kıvanç 4 senede bir yaptırdığın kapak supap lastiklerinin yenilenmesi mi? 4 senede bir çok iyi bir rakam bence. ne olacak ki o zaman kapakçı alır 150 lira servis de alır 100 lira tamam gazla git yeniden :)
Printable View
kıvanç 4 senede bir yaptırdığın kapak supap lastiklerinin yenilenmesi mi? 4 senede bir çok iyi bir rakam bence. ne olacak ki o zaman kapakçı alır 150 lira servis de alır 100 lira tamam gazla git yeniden :)
Manifold'a direk yağ vermek akıl işi değil, emisyon değerleri alt üst olur sonuçta o yağ yanma odasınada gidecek.
Krank havalandırması dediğimiz şey sonuçta yine emmeye bağlı içinde yağ buharı mevcut, subablar yağlanıyor işte avans sorunu olmasın mis gibi sıkıntısız binersiniz. Kısacası zaten motor kendini yağlayıp soğutuyor, fazladan gerek yok.
yeni lpg ciyiz kapak mapak demeyin korkutmayın adamı:D
Yeni konu acmak istemedim. Bu supapoil ıcıne(supap yaglama sistemi)koyulan yagin icerigini bilen varmı acaba? Disaridan alıp koyabılırmıyız?
Son gelişmeler hakkında bilgi verecek olan var mı olumlu olumsuz yönlerini
http://d1209.hizliresim.com/11/2/cl4wh.jpg
http://d1209.hizliresim.com/11/2/cl506.jpg
http://d1209.hizliresim.com/11/2/cl55q.jpg
250.000 km de lpg takılmış karbüratörlü 380.000 km de subaru motoru..çoğunlukla 20w50 yağ ile kullanıldı.
bunun konuyla ilgisi ne genç kardeşim?
Hava yakıt karışımınız doğru olmalı. LPG en çok buradan sorun yaratır.
Ayarsız ayarsız deyip aylarca böyle gezenlere rastlıyorum. Kapak açmak gerekiyor tabi olayın sonunda hatta motoru masaya açmakta gerekebiliyor çok erken km lerde.
Emme subaplarınız zaten yağ buharından medetleniyor.
Yağ içinde yağ basıncı ile işleyen bir mekanizmanın yağlama alanında mekanik bir problem olmadıkça kuru kalması biraz zor. AF yani karışım düzgün olduktan sonra kolay kolay birşeyler erimez, delinmez.
Bahsigeçen mekanizmanın benzerini seneler evvel bir arkadaşın Tempra otosunda görmüştüm baya incelemiştim. Hatta içine yağ konuluyor bu yağlıyor vs baya anlatmıştı. Muhmelen trişka birşeydi yada uydurma birşeylerden yapılmıştı.
Zaten sıralı sistemler soğuk çalışmayı benzin ile yapıyor... Kuruluk yok yani.
bütün lpg li araçlar öyle zaten. asıl bu yağlama yapılmış bir motorun fotografı lazım aslında bize ki sistem yeni olduğu için yağlayıcı sistemi olan bir motor henüz rektefiye edilmemiş olabilir.
aslında sıralı sistemlerde benzin en başta kullanılıyor evet amma velakin siz eve gelmeden yani uzun süre motorun kapalı olacağı zamandan önce hatta 5 dakika önce aracınızı benzine alırsanız o supapların ve lastiklerinin ıslak kalmasını sağlarsınız. ha ben yapıyor muyum hayır. ama dediğimi yapın yaptığımı yapmayın siz benim :)
valla arkadasımda yaglamalı lpg var ınsıgnıada sorun cıkarttı o yuzden celık subap taktırmak en ıyısı dısarıda 1000 tl ıle 1500 tl arasında takılıyor sonra kalıtelı bır lpg ıle sorunsuz kullananlar var sorun oldugu bellı ama sorunda cozuluyor :)
Yazmayım diyorum, herkes kendi bildiğini yapsın. Sonra dayanamıyorum yine...
Bırakın arkadaşlar böyle yağlı ballı işleri. Bir LPG kitine 2500 tl para almaya utanmayıp üstüne hala para kazanmanın derdinde adamlar... Bu yeni birşey değil ki. 10 sene önce sanayideki ahmet ustanın yaptığı düzeneğin dozlanmışı... Biz temiz yakıt kullanın diyoruz, siz motora yağ basarak sorun çözmenin derdindesiniz.
LPG'de sorun yaşıyorsanız kaynağı LPG yakıtının kendisi değil, LPG montajınız veya ayarınızdır. Çok nadir bazı alaşım subaplı araçlarda sorun yaşanır ki bunun da çözümü motora yağ yaktırmak değildir.
insignia da kullanılan supaplar sanırım magnezyum alaşımlı. magnezyum eskiden beri hep kullanılmak istenen ama pek işe yarayan bir alaşımı yapılamayan bir malzeme. almanya'da sadece mg üzerine bir enstitü bile var. bmw en son bir blok yaptı ama sanırım onda da tam verim alamadı. çok narin çok nazik bir malzeme. ama işte çok hafif olması herkesin iştahını kabartıyor.
çelik değil de sodyum kaplamalı supaplar sanırım insignia nın ilacı. egt değerlerine de bakmak lazım asıl sorun lpg ile gelen fazla ısı mı(yani cidden lpg ile sıcaklık artıyor mu?) yoksa wideband takılmayıp fakirde yürütülen arabalar mı? çok zor olmasa gerek bir wideband bağlayıp afr ye uygun bir haritalandırma yapmada. özgün okusun yazar şimdi :D
Bende taktirdimda corsaya umarim faydasi vardir
yuksek ısı :) pıston kolları cok ınce zayıfmıs bızım arabaların 240 bg de motoru elıne alan arkadaslarımız var :) o yuzden yuksek ısıgıyı kaldırmıyor dıyorlar cogu kısı.
valla prıns 100.000 km garantı verıyor yaptıgı arabasına tabıkıde 5000 tl hem celık takıyor hemde lpgnı bırde bakımlarını sanırım prınste yaptırcaksınız. bır kac kısı taktırdı o sekılde sorunsuz kullandı ve sattı arabayı yakıtı harıka dıyordu . yaglamalı sıstemlerın hepsı yalan bos mılletı kandırmaktan baska bırsey yapmıyor abı.
sıtemızde vardı dogrusu sımdı almanyada 1.4 ler 140 lıklar lpglı olarak cıkıyor seneye bızede gelır buyuk ıhtımalle. bızım arabalar yuksek guce cıktıgında sapıtıyor abı ne debrıyaj dayanıyor ne bujı fln . sıteye tam detaylıca bakarsan abı konuları acılmıs bır cok seyı gorebılırsın :) burdan konu cok uzar :)
LPG'de yanma sıcaklığı, etkileri, subap yağlama sistemleri, bu sistemlerin verimi üzerine;
- LPG ile çalışan motorda özellikle fakir kalma durumlarında yanma odası iç sıcaklığı fazlaca artar, burası doğru. Bunun da olumsuz etkisini doğrudan egzoz supap yuvalarında görürüz. Çünkü yanma sonucu ortaya çıkan alevin en yakın ve hızlı temas ettiği parça egzoz subap yuvalarıdır. Her yanma döngüsü sonrasında egzoz döngüsünde alev egsoz subap yuvasını ve subap yüzeyini yalayarak geçer. Yanma sonrası alev sıcaklığı normalde 800 derecelerde iken, LPG'de kötü AFR ile 1000 derecenin üzerine çıkabilir. Bu alev egzoz döngüsünde anlık olarak yüzeyleri yalar ve geçer. Yani parçaların iç sıcaklıkları bu derecelere çıkmaz. Ama yüzeyleri çıkar. Sıcaklık arttıkça malzemenin, bu durumda subap yuvasının mukavemeti düşer. Yani eğer o aracın supap yuvası yeterince dayanıklı alaşımda değilse fakir karışımda uzun vadede daha çabuk aşınma olasılığı vardır.
Bunun dışında "LPG kuru yakıt, benzin yaş yakıt, LPG yağlama yapmaz, piston eritir, segman kırılır, motoru bitirir, motor yatak sarar" vs. tamamen hurafedir, hiçbir gerçekçi yanı yoktur. Kurşunsuz benzinle çalışan bir motoru motor yağı ve motor yağlama sistemi yağlar, bunun dışında kurşunsuz benzinin yağlama özelliği yoktur. Aksine benzin yağlamayı bozar.
- "Subap yağlama & subap koruma & valf care" vs adı altında satılan ucuz, pahalı hiçbir çeşit ürünün ispatlanmış bir faydası yoktur. Bazı hassas alaşımlı subaba sahip araçlarda fakir kalma durumlarında egzoz supap yuvasında sıkıntı oluışur. Dolayısı ile bu sıkıntının çözülmesi için bu bölgedeki sıcaklığın düşürülmesi gerekir, bu bir gerçek. Ancak supap ve subap yuvası motorun diğer mekanik elemanları gibi sürtünerek değil, birbirine vurarak çalışır. Her çalışmada subap yuvaya çekiç gibi vurur. Dolayısıyla o yüzeyi soğutamadıktan sonra yağ püskürtmenin bir faydası yok.
Farzedelim egzoz subabını yağlayabilsek sorun çözülecek, peki 1000 derece olan bir yüzeyde/ortamda hangi yağ duracak? Tamam onu çözdük, 1000 derecede yanmayan, yapışan, yağlamaya devam eden bir yağ bulduk, peki bu yağ vurma darbelerini nasıl önleyecek? Hadi önledi diyelim, bu yüzeye yapışan yağ yanma döngüsü sırasında yakıtla birlikte yanarak, hatta yakıtın yanmasından sonra da yanmaya devam ederek subap yüzeyi ve yuvasındaki ısıyı arttırmayacak mı? Peki bunu emme yolundan vererek özelliğini, miktarını hiç bozmadan yanma döngüsünü tamamlayıp egzoz supabı yuvasına nasıl getireceğiz? Emmeden sonra bir de yanma, patlamadan geçecek bu mucizevi yağ...
- Bu işi sanayideki usta da yapsa, koskoca firma patentli ürünüyle de yapsa yine de sonuç değişmez. O koskoca firmalar da bazen kâr peşinde koşar.
" Fiyatınız neden bu kadar pahalı?" " Eee çünkü bizimkisi dünyanın en iyi kiti" bu diyaloğa şahit olunca oradan kaçar gibi uzaklaşın, kazıklanmanıza az kaldı demektir.:) Zira o "en iyi" kitle birlikte, o en iyi kitin yetersiz kaldığı durumlar için size bir de "en iyi yağlayıcıyı" satmak üzeredirler...
Benim yağlama dalgası pazarlıkla 50TL'ye gelmişti ama çok daha pahalı satanlar var.
Merak ettiğim,afr'den wideband'dan haberi olmayan normal bir kullanıcı aracını fakir kullanıyorsa ne yapıcak ?
Kim 400 TL ye taktırmıştı ?
yağlama mağlama yalan arkadaşlar, yağlama kiti olan arkadaşlarada tavsiyem, kitlerinin içine metanol koysunlar ufaktanda olsa metanolle takılsınlar :D:D:D:D metanol kitim var diyebilesiniz en azından :D:D:D:D
ben hiç üşenmedim amerikadan lpg ye dayanıcak mukavvemette ferrea süpap takımı getirttim, aracım ağır bakıma girince takılacak...
bu arada lpg ile 90bin km yi bitirmiş bulunmaktayım, bildğiniz üzere lpg ile sürekli gazlar roll yaparım, 90bin km içinde filtre değişimi için ne lpg sistemine tornavida değidi, nede lpg den kaynaklı motor herhangibir sıkıntı çıkarttı....
:)
vay be okuda inanma :D kerem abi bile lpg düşünür olmuş :D
aldıgı arabada lpg varsa söküp atan
aradıgı arabada kesinlikle lgsiz diye belirten kerem abi bile lpg ye geçiyor :D
abi güzel karar pişman olacğını sanmıyorm tasarfu iyidir :D
Bu sistemi hâlâ kullanan var mı acaba
Sistemi takan yerler var ama çok da gerek yok. İşin özüne inip sebebini anlarsak ne yapmamız gerektiğini de çözeriz.
Kurşunsuz benzin kullanımı standart hale gelince motor üreticileri hem maliyet azaltmak hem de kolay üretim için çelik sübaplardan magnezyum alaşımlı sübaplara geçtiler. Bu sübaplar mevcut benzinlerde, port enjeksiyon sisteminde sorunsuz güzelce çalışıyor.
Peki LPG de sorun nedir? LPG de temel sorun, port enjeksiyonuyla gelen yakıtın gaz halinde olmasıdır. Bu durum iki sorunu beraberinde getirir. Bir tanesi doğrudan enjeksiyonlu motorlarda olduğu gibi sübapların kurum bağlamasıdır. Kurum dediğimiz havadan gelen, EGR den gelen yabancı maddelerin birikmesidir. Carbon birikimi yapar. EcoBoost motorlarda da sıklıkla başa gelen olaydır.
Benzinli motorlarda performans kaybı harici çok sorun yapmasa da LPG li araçlarda daha ciddi sorunlar yapabilir. Neden mi? Çünkü LPG yanma ısısı benzinden yüksektir. Bu da yanma odasındaki sıcaklığın olağandan daha yüksek değerlere çıkmasına neden olur. Kurum bağlayan sübaplar, yataklarıyla tam temas edemeyince üzerindeki ısıyı atamaz ve de yeterince soğuyamaz. Bu da zamanla sübapların yapısının bozulmasına ve işlevini göremez hale gelmesine neden olur.
Yağlama sistemindeki asıl amaç da LPG içerisine sıvı vererek sübapları temizlemektir. Ford EcoBoost lardaki sorunu hem port hem de DI ekleyerek çözmeyi amaçladı. Kurum bağlama süresi 30bin km den 50-60bin km ye çıksa da tam çözemedi. LPG de de benzer bir yöntem izlemeliyiz. Her 2000km de 200km kadar aracı benzinde kullanırsak gerekli temizlemeyi sağlamış oluruz.
Öte yandan, ekonomik nedenlerle takılan LPG de yapılan en büyük hata yakıtı iyice kısmaktır. Sağlıklı LPG benzinden %20-25 daha fazla yakmalıdır. Çünkü kalorisi bu oranda düşüktür. Aynı enerjiyi elde etmek adına bu şarttır. "Aman çok yakmasın ustam" anlayışıyla yakıt kısılınca yanma odası fakire kayar ve sıcaklık olması gerekenden daha da artar. Bu da sübapların çok daha erken bozulmasına neden olur.
Kısacası ek bir alet edevat kullanmadan, arada benzinde sürerek, yakıt ayarımızı doğru yaparak, hem hava hem LPG filtrelerini vaktinde değiştirerek sorunu aşabiliriz.
Arac ilk calismada 45 ,50 dereceye gelene kadar benzinde calisir, rolantide yada ilk kalkis aninda bir iki dakika benzinde kullanmak ayni etkiyi gosterir mi ? Gazlarken yada yokus larda benzine alip kullaniyorum, bazen o kadar zoruma gidiyor ki bu benzinde kullanmak piskolojik olarak tuhaf hissediyorum kendimi, her halde her lpg li araci olan yasiyordur bunu :)
Yok maalesef :)
Benim de zoruma gidiyor ama durum bu. En azından 4000 devirden itibaren ya da %90 motor yükü ve üzerinde benzin gaz karışımı vermesini sağlayabilirsiniz. Elle geçmenize gerek kalmaz. LPG bakımına gittiğinizde ustaya söyleyin. "Gerek yok" vs diyecektir. Israr edin. Basit bir ayar.