User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Filtre borusunun kısa olması +/-

  1. #1
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Filtre borusunun kısa olması +/-

    iyi günler arkadaşlar home made cai yapıcam . filitre kitlerine 150-200 tl biçiyolar çok çok gereksiz görüyorum . kaput altı çok musait .emme sağda filtre sola doğru uzanıyo ve farın arkasında kapalı olarak duruyor.Ben kazanı kaldırıp sola giden filtreyi emmedeki bağlantı yerinden döndürerek sağ farın altına göndermeyi düşünüyorum.üzerindeki boruyu çıkarıp ısı izalasyonlu daha geniş çaplı ve yarı yarıya kısa olacak yaklaşık 50 cmlik bir borunun vereceği artı yada eksi nedir ? uzun oması dezavantajta çok kısa olmasıda zarar olabilirmi ?
    filtre aem dry flow düşünüyorum bu konu hakkında öneriye açığım ?

  2. #2
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kısa olup soğuk hava alırsa senin yararına sürekli, kısa tutup soğuk hava aldırmaya bak, fazla kıvırma boruyu
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  3. #3
    BoraRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    5.050
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyi günler arkadaşlar home made cai yapıcam . filitre kitlerine 150-200 tl biçiyolar çok çok gereksiz görüyorum . kaput altı çok musait .emme sağda filtre sola doğru uzanıyo ve farın arkasında kapalı olarak duruyor.Ben kazanı kaldırıp sola giden filtreyi emmedeki bağlantı yerinden döndürerek sağ farın altına göndermeyi düşünüyorum.üzerindeki boruyu çıkarıp ısı izalasyonlu daha geniş çaplı ve yarı yarıya kısa olacak yaklaşık 50 cmlik bir borunun vereceği artı yada eksi nedir ? uzun oması dezavantajta çok kısa olmasıda zarar olabilirmi ?
    filtre aem dry flow düşünüyorum bu konu hakkında öneriye açığım ?
    Filtre borusunu uzatma sebebi soğuk hava alabilmesi için motordan uzak ve ön tampona yakın bi yere ulaştırılması. Yoksa direk soğuk hava aldırabileceğin motordan uzak bir nokta var ise ne kadar kısa olursa o kadar faydalı olur. Uzun ve kıvrımlı boruların dezavantajı havanın boruya daha fazla çarparak sürtünmesi ile ısınmasıdır.

  4. #4
    flexamin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.169
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben denedim. ta sisin oraya indirdim araba geriledi. ( passatım varken). sonra geri eski yerine koydum motor ile filtre arasında plaka koydum diklemesine ısınmayı bir nebze engelledim.

    ya benim yaptığım gibi yapıcaksın yada kutu içinden devam ediceksin
    Rs Racing Garage
    MK2 Ford Focus Silver Bullet
    BSİ Tercüme ve Danışmanlık Hizmetleri

  5. #5
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende de tam tersi sol sisin arkasına indirirsem tork gereğinden fazla artıyor beygir 3-4 belki.

    ama tork ciddi ciddi artıyor öncesi sonrası tekrar tekrar denedim öyle 3-5 torkda değil rahat 20 25 tork artıyor bunun sebebini anlayamadım
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  6. #6
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı flexamin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben denedim. ta sisin oraya indirdim araba geriledi. ( passatım varken). sonra geri eski yerine koydum motor ile filtre arasında plaka koydum diklemesine ısınmayı bir nebze engelledim.

    ya benim yaptığım gibi yapıcaksın yada kutu içinden devam ediceksin
    hocam b5 için düşünmüyoruz saolun öncelikle araç farklı bu olay a3 1.8 t de yaşayan arkadaş olmuştu vosvoslara yaramıyor sanırm

  7. #7
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kısa olup soğuk hava alırsa senin yararına sürekli, kısa tutup soğuk hava aldırmaya bak, fazla kıvırma boruyu
    Alıntı BoraRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Filtre borusunu uzatma sebebi soğuk hava alabilmesi için motordan uzak ve ön tampona yakın bi yere ulaştırılması. Yoksa direk soğuk hava aldırabileceğin motordan uzak bir nokta var ise ne kadar kısa olursa o kadar faydalı olur. Uzun ve kıvrımlı boruların dezavantajı havanın boruya daha fazla çarparak sürtünmesi ile ısınmasıdır.
    Alıntı GokhanRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bende de tam tersi sol sisin arkasına indirirsem tork gereğinden fazla artıyor beygir 3-4 belki.

    ama tork ciddi ciddi artıyor öncesi sonrası tekrar tekrar denedim öyle 3-5 torkda değil rahat 20 25 tork artıyor bunun sebebini anlayamadım

    arkadaşlar saolun verdiğiniz bilgiler için borunun neden uzatıldığını biliyorum genelde alt tarafa-sise yada far arkasına uzatıyoruz soğuk hava almak için adı üstünde uzatmak bizim düşündüğümüz araçta filitreyi sağdan sola geçirdiğimizde ve aşşağı aldığımızda baya baya kısalıyo bu çoğu araçta mümkün değil yer yok çünkü. olursa tek bir kıvrımla halledeceğiz inş . belki bi dezavantajı olabılır dıye dusunduk oyuzden konu açtık

    not: motor temsili foto. yakın bi arkadaşıma uygulucaz

    http://farm4.static.flickr.com/3295/...b70988c226.jpg

  8. #8
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emin ol en kısa şekilde en az kıvrımla halledersen senin yararına olur
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  9. #9
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emin ol en kısa şekilde en az kıvrımla halledersen senin yararına olur
    eyvallah dostum alıntı resim koydum zaten kıvrım olacak bi durum yok emmenin dirseği çevirip daha geniş çaplı boruyla birlikte filtreyi direk aşşağa gönderecez işlem finish

  10. #10
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fazla uğraşmak istersen eğer çok verim almak istersen ara reduction kullan kıvrımda mesela 60 lık boru ile gidiyorsan o kıvrımı 76 lık ile al borunun içindeki hava daha az sürtüneceği için daha az ısınır bu da senin yararına olur ama bu seferde kaynak işçiliği artar, cai aracın can damarıdır uğraş onunla kafa patlat hem keyifli olur hem de zaman geçer
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  11. #11
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kutu içine açık filtre koymayı düşünüyorum bende...

  12. #12
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kutu içine açık filtre koymayı düşünüyorum bende...
    Ben arkadaşımın 1.6ies inde tamponda bulunan alt kutunun önünü kestim, tamponunda hava kanalı olduğu tarafı kestim, orjinal borularıyla Simota filtre koyduk alttanda püfür püfür hava geliyo orjinal sistemden cai yaptım yani çok ta verimli oldu 2. viteste 5000 devirde takılı kalıp saran araba artık 6800 devirde sarıyor ve sonrasında hemen kesiciye giriyor, 3. vites çok daha canlandı varsa ae101 de altta delik açabileceğin bi tampon ve 1.6ies teki gibi altta kutu varsa dediğimi dene abi farkediyo, orjinal bi cai oluyo sana
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  13. #13
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fazla uğraşmak istersen eğer çok verim almak istersen ara reduction kullan kıvrımda mesela 60 lık boru ile gidiyorsan o kıvrımı 76 lık ile al borunun içindeki hava daha az sürtüneceği için daha az ısınır bu da senin yararına olur ama bu seferde kaynak işçiliği artar, cai aracın can damarıdır uğraş onunla kafa patlat hem keyifli olur hem de zaman geçer
    ara reduction örnek resim varmı ? dirsekleri daha geniş tutmak mantıklı . ne kaynak işciliği olacak yahu kaynak makınası olsa ben yaparım

    emme çıkışı diyelimki 60 ? biz 70 lik boru çektik misal 76 lıkta dirsek döndük ama girişte 60'a daralcak durum ne olur ?

  14. #14
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ara reduction örnek resim varmı ? dirsekleri daha geniş tutmak mantıklı . ne kaynak işciliği olacak yahu kaynak makınası olsa ben yaparım

    emme çıkışı diyelimki 60 ? biz 70 lik boru çektik misal 76 lıkta dirsek döndük ama girişte 60'a daralcak durum ne olur ?
    Emme tarafı kaç mm, filtrenin ağzı kaç mm bunlar önemli

    Bir de daha çok geçirgenlik daha daha az temizleme uğraşı istersen HKS mantar koy
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  15. #15
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte emmeyi ölçmedik 60 diye kabul ediyorum çok geniş değil çünkü.
    70lik boru 76 lık dirsek döndük ve filitrede 70lik

    mantarla aem dry flow da kaldıkta hks nin replikası çok bide çok fazla toz geçirdiğini söylüyolar. hks de daha rahat temizleniye çeşme altına sok yıka

    80 likten daha küçük mantar varmı ?

  16. #16
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Simota'nın ufak mantarları var ama HKS öneririm onun geçirgenliği daha fazla 80'lik koy birşey olmaz, ben e21'de HKS mantar kullanıyorum 80'lik ram air şeklinde karbüratörün direk üstünde
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  17. #17
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Simota'nın ufak mantarları var ama HKS öneririm onun geçirgenliği daha fazla 80'lik koy birşey olmaz, ben e21'de HKS mantar kullanıyorum 80'lik ram air şeklinde karbüratörün direk üstünde
    ooo iyimiş saolsın

  18. #18
    DetailEF - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Nirvana
    Mesaj
    2.661
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı rebel Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ooo iyimiş saolsın


    Caps geldi
    Anladık hepiniz kralsınız da, tahtta üst üste mi oturuyorsunuz

  19. #19
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.946
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DetailEF Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben arkadaşımın 1.6ies inde tamponda bulunan alt kutunun önünü kestim, tamponunda hava kanalı olduğu tarafı kestim, orjinal borularıyla Simota filtre koyduk alttanda püfür püfür hava geliyo orjinal sistemden cai yaptım yani çok ta verimli oldu 2. viteste 5000 devirde takılı kalıp saran araba artık 6800 devirde sarıyor ve sonrasında hemen kesiciye giriyor, 3. vites çok daha canlandı varsa ae101 de altta delik açabileceğin bi tampon ve 1.6ies teki gibi altta kutu varsa dediğimi dene abi farkediyo, orjinal bi cai oluyo sana
    ben suan öyle kullanıyorum alttan besleme yapmadım ama yapıcam yapmadıgım halde bigtubeden daha iyi verim aldım
    şimdi sisi sökücem filtre kazanından sisin oraya besleme yapıcam araba tum havayı sisin ordan cekicek filtre yukarıda orj kazan içinde kutu içi performans simota olucak
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •