abi 15.000 yalan biz passat aldık babama 12.500 de yağ lambası yandı
Printable View
Bizde pugu sifir aldigimizda ilk bakim 20 bin demislerdi adama sordum 10-40 yag ile satilmiyor mu araclar diye oda evet icinde 10-40 yag ile geliyor dedi peki nasil 20 bin km oluyor dedigimde adam sen gene 10 binde gel demisti demek ki marka imaji icin ilk bakimi fazla soyluyorlar... Ha fabrikadan tam sentetik yag ile cikan araclar 15 bine kadar kasar ama 10-40 yari sentetik icin degil..
VW-Audi'den konuşuyorum, bunlar rodaj yağı koymuyorlar demek ki. Genelde Japonlarda rodaj yağı olur. İşte 1000-1500 km sonra rodaj yağını değiştirirsin. Hatta bu rodaj konusunda hassasiyeti olanların (mesela yeni motor yaptıranlar) ilk 1500 km mineral, 1500-3000 yarı senteteki, 3000 sonrası ise tam sentetik kullanarak rodajı tamamlayanları bile duydum/okudum.
VW-Audi'ye gelirsek ben de 15000'ne kuşkuyla bakıyorum. :D Yağ değişimi yapıp yapmama konusunda kararsızım. 1500 km sonrasında... Üreticinin ifadelerinde yapmayın deniyor...
adamım hayırlı olsun.
bı ark. punto evo aldı yenı oda aynı soruyu sormus aracların rodajı fabrıkada halledılıyor istedıgınız gıbı kullanabılırsınız demısler..
j kasa almak için gittik ama h kasa aldık
test sürüşü yaptık j kasayı inanılmaz berbat geldi birde 115hp araba gitmemek için direniyor resmen ve asfalt sesi olduğu gibi içinde
ön direkleri öyle yapmışları görüş alanın çok çok az sağ ön ve sol önünü hiç göremiyorsun
side öyle bir göğüs yapmışlar bacaklarını birbirine yapıştırmadan oturamıyorsun
dışardan bakan uçak kokpiti sanıyor ama bütün düğmeler teybin;)
peki bu rodaj benzinli/dizel/turbo/atmosferik diye farkeder mi?
bu araçla roll mü yapılacak merak ettim :beuj: :)
2001 senesinde aldığım pejo 206 ım vardı.. daha 500 cü km den itibaren sıkıştırmaya başlamıştım açıkçası..
allah ne verdiyse spec..
hissedilen bi sıkıntı olmadı hiç, yağ eksiltme fln gibi sorunlarıda olmadı hiç..
ama gene de ilk 1000 km de yağ değiştirmek faydalıdır diye düşünüyorum, her ne kadar üretim teknikleri gelişmiş olsada, genede hareketli parçaların çalışması ile metal parçalar oluşacaktır, filtre görevini görsede ilk 1000 km de filtre+yağ değişimi yapmanın hiçbir zararı olmaz..
bir ay önce 0 dizel astra aldım bende, servise sordum artık ne kadar rodaj yok deselerde ben yinede yapıyorum, aracının lastik basıncı 40 45 civarıdır 350 km de hepsini 30 a düşür, ilk 500 km ani frenden aracı abs ye sokmaktan kaçın, araçla ilk 1500 2000 km çok devir çevirme yani 3500 4000 lere pek gelme, araçın motorununda sagır kalmaması için motoru biraz yüke bindir devir çevirmeden, yani hızlarnırken gaza biraz bas 3300 civarı vites at her zamanda degil normalde kullanırken bizim arabalar için 2500 3000 devir ideal vites atmak için , 3000 km yi geçincede güzel bi canını al arabanın azıcık aşınsın motor sağır kalmasın 4500 e kadar devir çevir, bide sana bi tavsiyem uzun yola çıkarsan 3. vites 1500 devirden başla o devirde 5 dakka git sonra 2000 devire gel sabitle hızını 5 dahha git sonra 2500 e gel 5 dakka git 3000 e gel 5 dakka git sonra bunun aynısını 4 5 6 . vitesler içinde yap, ben aracımı 1 ay önce aldım şuan 1900 kmdeyim hala rodaj yapıp güce bindiriyorum devir çevirmeden, aracın ilk bakımı 15000 km de sana tavsşyem 5000 k m de yag ve yag filtresini degiştir
bu arada hayırlısı olsun kazasız belasız binin inş , hb mi araç sedan otomatik mi mabnuel mi kaça aldınız fiiyatı pmlermisiniz .
oncelikle hayırlı olsun,
hiç bi roll u kacırmayın, bisi olursa serviste o tam gaz devam denen adamın kafasına atarsınız arabayı :D
saka bi yana manuel mi diil mi bilmiyorum ama debriyajı da arabayı da fazla yormayın 1.000km