hafif jantla daha cok saracaksın ozellikle 2 de veya belki 3 te bunu hic dusundunmu ?
na araclarda ok de senin gibi 500 nm torklu bir araba bence cok cok faydalı degil zira kazandıgını sararken kaybediyorsun bence :)
Printable View
hafif jantla daha cok saracaksın ozellikle 2 de veya belki 3 te bunu hic dusundunmu ?
na araclarda ok de senin gibi 500 nm torklu bir araba bence cok cok faydalı degil zira kazandıgını sararken kaybediyorsun bence :)
16" 6.3 kılo luk jantımla 15" orj vtec jantı 7.6 kılo arasında baya fark vardı.
agırlık cok etkılıyor kesınlıkle.konfor,top speed,hızlanma.
Tamamda arkadaşlar burada sarmasının nedeni motorun tekerleğe daha çok güç aktarabildiğini gösterir direk olarak çünkü sürtünme kuvveti araba ağırlığı ile orantılı ve araba ağırlığı da değişimi de ihmal edilebilir. (yüzde olarak)
o zaman daha güçlü arabaya ne gerek var gibi bi mantık çıkıyor sizin dediğinize göre :)
Ayrıca KUK cupra 19 inç bbslerle bile 2. viteste cayır cayır sarıyordu. cuprada 300+hpden sonra jant ağırlığıyla filan patinajın önüne geçilmez.3 de zaten sarmıyorlar.
ya bende hafif janta geçtikten sonra kafadan kopmalar ufakta olsa biraz arttı kontra ihtiyacı biraz arttı virajlarda, hafif jantın böyle bir durumu var ama hızlanma açısından dezavantaj hiç bir şekilde olmadı aksine çok memnunum...
2 de zaten deneyemiyorum hertürlü sarıyorum ... coilover'im bu hafta gelir bi aksilik çıkmazsa .. kafayı basarsam ağırlığı öne veririm bi nebze sarmayı etkilemez mi ?
düz yol stabilitesini azalttığına bende hemfikirim. Sonuçta amortisöre binen en büyük moment jantın ağırlığı, jant hafifleştikçe amortisörün hareketleri hızlanıp stabiliteyi bozabilir aynı motordaki hafif volan gibi düşünebiliriz.
Virajda ise arabanın köşelerinden ağırlık atıldığında aşağıdaki Z eksenine göre ağırlık merkezi aracın ortasına yaklaşıcağından, arabaya virajda jantın kendi kütlesinden dolayı z ekseninde binen moment azalır, ki arabanın ortalama 4.5mt boyunu düşününce epey bir yükten kurtarır jant başına 3-4 kilo atmak.
http://gaimgolf.com/wp-content/uploa..._pitch_yaw.gif
jantları aldık .. ilk denemede görücez farkı artık :)
Hayırlı olsun Arif güle güle kullan :)
hayırlı olsun :) sonucu merakla beklıyoruz :D
Hızlanırken sıkıntı, hızını aldıktan sonra rahat koşarsın. Eylemsizlik momenti hesaplamalarından ulaşılabilir bu sonuca. Yani son hızı etkilemeden son hıza daha rahat ulaşmanızı sağlar hafif jant. Ağır janta karşı koyulan direnci daha çabuk kırarsınız hafif jantla.
hadi gözümüz aydın güzel güzel kullan kardeşim yeni tenekelerini :)
Hayırlı olsun arif foto yokmu.
Hayırlı olsun kardeşim,güle güle kullan.