lpg bayisi olan arkadaşım var brc lerin yerlisi var diyo bilgine konya malımış;)
kardeşim kazasız belasız binmen dileğiyle...
Printable View
lpg bayisi olan arkadaşım var brc lerin yerlisi var diyo bilgine konya malımış;)
kardeşim kazasız belasız binmen dileğiyle...
serkan param çok dersen kesinlikle prins yada teleflex param az dersen BRC den başkasını kesinlikle takma arabana :)
prins veya teleflex taktırmıycaksan landirenzo düşün cok samimi bi arkadaşım bayii hertüpü takıyo ama benim gönderdğim araçların hepsine landirenzo taktı niye hep landi takıyon dediğimde sen kılsın seninle uğraşılmaz işi sağlama alıyorum derdi.:)birde taktırırken dikkatli ol üste landi brc falan yazar ama altta atiker parcası cıkar ucuz takanlar bu şekilde yapıyo enjectörleri bosch kullanmıyo anlamıyosun haliylen ucuz geliyo ama prb cıkartıyo landirenzo iyidir ama bi araştır düşün derim
Teleflex derim. 10 dolara kablosunu alıp Özgün'e map yaptırırsın. Şakası bir yana teleflex iyidir. Daha iyisi Prince.
arkadaşlar lpg takıldıkdan sonra ruhsata işletme konusunda hangi sirayı izliyruz? ve plakada değişicek aynı zamanda birisi bana yol gösterebilirmi
1. LPG montajı yapılan yerden proje, fatura ve garanti belgesi alınacak.
2. Bulunduğunuz yerdeki defterdarlığa (vergi dairesine) giderek, araç muayenesi için "borcu yoktur kağıdı" alacaksınız. Borcunuz varsa yatıracaksınız, yoksa vergi dairesindeki vezneye giderek "muayene harcı"nızı yatıracaksınız. (Muayene harcı: 104 ytl'cik..) (110ytl olmuş.)
3. Muayene harcını aldıktan sonra, MMO(makine mühendisleri odası) ya gideceksiniz. Buradan sızdırmazlık raporu alınacak. (Sızdırmazlık raporu: 25 ytl'cik..)
4.herhangi bir trafik sigortacısına gidip, EK-1 belgesi doldurtacaksınız, Aynı zamanda, arabanızı LPG ye dönüştürdüğünüze ve bunun ruhsata işlenmesi hususunda İl Emniyet Müdürlüğüne dilekçe yazacaksınız (Bunu sigortacıya söylerseniz, onda hazır matbu vardır, o yazar.) Bu işlemin parasını, ruhsat doldurma işlemi sırasında verebilirsiniz.
5.Şimdi sıra araba muayenesinde... Defterdarlığa yatırmış olduğunuz muayene harcı makbuzunu ibraz ederek, aracınızın muayenesini yaptırabilirsiniz. Orada EK-1 de yazan yerler onaylanacak..
6. Şimdi emniyetten, "LPG yi ruhsata işleteceğim, 2 yaprak, ruhsat istiyorum" diyerek 2 yaprak, ruhsatı alacaksınız.. (İki yaprak, ruhsat: 58 ytl cik.)
7. Emniyetten aldığınız "iki yaprak ruhsat kağıdı"nı alarak, sigortacıya gideceksiniz. Sigortacı ruhsat bilgilerini dolduracak.. (Sigortacıya da: 10ytl cik..)
Şu anda elinizde "lpg projesi fatura,garanti belgesi, sızdırmasızlık raporu (ya da ruhsatı),EK-1 belgesi ve çift yaprak ruhsat" olacak. Bunları isterseniz bir plastik dosyanın içine de koyabilirsiniz. Dosya almayınız, dosya plaka değişikliğinde alınıyor. (Bi 5 ytl verip de, dosya almanıza gerek yok)
8. Şimdi elimizdeki evraklarla (ruhsat sahibi kimse o da gelecek) Emniyet Müdürlğüne gidiyoruz.. Emniyet Müdürlüğündeki trafik tescile giderek evraklarımızı ilgili memura veriyoruz.. İlemimiz tamamdır. Ya aynı gün, yeni ruhsatımızı alıyoruz ya da diğer gün..
Toplamda cebinizden, LPG yi ruhsata işletmekle ilgili 197 ytl çıktı....Geçmiş olsun..
başka bir siteden buldum işine yarar umarım
yeni aracında hayırlı olsun kazasız belasız kullan
Çok maliyetli demez iseniz TEMSA nın ithal ettiği vialle sıvı püskürtmeli LPİ tavsiye ederim performans benzinden daha iyi diyeyim siz denk anlayın..Ben Forester'a Tork Garaj tavsiyesi ile taktırdım, kullanıyorum,çok memnunum..
serkan net bişeye ulaşınca yaz 2 araba gidelim bende taktırcam ventoya ;) fiyatı daha iyi kırabiliriz:D
bilgileri çin teşekkürler
brc ile görüştüm yerli üretim falan olayını sordum birileri bulgaristan uzerinden brc kit getirip korsan sekli iş yapms yerli gibi bişi olmasına imkan yokdur bir çok kişi tespit etmiş dava açmslar devamda ediyorms davaları brcde yerli olayı yokms yani :D
prings tlfex 2binliara güzel para taktıramam zaten işletmesi falan filan derken 2250 falan gidicek. sanrım ya brc ya lavato olacak bu gidişle... araştırmaya devam bir iki günde çözemmiz lazm :)
öncelikle hayırlı olsun baran da bilir param olasaydı 2nci araba olarak alcagım araçlardan biriydi baranın laguna
benim tercihim prins yada brc den yana olurdu prins zaten parasının hakkını veriyor
baran la ortak bir arkadaşımız var 80 küsür bin lerde 99 laguna rxt oda aşagı yukarı 10 bin km dir lpg de araç brc sıralı en son denediklerinde baran la kafa burun gitmişlerdi yenişememişlerdi söylediklerine göre
ancak uyarmam da fayda var daha önce 3 üncü vitesten 4 e çakınca hafif lastik sesi çıkaran araba 3 te zor yapar olmuştu ara ara basarak benzinde gezerek bunu kapatabiliyorsunuz ama eski performansından birşey kaybetmiyor bu arada ş.içi 270-300 kuruş uzun yolda 200 kuruşu rahat görmekte şuan araç
Brc, lavotodan daha iyidir kesinlikle. Pipo olayi bence saglikli degil enjektorlerin acisi uzakligi degisiyor pipo takildiginda(benzin enjektorleri). Ufacik deliklerden zarar gelmez tahminim manifoldda dokum hic kacirma falanda olmaz.
Serkan hayırlı olsun çok civic aradın ama hayırlısı buymuş demekki:)
valla brc lpg kullanan arkadaş sürekli lpg de kullanınca zararını gördü lpg nin arada bier benzinde 1-2 kez 200 leri görüyor ona yeterli geliyor lpg de araç rahat 220+üstü hemen görebiliyordu baran ın aracının kondisyonu iyi sıkıntısız kullandı hatta eğer şuan üzerinde 15 jantlar varsa daha da iyi gidiyordur ancak brc yada prins tavsiye etmekteyim baranda taksaydı prins takardı diye tahmin ediyorum ancak brc de kötü değil lagunada ki ayarıyla bilmemneyiyle ugraşılmadan bu bahsettigim tüm degerler umarım fikir verebilmişimdir tekrar hayırlı olsun kazasız belasız
şimdi anlamadıgım brc kullanan neyin zararını gördü? yazdıklarını tam anlayamadım. 15 jantlar var şuan üstünde brc tavsiye ediyormsn etmiyormsn prings cok pahalıya gelicek o yüzden sanrım takamıyacağm bide heryerde yok diye biliyorm servis yonunndende sıkıntı olabilir gibi.
Atikeri neden tercih etmiyorsun Serkan abi ? Ya da neden tercih edilmiyor bu atiker ?
Bana kalırsa her şeyden önemlisi Lpg montajını ve de ayarını yapan ustada...
hayırlı olsun yavrım lpg yide çaktınmı cok rahat edersin
sürekli lpg de kullanılmasın diyorum gözle görülür derece etkileniyor tepkileri olsun haaa yakıtı düşük dediğim gibi ş.içi 270-300 kuruş arası uzun yol 200 kuruş brc yi tavsiye ediyorum biz kullanıyoruz sadece uzun süre lpg de kullanılmaması gerektigini düşünüyorum performans ve gaz tepkileri düşmekte bu sebepten haa bizim ki öle ıvır zıvır ayarı falan yapılmamıştı tek diyecegim lpg kullan zaten bu arabada tüketimi çok olan bir araç ancak arada benzinde git pek birşey kaybetmesin araç bizde bir sorun yada falsosonu görmedigimizden araçta kondisyonu şuan iyi oldgundan brc diyorum
gökberk bir iki arkadasım sıkıntı yaşamıştı o yüzden soğuk geliyor atiker bana bir iki yerde de okudugumda sorun yaşayanlar vardı gerçi her markada vardır diye düşünüyorm sorn yayaşan insanların beklentisi farklı oldugundan.
özgür abim saolasın :)
sakın aman lütfenn :D atiker takma
zavoli aldesa falan yazık o arabanın hakkı en kötü BRC
mustu abi bende öyle düşünüyorm sağdan soldan biraz bişi bulursam prngs var aklımda zaten alırkende söledim arabaya bi civata bile sakınılmadan en kalitelisi alınmıs bende öyle devam etmeye çalısıcam en kötü ihtmal brc olur gibi. aldesa karbratrlüde iyidi ama sıralıda iş yapmaz gibi.
Zavoli veya Prins taktim ben(hangisi tam hatirlamiyorum :D iyi bir seydi) E320'ye, son derece de memnunuz, heralde 30bin km falan oldu :) Halen karar vermediysen eger benim yerime gotureyim seni, Bostanci Sanayi'de, pm atarsin Serkan :)
Serkan brcbrcbrcbrcbrcbrcbrcbrcbrc
Demir Bükey abimizin tabsiyesibi dinle:D:D
Bu arada plaka AY geliyor sanırım AYvalığın AY si:D
mucib oto gazı tavsiye ederim kartal sanayide... çok kaliteli işçilikleri var...
bnm hondada atiker var bn memnunum fakat brc yi de bir çok kişi metediyor.
Serkan usta ne alırsan al şu çıt çıt sesi olmasın.Adamı katil eder..
serkan öncelikle hayırlı olsun aracın. kazasız belasız kullan.
prins şu an standart enjektörler ile 2350 lira. teleflex den daha iyi mi daha kötü mü bilemem ama keihin prinste var. ve bugüne kadar prins taktıran arkadaşlarımın hiçbiri bir sorun yaşamadı ama ankarada özbek opel dışında kimseyi referans gösteremem. mesela siteden forester s i olan yigit de orada wideband ile ayar yaptırmış. yani işi gayet iyi biliyorlar. istanbul için birşey diyemem.
brc için parantez arasında italyan kit demişsin serkan ama o italyan kiti bulabilirsen ne ala. dikkat et üzerinde mtm yazması lazım parçaların. ve 1400 liraya taktırabilirsen iyidir. sonuçta arabada turbo yok sanırım. bana kalırsa brc sana yeterli olacaktır.
saydığın firmalar içinde taktırıcaksan prins yada teleflex taktırt brc dersende brc nin yan firması olan mtm taktırt bu saydığım firmalarda tüp enjektörleri enjektör mantığıyla çalışır çıt çıt çıt çıt sürekli açılıp kapanır ayara göre duty cycle ı değiştirilir bu hem aracından daha fazla performans hemde ekonomi almanı sağlar diğerleri musluk mantığıyla çalışır yakıt gerktikçe açılır gerekmedikçe kısılır
hee şimdi arada 500 600 lira fark vermeye ne gerek war şimdi aracın zaten 2000 motor bu musluk mantığıyla çalışan sistemlerde selenoidin deliğini araca göre genişletip takıyolar büyük hacimli motorlarda bu deliği çok fazla genişletmek gerekiyo ama çok fazla genişletirsende bu sefer alt devirleri kısamıyosun araba aptallaşıyo o yüzden alt devirin en limitde kısılabilecek değerine kadar bu delik genişletiliyo daha sonra ayar yapılıyo ayarda bi bakıyosun üst devirlerin bi miktar daha yakıta ihtiyacı war bu seferde tüple birlikde bi miktar benzin verdiriliyo anlıyacağın aracın hem tüp hem benzin yakıyo eeee hani tüpün verimi
diğer sistemler (prins mtm teleflex ) zaten enjektör gibi alt devirde kısıyosun üst devirde açıyosun genelde keihn yada bosch enjektör kullanıyolar bu enjektörlerinde renk koduna göre hacimleri war mesela turbo araçlara kahverengi soket en yüksek cc li enjektör takılırken düşük hacimli motorlara sarı yeşil vs. takılıyo
senin yerinde olsam 300 500 bakmam bi sefer yaptırırım sıkıntısız binerim
abi va 022 yeşil t stop vardı ya onu toplayan satılmış usta var lpg ciymiş o ona yaptırabilirsin lpg yi yada sanayiide biri var bizim işlerimizi daha titiz yapıyo hallederiz yani
benm en çok memnun olduğum kit brc ydi.. yine taktırıcak olsam brc taktırırım
tarık bi öğrensene ikisinin arasında bayağa fark var ne takmssın arabaya :)
baran hayırlısı olsn plaka sonunu iyi denk getirmeye çalıs :D
chatin çok teşekkür ederim alalh razı olsun yazdıklarınızda çok güzel ciddi anlamda aynı şeyleri düşünüyoruz brc işimi görücekdir iyi bi ustalık güzel bir motaj ile ama nakitte 1500 altına takan yer bulamadım henüz :)
boosted pug , yazınız için teşekkür ederim. mtm yi bi araştırıyım fiyat olarrak nedir diye bide bu musluk gibi olayına kafam takıldı :s 300-500 kasmak istemiyrm ama en az 600-700 var kasmamısın kasılmıs halinide bütce olmadıgından veremeyeceim zaten bütce olsa ciddi anlamda en iyisini yaparım şuan en iyinin bi altını araştırıyorum hangisi diye ama brc önde gibi. teşekkürler :)
Murat nokta atışı yapmamız lazım satılms ustayı cok duydum bi araştırayım
alpervns brc olacak gibi sanrm ufak bi araştırmadan sonra en geç pazartesi başlayacam işleme.
arkadaşlar değerli bilgileriniz için cok teşekkür ederim elinize sağlık başka görüş bildirenlerde olursa sevinirim
Lovato'nun yeni nesil OBD'li kitini kullanmanı tavsiye ederim. Fiyatı 1750 TL civarında ama en yeni teknolojiye sahip sistemlerden birisi.
Bu arada ara sayfaları okumadım belki yazılmıştır. Pipo enjektör sistemi 2A mühendisliğin patentli ürünü olması lazım yanlış bilmiyorsam. Manifold delme işlemini ortadan kaldırdığı için gerçekten başarılı bir parça.
araştırıyorumda ciddi anlamda lpg piyasasındada iphone gibi teknoloji durmadan gelişiyor hangissi yeni hangisi eski bulamadm :D :D
SGI(sıralı) LPG kitlerinde önemli birkaç nokta vardır. Bunların başında enjektör gelir. Selenoid valfler de kullanılır, elektromekanik enjektörler de. Selenoid valf tipindekilerde tepki süresi çok geçtir.
LPG enjektörlerinin hepsi musluk mantığıyla çalışır. Yoksa dizel enjektörü gibi atomize bir püskürtme imkansız. Rail'deki basıncın önündeki enjektör açar ve kapatır. İş bu enjektörn tepsi süresidir. Özellikle rölanti ve hafif yükte benzin enjektörünü yakalayabilmeli, hatta önüne geçebilmeli.
Bu yönüyle selenoid valf tipli enjektörler geri kalırlar. Bu tipte enjektörleri tercih etmeyin.
Tepki süresi en kısa olan enjektörler khein ve brc enjektörleridir. brc enjektörünn bir diğer avantajı da gazı çalışan elektromekanik kısmına almadan, ucundaki pistonla püskürtmesidir ki bu sayede kötü gazdan da en az etkilenir.
Teleflex'in enjektörleri manifold üzerine monte edilir. Mantık güzel olsa da uygulamada püskürtme noktası enjektörün büyüklüğünden dolayı diğer sistemlere göre oldukça geride kalır. Ayrıca manifold yapısı da burada çok önemli. Çoğu manifoldda çatlaklara yol açacak ölçüde büyük delikler açılması gerekiyor. Bu da riskli.
Lovato, atiker vs... bunlar enjektör olarak selenoid valf kullanır.
Diğer dikkat edilmesi gereken nokta ise regülatördür. Yani gazı buharlaştıran parça. Regülatör basıncını sabit tutabilmelidir. Zira rail üzerindeki basınç çok değişirse enjektör süreleri de yetersiz veya fazla gelebilir. Örneğin 1500mb'a göre siz enjeksiyon süresini 10ms olarak ayarlamışsınız. Ama araç yüke bindiğinde regülatör yetişemiyor ve basınç 1200mb'a düşüyorsa bu sefer 10ms enjeksiyon süresi yetersiz kalacaktır. Bazı sistemlerde rail basıncı gözlenerek ve düzeltme yapılarak bu sorun giderilmeye çalışınılsa da en güzel sistem basıncın sabite yakın olduğu sistemdir.
Prins, BRC, Teleflex gibi büyük markalar artık bu regülatör işinde uzmanlar. Çok ucuza kaçmadığınız sürece regülatörden sorun yaşamazsınız ve sabit basınca ulaşırsınız.
Bir diğer nokta ise bağlantıda kullanılan sensör ve bağlantı imkanları ile mapping arayüzüdür. Örneğin bazı ucuz markalarda rölanti ve yük için bile ayrı ayar yokken, tek bir yerden tüm haritayı komple artırmak veya azaltmak ancak mümkünken, bazı sistemler ise size her map değeri, veya her tps değeri ve her devir için ayrı ayrı müdahale imkanı tanır. Özellikle bizim gibi hassas kullanıcılar için ise her devirde aracın AFR'sinin idealde kalmasını sağlamak çok önemlidir. Bu yüzden map sensörü olan veya oem map bağlanabilen, devir bağlanan, ve hatta gerekirse tps bile bağlanan ve programında her devir ve map durumu için ayrı ayrı müdahale imkanı sunan kitleri tercih edin.
Bence en önemli noktalardan birisi ise servis ve garanti sürecidir. Kit ne kadar kaliteli olursa olsun aldığınızın ertesi günü bir arıza çıkmayacağının garantisini kimse veremez. Ama size arıza çıksa bile arkasında duracak bir distribütör lazım. Bu noktaya özellikle dikkat etmek gerekir.
MTM, BRC ve yerli BRC olayına gelince,
MTM BRC'nin tedarikçisidir. Rail ve benzeri bazı parçalarını üretir. Ama İtalya'da MTM diye bir kit yoktur. Vakti zamanında BRC'yi paralel ithalatla bulgaristan, romanya gibi ülkeler üzerinden getiren yetkili olmayan montajcılar BRC distribütörü 2A'nın yasal takip başlatmasıyla artık BRC ismini kullanamıyorlar. Bunun yerine kendilerine BRC'nin parçalarını kullandıkları bir kit oluşturdular. İsmine de kit MTM dediler. Ki zaten BRC'de de birçok malzemenin üzerinde MTM yazıyordu. Etiket derdi de kalmadı. BRC'nin Plug&Drive yazılımını da elden geçirip kit MTM ver.1.0 diye piyasaya çıkardılar. Khein enjektör kullanıyorlar. BRC'nin yazılımı buna müsaade ediyor zaten. Genel olarak kaliteli malzemeler var kit MTM'de. Ama söylediğim gibi, herşey malzemeyle bitmiyor. İş distribütörde ve yetkin ve yaygın servis ağında bitiyor. Khein enjektör brc'nin patentli ino 3 enjektöründen daha üstün değil. Bence malzeme olarak da tercih sebebi olacak bir durumu yok. Ama brc ile aynı fiyata, ki hiç sanmam, genius max regülatörlü, khein enjektörlü, plug&drive ecu'lu kit mtm'yi veriyorlarsa, garanti riski göze alınıp kit mtm tercih edilebilinir. Geriye kalan tüm durumlar için brc derim.
BRC'nin yerli olduğu iddiaları bu paralel ithalatçılar tarafından yayılır. BRC'nin enjektörünü, regülatörünü, ECU'sunu Türkiye'deki imkanlarla üretebilecek ustanın elinden öperim. Keşke olsa. Keşke yapabilsek de gururla söylesek. Ama adamlar bizden 3 nesil önce bu işe başladılar. Artık zor.
Bu arada aracınız 140'lık laguna ise brc'nizi gerekirse farkını vererek 1500mb'lık regülatörlü isteyin. 50-100tl lik farka değecektir.
Sorunuz olursa cevaplamaya çalışırım.
geniş detaylı yazınız için elinize sağlık cok teşekkür ederim teknikden anlamasamda kafamda bişeyler olustu bu reglator farkınıda sölicem p.tesi sanrım brc 2a da bu işi bitiricem bana özellikle taktırırken şunları şunları söle dediğiniz şeyleri yazarsanz ben direkt onları söliyim işten anlamıyor gibi durmamak adına :)
çok teşekkürler.
Sizin aracınızda 1500mb'lık regülatör avantaj sağlar. Ayrıca bunu besleyebilecek 8mm'lik alt bakır boru çekilmeli. Standart 1.6 100hp civarı araçlara 1200mb'lık regülatör ve 5mm'lik bakır boru çekilir. BRC'nin turuncu enjektörü işinizi görür. Daha yüksek debili bir enjektöre gerek yok.
Montajda;
-Regülatör radyatör üst seviyesinin altında kalmalı.
-Regülatör gaz çıkış hortumu ile enjektörler arası mesafe kısa olmalı. Yani regülatör-filtre ve enjektörler arası mümkün olduğunca yakın olmalı. İdeal olanı regülatör-filtre arası 30cm ve altı, filtre-enjektör raili arası 30cm ve altıdır.
-Manifold silindir kapağına mümkün olan en yakın noktadan delinmeli. Açı en fazla dik olabilir. Silindir kapağına doğru olması tercih edilir. Kelebeğe doğru açı yapmamalı.
-Enjektör hortumları olabildiğince kısa ve eşit boyda olmalı. Enjektörlerin sabitlendiği nokta burada önemli.
-Regülatörün su bağlantısı "core" dediğimiz termostattan önceki kısımdan yapılmalı. Kalorifer hortumları kullanılabilir. Mümkünse paralel balantı yapılmalı.
-Mümkünse tüm bu parçalar sac ayakla sabitlenmeli. Sac civatası sallamadan, varolan civatalar kullanılmalı.
-Montaj sonrası ayar Wideband varsa onunla, yoksa OBD cihazından SFT değerleri ile yapılmalı.
Liste uzar gider. Lakin empati yaparsak müşterinin bana bunları söylemesi pek de hoşuma gitmez. Onlar da biliyor tüm bunları. Güzel bir montaj istediğinizi, 1500mb'lik regülatör, 8'lik bakır alt boru istediğinizi söyleyin, onlar zaten işten anladığınızı düşünür. Ve montaj süresi için acele etmeyin. Siz montaj esnasında ustaya yukarıda saydıklarımı müsait bir dille, sırası geldikçe hatırlatın. Yoksa baştan bu şekilde bir yaklaşımla giderseniz ters tepebilir. Kendi işinin öğretilmesi gibi algılayabilir.
Şimdiden hayırlı olsun.
çok cok sağolun cok işi bilenin işine karışan birisi değilim dediğiniz gibi söliyip ara ara sohbet esnasıda samimiyete bağlı olarakda hatırlatıcam dediklerinizi hatta bi cıktısını alıyorum şuan :)
sanrım sizde bu işle meşgulsunuz istanbulda varmıdır şuraya gidin dediğiniz yer eş dost?