisi presi vurdum, pistonu ezdim, basıyorum benzini gidiyor söyleminin çok ötesine geçti. Dolayısı ile bizde teknoloji var ama güncel değil. Daha dandik bir LPG kiti bile üretemiyoruz bu ülkede. Hangi motordan hangi arabadan bahsedeceğiz.

    Otomobil üretme işi tümüyle organizasyon işi. Doğru tasarım doğru mühendislik doğru organizasyonu bir araya getirirsen ortaya bir ürün çıkartabiliyorsun. Yok bunların hepsini yapıp doğru zamanda yapamıyorsan, ya da finansal desteğin yeterli değilse gene yapamıyorsun. Öyle başbakanın söylediği gibi yap demekle olmuyor o işler. Sen bırak araba üretmeyi önce gibi bi scooter üret bakalım adam gibi. Çinliden çaldığın tasarımın (Çinlide zamanında (20 sene önce) Honda'dan çalmış ya neyse.. ) hiçbir standardı olmaksızın kalıba döktürüp CNC de işledin diye üretici olmuyorsun. Markanın adını padişah ismi koymakla olmuyor bu işler. Ülkenin kaynakları boşa gidiyor böyle böyle...
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  18. #18
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar memleketin iyiliği için birçok kişi ugrastı bu ülkede ve hep ezildiler aslında en önemli olan şudur önce devlet gercekten devlet olmalıdır yapılan her projenın arkasında durmalıdır o projede calısan ınsanları canla basla korumalıdır aileleri dahıl çünkü o kadar ajan varmı bu ülkede kendı ıcımızde özellikle yüksek yerlerdeki adamları tehdit para vs. karşılığı bu ülke nın kalkınmaması ıcın kullanıyorlar,kullandılar önce kafa yapıları değişmelidir bunun içinde eğitim sisteminin değişmesi gerekmektedir meb amerikanın yardımıyla kurulmustur bu ülkede kendine baş kaldırmasın köle olsun mantığıyla eğitim sisteminin bile içini boşaltmışlardır önce kafalar değişmelidir ama hep birlikte bi anda yoksa bunu söyliyeni ayıklarlar konuda kapanır ne aydınlarımızı öldürdüler bu ülkede ne insanları hepimizin içi acıyor hepımız üzülüyoruz aslında en önemlisi önce insana değer verilmesi gerekiyor bu ülkede kendine güvenen bireyler yetiştirmek ve önünü kesmemek lazımdır bunun içinde Tam bağımsız türkiye ye ihtiyacımız var ve sağlam bi inanca en önemlisi vatan sevgisi ve menfaati için çalışan insanlara ihtiyacımız var dünyayı degıstıremessınız ama çevrenızdekılerı değiştirebilirsiniz daha cok arastıralım daha cok okuyalım yapılan her güzel iş bu memleketın gelişmesi demek bunu unutmayalım
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  19. #19
    HLLVTECII - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye İstanbul
    Mesaj
    197
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bızım ulkemızde hıc bır basarı cezasız kalmaz emın olun...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •